Био дизел - някой да е сипвал такова чудо?
- Overclock
- потребител
- Мнения: 358
- Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
- Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Имам двама познати с VW (Golf lll и Passat 84г.).Golfa се кара само на биодизел вече около 6мес. и човека е много доволен.Освен че двигатела работи по-тихо зад колата мирише на скара.Пасата също си бачка много добре, но собственика му го зарежда 50/50 биодизел и нафта.Най-якото в случая е цената на биодизела - 1,30лв/л. При такава цена според мен си заслужава да се пробва.Аз още не съм зареждал биодизел, че съм без кола вече трети месец, нощом стане готова ще я тествам.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
От известно време зареждам от Темпо био дизел /на път ми е бензиностанцията/ и да ви призная съм много доволен, колата си има мощност, пали лесно, не пушляви и т.н. и освен това имам чувството, че дори ми дава икономия. При теста София - Синеморец - София, колата се държеше перфектно, ускоряваше отлично /карал съм с много по-умряла нафта/ , а относно разхода не смея да се похваля - при средна скорост 90 - 110км/ч. /девойките бяха нещо със слаби стомаси/ ми изхарчи 47л.!!!! - тест в Младост пак на бензиностанцията до пълно.
Но колегите с по-новите дизели /комон рейлите и помпа дюзите/ да внимават другата част от компанията пътуваха с един Пасат `02 1.9 тди и при него тази нафта даде сериозни проблеми - компътъра му нещо не я отчиташе и не композираше правилна смес, от което му даваде страшен разход - 14/100л. и от аспуха излизаше гъст пушек - в последствие разбрахме, че за да работи правилно с био дизела му трябвало специален чип?!?!?.
Но колегите с по-новите дизели /комон рейлите и помпа дюзите/ да внимават другата част от компанията пътуваха с един Пасат `02 1.9 тди и при него тази нафта даде сериозни проблеми - компътъра му нещо не я отчиташе и не композираше правилна смес, от което му даваде страшен разход - 14/100л. и от аспуха излизаше гъст пушек - в последствие разбрахме, че за да работи правилно с био дизела му трябвало специален чип?!?!?.
- mivastart
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 03 авг 2006, 16:27
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0i 16V/1997 136hp
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Вчера имах клиент от Петрол и го питах за биодизел. Каза че по техните бензиностанции ще се появи скоро. Плюсове:по-чист, по добро горене, много малки или почти никакви твърди частици в изгорелите газове, по-ниска цена с около 20ст. от евродизела.
Минуси: много е зле при понижаване на температурата, на -5 градуса не можело да се запали изобщо. Слагали нещо си да не замръзва, но то давало други проблеми.
Като цяло каза че е отличен за тракторите и комбайните през сезона им за работа и поради ниската цена на която им го дават директно от рафинериите
P.S. На неговото Венто не слага
P.P.S Може би защото и нафтата му е без пари
Минуси: много е зле при понижаване на температурата, на -5 градуса не можело да се запали изобщо. Слагали нещо си да не замръзва, но то давало други проблеми.
Като цяло каза че е отличен за тракторите и комбайните през сезона им за работа и поради ниската цена на която им го дават директно от рафинериите

P.S. На неговото Венто не слага
P.P.S Може би защото и нафтата му е без пари

-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
е това е еднократно след първите 500 - 100 километра след като си преминал на биодизел. После като караш чист такъв или смес с нафта просто няма да се образуват утайки. Хубаво е да се смени филтъра и преди преминаване към биодизел защото парафинът който е полепнал по него ще се разтвори и ще отиде в помпата.
Не съм химик, но то не е нужно да си такъв в този случай. Уповавай се на елементарната логика
Не съм химик, но то не е нужно да си такъв в този случай. Уповавай се на елементарната логика

_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
- merakliata
- потребител
- Мнения: 74
- Регистриран: 22 яну 2006, 18:10
- Модел на автомобила: DodGe NeoN 1.8 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- sashos
- потребител
- Мнения: 199
- Регистриран: 05 авг 2006, 18:04
- Модел на автомобила: FORD ESCORT1.8TD
- Местоположение: БУРГАС
- Status: Извън линия
БИОДИЗЕЛ
В Темпо от м. Април
Основните предимства на Метил Естера /Биодизел/ са, че той е:
- с по-голямо цетаново число от минералния дизел;
- възобновяем енергиен източник /изработва се от биологични суровини/;
- замърсява при изгаряне нетно 80% по-малко от минералния дизел;
- има отлични смазочни качества, за разлика от минералния дизел /произведен по стандартите на ЕС - без наличие на сяра
Въглероден окис CO - 10%-30% по-малко
Въглеводород HC - 30% по-малко
Сажди RU - 40%по-малко
Малки частици - 0-40% по-малко
Азотни окиси Nox - Зависи от мотора, в повечето случаи от 0-15% повече
Не бих рискувал с чист биодизел
В Темпо от м. Април
Основните предимства на Метил Естера /Биодизел/ са, че той е:
- с по-голямо цетаново число от минералния дизел;
- възобновяем енергиен източник /изработва се от биологични суровини/;
- замърсява при изгаряне нетно 80% по-малко от минералния дизел;
- има отлични смазочни качества, за разлика от минералния дизел /произведен по стандартите на ЕС - без наличие на сяра
Въглероден окис CO - 10%-30% по-малко
Въглеводород HC - 30% по-малко
Сажди RU - 40%по-малко
Малки частици - 0-40% по-малко
Азотни окиси Nox - Зависи от мотора, в повечето случаи от 0-15% повече
Не бих рискувал с чист биодизел
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Специално до твоята кола (ако е тази написана в профила ти) рискът при използване на 100% биодизел се свежда (ако си с помпа Бош) до (евентулана) подмяна на семеринга на вала на помпата и подмяна на двата 0-пръстена на регулатора на изпреварване на впръскването. За Лукас нямам надлежна информация защото сервизните бюлетини които съм чел са стари.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
А какво ще кажете за това http://www.biogorivo.com/page1.html

Код: Избери всички
ЗА ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА ДИЗЕЛОВИ АВТОМОБИЛИ С АЛТЕРНАТИВНИ ГОРИВА/растителни масла-слънчогледово,рапицово,конопено олио и др./Сериозното и дълготрайно поскъпване на петрола в световен мащаб и особено на дизеловотогориво предизвиква все повече хора и фирми да търсят разрешение на проблема чрез използването на алтернативни горива.Бензиновите агрегати намериха своето решение в газовите и метановите уредби.Но въпросът за дизелите остана висящ.В отговор на това,ние Ви предлагаме една система/уредба/,изпитана както в Канада,така вече изпробвана и патентована и в България.С нея Вие сами и по всяко време избирате дали да експлоатирате автомобила си на нафта/1.70-1.80лв./,на чисто наливно олио/1,20-1,30лв./или на отработило и филтрирано олио/цена до 1.00лв.за литър/.Уредбата се вмества под капака на двигателя,не увеличава теглото и не усложнява манипулирането.Състои се от монолитно,подгряващо олиото устройство с инкорпорирана в него нагревателна свещ,изключваща се от термодатчик при достигане на необходимата за олиото оптимална температура.През подгряващия блок преминават две независими магистрали-едната със загрелия от двигателя антифриз,а другата-с олиото,затопляно от антифриза след изключването на подгряващата свещ.Един електромагнитен клапан,командван от копче в купето на автомобила,контролира подаването на горивото-дали потокът да е от основния или от допълнителния резервоар,а друг такъв клапан разпределя съответно посоката на обратното гориво.Светодиодът на копчето,изгасвайки информира,че антифризът,а съответно и олиото са достигнали оптимална,работна температура и че подгряващата свещ е изключила.За възможното използване на двете горива,допълнително се монтира малък резервоар-обикновено една туба,в която по принцип се сипва нафтата,нужна само за стартирането на двигателя.Системата може да бъде интегрирана към всички видове дизелови агрегати с работен обем над 500куб.см.,независимо къде са монтирани те/в леки или товарни автомобили,селскостопански машини,мотокари,булдозери,лодки и др./,а и начинът на подаване и впръскване на горивото/TDI,COMMON REEL или нормален/,също не възпрепятства работата на уредбата.Монтажът може да бъде извършен както в наш сервиз,така и на място при Вас-при предварителна договореност и в зависимост от растоянието и броя на заявените системи.При проявен сериозен интерес от Ваша страна,можем да Ви монтираме уредба за пробна експлоатация.Цената на еденична бройка с включен монтаж е 890лв.за агрегати до 8000куб.см.и 1100лв.за двигатели над 8000куб.см.За количества-отстъпки!


-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз карах предното лято на олио, но без подгряване и смесено с нафта. Като проблем фиксирах голямата гъстота на олиото. Опасявам се да не се разруши помпената двойка в ГНП или нещо по задвижването и.Brock написа:А какво ще кажете за това http://www.biogorivo.com/page1.html
Код: Избери всички
ЗА ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА ДИЗЕЛОВИ АВТОМОБИЛИ С АЛТЕРНАТИВНИ ГОРИВА/растителни масла-слънчогледово,рапицово,конопено олио и др.
![]()
В крайна сметка реших да си направя подгряване на олиото до около 85 градуса и така да го направя по-рядко. Олийна уредба, така да се каже. За съжаление дизеловата ми кола мина в нелегалност заради невъзможността да сменя старите номера и проектът чака по-добри времена

-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 30 май 2005, 09:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Привет и от мен. Аз също реших да пробвам с БИО като излезе на пазара. Не мога да бъда обективен поради малкото количество което сипах само за проба / за 20 лв/. Е нема такава миризма сутрин като вляза в гаража. Сериозно - като на стара миризма от фритюрник. Гадно. Заредих на Темпо в Младост при Деница. За вървене - хмммм - просто разсеян от гадната миризма не обърнах внимание вървеше или не вървеше. Миризмата бе "изолирала" всякви други сетива 

-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Още малко по темата:
Биогоривата са подходящи за дизелови двигатели и са екологично чисти, поради което не се облагат с акциз, както петрогоривата.
Приставката за двигателя струва до 1800 евро
В света има около 2 хиляди растения, от които могат да се извличат масла, годни за употреба в дизелови двигатели. За да работят те с олио не са нужни големи конструктивни изменения. Единственото допълнително устройство е трансформатора, който се монтира между резервоара и двигателя. Той представлява цилиндър от неръждаема стомана със стандартна подгревателна свещ в него. Въпросното устройство струва от 800-900 евро за двигателите с по-малък обем, до 1600-1800 евро за големите мотори за тежкотоварните автомобили.
Друго важно условие за нормална работа на дизел, използващ растително масло са добавките, които са три вида - лятна, зимна и пролетно-есенна. Те осигуряват нормалната течливост на мазното гориво и делът им е само 0.5% от целия му обем. Лятната добавка позволява нормална работа на двигателя до -5°С. Зимната може да се налее, чак когато температурите паднат под -15°С.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Еми миналото лято, ако помните нафтата достигна 1.70лв./1л. та аз реших да пробвам /ей така за спорта - убедиха ме, че не страшно/ с чисто олио - по това време Аро в метро бе по 1.27лв/1л. Та ефекта беше повече от поразителен - колкото повече намаляваше процентното съдържание на нафтата спрямо общия обем - толкова по-добре вървеше колата /кой ли знае каква нафта съм бил заредил.../. След като изминах ~ 1000 км. с чисто олио в София се реших и на път за морето да съм само на Аро /няма да ви казвам как ме гледаха на паркинга на Метро с една количка пълна с 60 - 1л.бутилки и как ги наливам
/ Но София - Ахтопол - София го взех с по-малко от 50л. и не съм имал проблеми. Ускоряваше си нормално, единствено само мириса на изгоряло олио е малко по-гаден и доста задушлив!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта