Може ли...?
- Georgiev
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Може ли...?
Екстремно ли е за двигателя намаляването от 5 на 2-ра предавка със скорост 80 -90 км.Без помощ със спирачки.Колата е 1.8 турбо дизел.Може ли да се окаже пагубно за ДВГ-то.Или само за скоростната кутия е натоварването.
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Хммм ми аз като спирам основно на скорост, кво!? По вашата логика трябва да съм превъртял половината ремък и да съм му пилнал зъбите... пепел ви на езиците 
Особено когато трябва да спра много бързо - тогава задължително ръгам втора, независимо дали съм бил на трета, четвърта или пета предавки.
Нищо му няма на силовото предаване от такива екстремни натоварвания. Наистина най-опасно е за ангренажния комплект и ГРМ. Но при редовна поддръжка мисля, че това са излишни притеснения.

Особено когато трябва да спра много бързо - тогава задължително ръгам втора, независимо дали съм бил на трета, четвърта или пета предавки.
Нищо му няма на силовото предаване от такива екстремни натоварвания. Наистина най-опасно е за ангренажния комплект и ГРМ. Но при редовна поддръжка мисля, че това са излишни притеснения.
-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Според мен огромното натоварване пада основно върху цялата трансмисия от съединителя нататък. Двигателят е прекалено инертна система, за да се получи рязка промяна в оборотите му, а оттам и голямо претоварване за агренажа и ГРМ (особено на малка предавка - първа или втора). Така че ако стане фал в резултат на минаване от 5 на 2, най-вероятната авария би била скъсана полуос, вал или някоя друга част в кутията или съединителя (включително и спукана кутия).
- KickingKing
- потребител
- Мнения: 370
- Регистриран: 10 юни 2006, 21:46
- Модел на автомобила: само за руси
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Lok-Tar!
Гледам и не вярвам на ушите си! Вече не се учудвам, защо хора от този форум карат с 80 по магистралата...
По темата: не знам имаш ли оборотомер, но ако имаш пробвай това... Газ на първа.. газ втора до лютеницата.. там сменяш и при самата смяна гледай с колко км/ч се движиш. Горе долу там ти е границата, която не е хубаво да прескачаш когато правиш downshifting(демек смяна на скорости надолу).
Така ще си износиш обаче синхротата на ск. кутия, така че използвай двойно амбреиране или поне форсиране на двигателя преди включване на по-ниската предавка.
А накой ще ми обясни ли "желязната логика" зад твърдението, че ще си прецака турбината така? АПЕЛ: Айде първо да разберем как работят джаджите по колата и после да правим догатки?
Гледам и не вярвам на ушите си! Вече не се учудвам, защо хора от този форум карат с 80 по магистралата...
По темата: не знам имаш ли оборотомер, но ако имаш пробвай това... Газ на първа.. газ втора до лютеницата.. там сменяш и при самата смяна гледай с колко км/ч се движиш. Горе долу там ти е границата, която не е хубаво да прескачаш когато правиш downshifting(демек смяна на скорости надолу).
Така ще си износиш обаче синхротата на ск. кутия, така че използвай двойно амбреиране или поне форсиране на двигателя преди включване на по-ниската предавка.
А накой ще ми обясни ли "желязната логика" зад твърдението, че ще си прецака турбината така? АПЕЛ: Айде първо да разберем как работят джаджите по колата и после да правим догатки?

Изяж бобър - спаси дърво!
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
И според мен най-голям зор ще види съединителя и синхронизаторите на кутията (би трябвало с зор да смениш скоростта).
При дизела оборотите не могат да се качат толкова бързо - така че ефекта от преминаване от 4 на 2 ще е рязко намаление на скоростта - което може да е проблем:
примерно искаш да изпреварваш и от 5-та вкарваш 2-ра (вмесно 4-та) и убиваш рязко скоростта (без спирачка, стопове ...) - и ако има някой залепен зад теб (също мераклия да изпреварва) - ще е доста изненадан ... неприятно!
Зимно време при заледен/заснежен път, подобно спиране може да поднесе задницата (при предно предаване)
При дизела оборотите не могат да се качат толкова бързо - така че ефекта от преминаване от 4 на 2 ще е рязко намаление на скоростта - което може да е проблем:
примерно искаш да изпреварваш и от 5-та вкарваш 2-ра (вмесно 4-та) и убиваш рязко скоростта (без спирачка, стопове ...) - и ако има някой залепен зад теб (също мераклия да изпреварва) - ще е доста изненадан ... неприятно!
Зимно време при заледен/заснежен път, подобно спиране може да поднесе задницата (при предно предаване)
- dpower
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 17 яну 2005, 14:08
- Модел на автомобила: Civic
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Опаа
Опа, извинявам се
Колега, дано не съм те засегнал, аз с най-добри чувства.
Аз такова...
Абе с две думи няма как да се прецака турбината, защото тя се върти от изгорелите газове а като върнеш по-ниска предвака и НЕ си натиснал педала на газта няма изгорели газове (или почти няма - зависи от колата) и така... турбината не се върти изобщо, нищо че двигателят се форсира (т. нар. ППХ - принудителен празен ход)
=======
П.С.: Четох някъде, че най-добрият начин да се направи разходомер на кола с турбо (която си няма фабричен такъв) е да се отчита налягането на турбината - то е в пряка зависимост от разхода на гориво. Защо е така - ще го оставим за упражнение за домашно на по-любознателните колеги


Аз такова...
Абе с две думи няма как да се прецака турбината, защото тя се върти от изгорелите газове а като върнеш по-ниска предвака и НЕ си натиснал педала на газта няма изгорели газове (или почти няма - зависи от колата) и така... турбината не се върти изобщо, нищо че двигателят се форсира (т. нар. ППХ - принудителен празен ход)
=======
П.С.: Четох някъде, че най-добрият начин да се направи разходомер на кола с турбо (която си няма фабричен такъв) е да се отчита налягането на турбината - то е в пряка зависимост от разхода на гориво. Защо е така - ще го оставим за упражнение за домашно на по-любознателните колеги

- KickingKing
- потребител
- Мнения: 370
- Регистриран: 10 юни 2006, 21:46
- Модел на автомобила: само за руси
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Май не си прочел за какво става въпрос!KickingKing написа:Lok-Tar!
Че то това няма значение дали е турбо или не защото компа вкарва бензин зависимост от обема, влажноста и температурата на въздуха...
А иначе турбината си е прост вентилатор (2бр. на ос) и най-лошото което може да и се случи е да остане без масло докато се върти с високи обороти - а това може да стане само ако двигателя угасне (маслената помпа спре да подава масло).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта