Био дизел - някой да е сипвал такова чудо?

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
Overclock
потребител
потребител
Мнения: 358
Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Overclock » 11 авг 2006, 10:10

Имам двама познати с VW (Golf lll и Passat 84г.).Golfa се кара само на биодизел вече около 6мес. и човека е много доволен.Освен че двигатела работи по-тихо зад колата мирише на скара.Пасата също си бачка много добре, но собственика му го зарежда 50/50 биодизел и нафта.Най-якото в случая е цената на биодизела - 1,30лв/л. При такава цена според мен си заслужава да се пробва.Аз още не съм зареждал биодизел, че съм без кола вече трети месец, нощом стане готова ще я тествам.

Потребителски аватар
Tuz
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 10 авг 2006, 15:40
Модел на автомобила: Мондео 2004
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Tuz » 11 авг 2006, 16:32

Имам приятел с А6 на 5месеца и от 2 месеца кара с биодизел. Много е доволен няма разлика във вървенето или разхода, а и цена 1,20 за литър..................... :!: :!: :!:
Карай бавно, Стигни жив и здарав

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 11 авг 2006, 17:20

От известно време зареждам от Темпо био дизел /на път ми е бензиностанцията/ и да ви призная съм много доволен, колата си има мощност, пали лесно, не пушляви и т.н. и освен това имам чувството, че дори ми дава икономия. При теста София - Синеморец - София, колата се държеше перфектно, ускоряваше отлично /карал съм с много по-умряла нафта/ , а относно разхода не смея да се похваля - при средна скорост 90 - 110км/ч. /девойките бяха нещо със слаби стомаси/ ми изхарчи 47л.!!!! - тест в Младост пак на бензиностанцията до пълно.

Но колегите с по-новите дизели /комон рейлите и помпа дюзите/ да внимават другата част от компанията пътуваха с един Пасат `02 1.9 тди и при него тази нафта даде сериозни проблеми - компътъра му нещо не я отчиташе и не композираше правилна смес, от което му даваде страшен разход - 14/100л. и от аспуха излизаше гъст пушек - в последствие разбрахме, че за да работи правилно с био дизела му трябвало специален чип?!?!?.

Потребителски аватар
mivastart
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 03 авг 2006, 16:27
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0i 16V/1997 136hp
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от mivastart » 15 авг 2006, 12:49

Вчера имах клиент от Петрол и го питах за биодизел. Каза че по техните бензиностанции ще се появи скоро. Плюсове:по-чист, по добро горене, много малки или почти никакви твърди частици в изгорелите газове, по-ниска цена с около 20ст. от евродизела.
Минуси: много е зле при понижаване на температурата, на -5 градуса не можело да се запали изобщо. Слагали нещо си да не замръзва, но то давало други проблеми.
Като цяло каза че е отличен за тракторите и комбайните през сезона им за работа и поради ниската цена на която им го дават директно от рафинериите :D
P.S. На неговото Венто не слага
P.P.S Може би защото и нафтата му е без пари :wink:

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 15 авг 2006, 12:54

Ако видите след някоя кола та тичат кучета,то със сигурност кара с биодизел.
Ако мирише на скара можем да си сложим филийки на ауспуха и да апнем *00935* *00930*
Не моа да повярвам че кола пали с олио..... :shock:

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 15 авг 2006, 14:55

Мирише калпавият! От моя не мирише на нищо!
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
sashos
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 05 авг 2006, 18:04
Модел на автомобила: FORD ESCORT1.8TD
Местоположение: БУРГАС
Status: Извън линия

Мнение от sashos » 15 авг 2006, 20:34

четах внета че трябва да се сменят горивните филтри след 500-600км от както си започнал да го ползваш защото разяжда утаиките на об.дизел деиства като разтворител тои има подобна структора(нямали химици тука да обяснят по добре)

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 15 авг 2006, 22:10

е това е еднократно след първите 500 - 100 километра след като си преминал на биодизел. После като караш чист такъв или смес с нафта просто няма да се образуват утайки. Хубаво е да се смени филтъра и преди преминаване към биодизел защото парафинът който е полепнал по него ще се разтвори и ще отиде в помпата.

Не съм химик, но то не е нужно да си такъв в този случай. Уповавай се на елементарната логика :)
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
merakliata
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 22 яну 2006, 18:10
Модел на автомобила: DodGe NeoN 1.8 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от merakliata » 16 авг 2006, 00:22

само не мога да разбера какви са тези цени от 1.20 за литар и каде ги намирате аз сам карал с биодизела разлика никаква
Изображение

Потребителски аватар
sashos
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 05 авг 2006, 18:04
Модел на автомобила: FORD ESCORT1.8TD
Местоположение: БУРГАС
Status: Извън линия

Мнение от sashos » 16 авг 2006, 00:56

БИОДИЗЕЛ
В Темпо от м. Април

Основните предимства на Метил Естера /Биодизел/ са, че той е:
- с по-голямо цетаново число от минералния дизел;
- възобновяем енергиен източник /изработва се от биологични суровини/;
- замърсява при изгаряне нетно 80% по-малко от минералния дизел;
- има отлични смазочни качества, за разлика от минералния дизел /произведен по стандартите на ЕС - без наличие на сяра

Въглероден окис CO - 10%-30% по-малко
Въглеводород HC - 30% по-малко
Сажди RU - 40%по-малко
Малки частици - 0-40% по-малко
Азотни окиси Nox - Зависи от мотора, в повечето случаи от 0-15% повече

Не бих рискувал с чист биодизел

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 16 авг 2006, 09:20

Специално до твоята кола (ако е тази написана в профила ти) рискът при използване на 100% биодизел се свежда (ако си с помпа Бош) до (евентулана) подмяна на семеринга на вала на помпата и подмяна на двата 0-пръстена на регулатора на изпреварване на впръскването. За Лукас нямам надлежна информация защото сервизните бюлетини които съм чел са стари.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 17 авг 2006, 16:34

А какво ще кажете за това http://www.biogorivo.com/page1.html

Код: Избери всички

ЗА ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА ДИЗЕЛОВИ АВТОМОБИЛИ С АЛТЕРНАТИВНИ ГОРИВА/растителни масла-слънчогледово,рапицово,конопено олио и др./Сериозното и дълготрайно поскъпване на петрола в световен мащаб и особено на дизеловотогориво предизвиква все повече хора и фирми да търсят разрешение на проблема чрез използването на алтернативни горива.Бензиновите агрегати намериха своето решение в газовите и метановите уредби.Но въпросът за дизелите остана висящ.В отговор на това,ние Ви предлагаме една система/уредба/,изпитана както в Канада,така вече  изпробвана и патентована и в България.С нея Вие сами и по всяко време избирате дали да експлоатирате автомобила си на нафта/1.70-1.80лв./,на чисто наливно олио/1,20-1,30лв./или на отработило и филтрирано олио/цена до 1.00лв.за литър/.Уредбата се вмества под капака на двигателя,не увеличава теглото и не усложнява манипулирането.Състои се от монолитно,подгряващо олиото устройство с инкорпорирана в него нагревателна свещ,изключваща се от термодатчик при достигане на необходимата за олиото оптимална температура.През подгряващия блок преминават две независими магистрали-едната със загрелия от двигателя антифриз,а другата-с олиото,затопляно от антифриза след изключването на подгряващата свещ.Един електромагнитен клапан,командван от копче в купето на автомобила,контролира подаването на горивото-дали потокът да е от основния или от допълнителния резервоар,а друг такъв клапан разпределя съответно посоката на обратното гориво.Светодиодът на копчето,изгасвайки информира,че антифризът,а съответно и олиото са достигнали оптимална,работна температура и че подгряващата свещ е изключила.За възможното използване на двете горива,допълнително се монтира малък резервоар-обикновено една туба,в която по принцип се сипва нафтата,нужна само за стартирането на двигателя.Системата може да бъде интегрирана към всички видове дизелови агрегати с работен обем над 500куб.см.,независимо къде са монтирани те/в леки или товарни автомобили,селскостопански машини,мотокари,булдозери,лодки и др./,а и начинът на подаване и впръскване на горивото/TDI,COMMON REEL или нормален/,също не възпрепятства работата на уредбата.Монтажът може да бъде извършен както в наш сервиз,така и на място при Вас-при предварителна договореност и в зависимост от растоянието и броя на заявените системи.При проявен сериозен интерес от Ваша страна,можем да Ви монтираме уредба за пробна експлоатация.Цената на еденична бройка с включен монтаж е 890лв.за агрегати до 8000куб.см.и 1100лв.за двигатели над 8000куб.см.За количества-отстъпки!
:shock:

:twisted:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 25 авг 2006, 19:12

Brock написа:А какво ще кажете за това http://www.biogorivo.com/page1.html

Код: Избери всички

ЗА ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА ДИЗЕЛОВИ АВТОМОБИЛИ С АЛТЕРНАТИВНИ ГОРИВА/растителни масла-слънчогледово,рапицово,конопено олио и др. 
:shock:

:twisted:
Аз карах предното лято на олио, но без подгряване и смесено с нафта. Като проблем фиксирах голямата гъстота на олиото. Опасявам се да не се разруши помпената двойка в ГНП или нещо по задвижването и.
В крайна сметка реших да си направя подгряване на олиото до около 85 градуса и така да го направя по-рядко. Олийна уредба, така да се каже. За съжаление дизеловата ми кола мина в нелегалност заради невъзможността да сменя старите номера и проектът чака по-добри времена :)

Потребителски аватар
sashos
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 05 авг 2006, 18:04
Модел на автомобила: FORD ESCORT1.8TD
Местоположение: БУРГАС
Status: Извън линия

Мнение от sashos » 24 сеп 2006, 15:42

тази седмица видях био на лукойла на трапезица 1.55лв някой слагал ли е от него?

Потребителски аватар
technik
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 13 сеп 2006, 22:02
Модел на автомобила: Escort 1.8 CLX diesel '93 combi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от technik » 25 сеп 2006, 00:14

Ахааа, сега ми става ясно защо като мине някоя кола покрай мен и ми мерише на Мак Доналдс после хахаха :) а какъв е случая със Снайпера и трансформаторното масло...? :D

omax
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 30 май 2005, 09:10
Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от omax » 27 сеп 2006, 08:42

Привет и от мен. Аз също реших да пробвам с БИО като излезе на пазара. Не мога да бъда обективен поради малкото количество което сипах само за проба / за 20 лв/. Е нема такава миризма сутрин като вляза в гаража. Сериозно - като на стара миризма от фритюрник. Гадно. Заредих на Темпо в Младост при Деница. За вървене - хмммм - просто разсеян от гадната миризма не обърнах внимание вървеше или не вървеше. Миризмата бе "изолирала" всякви други сетива :lol:

Димитар
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 11 апр 2006, 09:54
Модел на автомобила: Mondeo 1.8ТДИ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от Димитар » 28 сеп 2006, 16:48

Чистият биодизел е силен органичен разтворител,но в Б-я няма чист биодизел.На ЛУКОИЛ биодизела е 5%,т.е.5% биодизел и 95% минерален.Очаквани проблеми:смяна на 1 или няколко горивни филтъра<завси>,разлагане на гумени съединения,опръстени <за>

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 29 сеп 2006, 08:24

Верно? Е моят е 100% ...
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 12 фев 2007, 12:57

Още малко по темата:
Биогоривата са подходящи за дизелови двигатели и са екологично чисти, поради което не се облагат с акциз, както петрогоривата.

Приставката за двигателя струва до 1800 евро

В света има около 2 хиляди растения, от които могат да се извличат масла, годни за употреба в дизелови двигатели. За да работят те с олио не са нужни големи конструктивни изменения. Единственото допълнително устройство е трансформатора, който се монтира между резервоара и двигателя. Той представлява цилиндър от неръждаема стомана със стандартна подгревателна свещ в него. Въпросното устройство струва от 800-900 евро за двигателите с по-малък обем, до 1600-1800 евро за големите мотори за тежкотоварните автомобили.

Друго важно условие за нормална работа на дизел, използващ растително масло са добавките, които са три вида - лятна, зимна и пролетно-есенна. Те осигуряват нормалната течливост на мазното гориво и делът им е само 0.5% от целия му обем. Лятната добавка позволява нормална работа на двигателя до -5°С. Зимната може да се налее, чак когато температурите паднат под -15°С.
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 12 фев 2007, 19:07

Еми миналото лято, ако помните нафтата достигна 1.70лв./1л. та аз реших да пробвам /ей така за спорта - убедиха ме, че не страшно/ с чисто олио - по това време Аро в метро бе по 1.27лв/1л. Та ефекта беше повече от поразителен - колкото повече намаляваше процентното съдържание на нафтата спрямо общия обем - толкова по-добре вървеше колата /кой ли знае каква нафта съм бил заредил.../. След като изминах ~ 1000 км. с чисто олио в София се реших и на път за морето да съм само на Аро /няма да ви казвам как ме гледаха на паркинга на Метро с една количка пълна с 60 - 1л.бутилки и как ги наливам :lol: / Но София - Ахтопол - София го взех с по-малко от 50л. и не съм имал проблеми. Ускоряваше си нормално, единствено само мириса на изгоряло олио е малко по-гаден и доста задушлив!

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта