За и против загряването на двигателя през зимата
- m_fokus
- потребител
- Мнения: 163
- Регистриран: 14 юли 2010, 14:19
- Модел на автомобила: Ford Fokus 1,6 ZETEC SE
Ford Focus C-MAX 2.0 TDCI - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
Ще го имам впредвид това.
А какво става когато си чукнал темпомата и в същото време почне здраво спускане, което засилва колата даже на скорост по-висока от зададената?
няма натискане на педала на газта
А какво става когато си чукнал темпомата и в същото време почне здраво спускане, което засилва колата даже на скорост по-висока от зададената?

По-голям късмет е да попаднеш на читав майстор, отколкото на читава жена 

- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
Разхода пак си е нула. Иначе по темата - 30-на секунди на място, докато затворя гаража, сложа колана, и после плавно ускорение и обороти до около 2500.m_fokus написа:А какво става когато си чукнал темпомата и в същото време почне здраво спускане, което засилва колата даже на скорост по-висока от зададената?няма натискане на педала на газта
- kilikanzer
- Потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 20 ное 2007, 19:59
- Модел на автомобила: Focus tddi/комби/P1888PM
Wartburg 312 - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
- Tsurinski
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 27 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
Цитирам колегата за да не повтарям думите му! Иначе за много студените дни си имам печка и на практика стартирам топъл двигател и си седя в топло купе!DigiPro написа: 30-на секунди на място, докато затворя гаража, сложа колана, и после плавно ускорение и обороти до около 2500.

- alek200
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 24 фев 2008, 16:46
- Модел на автомобила: Focus 1.6 115 к.с. '12г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
Естествено, че чакам по 2-3-4 мин. докато не паднат оборотите, нямам как при минус 20 градуса да потеглиш рязко когато колата е била в покой 10 часа ... и според мен всеки шофьор които го е грижа за колата му би сторил същото.
Ако си Горд купи си Форд
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
Не е толкова до грижа за колата. По-скоро е грижа за комфорта и за джоба.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
Времето е кът и пари. Обикновено винаги бързам. За 30 сек. ще съм минал 2 км, а за 4 минути ще съм почти до крайната дестинация. Не виждам основателна причина да паля колата и да стоя на място, потеглям веднага. Цял живот така съм правил с всичките си коли и проблеми не съм имал. Разбира се докато се отлепи стрелката на температурата, карам на ниски обороти. За бензинов инжекцион няма абсолютно никакъв проблем да потеглиш веднага на минус 20. Някой спомена за джоба? Къде е логиката да я чакам 5 минути да загрее, като за тези 5 минути ще съм стигнал там за където съм тръгнал - кое излиза по-евтино?
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
Статистиката друго показва. Стига да разполагаш с нея.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
Някъде бях чел, че според двигателя зависи дали е необходимо да се подгрее мотора преди потегляне в студ. Бензинов - карбуратор, моно инжекция, пълен инжекцион, турбо и т.н. За различните дизели също пишеше. Но мен само бензин пълна инжекция ме интересуваше и за нея пишеше, че не е нужно да подгряваш - може веднага да потеглиш.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
Да, за бензинов инжекцион не се изисква да загрява. Но аз имам пред вид, че подгряването за 3-4 мин. зимата води до по-голям комфорт и до по-малък разход на бензин. Друго си е да тръгнеш и да имаш парно, с което да изчистиш по-бързо запотяването на предния прозорец, а и купето да ти е топло. Е, когато бързам, тогава въобще не подгрявам. Но това ми се случва изключително рядко.
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
И като теглим чертата накрая, с колко ще удължим живота на двигателя - няколко седмици, месеци, години...? Заслужава ли си толкова да се впрягаме 

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
Аз въобще не мисля за двигателя. Колата служи на мен, а не аз на нея.
-
- потребител
- Мнения: 122
- Регистриран: 27 фев 2013, 17:30
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
Чакане само при -20 и то за половин минута. На място колата неможе да достигне работна температура! Ключов фактор е доброто масло.
Тази зима по средата на големите студове смених масло като към 5w40 добавих един литър 0w30. Имаше осезаем ефект при студен старт , много по-леко запалваше!
Като цяло мисля, че 0w30 и 0w40 са все по-достъпни и актуални за нашите ширини.
Тази зима по средата на големите студове смених масло като към 5w40 добавих един литър 0w30. Имаше осезаем ефект при студен старт , много по-леко запалваше!
Като цяло мисля, че 0w30 и 0w40 са все по-достъпни и актуални за нашите ширини.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
Дизелът може и да не достигне на място работна температура, но бензинките не страдат от такива проблеми.
- alek200
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 24 фев 2008, 16:46
- Модел на автомобила: Focus 1.6 115 к.с. '12г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
Двигател е много общо, тук става въпрос за сумати чарколяци които мога да се развалят, някои от тях може да се разбере веднага, някой след време и да стане предпоставка за ремонт. Всеки най-добре знае за сега си. Аз винаги съм пазил старателно моите коли не само за мен, а и за бъдещите хора на които продал евентуално кола искам като ме попитат, грижили ли сте се за колата да каза, честно, че съм се грижил.
Поздрави.
Ако си Горд купи си Форд
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 08 дек 2016, 17:33
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
И аз мисля така. Струва много по-скъпо да поправящ нанесени щети, отколкото да си полагаш превантивните мерки своевременно, за да забавяш износването, стареенето и натрупванията. Не винаги знам обаче кое и кога е подходящо да се прави и за това гледам да чета и да се информирам
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
9 години на Ескорта и 2.5 години на C-Max-a зимата паля, чакам да загрее хубаво доколкото имам време (за дизела няма загряване, то е ясно
но Ескорта ми загряваше доста добре) и тръгвам. Щети - йок. Ескорта го продадох, защото започна да ръждясва, двигателят винаги е работил като часовник и не съм пипал абсолютно нищо по него, само по окачването, разбира се. Тъй че ако има такива като мен - хич да не се притесняват 


- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против загряването на двигателя през зимата
https://youtu.be/-_OmY4r6_O0
повечето от Вас ще го разберат, с това или онова масло, загрял или не - все тая
повечето от Вас ще го разберат, с това или онова масло, загрял или не - все тая
времето е като парите-никога не стига
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта