За включените светлини през деня

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: За включените светлини през деня

Мнение от nikolovvd » 27 окт 2008, 14:06

amplified написа:
... обожавам да не виждам пътя от халогени било то нощем или денем... Халогени се пускат САМО И ЕДИНСТВЕНО при видимост под 50метра! И то ИЗВЪНГРАДСКО.
В Сърбия е забранено да караш с включени фарове за мъгла и има яки глоби.
Ето и нещо в подкрепа на противниците на карането на фарове:
МЕДИЦИНСКИ ФАКТИ СРЕЩУ ДВИЖЕНИЕ С ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ

(Изпратено от Drivers Agains Daytime Running Lights - UK до всички членове на Европейската комисия)
За да онеправдае от медицинска гледна точка дневните светлини, Европейската комисия обръща вниманието на учените към мнението на посочен от тях експерт по очни болести, който се произнася относно въздействието на продължителното осветяване и заслепяване върху зрението на водачите. Проблемът е още по-сериозен, тъй като светлините на повечето превозни не са пригодени за дневна употреба и използват класически крушки с висок интензитет на осветеност.

Най-новите изследвания в областта на офталмологията включват ретината, сетивната- и електро-физиология. Свързани с това явления са така наречената слепота, породена от движещи се предмети и неволна (подсъзнателна) слепота - и двете резултат от физиологията на човека и начина по който работи мозъкът. Именно изследванията над тези явления категорично доказват, че шофирането със запалени светлини денем води до катастрофи!

Д-р Петер Хайлих, световно признат професор по офталмология към Виенския университет, продължава активно да прави изследвания върху тези негативни ефекти. Терминът, който той най-често използва е „краткотрайна визуална памет” и се отнася до факта, че хората не сме еднакво внимателни към всички обекти в полезрението си, по начина по който интуитивно считаме или го имаме за даденост.

Дразнители, като светлини на фарове, изострят това явление и правят по-възможно обекти в зрителното поле да изчезнат напълно за кратък период от време. Както д-р Хайлих отбелязва, това е най-вероятната причина участници в инциденти след това да казват, че не са видели другия – не понеже като цяло са били невнимателни, а заради физиологичния ефект на „кратковременна визуална памет”.

Следният сайт е отлична илюстрация на този факт: http://www.michaelbach.de/ot/mot_mib/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Необходимо е да се загледате за кратко в центъра и ще забележите, че едно по едно жълтите петна престават да се виждат! А всъщност са си там. (Фиксираните предмети се губят и за да ги видим отново трябва да премигнем отново или се втренчим в тези, които се движат).
Достатъчни са само няколко източника на дневни светлини, за да изчезне от погледа на водач пресичащо пътя дете.

Подобно изобилие от светлина ще доведе до състояние, наричано различно като: слепота, породена от движещи се предмети; неволна слепота и неволна визуална амнезия. Съгласно д-р Хайлих, опитвайки се да привлечем вниманието на хората към конкретен обект или превозно средство, с помощта на дневните светлини, ще предизвикаме непреднамерения ефект други участници в движението да станат „невидими” за период от време кратък, но достатъчно продължителен да предизвика катастрофа. Това е практически доказано от увеличеният брой инциденти с мотоциклетисти в Щатите, с велосипедисти в Обединеното кралство и с пешеходци в Австрия.

По времето преди 30 години, когато движение с дневни светлини стартира, не са съществували подобни научни изследвания, касаещи възприятията на човека и ефектите от светлината върху ретината. Както и да е, в наши дни имаме предостатъчни медицински доказателства, че движението с дневни светлини води до съществено увеличение на рисковете по време на шофиране, по механизмите на показаните по-горе смущения в човешката сетивна физиология.

Датските изследвания показват недвусмислено негативния ефект на дневните светлини. върху пешеходците, които са най-уязвимата категория участници в движението. Неприемливо е да увеличаваме рискът при пешеходците, колоездачите и мотористите, които нямат никаква защита при сблъсък с друго превозно средство.

Това е ясна причина да не се въвежда задължително движение с дневни светлини, и в смисъла на Хипократовата клетва „Преди всичко, да не наранявам другите”.

Дори няма нужда от наука и статистика: Включените през деня светлини привличат вниманието, вкарвайки всички и всичко останало в риск.

Препоръчвайки официално да се въведат задължително дневните светлини, Европейската комисия нарушава съществуващите законови и етични ЗАДЪЛЖЕНИЯ ДА ПРЕДПАЗВА.


Източник: http://dadrl.hit.bg/2-medical.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Re: За включените светлини през деня

Мнение от pantata » 27 окт 2008, 14:56

е да де, точно заради тоя текст пуснах темата (виж първото мнение)
Изображение

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: За включените светлини през деня

Мнение от Mondeo18TDI96 » 27 окт 2008, 16:51

nikolovvd написа: ...
в интернет можеш да намериш всякакви глупости писани от сулъо и пулъо : като се почне от "екологични съображения" (колко гориво отивало за крушките през деня), минеш през "швеЦки иСледвания доказват" ... "световно НЕизвестен професор ... " :)

добре че поне със закон светлините са задължителни ... иначе, поне 50% шИ сЪ пишат еколози (карайки без катализатор,...)

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: За включените светлини през деня

Мнение от Edinuser » 27 окт 2008, 17:45

Мдам , и там на запад - пресичане ИЗВЪН пешеходната пътека се брои за опит за самоубийство ...
И каруци ( ако ги има изобщо), колоездачи, работници на пътя и др. използват СВЕТООТРАЗИТЕЛНИ жилетки и са оборудвани подходящо (светоотразители и т.н.).
Всеки може да си прави каквито иска изследвания - но фактите говорят, че въвеждането на дневните светлини НАМАЛЯВА броя на ПТП - каквито и теоретични изледвания да се провеждат доказващи обратното.

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Re: За включените светлини през деня

Мнение от licho » 29 окт 2008, 12:31

за халогените пише в закона как се използват и кога, но за тях що не правят хайки. това че караш на халогени не те прави по видим, единствено заслепяваш. а и като вали дъжд се отразяват гадно и не може да се разбере нищо, къде е колата и как се движи.
дневните светлини се ползват в скандинавските страни поради климата - много зима и околната светлина през деня е слаба. някой е решил че помагат за да няма проишествия. ами малоумните глави колкото и светлини да им сложиш не може да ги спреш. всеки който разсъждава може да прецени кога е добре да си пуснеш светлините защото е необходимо.
да вземат да поддържат пътищата - да оправят дупките да има маркировка. защото колкото и да осветяваш като не може да различиш път ли е или е черен път какава е файдата.
то не може само батко да лапа.
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта