Годишнина от легендарната победа на Ford GT40 в Льо Ман
- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
Годишнина от легендарната победа на Ford GT40 в Льо Ман
“Преди 40 години Ford отбеляза незабравимо събитие в историята на автомобилния спорт по време на 24-часовата надпревара в Льо Ман през 1966 г. То отвори една от важните глави в сагата на известното световно състезание. Тази година на Льо Ман Класик 2006 Ford чества героите на този ден и завета на колата, завладяла въображението на поколения от ентусиасти - Ford GT40.”
Джон Флеминг
Президент и изпълнителен директор
Ford-Европа
ГОДИШНИНА ОТ ЛЕГЕНДАРНАТА ПОБЕДА НА FORD GT40 В ЛЬО МАН, 1966 Г.
Льо Ман, Франция, юни 2006 г.
Преди 40 години, на 19 юни 1966 г., събота, три автомобила Ford GT Mark II печелят първо, второ и трето място в надпреварата на известната писта La Sarthe в Льо Ман. След 24-часово състезание те не само убедително постигат целта на синия овал да победи Ferrari, а и отбелязват уникално в автомобилния спорт събитие, чийто юбилей ще бъде честван на Льо Ман Класик 2006 г. от 7 до 9 юли. На организираните шест почетни обиколки ще бъдат представени всички автомобили, взели участие в състезанието от 1923 г. до 1979 г. Звездата в тази за 1966 - 1971 г. ще е GT40, победил през 1966 г., 1967 г., 1968 г. и 1969 г.
Трите исторически GT40 от 1966 г. също ще присъстват на Льо Ман Класик, като финиширалите на второ и трето място ще се съревновават и тази година. Очаква се предстоящата надпревара да привлече и силен контингент от конкуренти на модела като Ferrari, Porsche и др., включително и представители на Ford Mustang – също труднопреодолим съперник през втората половина на 60-те години.
За отбелязване на събитието Джон Флеминг лично ще връчи трофея на победителя в спонсорираната от Ford 1966-71 обиколка, независимо дали това е GT40 или друг автомобил.
Международна победа за синия овал
Възприеман като американския съперник на Ferrari, Ford GT40 е израз на непоколебимостта и амбициите на Ford Motor Company и на нейния президент Хенри Форд II. Името на целеустремената състезателна кола произхожда от факта, че височината й е само 40 инча.
В паметния ден на 1966 г. мощният, седемлитров V8 двигател не е бил достатъчна гаранция за успех. На състезанията през 1964 г. и 1965 г. GT40 показва невероятен потенциал, но заради механични проблеми бива победен. След тези незадоволителни резултати Ford и легендарни имена от автомобилния спорт като Карол Шелби - създателят на Shelby Cobra, работят заедно за завръщането на автомобила през 1966 г. със сериозните намерения за реванш.
Новата версия на GT40 – Mark II, е включена в надпреварата. Тя вече е спечелила състезанията в Дайтона и Себринг, Америка същата година и от Ford са убедени, че този модел ще сложи край на несполуките в Льо Ман. Повече от дузина Ford GT взимат участие, като техни пилоти са: Брус Макларън, Дан Гърни, Марк Донъхю, Марио Андрети, Греъм Хил, Йохан Ринд, Питър Ревсън и др.
След 24 часа напрегнато съревнование, механични проблеми и неизбежни сблъсъци три Ford GT излизат на челна позиция. Победителят е No. 2 - черната кола на Шелби, управлявана от Макларън и Крис Амон. Зад нея е светло синята Ford GT с No. 1, отново на Шелби, пилотирана от Кен Майлс и Дени Хулм. Третото място е за златния No. 3 на Холман Муди и състезателите Рони Бъкнъм и Дик Хътчерсън.
Ford GT е звездата и през следващите три сезона в Льо Ман, като това е само малка част от всичките й победи. Днес, 40 години по-късно, GT40 все още вдига пулса на феновете и е живата памет за онези стремителни дни от състезателната история на Ford.
Победителите - отново заедно
Отпразнуването на юбилея ще събере за първи път от 10 години челната тройка от историческото състезание в Льо Ман. Специално за събитието Ford-Европа ще осигури чак от САЩ вече частно-притежавания Ford GT Mark II, първенец през 1966 г. Черният No. 2 днес е собственост на американски колекционер, но той ще застане редом до братята си от второто и третото място, които ще се състезават в Льо Ман Класик 2006 г. Снимка на трите легенди ще може да бъде направена непосредствено преди старта на състезанието на 8 юли (събота).
Лоялни последователи
"Не по-малко важни са и усилията на притежателите на легендарния GT40. За тях да имаш този автомобил е привилегия, отговорност и значителна финансова обвързаност в поддържането на 40-годишна състезателна кола в конкурентно състояние", казва Джон Флеминг.
В празнуването на юбилея ще се включи и колона от частни Ford GT. В нея ще участват автомобили от Англия, Германия, Швейцария и Франция (моделът е намерил 101 клиенти в Европа), както и екземпляри, индивидуално внесени от собствениците си на Стария континент.
Източник: Мото-Пфое
Джон Флеминг
Президент и изпълнителен директор
Ford-Европа
ГОДИШНИНА ОТ ЛЕГЕНДАРНАТА ПОБЕДА НА FORD GT40 В ЛЬО МАН, 1966 Г.
Льо Ман, Франция, юни 2006 г.
Преди 40 години, на 19 юни 1966 г., събота, три автомобила Ford GT Mark II печелят първо, второ и трето място в надпреварата на известната писта La Sarthe в Льо Ман. След 24-часово състезание те не само убедително постигат целта на синия овал да победи Ferrari, а и отбелязват уникално в автомобилния спорт събитие, чийто юбилей ще бъде честван на Льо Ман Класик 2006 г. от 7 до 9 юли. На организираните шест почетни обиколки ще бъдат представени всички автомобили, взели участие в състезанието от 1923 г. до 1979 г. Звездата в тази за 1966 - 1971 г. ще е GT40, победил през 1966 г., 1967 г., 1968 г. и 1969 г.
Трите исторически GT40 от 1966 г. също ще присъстват на Льо Ман Класик, като финиширалите на второ и трето място ще се съревновават и тази година. Очаква се предстоящата надпревара да привлече и силен контингент от конкуренти на модела като Ferrari, Porsche и др., включително и представители на Ford Mustang – също труднопреодолим съперник през втората половина на 60-те години.
За отбелязване на събитието Джон Флеминг лично ще връчи трофея на победителя в спонсорираната от Ford 1966-71 обиколка, независимо дали това е GT40 или друг автомобил.
Международна победа за синия овал
Възприеман като американския съперник на Ferrari, Ford GT40 е израз на непоколебимостта и амбициите на Ford Motor Company и на нейния президент Хенри Форд II. Името на целеустремената състезателна кола произхожда от факта, че височината й е само 40 инча.
В паметния ден на 1966 г. мощният, седемлитров V8 двигател не е бил достатъчна гаранция за успех. На състезанията през 1964 г. и 1965 г. GT40 показва невероятен потенциал, но заради механични проблеми бива победен. След тези незадоволителни резултати Ford и легендарни имена от автомобилния спорт като Карол Шелби - създателят на Shelby Cobra, работят заедно за завръщането на автомобила през 1966 г. със сериозните намерения за реванш.
Новата версия на GT40 – Mark II, е включена в надпреварата. Тя вече е спечелила състезанията в Дайтона и Себринг, Америка същата година и от Ford са убедени, че този модел ще сложи край на несполуките в Льо Ман. Повече от дузина Ford GT взимат участие, като техни пилоти са: Брус Макларън, Дан Гърни, Марк Донъхю, Марио Андрети, Греъм Хил, Йохан Ринд, Питър Ревсън и др.
След 24 часа напрегнато съревнование, механични проблеми и неизбежни сблъсъци три Ford GT излизат на челна позиция. Победителят е No. 2 - черната кола на Шелби, управлявана от Макларън и Крис Амон. Зад нея е светло синята Ford GT с No. 1, отново на Шелби, пилотирана от Кен Майлс и Дени Хулм. Третото място е за златния No. 3 на Холман Муди и състезателите Рони Бъкнъм и Дик Хътчерсън.
Ford GT е звездата и през следващите три сезона в Льо Ман, като това е само малка част от всичките й победи. Днес, 40 години по-късно, GT40 все още вдига пулса на феновете и е живата памет за онези стремителни дни от състезателната история на Ford.
Победителите - отново заедно
Отпразнуването на юбилея ще събере за първи път от 10 години челната тройка от историческото състезание в Льо Ман. Специално за събитието Ford-Европа ще осигури чак от САЩ вече частно-притежавания Ford GT Mark II, първенец през 1966 г. Черният No. 2 днес е собственост на американски колекционер, но той ще застане редом до братята си от второто и третото място, които ще се състезават в Льо Ман Класик 2006 г. Снимка на трите легенди ще може да бъде направена непосредствено преди старта на състезанието на 8 юли (събота).
Лоялни последователи
"Не по-малко важни са и усилията на притежателите на легендарния GT40. За тях да имаш този автомобил е привилегия, отговорност и значителна финансова обвързаност в поддържането на 40-годишна състезателна кола в конкурентно състояние", казва Джон Флеминг.
В празнуването на юбилея ще се включи и колона от частни Ford GT. В нея ще участват автомобили от Англия, Германия, Швейцария и Франция (моделът е намерил 101 клиенти в Европа), както и екземпляри, индивидуално внесени от собствениците си на Стария континент.
Източник: Мото-Пфое
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта