Винетни неволи
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Винетни неволи
За момента се налага идеята винетките да важат до 31.12 вместо до 31.01, както беше досега, но да може да се кара със стара годишна винетка и през януари. Не знам каква е точно идеята, след като реално промяна за хората няма.
По този начин явно отпада и идеята да се купува годишна винетка от датата до същата дата догодина (примерно 3 април до 3 април).
Надявам се, че в даден момент няма да се окаже, че пътувайки след Нова година с годишни винетки за 2016 г., ще сме в нарушение и ще дължим солени глоби на държавата.
Засега няма и информация за предстоящо повишение на цените за леки автомобили.
По този начин явно отпада и идеята да се купува годишна винетка от датата до същата дата догодина (примерно 3 април до 3 април).
Надявам се, че в даден момент няма да се окаже, че пътувайки след Нова година с годишни винетки за 2016 г., ще сме в нарушение и ще дължим солени глоби на държавата.
Засега няма и информация за предстоящо повишение на цените за леки автомобили.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
Аз разбирам годишната винетка така: плащаш сумата, на стикера ти перфорират валидност до съответна дата след една година и караш. Не като сега, "ама тя винетката видите ли важи 13 месеца", ами как да я ползвам 13месеца, като годината има 12?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- toniboy
- потребител
- Мнения: 1394
- Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
- Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
Да я направят както е гражданската. От дата до дата. А годишната да има вариант за разсрочено плащане на две равни вноски.
В този вариант бих си взел годишна на разсрочено- две вноски. Става като при гражданската като не си погасиш вноската и пак правиш нова. Така примерно лятото като си взема шест месеца ще имам винетен стикер, о останалите шест или зимата не. Не знам какво му се чудят толкова .
В този вариант бих си взел годишна на разсрочено- две вноски. Става като при гражданската като не си погасиш вноската и пак правиш нова. Така примерно лятото като си взема шест месеца ще имам винетен стикер, о останалите шест или зимата не. Не знам какво му се чудят толкова .
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
Не се чудят педалите в парламента, просто не ги е#е за обикновения човек който си троши колата по супер скапаните бе-ге пътища и после плаща и за ремонти и части, като за това "удоволствие" пак си е платил............винетка.




-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
Колега за 2015 година са дадени около 1,25 милиарда за изграждане на нови и ремонт на съществуващи пътища. Над 100 км магистрали се пуснаха в експлоатация (нови и отремонтирани). Вярно голяма част от парите бяха по европрограми, но сега тия европрограми ще секнат и няма да се дават такива пари както през първия програмен период.
За справка: приходите от винетки са малко над 200 млн на година, които са предназначени за поддръжка на съществуващата РПМ.
Сам си прави сметка дали 97 лева е много
На фона на нарушенията и корупция в Държавата, винетката е последното нещо, за което трябва да се протестира. Голяма промивка се води по телевизията с тея винетки.
За справка: приходите от винетки са малко над 200 млн на година, които са предназначени за поддръжка на съществуващата РПМ.
Сам си прави сметка дали 97 лева е много
На фона на нарушенията и корупция в Държавата, винетката е последното нещо, за което трябва да се протестира. Голяма промивка се води по телевизията с тея винетки.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
В Румъния винетката е наполовина а пътищата са осезаемо по добри как го правят съседите а тука колкото и да се наливат караме по дупки. И 1000 лева да стане винетката не вярвам да се оправи положението.Eastbourne написа:Колега за 2015 година са дадени около 1,25 милиарда за изграждане на нови и ремонт на съществуващи пътища. Над 100 км магистрали се пуснаха в експлоатация (нови и отремонтирани). Вярно голяма част от парите бяха по европрограми, но сега тия европрограми ще секнат и няма да се дават такива пари както през първия програмен период.
За справка: приходите от винетки са малко над 200 млн на година, които са предназначени за поддръжка на съществуващата РПМ.
Сам си прави сметка дали 97 лева е много
На фона на нарушенията и корупция в Държавата, винетката е последното нещо, за което трябва да се протестира. Голяма промивка се води по телевизията с тея винетки.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
Веднага ти отговарям-ужасно много е 97 лева за винетка. В Румъния е 28 евро, в Швейцария е 40 франка...което е към 70 лева. Проблемът в построените магистрали е, че никой не пътува по тях. Вложиха се едни безсмислени пари в инфраструктура, която и след 30 години няма да ни трябва. Хората са отчайващо бедни и не ползват колите си за пътувания на дълги разстояния. При регистрирани над 4 милиона автомобила продадените годишни винетки са под милион и половина. Няма как да имаш възвръщаемост и пари за поддръжка, когато 3/4 от хората изобщо не участват във формирането на този приход. А не участват, защото не могат да си го позволят.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
А бе, де да знам. Като пътувам с колата нямам такива впечатления. Навсякъде трафикът си е голям. А много добре си спомням края на 96-та и началото на 97-ма година, когато хората наистина бяха обеднели. Между Сопот и Карлово беше пълно с пешеходци, които отива и се връщаха от работа. А разстоянието е над 5 км. Оттогава такова нещо не съм виждал. Май повече обичаме да се оплакваме. 

-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
Изобщо не разбирам грешна ви е информацията или се опитвате да заблудите другите потребители.aspasia написа:В Румъния винетката е наполовина а пътищата са осезаемо по добри как го правят съседите а тука колкото и да се наливат караме по дупки. И 1000 лева да стане винетката не вярвам да се оправи положението.Eastbourne написа:Колега за 2015 година са дадени около 1,25 милиарда за изграждане на нови и ремонт на съществуващи пътища. Над 100 км магистрали се пуснаха в експлоатация (нови и отремонтирани). Вярно голяма част от парите бяха по европрограми, но сега тия европрограми ще секнат и няма да се дават такива пари както през първия програмен период.
За справка: приходите от винетки са малко над 200 млн на година, които са предназначени за поддръжка на съществуващата РПМ.
Сам си прави сметка дали 97 лева е много
На фона на нарушенията и корупция в Държавата, винетката е последното нещо, за което трябва да се протестира. Голяма промивка се води по телевизията с тея винетки.
Румъния е с най-лошите пътища в Европа! Дори ЖП-то им е по-лошо от нащо. И това на фона, че дръпнаха доста по-добре икономически от нас от влизането в ЕС. Страната е повече от два пъти по-голяма от България,а имат по-малко магистрали от нас.
Не знам дали пътуват хората или не, но в България има 4,2 млн МПС-та, като изключиш децата и неправоспособните, пенсионерите и т.н. кажи речи се пада почти кола на човек.
Инфраструктурата е безмислена? Икономика без инфраструктура няма как да има! Такива бабешки лафове "ние асфалт не ядем" отдавна не са актуални. Винетките са толкова, защото за общинските пътища такса не се заплаща, а голяма част от хората изобщо не си купуват. Контрола е супер нисък. Голяма част от гастербайтерите пътуват без да плащат.
Българина може да гладува, но за цигари, алкохол и бензин винаги ще намери пари.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
Колега кога си пътувал последно в Румъния? Миналата година април месец прекосих Румъния до Полша платих седмична винетка от 4 евро и за прекосяване на Дунав мост многоооооооо сме назад от тяхната инфраструктура ще ме извиняваш!!!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
Такса за общинските пътища не се заплаща, защото те се поддържат от общините с местните данъци и такси. Изобщо не е безплатно. Общините сами си организират и ремонт, и снегопочистване. Това няма нищо общо с парите от винетки. Числата са такива- малко под милион и половина годишни винетки. Това са фактите. Това са хората, които редовно ползват тази инфраструктура, възлизаща на около 20 хиляди км. и която последните години расте главно за сметка на най-скъпоструващите възможни съоръжения в пътното строителство. Останалите 5 милиона винетки, които АПИ реализира на пазара, са от останалите категории и са или международен трафик, или някакви инцидентни пътувания, свързани с работа. Няма постоянно вътрешно ползване на републиканската пътна мрежа. Милион и половина-това са сигурните и потребители, които в момента формират половината от приходите на АПИ от винетки.
Хващаш ли къде е уловката...1/4 от потребителите формира половината приход. Подобен начин на ценообразуване и разпределение на разходите е феноменална идиотщина, показваща пълна липса на здрав разум и свързана с нулева перспектива за развитие. Всички бъдещи мерки по повишаване на приходите неминуемо ще са свързани с повишаване на облагането именно на тази група потребители. По тази посока на развитие, перспективата е ясна- или нови повишения, нямащи никаква връзка с доходите на населението, или на някакъв етап-пълно изоставяне на винетната система и връщане към пътния данък.
Хващаш ли къде е уловката...1/4 от потребителите формира половината приход. Подобен начин на ценообразуване и разпределение на разходите е феноменална идиотщина, показваща пълна липса на здрав разум и свързана с нулева перспектива за развитие. Всички бъдещи мерки по повишаване на приходите неминуемо ще са свързани с повишаване на облагането именно на тази група потребители. По тази посока на развитие, перспективата е ясна- или нови повишения, нямащи никаква връзка с доходите на населението, или на някакъв етап-пълно изоставяне на винетната система и връщане към пътния данък.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
Румъния е с най-лошите пътища, а Полша е веднага след нас по лоши пътища. Това е изразено в процентни отношения добри към лоши. Това е официалната статистика. Явно си минал по хубави пътища и си останал с такова впечатление.aspasia написа:Колега кога си пътувал последно в Румъния? Миналата година април месец прекосих Румъния до Полша платих седмична винетка от 4 евро и за прекосяване на Дунав мост многоооооооо сме назад от тяхната инфраструктура ще ме извиняваш!!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Общинската пътна мрежа е 21 473 км, а Републиканската е 19 853 км, за която се плаща винетка. В тази връзка колко ти е годишния данък МПС?
Да, така е. Ще бъде увеличена таксата за една категория и тя е тежкотоварни.
Имам данни за брой продадени винетки. От там ясно се вижда, че автобуси и камиони почти не ползват годишни и месечни винетки. Всичко купува седмични винетки, докато автомобилите купуват масово годишни. Голяма част и си ги препредават и ги лепят с плюнка на прозореца,а контрол почти няма.
При въвеждането на тол системата, гратисчии няма да има, а камионите ще плащат за изминат път и приходите се очакват да скочат почти четворно.
Не си мисли, че АПИ казват какво да се прави или, че пък правителството го е измислило. Въвеждането на тол системата е с директива на Европейския съюз и трябваше да се реализира още през 2009 година за тежкотоварни и 2012 за леки МПС. С това темпо ако стане 2020 ще е добре, но там вече са замесени не само пари, а и още нещо
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
За всички пътища, извън градове и села искат винетка.S_C написа:Такса за общинските пътища не се заплаща, защото те се поддържат от общините с местните данъци и такси...
-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
http://www.vs12-17.com/vignette.php?id=283dimkar написа:За всички пътища, извън градове и села искат винетка.S_C написа:Такса за общинските пътища не се заплаща, защото те се поддържат от общините с местните данъци и такси...
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
Има един списък с пътища.Само за включените в него се отнасят винетките и то за тази им част, която е между табелките на населените места.dimkar написа: За всички пътища, извън градове и села искат винетка.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
Колега искам да кажа че кажа че какъвто и да е начина на събиране на таксите за пътища във България и повече пари да се събират няма да имаме пътища по една проста причина и тя се казва държавен апарат. Последният пример за изграждането на 5км отсечка държавата отпуска 250 милиона евро за изграждането и а със същите пари в Холандия правят 25км за това става въпрос парите потъват!Eastbourne написа:Румъния е с най-лошите пътища, а Полша е веднага след нас по лоши пътища. Това е изразено в процентни отношения добри към лоши. Това е официалната статистика. Явно си минал по хубави пътища и си останал с такова впечатление.aspasia написа:Колега кога си пътувал последно в Румъния? Миналата година април месец прекосих Румъния до Полша платих седмична винетка от 4 евро и за прекосяване на Дунав мост многоооооооо сме назад от тяхната инфраструктура ще ме извиняваш!!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Общинската пътна мрежа е 21 473 км, а Републиканската е 19 853 км, за която се плаща винетка. В тази връзка колко ти е годишния данък МПС?
Да, така е. Ще бъде увеличена таксата за една категория и тя е тежкотоварни.
Имам данни за брой продадени винетки. От там ясно се вижда, че автобуси и камиони почти не ползват годишни и месечни винетки. Всичко купува седмични винетки, докато автомобилите купуват масово годишни. Голяма част и си ги препредават и ги лепят с плюнка на прозореца,а контрол почти няма.
При въвеждането на тол системата, гратисчии няма да има, а камионите ще плащат за изминат път и приходите се очакват да скочат почти четворно.
Не си мисли, че АПИ казват какво да се прави или, че пък правителството го е измислило. Въвеждането на тол системата е с директива на Европейския съюз и трябваше да се реализира още през 2009 година за тежкотоварни и 2012 за леки МПС. С това темпо ако стане 2020 ще е добре, но там вече са замесени не само пари, а и още нещо
-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
Така е. Спор няма. Една част от парите винаги ще бъде прибирана от определени лица.
Да не говорим и за качеството на строителство.Гаранционните периоди само да вметна за основен ремонт и рехабилитация на пътища е само 2 години, което на фона че се дават десетки милиони, си е адски смешно.
Да не говорим и за качеството на строителство.Гаранционните периоди само да вметна за основен ремонт и рехабилитация на пътища е само 2 години, което на фона че се дават десетки милиони, си е адски смешно.
-
- потребител
- Мнения: 504
- Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
Кой знае защо това адвокатско малоумие е плъзнало из всички форуми.
Срока на валидност на винетката е написан ясно на нея. Взех моята за тази година, пише валидност до 31 януари 2018. Миналогодишната е до 31 януари тази година. Иначе преди няколко години само за една си направиха експеримента 31 декември и пак го върнаха че предизвикаха лудница.
Срока на валидност на винетката е написан ясно на нея. Взех моята за тази година, пише валидност до 31 януари 2018. Миналогодишната е до 31 януари тази година. Иначе преди няколко години само за една си направиха експеримента 31 декември и пак го върнаха че предизвикаха лудница.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
"годишна винетка с валидност, съответстваща на бюджетната година, по
смисъла на чл. 10, ал. 2 от Закона за публичните финанси, от 1 януари до 31 декември
на годината, за която е издадена, като потребителите могат да ползват
републиканската пътна мрежа в срок до 31 януари на следващата година, при
заплатена винетна такса за предходната година;"
смисъла на чл. 10, ал. 2 от Закона за публичните финанси, от 1 януари до 31 декември
на годината, за която е издадена, като потребителите могат да ползват
републиканската пътна мрежа в срок до 31 януари на следващата година, при
заплатена винетна такса за предходната година;"
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Винетни неволи
Предстои да видим какво ще се приеме като нови правила, въпреки че се съмнявам че с тази смяна на правителство и парламент ще се придвижи нещо. По-специално дневните и тримесечните винетки, както и годишната от дата до дата.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта