!! Въпрос към --->Билли_бой
-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
!! Въпрос към --->Билли_бой
Човече гледам ти снимките и там има едно табло на Сиера
скороста е между 230 и 240Км/ч оборотите малко на 5000,та питанката ми е занимаваш ли се с фотошоп или....

скороста е между 230 и 240Км/ч оборотите малко на 5000,та питанката ми е занимаваш ли се с фотошоп или....
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: !! Въпрос към --->Билли_бой
... си сменил скоростната кутия?noface написа:... фотошоп или....
- billy_boy
- потребител
- Мнения: 845
- Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
- Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: !! Въпрос към --->Билли_бой
noface написа:Човече гледам ти снимките и там има едно табло на Сиера![]()
скороста е между 230 и 240Км/ч оборотите малко на 5000,та питанката ми е занимаваш ли се с фотошоп или....

P.S Ето реална снимка имам и клипче.

Последна промяна от billy_boy на 29 апр 2007, 12:48, променено общо 1 път.


- BadAngel
- потребител
- Мнения: 573
- Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
- Модел на автомобила: '06 Ford Focus
- Местоположение: София, кв. Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
лесно може да се разбере теоритично каква би била максималната скорост на сиерката... просто трябва да се знае какво е челното съпротивление, предавателното число и размера на гумите.. и мощността разбира се
понякога се случват аномалии, примерно вайпъра достига максималната си скорост на 5та предавка, а не на 6та, просто 6та е прекалено дълга и няма достатъчно мощност за да я изпълни цялата 
200 км/ч от сиера 115 коня според мен са мираж, километража лъже... форд фокус, които е с доста по-добра динамика и пак е 115 коня с дългите предавки (long ratio) спира при 190 и не може да запълни пета..


200 км/ч от сиера 115 коня според мен са мираж, километража лъже... форд фокус, които е с доста по-добра динамика и пак е 115 коня с дългите предавки (long ratio) спира при 190 и не може да запълни пета..
Играчките се променят,
момчетата - не.
момчетата - не.
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Сиерата има доста добра аеродинамика ,но е значително тежко купе.. но 200 невярвам да са проблем.. ако я насилиш малко .. аз още повече несмея да права тестове защото освен сегменти сменях и ризи..ии при мен поне 10К. км не трябва да я изнасилвам...
На този мотор 115 коня максималния въртящ момент 160н.м. идва при 5400оборота - демек 115-те коня са на 5400 оборота а тука има едва 4000. да кажем ,че километража лъже със 10 км ,то според мен ако моторя успее да ускори до 5400 ще постигне реално малко над 200км..
На този мотор 115 коня максималния въртящ момент 160н.м. идва при 5400оборота - демек 115-те коня са на 5400 оборота а тука има едва 4000. да кажем ,че километража лъже със 10 км ,то според мен ако моторя успее да ускори до 5400 ще постигне реално малко над 200км..
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Във втора тема ще го напиша...не е значително тежко купе. Колкото новите Ford Fiesta тежи Сиерата ( 1989 година, 2 литра), а и от Ford Focus е по-лека.... И то сравнявам 2литрова Сиера с най-малките Фокус и Фиеста.venom4o написа:Сиерата има доста добра аеродинамика ,но е значително тежко купе.. .
Sierra 2.0 литра, 4/5 door Kerb weight : 1128
Focus 1.4 литров; 5 door hatchback Kerb weight: 1247
Fiesta 1.3 литров; 5 door hatchback kerb weight: 1107
източници :
http://www.cuddles.abelgratis.net/ford.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.globalcar.com/datasheet/Ford ... ra2.0i.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Ами според мен има.. защото когато е по леко купето на една кола ,толкова по бързо ще ускорява тя ии толкова по малко ще е самото съпротивление което се оказва на двигателя.. Ето например Сиерата на Божурище - тя е двувратка и е махнато всичко от нея- олекотена е... Мойта сиера е същата като на Били самоче моята е джия ,но се 1 и същ мотор и една година .. на мен в талона ми пише 1220 кг. но Като го сравня със 1250 кила на слаб фокус ,въобще не ми се качва в него.. предпочитам си 20 годишната сиерка 
Като се смята това ,че мотора на сиерата е от чугун .. мисля ,че тя може да направи доста сериозни скорости.. ако се подсилят спирачките...

Като се смята това ,че мотора на сиерата е от чугун .. мисля ,че тя може да направи доста сериозни скорости.. ако се подсилят спирачките...
- BadAngel
- потребител
- Мнения: 573
- Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
- Модел на автомобила: '06 Ford Focus
- Местоположение: София, кв. Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
теглото има значение за времето за ускорение до някаква скорост (примерно 0-100 рън), но няма никакво отношение за максималната скорост... ако търсиш максимална скорост за теб е без значение дали ще я достигнеш за 20 секунди или за 40... примерно опел калибра и трябват поне 3-4 минути за да си достигне максималната скоростvenom4o написа:Ами според мен има.. защото когато е по леко купето на една кола ,толкова по бързо ще ускорява тя ии толкова по малко ще е самото съпротивление което се оказва на двигателя.. Ето например Сиерата на Божурище - тя е двувратка и е махнато всичко от нея- олекотена е... Мойта сиера е същата като на Били самоче моята е джия ,но се 1 и същ мотор и една година .. на мен в талона ми пише 1220 кг. но Като го сравня със 1250 кила на слаб фокус ,въобще не ми се качва в него.. предпочитам си 20 годишната сиерка
Като се смята това ,че мотора на сиерата е от чугун .. мисля ,че тя може да направи доста сериозни скорости.. ако се подсилят спирачките...


сиерата на божурище е олекотявана понеже никой не се интересува от максималната скорост, колата е правена за драг


Играчките се променят,
момчетата - не.
момчетата - не.
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
- Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Тука май малко ги обърка нещата.Това че максималната мощност се постига при 5400-5500 оборота не означава същото и за въртящия момент.Който според един сайт се постига при 4000 оборота.venom4o написа:На този мотор 115 коня максималния въртящ момент 160н.м. идва при 5400оборота - демек 115-те коня са на 5400 оборота а тука има едва 4000
Max. output 116.6 PS (115.0 bhp) (85.8 kW)
@5500 rpm
Max. torque 160.0 Nm (118 lbft) (16.3 kgm)
@4000 rpm
Пак според същия сайт максималната скорост е 190км/ч.Но както знаете това е когато колата е с предписаните от завода гуми и още редица фактори който се взимат предвид когато се правят тези тестове.Мисълта ми е че е възможно такава Сиера да достигне 200км/ч ако е например с по-големи джанти/гуми от фабричните.Разбира се може и просто километража да е малко оптимистичен както е при повечето коли.
Иначе наистина теглото няма особено значение за максималната скорост.Там играят аеродинамика обороти,мощност,вътрящт момент и предавателни числа на скоростите и диференциала.
За пример мога да дам последния модел БМВ М5 и Додж Вайпър,които са с еднаква мощност но Вайпъра е по-лек,обаче като се махне електрония ограничител на скороста на М5-цата тя прави по-висока максимална скорост.Най-вече заради 7-те си скорости и по-добрата аеродинамика.
- BadAngel
- потребител
- Мнения: 573
- Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
- Модел на автомобила: '06 Ford Focus
- Местоположение: София, кв. Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
хмм, според мен с по-големи джанти от фабричните колата ще постига по-малка максимална скорост, понеже по-големите джанти са по-тежки, а собственото тегло на джантите си казва своето, но ако си имал предвид, за гуми + джанти с по-голяма обиколка, то скоростта би била по-голяма само по километраж, понеже когато гумите са с по-голяма обиколка километража почва да лъжеARR_ написа:Мисълта ми е че е възможно такава Сиера да достигне 200км/ч ако е например с по-големи джанти/гуми от фабричните



на кратко казано по-големите джанти спъват колата, заради по-голямото съпротивление при въртене, което оказват, което се появява заради по-високата им собствена маса
Играчките се променят,
момчетата - не.
момчетата - не.
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
- Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Да така е,обаче не винаги по-големи джанти гуми са по тежки от малките.Например въпросната Сиера най-вероятно излиза от завода с железни джанти и тестовете за макс. скорост са правени с такива.Така че ако се сменят с хубави алуминиеви дори и да са малко по-големи(1инч да речем) разликата в теглото няма да е особено голяма.А ако диаметъра на гумата(съответно и периметъра) са по-големи от фабричните километража показва по-малка скорост от действителната,защото повечето километражи са свързани със скоростната кутия и нямат ни най-малка идеа какво въртиш отпред/отзадBadAngel написа:хмм, според мен с по-големи джанти от фабричните колата ще постига по-малка максимална скорост, понеже по-големите джанти са по-тежки, а собственото тегло на джантите си казва своето, но ако си имал предвид, за гуми + джанти с по-голяма обиколка, то скоростта би била по-голяма само по километраж, понеже когато гумите са с по-голяма обиколка километража почва да лъжеARR_ написа:Мисълта ми е че е възможно такава Сиера да достигне 200км/ч ако е например с по-големи джанти/гуми от фабричните![]()
![]()
на кратко казано по-големите джанти спъват колата, заради по-голямото съпротивление при въртене, което оказват, което се появява заради по-високата им собствена маса

Ето виж,само въведи в " Reference Speedometer Value" да речем 100км/мл в час.
http://www.csgnetwork.com/speedocalibcalc.html
При всички формули или калкулатори за макс. скорост при равни обороти колелата с по голям диаметър/периметър дават по висока скорост.
То затова и по-големите колела пречат и осакатяват колата защото се явяват един вид все едно да имаш "по-дълаг" диференциал-можеш да развиеш по-голяма скорост,но по-бавно и колата ще е по-тромава,а не толкова теглото(ако джантите са хубави),разбира се ако разликите в диаметрите не са толкова големи де,щото аз ако плясна едни 17-ки първо че ще са ми по-тежки второ че просто са си големи и колата ми ще е супер спъната.
Тва са си мой мисли,не претендирам че са 100% верни.Най-добре ще е колегата да даде размера на гумите и предавателното число на 5скорост и на дифф-а та да видим дали наистина прави 200

Още нещо,има един много важен фактор който забравихме да споменем,а именно че тези тестове за скорост се правят на възможно най-равни писти,а нормалните пътища си имат нагорнища...надолнища

- BadAngel
- потребител
- Мнения: 573
- Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
- Модел на автомобила: '06 Ford Focus
- Местоположение: София, кв. Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
абе тия сиери май са с по 4 скоростиARR_ написа:Тва са си мой мисли,не претендирам че са 100% верни.Най-добре ще е колегата да даде размера на гумите и предавателното число на 5скорост и на дифф-а та да видим дали наистина прави 200![]()



Играчките се променят,
момчетата - не.
момчетата - не.
- billy_boy
- потребител
- Мнения: 845
- Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
- Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ела качваме се някоя вечер на магистралта и газ да ти покажа всичко е оригинално не съм сменял скорости.noface написа:Аз със 4000об/м съм на 160км/ч, нека някой друг да каже с 2 литров мотор при кви обороти с ква скорост е,това на снимката вобще не ми се вярва да е възможно,освен ако не си със скорости и диференциал от
XR4I или 2.9л мотор-а,.
Има сиери по 4 скорости но моята е от по-младите. Относно джантите не не са турски и тежки това че не карам коло на 1 2 години не означава че карам барака! Джантите са Zender Sport 15.BadAngel написа: абе тия сиери май са с по 4 скоростиникаква идея си нямам аз лично какви са и джантите на сиерата, може да са някакви турски алуминиеви, дето са по-тежки и от железните хихи
аз говорех en general
195/65/15 - Джантите са както казах вече Zander Sport. Оригиналния размер мисля, че е 195/75/14. А относно другите характеристики как да ги разбера за да ги кажа?ARR_ написа: Тва са си мой мисли,не претендирам че са 100% верни.Най-добре ще е колегата да даде размера на гумите и предавателното число на 5скорост и на дифф-а та да видим дали наистина прави 200![]()
P.S Зададох стойностите за оригиналните размери препоръчани за сиерата и за сегашните ми гуми на калколатора даден по горе. И какво се оказва.
Дадени са 2 размера:
http://www.ford-sierra-club.hit.bg/guma.html" onclick="window.open(this.href);return false;
185/65/R14 - 195/65/15 при 100км/ч - The vehicle speed is actually 106.44187216909916
195/60/R14 - 195/65/15 при 100км/ч - The vehicle speed is actually 107.61533242876527
Което ще рече че ме лъже, но в обратна посока. При скорост 200км/ч
скороста е в единия случаи около 212, а в другия около 215.
Пак казвам, че това е скорост постигната на газ, а това има значение защото седмица по-рано правих същия тест и не иска повече от 180 след това заредих на друго място и направи 200 но не иска повече пък и беше през деня и имаше движение.
Последна промяна от billy_boy на 30 апр 2007, 12:32, променено общо 1 път.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 19 госта