Ford Escort - неблагодарна любов

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 14 авг 2007, 21:59

Сигурно някой от вас си спомнят, че бях писал за колегата ми, който си продаде Реното и Голфа и сега кара Фиеста и Ескорт, а е много капризен и стиснат.

Колата (Ескорта) наистина беше зле. Харчеше като за световно, а е 1.4i. Градско стигаше до 20 на 100. Седна два дни. Чете по форума и запретна ръкави. Смени MAF-а. Включи ланда сондата и о чудеса.
Колата върви два пъти повече и харчи 3 пъти по-малко.

А на скоро гледам пред друг комшия се изсипаха 4 човека от един Голф и почнафа да му оглеждат Фокуса.
Е те тогава неповярвах на очите си и се прекрастих, че нещо дяволска работа ми се видя или ... :?: :-/:

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 14 авг 2007, 23:18

AX!S написа:1.8 16V по-здрав ли е? По спецификации гледам, че е 25 коня отгоре, а разхода му е по-малък от на 1.6... :?:
Kaто разход са горе-долу еднакви, но има много повече мощност. 1.6 идва малко слаб на моменти, иначе е добро двигателче и то. 1.8 са 105, 115 и 130 коня. За дизела съм писал да е ТД ;) Това са моите препоръки, а дали ще се намери нещо читаво на пазара е друг въпрос. Успех!
Изображение

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 14 авг 2007, 23:27

Хубава колица с малко забележки. Все пак 7 години карам една такава!

С коректно отношение към нея, е вечна. Има проблеми като всички останали, има фабрични недомислия. Задното окачване е безподобно просто и по мое мнение прекалено елементарно. Двигателя е уникално здрав. Електрониката - като всяка друга, не търпи извращения. Доста шумна вътре, въпреки че моята е доста по-тиха от повечето Ескорти, които съм карал. Все пак доста мокет съм налепил по нея! Гадни паразитни шумове от вибрации. Иначе за кола от точка А до т.Б е идеална. Трудно оставя на пътя.

Астра се кара по-гладко, но е ужасно грозна. Голф не желая да коментирам. Около месец карах Г3 GTI с климатроник и кожи... не е кола, да си заслужава парите! Паци най-малкото знае предпочитанията ми към BMW и Mercedes :). Сравняваме различни класове обаче.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 15 авг 2007, 07:57

ford escord vs golf 2

Оставям коментарите на вас....

Изображение


Изображение

като сравня форда с голфа, неминуемо ми изниква в главата, оная руска песничка...
"три танкиста, три висьолай други с капитан във голфа бъели" или нещо от сорта. :oops: :oops: :oops:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 15 авг 2007, 10:13

На Голф има кой да му бере ядовете, ако може темата да остане само за Ескорт... :? Траяне, ако обичаш, махни я тази снимка :lol:
cossy, не знаех, че има 1.8 двигатели с различна мощност за ескорта, мислех, че само при дизеловите агрегати го има това нещо. По принцип как се разбира при това положение колко са конете?

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 15 авг 2007, 10:19

Тук може да прочетеш малко за двигателчетата. А иначе ако не им е сменяна пластмасовата тръба която влиза в дросела на нея пише колко коня е :wink: Друг вариант е да търсиш номера на двигателя :roll:

п.п. Може и да погледнеш данните в catalog.auto.ru
Там пише, че новите 1.8 са само 115коня :roll:
Прикачени файлове
147639e7-e4e9-4b38-ad32-df171e54eeba.jpg
Последна промяна от cossy на 15 авг 2007, 10:26, променено общо 1 път.
Изображение

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 15 авг 2007, 10:21

Аx!s, видях че си се орентирал към ескорт 98-00г., но такива производство няма освен в началото на 98, ако е така по-добре си търси фокус, четейки писаното по форума, проблема на ескорта с таблото на бушоните остава и при новите модели, а той е доста гаден.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 15 авг 2007, 10:26

cossy написа:Тук може да прочетеш малко за двигателчетата. А иначе ако не им е сменяна пластмасовата тръба която влиза в дросела на нея пише колко коня е :wink: Друг вариант е да търсиш номера на двигателя :roll:
Благодаря за линка, но доколкото съм търсил информация, 105 коня 1.8 няма как да ми се падне, защото се монтират на Ескорт до 1995 г., а аз ще търся след 1998 г.
Това "електрониката не търпи извращения" - какво ще рече "извращения"? Чип тунинг ли имаш предвид.
*updated*
vladdko, какви няма в производство след '98?
Focus няма да бъде, там цените са х2 сравнено с Ескорт. :(

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 15 авг 2007, 10:38

Ще рече че по мои наблюдения е изключително чувствителна към побългарявания, бушончета, ключенца и други подобни. Чип тунинга не е нищо особено, няма защо да го коментираме.
Изображение Изображение

ARR_
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Мнение от ARR_ » 15 авг 2007, 11:00

Аз също бих ти препоръчал 1.8 литровия двигател,разликата в разхода спрямо 1.6л. е минимална,а 25кс. отгоре си е нещо съвсем друго.
И двата двигателя са много здрави и като цяло ако попаднеш на запазена кола няма да имаш проблеми.Затова бих ти препоръчал да не търсиш толкова колата по година на производство,а да акцентираш на състоянието и,все пак последния модел започва да се произвежда в края на 95,така че да речем поне според мен не е фатално ако вместо 98год. колата бъде 96 или 97.
Относно ремонтите над 300 лева не виждам какво може да струва ако не правиш основен ремонт,не я удряш или ходиш в някой скъпарски сервиз.
За 2 години нещата които съм сменил по моя Ескорт освен консумативите са една гарнитура на капака на главата,водна помпа и тампони по окачването.
Трябва да поясня че колата ми е доста далеч от понятието "запазена" и имам предположения че е на над 300хил. км. въпреки твърдението на тия от автокъщата че е на 130хил. :D :lol:
Съдейки от моя опит който имам с тези коли и прочетеното във форума трудно откриваемите проблеми по принцип са най-евтини за отсраняване,а и съм останал с прятно впечетление че тука във форума има доста хора който са запознати с тях и могат да ти дадът правилна насока кое не е наред. :wink:

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 15 авг 2007, 11:09

AX!S написа:, а аз ще търся след 1998 г.
Не се произвежда ескорт след 98 г., произвежда се фокус, това исках да ти напиша, не се връзвай на такива обяви.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 15 авг 2007, 11:37

vladdko, грешиш. Escort се произвежда до 2000 г., паралелно с първите Фокуси, даже в чуждестранни сайтове съм срещал информация и за продажби през 2001 г., вероятно става въпрос за последните произведени бройки.
Много източници съм преровил, но като че ли сред по-надеждните е този:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Escort_%28Europe%29

Ще търся от по-късните години, защото ужким тогава са отстранени повече конструктивни недостатъци.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 15 авг 2007, 12:39

Обикновено има няколка месеца разлика от месеца на производство и първата региктрация.
Моя е произведен Декември 1990, а е с първа регистрация Юли 1991г.

Потребителски аватар
andy_a
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 04 апр 2006, 11:18
Модел на автомобила: 2001 Focus 1.6i Zetec SE
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от andy_a » 15 авг 2007, 13:39

Колегата AX!S е прав - Ескорта се произвежда и след въвеждането на Фокуса, може би още 2-3 години, колко точно може да каже някой от МП сигурно. По принцип най-качествените екземпляри от даден модел са именно произведените последни, защото по време на цялото производство се правят малки подобрения, добавя се допълнително оборудване (защото обикновено продажбите спадат) и т.н. Така че една кола, произведена в края на живота на модела е най-доброто, което може да се очаква за този модел - всичко, което е било финансово оправдано е оправено.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 15 авг 2007, 13:42

Така че една кола, произведена в края на живота на модела е най-доброто, което може да се очаква за този модел - всичко, което е било финансово оправдано е оправено.
Всичко оправено, но вече е стар модел и цената му пада главоломно, макар и без детски болести. Ескортите се произвеждат до 99-та, може по регистрация да е 2000 :roll:
Изображение

Потребителски аватар
andy_a
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 04 апр 2006, 11:18
Модел на автомобила: 2001 Focus 1.6i Zetec SE
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от andy_a » 15 авг 2007, 17:27

Всичко оправено, но вече е стар модел и цената му пада главоломно
Съгласен съм, изобщо не коментирам факта, че модела е морално остарял и вече не е отговаря на времето си, но човека изрично пише, че иска Ескорт, иначе веднага мога да препоръчам Фокус. Просто искам да подчертая, че от всички Ескорти, последните са най-читави, аналогично е при Фокуса - произведените през 99-та са най-бъгави.

За производството - имам един немски каталог от 2000 г., където редом до Фокуса има и Ескорт/Орион, като се упоменава, че за определени пазари все още се произвежда. Предполагам, че схемата е подобна както при Опел - те си произвеждат старите Астри дори и след като излезе новия модел още няколко години и ги кръщават Класик.

Лесно може да се провери по ВИН-а кога е произведена една кола, така всичко може да се изясни.

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта