каква фиеста да взема
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 06 юни 2007, 17:00
- Модел на автомобила: ФИЕСТА
- Status: Извън линия
каква фиеста да взема
колеги мисля да си сменя фиестата с нещо по ново и се чудя дали нова фиеста старт за 15 000 гола без екстри или някоя от 2003-2004 година с всички екстри за около 10 000 габаритите на новите фиести по големи ли са от моята 1990г.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз карам Фиеста 2004 и съм много доволен. Габаритите са доста прилични, аз съм 1.94 висок, 100+ кг, и се вмествам без никакви ядове вътре, над главата ми има 10см поне място, коленете не опират никъде.
Вози приятно, малко твърдо, но стабилно. Има приличен багажник , а отзад могат да седнат поне двама , и то комфортно.
Колкото да варианта за нова/стара.... Аз моята я взех втора употреба, на две години , но от МотоПфое.
Иди на сайта им, има и други колици втора ръка на по 60-70 хил. км , може да си харесаш нещо.
А иначе- новото си е най-добре.


Вози приятно, малко твърдо, но стабилно. Има приличен багажник , а отзад могат да седнат поне двама , и то комфортно.
Колкото да варианта за нова/стара.... Аз моята я взех втора употреба, на две години , но от МотоПфое.
Иди на сайта им, има и други колици втора ръка на по 60-70 хил. км , може да си харесаш нещо.
А иначе- новото си е най-добре.

-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 11 апр 2007, 12:30
- Модел на автомобила: fiesta
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: каква фиеста да взема
външните габарите са по-голями,но на шофьорското място като че ли в новите се чувствам с по-малко свобода,както каза колегата вози малко по-твърдо,но мен това също ми харесва,колата завива по-добре и повече се чувства пътя ...само не мога да се съглася че ми е много удобно,аз съм 190 см и седалката ми е къса както и да я погледна ,добре че поне съм слабичък и не ми е тясноvives написа:колеги мисля да си сменя фиестата с нещо по ново и се чудя дали нова фиеста старт за 15 000 гола без екстри или някоя от 2003-2004 година с всички екстри за около 10 000 габаритите на новите фиести по големи ли са от моята 1990г.

- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
- S@sel@
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 28 яну 2005, 23:39
- Модел на автомобила: ex.Фиеста 1.1 mi `94 / ex.Фокус 1.8 115к.с.
- Местоположение: deep in Colorado mountains
- Status: Извън линия
Значи от фиестата седнах на фокус...
Всеки трябва да си прецени +/-, но къде ги негативите за фокуса? Освен ако не броиш слуховете за клапаните или леглата на клапаните - дет "горели" на газ? Аз се престраших и сложих газово на фокуса и след 8000 км още си работи всичко.
Ето и изводите ми за мен: Много по-"мазно" вози фокуса. По- голям е като габарити и за мен това е минус- доста джиткам из софия. По скъпи части- за фокуса са сигурно 2х повече отколкото за фиестата. Не знам дали се сменят по- често, защото и на фиестата не се сменяха често. Ние сме двама души- 3-5 врати ми е все едно. Багажника и на фиестата стигаше и сега пак си го пълним. В тези мисли да допълня, че и бус ще напълним с глупости. Разхода на гориво е по- висок /но не много/, а на километрите, които навъртаме си става цифра.
АКО говорим за еднакво оборудване /климатик, abs и пр./ сигурно бих си взел пак фиеста. И пак втора ръка. На 3 г например е добре- и веднага и слагам газово. Е ако МП пуснат НЕЩО /каквото и да е - фокус, фиеста, fusion/ на газ биха избили сериозен коз за да си я взема нова. Е ако е нова остава и TDCi, но все пак на газ си е най- добре.
Всеки трябва да си прецени +/-, но къде ги негативите за фокуса? Освен ако не броиш слуховете за клапаните или леглата на клапаните - дет "горели" на газ? Аз се престраших и сложих газово на фокуса и след 8000 км още си работи всичко.
Ето и изводите ми за мен: Много по-"мазно" вози фокуса. По- голям е като габарити и за мен това е минус- доста джиткам из софия. По скъпи части- за фокуса са сигурно 2х повече отколкото за фиестата. Не знам дали се сменят по- често, защото и на фиестата не се сменяха често. Ние сме двама души- 3-5 врати ми е все едно. Багажника и на фиестата стигаше и сега пак си го пълним. В тези мисли да допълня, че и бус ще напълним с глупости. Разхода на гориво е по- висок /но не много/, а на километрите, които навъртаме си става цифра.
АКО говорим за еднакво оборудване /климатик, abs и пр./ сигурно бих си взел пак фиеста. И пак втора ръка. На 3 г например е добре- и веднага и слагам газово. Е ако МП пуснат НЕЩО /каквото и да е - фокус, фиеста, fusion/ на газ биха избили сериозен коз за да си я взема нова. Е ако е нова остава и TDCi, но все пак на газ си е най- добре.
БОГ създаде хората, COLT ги направи равни!
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Ми зависи човек с какви пари разполага,но ако се ограничавам с парите бих си взел стара с всички екстри.
А то кво се оказва,че даваш 15 бона ,а се печеш на жегата без климатик,въртиш си ръчките на стъклата като на жигула,и други такива незначителни за някои,но за други значителни нещица.И в един момент се питаш "за какво дадох толкова пари?" ....за новите седалки,и за двигателя на 0 километри?????
Двигателя от 100 000км не се плаши.
А то МП имат и втора употреба автомобили,които са доста по евтини от новите и имат гаранция.
А и тези които ги вкарват не са за подценяване.Излизат много сносни коли на много изгодни цени,при това карани в извънбългарска пътна обстановка.
За фокус или фиеста ти си прецени колко "голям човек си" и за какво ти трябва тоз автомобил.
А то кво се оказва,че даваш 15 бона ,а се печеш на жегата без климатик,въртиш си ръчките на стъклата като на жигула,и други такива незначителни за някои,но за други значителни нещица.И в един момент се питаш "за какво дадох толкова пари?" ....за новите седалки,и за двигателя на 0 километри?????
Двигателя от 100 000км не се плаши.
А то МП имат и втора употреба автомобили,които са доста по евтини от новите и имат гаранция.
А и тези които ги вкарват не са за подценяване.Излизат много сносни коли на много изгодни цени,при това карани в извънбългарска пътна обстановка.

За фокус или фиеста ти си прецени колко "голям човек си" и за какво ти трябва тоз автомобил.
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Фиестата ми е на година и съм висок 185 . Място много. Неудобството е, че волана се регулира само във височина на базовия модел, което предизвиква не много добра стойка за мен. Иска ми се да го дръпна още малко към мен и да отпусна облегалката на седалката. Да ти кажа и аз исках да взема стнадартната, но се разубедих, защото няма климатик. Предполагам 1300 лева няма да те съборят. Аз не бих могъл да карам кола без климатик. Ето днес в купето беше 46 градуса! Може би е добър вариант да вземеш обслужена стара Фиеста от Мото Пфое с повечко екстри, но си прави сметка и за евентуалните повреди. Частите и ремонтите няма да ти излязат никак евтино. Новата има 2 години гаранция + пълно автокаско ( разбира се, ти го плащаш) Не знам как искаш да я вземаш - кеш или на изплащане, но ако имаш тия пари, по-добре е да я вземеш на изплащане. Условията са такива, че можеш да я изплатиш когато искаш и да внасяш по колкото искаш. Иначе ако ще е Старт, по-добре добави около 300 лева и вземи с мотор 1.25. За возията бих казал, че вози много добре, ако спазваш предписаното налягане в гумите. Аз като я взех моята, возеше твърдо, но когато измерих налягането в гумите, то бе 2.5 отпред и 3 отзад, при предписание на производителя 2.1 отпред и 1.8 отзад при малко натоварване, започна да вози доста по-меко. Всъщност напоследък само това гледам - колко меко вози колата, затова не заобикалям дупки, шахти и павета. Вози си меко за мен. По-интересното е, че на пътника му се струва, че вози още по-меко (возиха ме 100-тина километра в моята). Возията я сравних с една Ксантия, която ми се стори като каруца. Оня ми се оправда, че не можел да смъкне колата до земята, а задницата била вдигната. Може и така да е. Сравних и с BMW 3-ка - началото на 90-те. Ами БМВ-то единствено може да мине малко по-бързо през легналите полицаи, без да се чуе туп-туп. Може би единствената кола, в която съм се возил и вози по-меко бе Рено Клио Симбол. В предните постове ти казаха как се държи Фиестата в завои - много добре, но това са субективни мнения. По-обективни са мненията в някои списания, където и Фиестата и Фокуса се определят като спортисти.
За Фокуса - автомобил на Auto Exores за 2007 година в категорията употребявани автомобили. през 2002 година Фокус бе обявен за автомобил, който дава най-малко дефекти при 3- годишните автомобили, в 100 000 км тест на Ауто билд Фокус заема в момента 4-то място с оценка 5, а Мондео 5-то. За 100 000 км дефектите са незначителни - само 5 точки. Една точка се дава за незначителни дефекти, като изгоряла крушка примерно, 5 точки за извънпланово посешение на сервиза, а 10 наказателни точки за спиране на автомобила на пътя. За качеството на Фокус мисля, че не бива да има съмнение, но с уговорката да е по-новичък.
И в заключение бих казал, че новото е за предпочитане. Няма гаранция, че някоя 2 годишна Фиеста ще е ОК, след като моята е ОК или на колегата. Щом се продава кола на толкова години, значи има причини за това. Поразрови се из форума за мнения за Фиестата( включително моите) и ще видиш, че не винаги бялото е бяло. Може тая 2 годишна Фиеста или Фокус да са имали някакви неразрешими или труднооткриваеми проблеми, затова да се продава. Точно такива постове имаше и за новата Фиеста - имаше колеги, които им е писнало от даден дефект , който не се проявява при други. Ама заеби тая 1.3 8V, нещо отживя вече, а и динамичните и качества са много по-слаби от 1.25.
За Фокуса - автомобил на Auto Exores за 2007 година в категорията употребявани автомобили. през 2002 година Фокус бе обявен за автомобил, който дава най-малко дефекти при 3- годишните автомобили, в 100 000 км тест на Ауто билд Фокус заема в момента 4-то място с оценка 5, а Мондео 5-то. За 100 000 км дефектите са незначителни - само 5 точки. Една точка се дава за незначителни дефекти, като изгоряла крушка примерно, 5 точки за извънпланово посешение на сервиза, а 10 наказателни точки за спиране на автомобила на пътя. За качеството на Фокус мисля, че не бива да има съмнение, но с уговорката да е по-новичък.
И в заключение бих казал, че новото е за предпочитане. Няма гаранция, че някоя 2 годишна Фиеста ще е ОК, след като моята е ОК или на колегата. Щом се продава кола на толкова години, значи има причини за това. Поразрови се из форума за мнения за Фиестата( включително моите) и ще видиш, че не винаги бялото е бяло. Може тая 2 годишна Фиеста или Фокус да са имали някакви неразрешими или труднооткриваеми проблеми, затова да се продава. Точно такива постове имаше и за новата Фиеста - имаше колеги, които им е писнало от даден дефект , който не се проявява при други. Ама заеби тая 1.3 8V, нещо отживя вече, а и динамичните и качества са много по-слаби от 1.25.
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Нещата, които ми липсват в моята кола са ел.огледала, отопляемо челно стъкло, ABS и ESP. Без последните 2 се свиква, но много ме дразни още липсата на първите 2. Без друго мога да мина. Като имам климатик, за какво ми е да отварям стъклата. А и не е толкова сложно да завъртиш ръчката. Всеки си преценява, но благодаря за старата кошница с екстри, половината на които ще се развалят след няколко месецаmrdds написа:Ми зависи човек с какви пари разполага,но ако се ограничавам с парите бих си взел стара с всички екстри.
А то кво се оказва,че даваш 15 бона ,а се печеш на жегата без климатик,въртиш си ръчките на стъклата като на жигула,и други такива незначителни за някои,но за други значителни нещица.И в един момент се питаш "за какво дадох толкова пари?" ....за новите седалки,и за двигателя на 0 километри?????
Двигателя от 100 000км не се плаши.
А то МП имат и втора употреба автомобили,които са доста по евтини от новите и имат гаранция.
А и тези които ги вкарват не са за подценяване.Излизат много сносни коли на много изгодни цени,при това карани в извънбългарска пътна обстановка.
За фокус или фиеста ти си прецени колко "голям човек си" и за какво ти трябва тоз автомобил.

- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Ами кво да ти кажа. Ксантията не е XM, а и нещо му се прецакаха каретатяа малко след това. Аз го съветвах да я видят в сервиз, щото за бога не може една толкова прехвалена кола да вози като каруца! 125 коня, а даже не се усеща да има някакво предимство спрямо моята 75 коня. Между другото сега се сетих, че се возих в една Ксантия такси комби, която също возеше като каруца! Разочаровах се, защото точно тогава мислех каква кола да си взема. Бях навит на Ксантия или Лагуна, но това такси ме отказа. Е, казах си, комбитата по принцип може да са настроени да возят по-твърдо, заради по-големия товар. Второто ми качване на Ксантия не разсея съмненията ми. Абе кво да ти кажа. Колеги сме с тоя. Той ще те повози на Ксантията и аз на Фиестата. Тогава казвай кое вози по-добре. Може да не съм попаднал на "точната" Ксантия, но Фиестата в никакъв случай не е за изхвърляне, ако сравняваме окачванията.doctordre написа:извинявай ама да кажеш на твоя приятел да си оправи ксантиятавозил съм се на ХМ който е с такова окачване. просто място за сравнение с кола с нормално окачване няма
За стабилност не говоря, щото се състезавах с един в Родопите, който на всичкото отгоре беше от Смолян и познаваше пътя, а аз не. В завоите му бягах яко, това е!
Последна промяна от ImpossibleMan на 08 юни 2007, 20:03, променено общо 1 път.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колеги според мен е грехота да караш нова кола по нашите "прекрасни" пътища. Просто ти става жал като минеш през някоя дупка. Освен това в БГ постоянно има да я мислиш. Я някой те подпре на светофар. Друг "доброжелател" ще ти я одере нарочно ей така без причина. Как да затвориш 20 хил.лв. примерно за нова кола и после да плащаш каско над 1000лв. на година. Освен това и новите коли се повреждат а на нашите "перфектни" оторизирани сервизи не може да се разчита на бърз и качествен ремонт.
Затова според мен най-добрия вариант е кола на 3-5 год. с повечко екстри.
Затова според мен най-добрия вариант е кола на 3-5 год. с повечко екстри.
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Не знам, но може би не си карал нова кола. Аз карам и никак не ми е жал, че минавам през дупки! Форд си имат яко окачване. Нека ги е жал тия, дето ще я карат след мен. За одирането - имам една единствена едва забележима запетайка над моята врата за 1 година езда. Лакът е леко засегнат( почти незабележимо), но си го обяснявам това с някое дърво или храст. Рисковано е да вземеш почти нова кола без автокаско. Точно тия 3-5 годишните май им е най-необходимо пълното автокаско. Мен не ме е*е, дали някой ще ми я лепне. Не е моя, има си каско, Мото Пфое да мислят как да си я търсят! За сервизите бих казал, че и германците не са много доволни, даже скоро имаше тема в АутоБилд точно за качеството и в частност за сервизите. Та там един от сервиз на Форд се е опитал да ги измами. Там ги мамят, какво остава за България? И само Форд ли е? Бих казал всички сервизи. За екстрите не коментирам, само ще спомена, че точно електрониката е най-болния проблем на последните поколения автомобили. А под екстри всеки разбира ЕЛЕКТРОНИКА!DigiPro написа:Колеги според мен е грехота да караш нова кола по нашите "прекрасни" пътища. Просто ти става жал като минеш през някоя дупка. Освен това в БГ постоянно има да я мислиш. Я някой те подпре на светофар. Друг "доброжелател" ще ти я одере нарочно ей така без причина. Как да затвориш 20 хил.лв. примерно за нова кола и после да плащаш каско над 1000лв. на година. Освен това и новите коли се повреждат а на нашите "перфектни" оторизирани сервизи не може да се разчита на бърз и качествен ремонт.
Затова според мен най-добрия вариант е кола на 3-5 год. с повечко екстри.
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Честно да ти кажа и на мен ми се иска да вярвам в Бог, ама като не съм го виждал и не ми е напомнял за себе си...doctordre написа:аз мисля че ксантията би трябвало да е като ХМ, затова казвам така. иначе ХМ-а за мен вози доста по-добре от повечето обикновени коли, отделно има режими auto и sport. няма да ти казвам на sport спуснат до долу какво прави
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 06 юни 2007, 17:00
- Модел на автомобила: ФИЕСТА
- Status: Извън линия
ще помисля за една фиеста от тези втора ръка от мото пфое имам една комшиика жена която ще си връща фиестата за форд с-макс така че има и такива коли дето се връщат в сервиза без повреди просто някой е решил че му трябва нещо друго говорих с жената фиестата е с всички екстри двигателя забравих 1.3 или 1.4 беше каза ми че харчела 5 на сто градско
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Хех, само от това последното да ти стане ясно, че те будалка! Такова животно нема! Бензинка да харчи 5 на сто градско! Слушай, Фиестата не харчи малко. Минимума ми е 5.1 , а максимума ми 7.4 на сто за резервоар! Лятото забрави да падне под 7 с климатик, зимата също с парно. Реалния разход е около 7 на сто за най икономичната бензинка, другото е изхвърляне. На дълго, ако се пържиш и не ти се схваща десния крак, може да падне под 5, но иначе забрави тия свои мечти. Зимай я, ама и попрегледай пак мненията из форума за Фиеста. Прегледай и темата http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ht=%EC%EA6 Има и друго, което си заслужава да видиш, но не ми се търси сега. И пак ти казвам - новото си е ново, трябва ти само един климатик и ще си ОК. Разбира се и кинтите трябва да предвидиш.[/url]vives написа:ще помисля за една фиеста от тези втора ръка от мото пфое имам една комшиика жена която ще си връща фиестата за форд с-макс така че има и такива коли дето се връщат в сервиза без повреди просто някой е решил че му трябва нещо друго говорих с жената фиестата е с всички екстри двигателя забравих 1.3 или 1.4 беше каза ми че харчела 5 на сто градско
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта