внос кола от чужбина
- Warren-G
- потребител
- Мнения: 266
- Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
- Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
- Status: Извън линия
внос кола от чужбина
някой да има опит с вноса на коли от чужбина. ще съм му много благодарен да го сподели
(може би няма да съм само аз , тъй като темата е актуална)

- ```Mar4o```
- потребител с
- Мнения: 133
- Регистриран: 03 сеп 2006, 23:51
- Модел на автомобила: `00 Fiat Punto 1.9 JTD 97 Mondeo TDI
- Местоположение: lozenec
- Status: Извън линия
Re: внос кола от чужбина
кажи какво точно те инт
- mitakacapri
- потребител
- Мнения: 277
- Регистриран: 21 фев 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Capri МК III ; 2.3 V6
FORD SIERRA 2.0i DOHC CLX 120kc - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
- ```Mar4o```
- потребител с
- Мнения: 133
- Регистриран: 03 сеп 2006, 23:51
- Модел на автомобила: `00 Fiat Punto 1.9 JTD 97 Mondeo TDI
- Местоположение: lozenec
- Status: Извън линия
значи попринцип документите си се оформят от авто къщата само се плаща евро1 но то за всяка кола е различно и общо взето тая работа се върши от тоя с автовоза който ще ти я докарва.също така при някой коли имат мервер щоер или ДДС на бг казано което след като вкараш колата в Бг и се върнеш в авто къщата ти връщат ддс-то това е което се сещам за сега ако имате още някви въпроси питайте
- mitakacapri
- потребител
- Мнения: 277
- Регистриран: 21 фев 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Capri МК III ; 2.3 V6
FORD SIERRA 2.0i DOHC CLX 120kc - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Ако некупуваш от турци или руснаци няма да има прецакване. Колата си има TUV. Иначе Германеца номера неправи. Ако купуваш от часно лице и плащаш кеш може да ти смъкне от цената, но по-нататък трябва сам да се оправяш с номерата.
Когато купуваш от автокъща, единствено отиваш и оставяш паспорта си. След 4-5 часа отиваш да си платиш колата и номерата и оттук газ към БГ-то.
Когато купуваш от автокъща, единствено отиваш и оставяш паспорта си. След 4-5 часа отиваш да си платиш колата и номерата и оттук газ към БГ-то.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Значи, аз моята си я купих сам, от немец, ама преди няколко години.
Процедурата /в Германия/ е следната:
1. Спазаряваш колата на по-ниска от обявената цена
2. Подписвате договор /няма нужда от нотариус и други подобни/ - ти му даваш парата, а той колата /ключове и талона на колата/
3. От там отиваш с договора и номерата на колата в местното КАТ в общината.
4. Плащаш си застраховка и временни номера ~250 еУро
5. На едно "гише" ти прехвърлят колата - унищожават старите номера и талон и ти издават временен талон и ти дават бележка с новия номер.
6. С тази бележка отиваш, там където си направил застраховката и ти печатат номерата.
7. Връщаш се в общината и ти лепват по едни стикери на номерата
8. Слагаш номерата на колата и палиш към БГ.
Всичко по прехвърлянето трае около 1 до 3 часа
PS - може да съм пропуснал нещо, но ако някой се сети - да добавя.

Процедурата /в Германия/ е следната:
1. Спазаряваш колата на по-ниска от обявената цена
2. Подписвате договор /няма нужда от нотариус и други подобни/ - ти му даваш парата, а той колата /ключове и талона на колата/
3. От там отиваш с договора и номерата на колата в местното КАТ в общината.
4. Плащаш си застраховка и временни номера ~250 еУро
5. На едно "гише" ти прехвърлят колата - унищожават старите номера и талон и ти издават временен талон и ти дават бележка с новия номер.
6. С тази бележка отиваш, там където си направил застраховката и ти печатат номерата.
7. Връщаш се в общината и ти лепват по едни стикери на номерата
8. Слагаш номерата на колата и палиш към БГ.
Всичко по прехвърлянето трае около 1 до 3 часа
PS - може да съм пропуснал нещо, но ако някой се сети - да добавя.

- Warren-G
- потребител
- Мнения: 266
- Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
- Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
- Status: Извън линия
Brock, а тази застраховка,която се плаща в КАТ какво точно представлява? нещо като "гражданска отговорност" или автокаско, дали може да се ползва безплатна пътна помощ и намаление в сервиз, важи в страните от ЕС или само в Германия. защото най ме е страх да не би да купя кола със скрит дефект и да се появи по пътя, а като знам как дерат кожи по сервизите там, изгодната покупка се обезсмисля. и тъй като и аз знам че собственици на автокъщите са араби, турци,руснаци и сърби има много голяма вероятност това да се случи.
А иначе се говори че след 01.01.07 като паднат ДДС-тата в България ще се плаща ДДС в страната от която си купуваш колата и то само ако не е от физическо лице. това ДДС представлява % от продажната цена или е според мощността на колата? а тъй като като отида в чужбина няма да разполагам с голямо време за избиране на кола си мислех че освен да обиколя няколко автокъщи в един град и да си купя от там кола, др алтернатива няма. но сега казвате за пазари на коли? има ли такива пазари на коли на физически лица или са рядкост? за търсене по обяви и обикаляне няма да има време
А иначе се говори че след 01.01.07 като паднат ДДС-тата в България ще се плаща ДДС в страната от която си купуваш колата и то само ако не е от физическо лице. това ДДС представлява % от продажната цена или е според мощността на колата? а тъй като като отида в чужбина няма да разполагам с голямо време за избиране на кола си мислех че освен да обиколя няколко автокъщи в един град и да си купя от там кола, др алтернатива няма. но сега казвате за пазари на коли? има ли такива пазари на коли на физически лица или са рядкост? за търсене по обяви и обикаляне няма да има време

- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
колега,ако те е страх колата да не се развали по път я качи на автовоз.Ще ти вземе по малко от разходите които ще направиш по докарването и на собствен ход.При това няма да плащаш застраховка,номера,такси по магистралите,което в една непозната държава си е кофти проблем.Има много българи които карат платформи и мисля,че 700лв вземаха.Поразпитай по автоборсите около Търново,няма как да не знаят.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Застраховката е "Зелена карта" /гражданска отговорност/ - не покрива никакви ремонти и не дава никакви намаления. Важи за всички страни, през които ще минеш до БГ и е за определен период от време - също като временните /червени/ номера. Има и временни жълти номера, които са по-евтини, но те важат само за преминаване в ГЕРМАНИЯ - като говоря за номера, имам в предвид номера+застраховка.Warren-G написа:Brock, а тази застраховка,която се плаща в КАТ какво точно представлява? нещо като "гражданска отговорност" или автокаско, дали може да се ползва безплатна пътна помощ и намаление в сервиз, важи в страните от ЕС или само в Германия. защото най ме е страх да не би да купя кола със скрит дефект и да се появи по пътя, а като знам как дерат кожи по сервизите там, изгодната покупка се обезсмисля. и тъй като и аз знам че собственици на автокъщите са араби, турци,руснаци и сърби има много голяма вероятност това да се случи.
А иначе се говори че след 01.01.07 като паднат ДДС-тата в България ще се плаща ДДС в страната от която си купуваш колата и то само ако не е от физическо лице. това ДДС представлява % от продажната цена или е според мощността на колата? а тъй като като отида в чужбина няма да разполагам с голямо време за избиране на кола си мислех че освен да обиколя няколко автокъщи в един град и да си купя от там кола, др алтернатива няма. но сега казвате за пазари на коли? има ли такива пазари на коли на физически лица или са рядкост? за търсене по обяви и обикаляне няма да има време

Наистина риска да си купиш "кофти" кола от автокъща съществува - но все пак нали ще я оглеждаш.
Най-големия пазар на автомобили в ЕС /но спорад мене след Горубляне/ е този който става всяка седмица в събота на автокиното в град Есен

Мисля, че ДДС няма да трябва да плащаш, тъйкато ти ще купиш колата от частно лице или от фирма, която вече си е сложила ДДС-то - същото е като да си купиш кола от БГ /нали това е смисъла на ЕС/.

- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия

Ето и по-точни цени за документи и номера:

Код: Избери всички
Gebühren:
Das Ausfuhrkennzeichen kostet 33,30 Euro zuzüglich einer Gebühr für die endgültige Abmeldung von 5,60 Euro bei Kennzeichen der jeweiligen Kfz-Zulassungsstelle bzw. von 10,70 Euro bei auswärtigen Kennzeichen. Die Gebühr erhöht sich, wenn der Abruf der Daten beim Kraftfahrt-Bundesamt nicht möglich ist und die Daten im örtlichen Fahrzeugregister nicht verfügbar sind, um 15,30 Euro. Hinzu kommen die Kosten für die Kennzeichen. Schilderpräger befinden sich in unmittelbarer Nähe jeder Zulassungsbehörde.
2. такса за сваляне от отчет на МПС - от EUR 5,60 до EUR 15,30
3. допълнително се заплаща за изработката на самите номера. Такива услуги се извършват обикновенно в близост или в самите администрации от външни фирми ~ от EUR 25,00 до EUR 40,00

Код: Избери всички
Ausfuhrkennzeichen-Versicherung PKW 15 Tage - EUR 58,00
Ausfuhrkennzeichen-Versicherung PKW 30 Tage - EUR 65,00
Застраховка за лек автомобил 30 дни - EUR 65,00

Застраховката важи за следните държави:
Код: Избери всички
Albanien, Andorra, Belgien, Bosnien-Herzegowina, Bulgarien, Dänemark, Deutschland, Estland, Finnland, Frankreich, Griechenland, Grossbritanien, Iran, Irland, Island, Israel, Italien, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Marokko, F.Y.R.O.M, Moldawien, Niederlande, Norwegen, Österreich, Polen, Portugal, Rumänien, Schweden, Schweiz, Serbien u. Montenegro, Slowakei, Slowenien, Spanien, Tschechiche Republik, Tunesien, Türkei, Ukraine, Ungarn, Weissrussland, Zypern
Всичко горе-долу излиза около 150 евро - без посреднически услуги
информацията е взета от: http://deckungskarten.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

- Прикачени файлове
-
- PKW-kaufvertrag.pdf
- Договор за покупко продажба на МПС от частно на частно лице - PASS: clubford.org
- (35.98 KБ) Свален 265 пъти
- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Warren-G: Извинявай за въпроса... Любопитно ми е какво точно си решил да купуваш. Тъй като аз съм много нерешителен... той Paci знае, вече просто събирам информация относно предпочитанията на хората и наблюденията им над различни модели.
В момента съм на вълна VW Polo 101 коня, 1.4 16V, въпреки че брат ми "Julian", ако някой го помни от dir.bg форумите, злобно ме насъсква за Фиеста след 96 год. и над 100 к.с.
Въпроса е чисто информативен и ще се радвам да споделиш впечатленията си. Просто Escort 1.8 16V 115 к.с. е доста скъп за годините си, при екстрите които търся (предполагам има защо), и не мисля че е разумна инвестиция. Не ме притеснява разхода или данъка. Уверих се лично вече, голям мотор с много коне гори доста по-малко в повечето случаи, спрямо по-малък мотор с по-малко коне, колкото и незначителна да е разликата (Вектра 1.8 115к.с. съпоставена с Вектра 1.6 - 105 к.с. и двете Ecotec 16V мотори). А и ми трябва по-малка кола като габарити, за да мога да я паркирам пред нас в София по-лесно, предвид мястото където живея.
В момента съм на вълна VW Polo 101 коня, 1.4 16V, въпреки че брат ми "Julian", ако някой го помни от dir.bg форумите, злобно ме насъсква за Фиеста след 96 год. и над 100 к.с.
Въпроса е чисто информативен и ще се радвам да споделиш впечатленията си. Просто Escort 1.8 16V 115 к.с. е доста скъп за годините си, при екстрите които търся (предполагам има защо), и не мисля че е разумна инвестиция. Не ме притеснява разхода или данъка. Уверих се лично вече, голям мотор с много коне гори доста по-малко в повечето случаи, спрямо по-малък мотор с по-малко коне, колкото и незначителна да е разликата (Вектра 1.8 115к.с. съпоставена с Вектра 1.6 - 105 к.с. и двете Ecotec 16V мотори). А и ми трябва по-малка кола като габарити, за да мога да я паркирам пред нас в София по-лесно, предвид мястото където живея.


- ```Mar4o```
- потребител с
- Мнения: 133
- Регистриран: 03 сеп 2006, 23:51
- Модел на автомобила: `00 Fiat Punto 1.9 JTD 97 Mondeo TDI
- Местоположение: lozenec
- Status: Извън линия
- ```Mar4o```
- потребител с
- Мнения: 133
- Регистриран: 03 сеп 2006, 23:51
- Модел на автомобила: `00 Fiat Punto 1.9 JTD 97 Mondeo TDI
- Местоположение: lozenec
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта