Страница 1 от 1

Ford Focus минава на три цилиндъра

Публикувано: 05 фев 2012, 12:11
от <StarDust>
Компанията Ford продължава плановата трансформация на своята двигателна гама и сега на смяна на популярния 1.6-литров атмосферен четирицилиндров мотор дойде еднолитров трицилиндров агрегат. Става дума за новата разработка на Ford, която е част от семейството EcoBoost.

Този агрегат ще започне да се монтира на новия Focus още от следващия месец. Трицилиндровото двигателче не претендира за спортен нрав, но според инженерите на компанията за тази цел е предназначен вече познатия от Focus 1.6-литров EcoBoost с мощ 182 к.с.

Трицилиндровото моторче ще се предлага в две мощностни характеристики - 105 и 125 к.с. Най-голямото им предимство е, че са изключително екологични е икономични. По-мощната версия, тази притежаваща 125 коня, ще харчи по-малко от пет литра на сто километра пробег в смесен цикъл на движение.

Иначе конструктивно трицилиндровото моторче е значително по-сложно от досегашния 1.6-литров атмосферен двигател, но предвид тенденциите за намаляване на обем за сметка на турбо компресори явно ще наложи и тези двигатели.


http://www.youtube.com/watch?v=vQH9B9rs ... r_embedded

Информацията е актуална от 31 Януари.
Много ми хареса видеото _friends_ *00940*

Re: Ford Focus минава на три цилиндъра

Публикувано: 05 фев 2012, 14:01
от ceco georev
:shock: Ангр. ремък се върти потопен в масло.Да вземат да продават такива и за наште масларки :D

Re: Ford Focus минава на три цилиндъра

Публикувано: 06 фев 2012, 22:55
от <StarDust>
"Производството на първия Focus с 1,0 литров EcoBoost двигател е важен момент за Ford",каза Стивън Одел,председател и изпълнителен директор на Ford-Европа.
"Разработвайки толкова малък и икономичен двигател,който едновременно с това осигурява добре мощност и удоволствие от управлението в автомобил с размера на Focus,изглеждаше невъзможно само допреди няколко години."
Новия EcoBoost двигател се произвежда в завода на Ford в Кьолн,Германия,където Ford са инвестирали за нова високо-технологична линия 134 млн. евро.По-късно през годината агрегатът ще се произвежда и в Крайова,Румъния.Капацитетът на производството в Европа може да достигне 700 000 двигателя годишно.
1.0 литровия EcoBoost двигател е разработен от специалисти на Ford от цяла Европа включително инженери от Европейския изследователски и инженерен център в Аахен,Германия и от Техническия център в Дънтан,Великобритания.

Страшна карта извадиха инженерите от Ford :) Много се радвам че развиват все повече и повече марката и в частност Focus *00940* *00134* _friends_

Re: Ford Focus минава на три цилиндъра

Публикувано: 10 фев 2012, 19:13
от petiapee
Офф писна ми от тези малолитражни форсирани моторчета с живот по 100 000 км. Те хората са го казали - колкото е по-голям мотора, толкова му е по-дълъг живота.

Re: Ford Focus минава на три цилиндъра

Публикувано: 10 фев 2012, 20:19
от DigiPro
petiapee написа:Офф писна ми от тези малолитражни форсирани моторчета...
Ама пък по рядко посещаваш бензиностанцията и ти е леко на джоба ;)

Re: Ford Focus минава на три цилиндъра

Публикувано: 10 фев 2012, 23:57
от nikolovvd
Да направят моста и може да отидем на една разходка до Крайова! Само 90 км са и пътя е по-хубав от този до Монтана, а разстоянието е същото. :D
От гледна точка на Видин! ;): :D:

Re: Ford Focus минава на три цилиндъра

Публикувано: 13 фев 2012, 11:40
от Conan_1
petiapee написа:Офф писна ми от тези малолитражни форсирани моторчета с живот по 100 000 км. Те хората са го казали - колкото е по-голям мотора, толкова му е по-дълъг живота.

E kak пък разбра че живота им е по 100 000км ??? Я отрежи един cosworth двигател 2 литра и 220 коня на половина и се получава 1000 кубика (110 кс.) или в случая са изкарали 120 . 100 % след 3-4 години като почнат да ги вкарват втора употреба към бг ще са на по 200 и кусур и пак ще бачкат. Всичко е в потдръжката

Re: Ford Focus минава на три цилиндъра

Публикувано: 15 фев 2012, 09:09
от nikolovvd
Те и дизелите са с турбо, пък виж как изкарват по 300-400 хил. км.
Може би неприятният момент е в маслото, което ще се ползва и няма да може да се сипва М10, както прави колегата ми на Ескорта.

Re: Ford Focus минава на три цилиндъра

Публикувано: 05 мар 2012, 19:36
от ImpossibleMan
Колега, чудно ми е след като Фордовете вече ще издържат 100 000 км, защо в бъдеще ще се ползват само турбо мотори? Я малко се замисли и пак. Какъв ти е проблема с турбото? Нови материали, нови технологии, нови нова електроника. Все на едно място ли ще стоим? Ами да се върнем към еднокамерните карбуратори, че двукамерните по-сложни.

Re: Ford Focus минава на три цилиндъра

Публикувано: 11 юли 2012, 16:29
от madboy
Ford Focus 1.0 EcoBoost постави 16 световни рекорда за скорост
Изображение
Всички рекорди са обект на хомологациите на ФИА в категория В (серийно производствени автомобили), Група 1 (4-тактов двигател), Клас 5 (двигатели между 850-1000 куб.см).
Изображение
http://www.automedia.bg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Ford Focus минава на три цилиндъра

Публикувано: 18 юли 2012, 17:11
от jlpetkov
madboy написа:Ford Focus 1.0 EcoBoost постави 16 световни рекорда за скорост
Всички рекорди са обект на хомологациите на ФИА в категория В (серийно производствени автомобили), Група 1 (4-тактов двигател), Клас 5 (двигатели между 850-1000 куб.см).
http://www.automedia.bg
много ясно че ще поставя рекорди като го сравняват с простичките 1-литрови 4 цилиндрови атмосферки а той е натъпкан с електроника, турбини и други красоти

Re: Ford Focus минава на три цилиндъра

Публикувано: 18 юли 2012, 22:46
от opex
jlpetkov написа:
madboy написа:Ford Focus 1.0 EcoBoost постави 16 световни рекорда за скорост
Всички рекорди са обект на хомологациите на ФИА в категория В (серийно производствени автомобили), Група 1 (4-тактов двигател), Клас 5 (двигатели между 850-1000 куб.см).
http://www.automedia.bg
много ясно че ще поставя рекорди като го сравняват с простичките 1-литрови 4 цилиндрови атмосферки а той е натъпкан с електроника, турбини и други красоти
Че останалите коли не са натъпкани с електроника и хай-тек бъзикни ли?? Изглежда предпочиташ стар голям тулуп в коша с голям разход и малко коне и си против нови технологии и всичко което следва автоматично от тях, не налагай така остро мнението си :) Всяко нещо си има предимствата - най-малко ако тези двигатели се окажат скапан боклук, те ще са поставили условията и постигнали опита за създаване на следващото поколение действително хубави двг

Re: Ford Focus минава на три цилиндъра

Публикувано: 19 юли 2012, 23:58
от Maikal
Мен тази работа от слаб двигател да вадиш такава сила ми се струва, че няма да има продажба от Германия към България за "втори / трети / т.н. живот".
Ако изкара 300 000 км добре ще е, но ми се струва непосилна задача, дано да съм с погрешно мнение де ...

Re: Ford Focus минава на три цилиндъра

Публикувано: 20 юли 2012, 02:37
от bateto_toshko
Не виждам защо ревете толкова.Така или иначе на нас западняците ни пращат колите си малко преди основен ремонт, поне ще ремонтираме 3 вместо 4 цилиндъра , може да се окаже по -изгодно *00120*

Re: Ford Focus минава на три цилиндъра

Публикувано: 03 авг 2012, 14:53
от TED
Аз пък предлагам да не спорим. Нека да кътаме парички и след като тест драйвърите (на нови и не толкова нови хай тек малолитражки) се опарят да си купим това което е оцеляло на пътя.

Ето затова например аз джиткам атмосферни бензинки на газ а дизеловите тест драйвъри страдат...

Re: Ford Focus минава на три цилиндъра

Публикувано: 22 авг 2012, 11:42
от ImpossibleMan
TED написа:Аз пък предлагам да не спорим. Нека да кътаме парички и след като тест драйвърите (на нови и не толкова нови хай тек малолитражки) се опарят да си купим това което е оцеляло на пътя.

Ето затова например аз джиткам атмосферни бензинки на газ а дизеловите тест драйвъри страдат...
Викаш...тя и твоята работи на 3 цилиндъра, та си готов за новото поколение мотори...преди повече от 20 години и аз карах разни дву и трицилиндрови возила като...ЗиЛ 130 и тем подобни. Наистина, че и така вървят, само дето стигаше до 100 л/100 км разход. Рекорд за 3-те му от 8-те я работещи, я не работещи цилиндри. като ви чета мненията си представям, как аз съм доволен от това, което имам, ама как ми се ще да карам онова, което другите имат в повече от мен :)