Страница 1 от 1
за антирадарите
Публикувано: 14 дек 2007, 20:39
от svir4o
сега пък им е хрумнало да иманаказания за антирадарите 10 точки....пълна простотия заради един детектор който с нищо не смущава радара на ония

моят съм го монтирал вътре в таблото не се вижда ама се чувакато ме питаха един път минах с номера че е към екстрите...и без това се опитаха да ме излъжат с 5 км
Re: за антирадарите
Публикувано: 14 дек 2007, 20:43
от cenzor
svir4o написа:сега пък им е хрумнало да иманаказания за антирадарите 10 точки....пълна простотия заради един детектор който с нищо не смущава радара на ония

моят съм го монтирал вътре в таблото не се вижда ама се чувакато ме питаха един път минах с номера че е към екстрите...и без това се опитаха да ме излъжат с 5 км
Не им е хрумнало сега, преди време им е хрумнало :
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%E4%E0%F0" onclick="window.open(this.href);return false;
Публикувано: 14 дек 2007, 20:44
от paci
Поработи в/у "анти" !
радар
Публикувано: 14 дек 2007, 20:45
от mladen1984
Чудят се как да вземат още някой лев!Вместо да приемат закони за радарите по добре да запълнят някоя и друга дупка!!!
Re: радар
Публикувано: 14 дек 2007, 20:46
от cenzor
mladen1984 написа:Чудят се как да вземат още някой лев!Вместо да приемат закони за радарите по добре да запълнят някоя и друга дупка!!!

Ще я запълнят . С глоби от
антирадарите.
Публикувано: 14 дек 2007, 20:53
от svir4o
при мене помага до толковачеда разберадали наистинаме засичат или сеопитват да минат с показанията на предишният ...клиент

Публикувано: 14 дек 2007, 20:57
от cocoff
И кфооо? Караш ли им се, когато разбереш, че те пързалят

Публикувано: 14 дек 2007, 21:45
от paci
svir4o написа:при мене помага до толковачеда разберадали наистинаме засичат или сеопитват да минат с показанията на предишният ...клиент

Ти разбра ли кво ти писах?
Що аз не ти разбирам кво си писал!
Ако имаше интервали, некви препинателни знаци да прилича на изречение или бих се объркал още повече или бих те разбрал!
Публикувано: 14 дек 2007, 22:49
от revmata
много интересно звучи-за пасивни може за активни не.Та по не да ги забранят и двата.Пък може и пасивните да не могат да ги засекат,та поне от ,,кумова срама,,.....
Публикувано: 15 дек 2007, 09:45
от Dundee
Вчера в парламента имаше отговор на актуален въпрос по темата за радарите:
МАРТИН ДИМИТРОВ (ОДС): Уважаеми господин председател, господин министър, дами и господа народни представители! Мой предишен въпрос към Вас, господин министър, относно ползването на зимни гуми внесе яснота по въпроса, а именно, че няма задължително законово изискване. Като гражданин и аз отправих препоръка, че това ще подобри безопасността по пътищата.
В резултат на този въпрос се стигна до значителен обществен и медиен интерес. Например от телевизия bTV ме информираха, че са получили множество писма от граждани, които казват: разбрахме какво става със зимните гуми, но задават въпроса: но какво е третирането по отношение на ползването на антирадари?
В Закона за движението по пътищата, вярвам ще се съгласите, е записан текст, който, меко казано, е неясен. Там е казано, че не се допуска употребата на устройства, смущаващи нормалната работа на радарите.
Веднага възниква въпросът: дали ползването на антирадари от страна на шофьорите смущава нормалната работа на радарите на полицейските коли? Как пътният полицай на място може да направи тази преценка за даден автомобил? Въз основа на какво? Спирайки конкретен човек, как пътният полицай може да прецени дали антирадарът му, монтиран на автомобила на гражданина, смущава радара, който контролира автомобилния транспорт на полицията?
Надявам се днес да запълните тази тълкувателна празнота от тази трибуна и да внесете принципна яснота – разрешено ли е в България ползването на антирадари?
Аз направих справка за Европейския съюз и видях, че има някои страни, в които такова ползване е разрешено – като Англия, Италия, Румъния, като основанието за това в тези страни е, че антирадарите освен основната си функция способстват за засичане на движение на линейки и пожарни коли, което в много случаи води до по-висока безопасност на движението.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ЮНАЛ ЛЮТФИ: Благодаря Ви, господин Димитров.
Господин министър, имате думата за отговор.
МИНИСТЪР РУМЕН ПЕТКОВ: Уважаеми господин председател, господин Димитров! Използването на устройства, установяващи наличието на радарни измерители или уреди, смущаващи действието им, имат за цел единствено избягване на санкции от страна на контролния орган на места с въведени ограничения на скоростните режими. Тези уреди не допринасят по никакъв начин за безопасността на движението по пътищата. Те генерират аварийност и са в противоречие с изискванията на законност и ред.
Най-общо уредите, възпрепятстващи контрола на скоростта, се разглеждат в два аспекта: пасивни радарни детектори – това са уредите, които представляват приемници на високочестотни сигнали, пренасяни от електромагнитни вълни, като радио- и телевизионни сигнали, те не излъчват сигнали и не замърсяват радиочестотния спектър. Принципно това са индикатори за наличието на контролен уред.
Съгласно действащото законодателство използването на такива устройства не е неправомерно и не може да бъде санкционирано поради отсъствието на забраняваща правна норма. Подобни уреди, въпреки противоречията с общото състояние на аварийността по пътищата, се предлагат свободно в търговската мрежа.
Втората група са активните радарни детектори, които излъчват активно смущаващ сигнал, който пречи на контролния прибор да работи и да отчита правилно скоростта. Това представлява умишлено затрудняване и възпрепятстване на контролния орган да изпълнява задълженията си и се наказва съгласно разпоредбите на Наказателния кодекс.
Законът за движение по пътищата предвижда административна санкция при използването на такъв уред глоба в размер до 50 лв. Разработен е проект за изменение в съответната наредба, в който е предвидено за използването на уред, смущаващ дейността на измерителите за скорост да се отнемат 10 контролни точки. Проектът е в процес на съгласуване.
От друга страна, ако устройството излъчва активни сигнали и не е лицензирано като източник-предавател, се нарушават изискванията на Закона за далекосъобщенията, съответно в частта му за радиочестотния спектър. Това пък се контролира от Комисията за регулиране на съобщенията. Съгласно разпоредбите на чл. 135, който без разрешително пуска на пазара и/или в действие радиосъоръжения, се наказва с глоба от 3 хил. до 15 хил. лв. Следователно използването на активните радарни детектори се преследва от законодателството. По наше мнение използването на двата вида устройства по никакъв начин не влияе положително на условията за безопасността на движението, по което, както и Вие сам отбелязахте, нямаме никакви различия. Благодаря Ви за въпроса.
Публикувано: 15 дек 2007, 09:51
от nikolovvd
Разликата между активен и пасивен, е като между радиопредавател и радиото ти в колата.
Това е устройство, което се синхронизира с честотата на радара и излъчва към него сигнал със същата честота, но изместен по фаза (със закъснение). Понеже скоростта е пропорционална на честотата на "биене" , получена от смесването на излъчения и приетия сигнал, то по този начин може да се накара радара да покаже скорост от 50 км/ч при 100-120 в действителност.
В САЩ преди около 15 години глобата за такъв антирадар бе 10 000$
Публикувано: 15 дек 2007, 13:36
от red
При тези наказания е по-добре да е "анти". ако е монтиран както трябва и лъже в границите на разумнот - 2-30 км надолу няма никой да те усети