Зa cosworth

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
fiesta_88
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 06 юни 2007, 15:59
Модел на автомобила: форд фиеста 1.1 clx
Местоположение: jambol
Status: Извън линия

Зa cosworth

Мнение от fiesta_88 » 04 сеп 2007, 00:57

колеги скоро някакав ми беше писал следното (сажелявам че е на латиница ама го копирвам направо) "Cosworth sa mnogo dobri motori,no za sajalenie ne sa na Ford!"
е това верно ли е.според мен "cosworth" са лично двигатели на форд

сажелявам още единпат че е на латиница

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 04 сеп 2007, 01:44

Има нещо вярно в това което ти са казали.

В началото Cosworth искали самостоятелно да предлагат на пазара доработка за Фордовите 8 клапанови двигатели - а именно 16 клапанова глава, която те разработвали. По-това време през Cosworth (UK) наминали двама от началството на Форд Моторспорт подразделението в Англия и видели главата. Решили, че има потенциал и поискали (със удобрението от Форд Моторспорт USA) Cosworth да разработи за Форд цял двигател който да е със ТУРБО :wink: , с който Форд да възвърне вече увяхващата си слава във Моторният спорт (RS1600i, RS 1700 - само 14 бройки са произведени от този автомобил с турбокомпресор и старото RS2000 със задно задвижване вече се задъхват след конкуренцията). Така се появява двигателят Cosworth, първоначално монтиран на Сиера 3 врати. Сиера-та "цепи мрака" по цял свят (!), но англичаните не им стига - искат нещо по-така, с по-съвременна визия и нова технология. С хиляда мъки успяват да убедят американците, че им е нужно ново купе за този двигател (WRC-то по това време е ожесточена сцена на автомобилните производители, кое е по-по-най), като същевременно на собствена глава експериментират със скъсено купе от Сиера и пълноприводно задвижване (4Х4). Резултатите са добри - това е което успява да убеди американците. Американците дават карт бланш на англичаните, НО при няколко условия:
1. Колата да бъде готова за следващият кръг на WRC-то;
2. Колата трябва на всяка цена да спечели!

За много кратък срок (ако не се лъжа под 20 дена!) англичаните успяват на "набутат" двигателя, задният мост, та чак и да приспособят задвижване 4X4 на току-що излезналият на пазара нов Ескорт!

Така се ражда Escort RS Cosworth!

Още при първото си появяваване пред публика (въпросният кръг от WRC-то) Escort RS Cosworth размазва конкуренцията! При декларирани 350НР колата е със повече от 400НР и остава конкуренцията на няколко минути на финала!
Що се отнася до комерсиалната версия на Cosworth автомобилите - те са общо 4 -> Sierra (3 врати), Sierra Saphire (5 врати), Escort и най-мощният - RS500 (сигурно сами се досещате за мощността му, както и за бройката произведени такива атомобили? :wink: ) базиран (ако може така да се нарече) на Сиера.

Това е на кратко историята на Cosworth. Но за отбелязване е че не целият двигател е на Cosworth - блока, макар и със специална маркировка (201) е НЕмодифициран Фордов блок 2.0L - ако имаш Cosworth и не дай си боже нещо да ти се случи на блока -> отиваш в моргата и си купуваш блок от 2.0L Транзит! Поставяш на него всичко от Cosworth двигателя, палиш и караш :wink:

P.S.:За всички любознателни колеги, с добър английски (разбирай британски английски!) още преди 1 година бях качил "Историята на Escort RS Cosworth" - едночасов филм, интервю със англичаните от Форд моторспорт, кадри от състезанията и т.н.
Може да го изтеглите от тук:

http://rdsound.data.bg/Story%20ot%20Esc ... sworth.mpg

P.S.S. Имам и "Историята на Sierra RS Cosworth" :P
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 04 сеп 2007, 12:00

Cosworth идва от имената на двамата пича които се захващат с това за което Диск е писал. Освен това по-късно правят разработки и за други марки ;)
Изображение

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 04 сеп 2007, 12:12

cossy написа:Cosworth идва от имената на двамата пича които се захващат с това ............
Mike Costin, Keith Duckworth
:oops:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
fiesta_88
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 06 юни 2007, 15:59
Модел на автомобила: форд фиеста 1.1 clx
Местоположение: jambol
Status: Извън линия

Мнение от fiesta_88 » 05 сеп 2007, 01:14

благодаряви колеги.аз на моята фиеста може да и лепна една лепенка "Cosworth" и да карам :wink: благодаря още единпат.аз единственото което знаех за косворт е че е форд сас турбо компресори.сега вече знам благодаря

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 05 сеп 2007, 09:02

fiesta_88 написа:..аз на моята фиеста може да и лепна една лепенка "Cosworth" и да карам :wink:
ще вдигне 5 коня само лепенката..... *00143*

Потребителски аватар
fiesta_88
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 06 юни 2007, 15:59
Модел на автомобила: форд фиеста 1.1 clx
Местоположение: jambol
Status: Извън линия

Мнение от fiesta_88 » 06 сеп 2007, 11:43

тя ако вдига 5 коня. няма да има боя а лепенки :wink:

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 06 сеп 2007, 11:55

*00142*
Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 06 сеп 2007, 14:53

Както казват - невъзможни неща няма! Но обективно погледнато - Коси моторите са надлъжно монтирани /като при Сиера/; Ескортите с тези мотори също са с надлъжно монтиран двг /тоест реално само външно приличат на Ескорт, а всъщност от вътре са различни/, та за да монтираш такъв двг на твоята Фиеста трябва първо буквално да я нарежеш цялата и после да я сглобиш на ново /тоест да направиш съвсем различна кола/ - това е много скъпо, трудоемко и нерентабилно /по-добре си потърси Ескорт или Сиера ориг. Коси/

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 07 сеп 2007, 11:12

ориг. ескорт или Сиера коси трудно ще намери и цената ще е в Космоса..Ако искаш Коси мотор само намери главата.. АЗ съм виждал по моргите такава глава м/у .. Един мотор без глава от сиера... Буталата ще са под въпрос.. от Двувалката ако стават те ще издържат. Проблема е ,че Коситата са с 92мм а Обикновеннте с 90мм .. Но това мисля ,че може да се преправи...
Ние с Billy_boy мислим да си направим този експеримент... Ноо това по напред защото Финанси няма...

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 07 сеп 2007, 11:33

Да но Вие сте със СИЕРИ, а пича е с Фиеста!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 07 сеп 2007, 20:13

е да има такова нещичко..

Потребителски аватар
fiesta_88
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 06 юни 2007, 15:59
Модел на автомобила: форд фиеста 1.1 clx
Местоположение: jambol
Status: Извън линия

Мнение от fiesta_88 » 09 сеп 2007, 17:04

предлагаха ми глава от форд /двувалка/ама ми казаха че на 1.1 двигатели не става от 1.4 става и на горе.до скоро горката фиестичка неискаше да варви изобщо.а то да се окайе от свещите(старите бяха бош супер 4 ) апак на моя форд са тия сас колуса и за това не варвеше ама сега е резачка.и все пак 1.1
fiesta 1.1 16v :P

dodi
потребител
потребител
Мнения: 436
Регистриран: 17 фев 2007, 21:42
Модел на автомобила: форд сиера,форд фиеста(Мк2 турбо),форд мондео 2.0 16V
Местоположение: Гео Милев
Status: Извън линия

Мнение от dodi » 12 сеп 2007, 00:39

колеги една моя мисъл от много време я обмислям не може ли да се преправи двг от рс2000 ескорт тои мисля е много сходен със косито

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 12 сеп 2007, 00:49

КОлега много голяма разправия си е.. Ще ти излезне повече ,от това да си купиш по мощна кола.. Вземи си сиера двувалка и няма ти се иска да я преправяш.. :P

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта