Ще сглобяваме три модела китайски коли
Публикувано: 05 яну 2011, 12:09
Ще сглобяваме три модела китайски коли.
След две години пазарът на нови автомобили у нас няма да е същият. Тогава се очаква да се появят първите китайски коли, сглобени в Ловеч. Цените им са сладка песен за потребителите и кошмар за конкурентите.
Джипът “Ховър” и пикапът “Уингъл” вероятно ще се продават за 10-12 000 евро, казаха пред пратеник на “Труд” в Пекин мениджъри на производителя “Грейт уол” (Великата стена). Третият модел, който ще се произвежда у нас, е от класа MPV и струва между 6240 и 8000 евро. “Флорид” ще е пряк конкурент на най-продавания засега у нас модел “Дачия Логан”.
До 10 април трябва да подпишем окончателния договор, потвърдиха заместник-председателят на компанията Лю Пинфу и президентът на “Литекс комерс” Гриша Ганчев. “Към момента единственият проблем, който трябва да решим, е свързан с цените на частите. Една част ще се правят в България, а останалите - в Китай. Ако чуждестранните производители не свалят цените, ние няма да подпишем”, заяви Ганчев. Лю Пинфу не спомена да има проблем. “Уточняваме кои части ще се произвеждат в България - каза той. - Щом подпишем договора, започваме да строим завода край Ловеч, който ще е готов за 18 месеца.” Капацитетът на предприятието ще е за 50 000 автомобила годишно, като през първата година ще бъдат произведени 20 000, добави той. Пикапът “Уингъл” с четириместна кабина ще атакува сегмента на лекотоварните возила у нас, като предлага товароносимост до 750 килограма.
Той е много удобен за малък и среден бизнес. Пратеникът на “Труд” изпробва и трите модела на тестовия полигон на “Грейт уол” в град Баолин. Автомобилите се представиха доста прилично на скоростните отсечки, изкачванията по наклон и неравен терен. Единствено джипът “Ховър” показа лека тромавост при ускоряването на четвърта предавка, но го компенсира на пета. Според Лю Пинфу автомобилите покриват европейския екостандарт “Евро IV” и вече отговарят на изискванията за сигурност при челен удар в стена с 65 км/час.
Инвестицията в Ловеч е първоначално за 100 млн. лв. и ще разкрие близо 1500 работни места. Остава да се намерят квалифицирани кадри за тях. Има идея в Механотехникума в Ловеч и в Техническия университет да се организират специализирани програми за обучение на работници и инженери за завода.
източник: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=7215" onclick="window.open(this.href);return false;
След две години пазарът на нови автомобили у нас няма да е същият. Тогава се очаква да се появят първите китайски коли, сглобени в Ловеч. Цените им са сладка песен за потребителите и кошмар за конкурентите.
Джипът “Ховър” и пикапът “Уингъл” вероятно ще се продават за 10-12 000 евро, казаха пред пратеник на “Труд” в Пекин мениджъри на производителя “Грейт уол” (Великата стена). Третият модел, който ще се произвежда у нас, е от класа MPV и струва между 6240 и 8000 евро. “Флорид” ще е пряк конкурент на най-продавания засега у нас модел “Дачия Логан”.
До 10 април трябва да подпишем окончателния договор, потвърдиха заместник-председателят на компанията Лю Пинфу и президентът на “Литекс комерс” Гриша Ганчев. “Към момента единственият проблем, който трябва да решим, е свързан с цените на частите. Една част ще се правят в България, а останалите - в Китай. Ако чуждестранните производители не свалят цените, ние няма да подпишем”, заяви Ганчев. Лю Пинфу не спомена да има проблем. “Уточняваме кои части ще се произвеждат в България - каза той. - Щом подпишем договора, започваме да строим завода край Ловеч, който ще е готов за 18 месеца.” Капацитетът на предприятието ще е за 50 000 автомобила годишно, като през първата година ще бъдат произведени 20 000, добави той. Пикапът “Уингъл” с четириместна кабина ще атакува сегмента на лекотоварните возила у нас, като предлага товароносимост до 750 килограма.
Той е много удобен за малък и среден бизнес. Пратеникът на “Труд” изпробва и трите модела на тестовия полигон на “Грейт уол” в град Баолин. Автомобилите се представиха доста прилично на скоростните отсечки, изкачванията по наклон и неравен терен. Единствено джипът “Ховър” показа лека тромавост при ускоряването на четвърта предавка, но го компенсира на пета. Според Лю Пинфу автомобилите покриват европейския екостандарт “Евро IV” и вече отговарят на изискванията за сигурност при челен удар в стена с 65 км/час.
Инвестицията в Ловеч е първоначално за 100 млн. лв. и ще разкрие близо 1500 работни места. Остава да се намерят квалифицирани кадри за тях. Има идея в Механотехникума в Ловеч и в Техническия университет да се организират специализирани програми за обучение на работници и инженери за завода.
източник: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=7215" onclick="window.open(this.href);return false;