Относно дизеловите автомобили

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от DigiPro » 23 юли 2012, 20:45

divxstore написа:Сравняваш най-добрия Екобууст с не най-добрия дизел!
Много правилно сравнява Николов - 2 литра бензин с 2 литра дизел. Иначе най-добрия EcoBoost e 3,5 V6 365 к.с. 475/569 н.м. (вярно че се монтира само на американските модели, но какво от това)

И понеже темата отдавна се измести от тематиката на раздел "НОВИНИ", я местя в "КАФЕНЕ".

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от diesel1.6 » 23 юли 2012, 20:45

imarh написа:"Дизелите" имат висок въртящ момент най-вече заради турбото, не заради спесификата на горивото. Самото турбо и ГНП-то правят "вървежа" на дизела.....
Грешка колега, думите които ползваш са технически термини и не си уцелил значенията им.
Популярното вярване за по-големият въртящ момент при дизелът тръгва от две неща - пълното пълнене на цилиндрите при всички режими, и наличието на двурежимен регулатор. Последното, казано на български, дава газ за да поддържа обороттите над тези на празен ход, без да се интересува от мнението на водача. И аз трябва да помисля малко за да съм сигурен че не пропускам още някоя особеност на дизела. Важно е не горивото, а начина на работа - теорията на двигателите го обяснява.

За дизелите... освен ако няма военно-политическо решение за ограничаване на дизеловото гориво, ще мине някоя година и ще видите новото поколение дизелови двигатели, които ще забият бензиновите пак в земята. Подозирам, че се работи по филтрирането на азотните окиси, но не съм търсил нищо. Те са спирачката пред двигателите, не само дизелите, но последните ще спечелят най-много от това.

Потребителски аватар
divxstore
потребител
потребител
Мнения: 757
Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от divxstore » 23 юли 2012, 22:14

DigiPro написа:
divxstore написа:Сравняваш най-добрия Екобууст с не най-добрия дизел!
Много правилно сравнява Николов - 2 литра бензин с 2 литра дизел. Иначе най-добрия EcoBoost e 3,5 V6 365 к.с. 475/569 н.м. (вярно че се монтира само на американските модели, но какво от това)

И понеже темата отдавна се измести от тематиката на раздел "НОВИНИ", я местя в "КАФЕНЕ".
Не съм съгласен, но ако е така то става още по-лошо за Екобуста 2.0 240кс защото вече е по-скъп с 2100 лева от 2.0 163кс дизела при показатели за мондео:

Двигател Трансмисия К.с. Въртящ Емисии Градско Извънградско Комбинирано Макс. от 0 до 100
момент л/100 скорост
2.0 TDCI---------Powershift-----163------340--------149--------- -7.2 ------4.7------------ ---5.6 ------------------215-------------------- 9.5 сек
2.0 Ekoboost---Powershift------240------340--------179 ---------10.7 -----6.0 ---------------7.7------------------ 246 --------------------7.5 сек

Да не пропускаме колко ще е данъка на дизела и колко на бензина, по калкулатор ми излиза 244 лева разлика. Тоест екобуста излиза по скъпо от самата покупка с 2100 лева + 244 данък = 2344лева. Разход гориво 2.1 литра повече, средно 20 000 км на година (1096лв) - за първата година прибавяме към 2344 лева и се получава, че за една година с дизела (малко по слаб двигател, но не кой знае колко) спестяваме 3440лева! Е много евтин бил тоз бензинов двигател спрямо дизеловия. Както каза и колегата diesel1.6 , да видим и новите дизелови двигатели!

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от dimkar » 24 юли 2012, 00:16

Е, ама вие искате хем да има мощ, хем пък да е без пари. Тогава направете като мен и данъкът ще ви е 30-на лв. :)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от diesel1.6 » 24 юли 2012, 00:26

Аа, айде сега - фурнаджийска лопата :)
Нали отначало бензиновите бяха изгодни, смислени, ефективни - сега се оказа че всъщност са за повече пари. Тези номера са запазена марка за политиците, на нас не минават.

Потребителски аватар
divxstore
потребител
потребител
Мнения: 757
Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от divxstore » 24 юли 2012, 03:06

dimkar написа:Е, ама вие искате хем да има мощ, хем пък да е без пари. Тогава направете като мен и данъкът ще ви е 30-на лв. :)
Мнението ми е свързано с този цитат от статията - "Британската изследователска компания Which обяви, че да притежаваш дизелов автомобил е по-скъпо и по-нерентабилно отколкото такъв с бензинов двигател.", съгласен съм с цитата при положение, че е обикновен бензинов двигател (но няма вървенето на турбо дизеловия), а ако е от новите тип Екобууст има вървенето на турбо дизела, но не е по-евтино в никакъв случай.

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от pantata » 24 юли 2012, 07:44

.
Последна промяна от pantata на 10 юли 2013, 19:14, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
divxstore
потребител
потребител
Мнения: 757
Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от divxstore » 24 юли 2012, 09:01

За газификация не говорим, то е ясно че на газ е най-евтино. Но ми се ще да видя газова уредба на 240кс екобуст :D: естествено вземеш ли такава кола едва ли ще искаш газ.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от bateto_toshko » 24 юли 2012, 22:17

Спора е доста интересен , но си мисля , че всичко тръгна от рекламата на Екобуст " Сбогом дизел".А тя се отнасяше главно за малкия 1 литров екобуст който даваше много по-нисък разход от най-малкия дизел.Ясно е , че при големите кубици бензина е по-лаком.На мен ми е най-интересно какво ще стане ако започнат да монтират фабрични газови уредби на екобуст :roll: ...или по-точно какво ги е спряло до сега?...
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от HACKO » 24 юли 2012, 23:50

bateto_toshko написа: ...или по-точно какво ги е спряло до сега?...
Корпоративни интереси на производителите на горива.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от S_C » 25 юли 2012, 02:39

Не е до производителите.В момента възможните горива са бензин , дизел (от петролните деривати), метан и етанол. Просто такава е технологията.
От 159 литра нефт се получават:
72,5 литра бензин
35 литра дизел
27,5 л. битуми
14,5 л. керосин
около 12,5 литра корабни горива и промишлена нафта
6,5 л. пропан-бутан

Поради тази причина никога няма да видим автомобил,проектиран да работи само на газ.По чисто политически причини последните 15 години автомобилната индустрия се заби да разработва дизели и ефектът в световен мащаб беше бруталното повишаване на консумацията на петрол,а от там и цената му.Няма световен заговор... съотношението с бензина в добива е почти 1:2 в полза на бензина.Цялата автомобилна индустрия е зависима някак от горните числа.Двигатели се произвеждат в милиони бройки,серийно.Никой няма да седне да разработва специално за нас мотор,ползващ за гориво умрели животни.Не,че не може...просто никой няма да го направи.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от bateto_toshko » 27 юли 2012, 14:09

Едно е сигурно , старите дизели без турбо са най-големите "кучета"
http://www.hid.bg/news/23-godishna-eksk ... des-benz-g
800 хил.км при екстремни условия и масла със съмнителни качества са си героизъм
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от DigiPro » 27 юли 2012, 14:18

bateto_toshko написа:Едно е сигурно , старите дизели без турбо са най-големите "кучета"
http://www.hid.bg/news/23-godishna-eksk ... des-benz-g
800 хил.км при екстремни условия и масла със съмнителни качества са си героизъм
Е хайде сега Мерцедес. В последния брой на сп. Moto-Pfohe News един собственик на транспортна фирма си купил 2006 ново камионче Ford Transit TDCi и вече бил прехвърлил милиона км. без ремонти на двигател и скорости. Само редовна и навременна смяна с оригинални консумативи.

Потребителски аватар
divxstore
потребител
потребител
Мнения: 757
Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от divxstore » 27 юли 2012, 14:45

Чистия дизел на Мерцедес е железен, баща ми си купи 190Д през 1994 година, след 2004-5, не го поглежда общо взето (ползваме го из града за служебна), вътре се разпада, масла се сменят веднъж сигурно на 2-3 години, кара се от повечето хора във фирмата и мога да кажа, че няма разваляне - опростена кола, здрав двигател. Ако беше някоя нова кола с такова обслуване макс за 3-4 години щеше да даде фира. Просто за съжаление производителите нямат сметка да правят такива коли - за 500 000км, да дадеш има няма 2000 лева за ремонти по окачване и някоя и друга дребна глупост.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от didon80 » 31 юли 2012, 17:23

Вечната битка между бензина и дизела.........
Въпрос на предпочитание, финанси, както се казва за всеки влак си има пътници.
Понякога не става въпрос само кой автомобил колко върви, колко гори, какви разходи за подръжка ще има....
Много от хората взимат даден автомобил като слушат сърцето, а не разума си....
В тоя ред на мисли, дори и да имаш финансова възможност да си вземеш нов автомобил, но си пестелив, защо да плащаш първоначалното обезценяване, след като може да си караш и подържаш стария......

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от Conan_1 » 04 авг 2012, 20:06

Правилно колега - кой каквото му е на сърцето това взема и после това и потдържа :) Аз на ТДЦИ-ката до сега сам навъртял 53 хиляди км за 3 годими до Англия и обратно и вече сме на 240000 и съм предоволен ,но един ден ако ми идва по ефтино да карам бензинка ще мина на тях разбира се .Важното е да ни излиза сметката !
_friends_
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

miromir76
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 29 юни 2007, 22:20
Модел на автомобила: orion d
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от miromir76 » 10 авг 2012, 16:28

Вижте съотношението продадени нови бензинови/дизелови в европа преди 15г и преди 5 и веднага ще ви стане ясно кое е на сметка. Все пак масовите коли тук са от този период. Просто е. Европееца е пракичен и няма да предпочете това което не му е изгодно. Сега производителите се мъчат да върнат бензина в играта, но както правилно отбелязаха някои колеги ще е на цената на надеждността и значително поскъпване на поддръжката. Безплатен обяд няма. Времето ще покаже дали подобряването на икономичността на бензина си е струвало. Интересно ще ми да видя 1,0 екобуст на +200к км... Дали спестените от гориво ще са спестени реално, а не дадени за поддръжка и части... Точно в това обвиняваха и "модерният" дизел когато започна да навлиза масово и са прави КОГАТО става въпрос за втора ръка коли на незнайни километри. Факт е, че бензиновите еквиваленти (марка, модел) са или по-евтини или на по малко км. от дизела за да са на същата цена (говоря за втора ръка). Казано просто кой продава по-лошото по-скъпо, че и да се купува (нормален западен пазар)? Мен ако питате бих си карал атмосферен дизел, но такива вече не правят. Доста мой познати биха си карали моно бензинаки на газ, но и такива няма та... Ще се пести от гориво и ще отиват за части и по честа смяна на колата... :-/: Мисля си дали пък след време ако пазара се обърне пак предимно към бензина, няма да се върне старото съотношение на цената на бензин/дизел? Както увеличиха дизела заради повишено потребление, така и после бензина...и язък за екобуста...
Ще се чуе. :lol:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от HACKO » 10 авг 2012, 18:58

miromir76 написа:..... Доста мой познати биха си карали моно бензинаки на газ, но и такива няма та...
Що, какво пречи да се сложи Газ на Екобуста?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от pantata » 10 авг 2012, 19:43

.
Последна промяна от pantata на 10 юли 2013, 19:13, променено общо 1 път.
Изображение

miromir76
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 29 юни 2007, 22:20
Модел на автомобила: orion d
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от miromir76 » 10 авг 2012, 23:09

pantata написа:
HACKO написа:
miromir76 написа:..... Доста мой познати биха си карали моно бензинаки на газ, но и такива няма та...
Що, какво пречи да се сложи Газ на Екобуста?
А да си зададе и въпроса какъв процент от продадените коли са служебни и какъв километраж им се навърта :lol:
Ами става въпрос за просто и евтино обслужване. А конкретно - ами лично на мен ми е много смешно да се сложи газ на нова кола, че при това и на най-икономичният мотор - 1-во. 2-ро кво става с гаранцията на колата при газификация? 3-то визирах главно малките мотори, (все пак за икономия говорим).
Слагаш на 1,4i ексорта (Наско) газ и от 71 оставаш с 65-66 коня, качваш 4 човека и тръгваш на нагоре и ...абе ясно ти е. Аналогично с 1,0 екобуста - силата иде от турбинката и от определени обороти - повечко газ (натиснат педала) повечко тормоз за двигателчето и като резултат скъсен живот. А и икономията ще отиде по дяволите. Примери за 1.4 и 1.6 харчещи на дълго с повечко газ от 1.8 например - не е като да няма, а кой е с по дълъг живот пак е ясно! ;)
За служебните- ми ти пък си задай въпроса кой ги поддържа! Като фирмата плаща що да не хвърлиш 2-3 пъти турбото, 2-3 пъти бобини, датчици, дебитомери, помпи, кабели и т.н. и т.н и всичко да е по няколко стотин до хиляда+ щото е от официалният вносител и пак да си върви колата и да е на 300к, само дето си платил още поне една. А това едвали ще се приеме от нормалният потребител на 8-10 годишни коли каращ по 15-20 к км годишно... Аз на 1,8д ориона съм навъртял 165к само с консуматив, а съм сменил бързо бързо доста по съвременни коли - що ли?

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта