Страница 1 от 1

EcoBoost от Ford

Публикувано: 10 яну 2008, 11:41
от Nescafe
Нова технология намалява на разхода на гориво
10 Януари 2008, 07:27 / Speed Press
Технологията EcoBoost е решението на Ford за ефективно и достъпно намаляване на разхода на гориво на автомобилите в близко бъдеще.
Първата кола, в която тя бе показана пред публика, е прототипът Explorer America, а през 2009 г. ще започне да се вгражда серийно в автомобили. Ford планира до 2013 година да е снабдил над половин милион автомобила с EcoBoost.

Новата технология комбинира директно впръскване на горивото с турбокомпресор, задвижван от изгорелите газове. Благодарение на това мощността на двигателите се повишава и може да отговори на изискванията на клиентите, а разходът на гориво намалява.

Ford ще създаде гама от 4- и 6-цилиндрови двигатели, използващи новата технология. Серийното производство ще започне от 2009 г.
Новият 4-цилиндров 2,0-литров двигател на Ford има максимална мощност 275 конски сили и максимален въртящ момент 380 Нм. V6 двигателят с технологията EcoBoost е 3,5-литров с максимална мощност 340 конски сили и максимален въртящ момент 460 Нм. И двата имат значително по-високи мощностни показатели отколкото обикновени двигатели със същия обем, а същевременно са по-икономични от тях.

Ако технологията EcoBoost се комбинира с модерни автоматични скоростни кутии с повече предавки, електрически сервоусилвател на волана, по-добра аеродинамика и намалено тегло, тя може да осигури намаляване на разхода на гориво на съвременните автомобили с 20-30%. EcoBoost е решението на Ford за съвременния свят с непрекъснато повишаващи се цени на горивата, като технологията е достъпна, масова и осигурява също така доста по-ниски нива на вредните емисии.

Изображение
http://auto.dir.bg/2008/01/10/news2525287.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 10 яну 2008, 11:54
от schrack
Аз малко не ми се вярва в това защото един ДВГ за да искара толкова магарета описани по горе трябва да си лапа обилно люцерна и др. х :roll: ранителни дубавки

Публикувано: 10 яну 2008, 11:54
от Трол
от доста време се чудя защо не правят бензиновите двигатели като комънрейла. Директно пръскане с по-високо налягане. Дори може да се стигне до там,че и свещи да няма.
Предполагам това би оскъпило бензиновия двигател,но...де да знам :)
Браво! Дано е успешна тази технология!
schrack написа:Аз малко не ми се вярва в това защото един ДВГ за да искара толкова магарета описани по горе трябва да си лапа обилно люцерна и др. х :roll: ранителни дубавки
КПД, колега! ;) Дори да не гори по-малко от нормален двигател с този обем, достатъчно е да гори колкото него, а да е по-мощен :)
Как може един дизел комънрейл 200коня да гори колкото бензинова кола под 100? :) постоянно се покачва КПД-то на двигателите. Виж една кола с карбуратор 60-70 коня от '80те,че гори колкото съвременна 150коня (пак бензин) ;)

Публикувано: 10 яну 2008, 20:55
от venom4o
а вие не слушахте ли по новините за пича дето е напривл кола която се задвижва със сгъстен въздух и развива до 110км ?

Публикувано: 10 яну 2008, 23:19
от Трол
не го слушах по новините,чел съм го. и не е един пич, а няколко големи фирми го разработват. ама 300бара въздух да държа в багажника си не ме кефи. за сега :)
А тая идея на Форд я приветствам с 2 ръце и 1 крак!

Публикувано: 10 яну 2008, 23:27
от cenzor
Трол написа:от доста време се чудя защо не правят бензиновите двигатели като комънрейла. Директно пръскане с по-високо налягане. Дори може да се стигне до там,че и свещи да няма.
Предполагам това би оскъпило бензиновия двигател,но...де да знам :)
Браво! Дано е успешна тази технология!
Хич не му се и чуди, прави се от доста време вече :
http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/inn ... n/fsi/fsi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/inn ... n/tsi/tsi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Неслучайно новият SUV на VW - Tiguan е със "само" 1.4 литров двигател, ама TSI...
Вид на двигателя 4-цилиндров бензинов двигател
Работен обем, литра/cm³ 1,4 / 1390
Макс. мощност, kW (к.с.) при об./мин 110 (150) / 5800
Макс. върт. момент, Nm при об./мин 240 / 1750-4000
Разход на гориво, л/100 км и емисии на CO2, г/км 4)
Гориво Бензин Super, безоловен, мин. 95 октана
Градско 10,6
Извънградско 7,0
Комбинирано 8,4
CO2-емисии комбинирано 199
Ford , за съжаление ще има да изядат още хляб в това отношение , докато стигнат конкуренцията.

Публикувано: 11 яну 2008, 16:14
от Трол
По принцип директно впръскване има от '70те.
Това сега са първи стъпки докато се доосъвършенства. И пак е при сравнително ниско налягане. 150 бара. Комънрейлите на Мерцедес работят до 1600бара :)
Но все пак явно тръгват да го правят и дано е наистина успешно и стане масова практика. Аз за това се зарадвах :)

Иначе честно казано не ме е грижа дали VW или Ford ще изкарат повече коне от 1.4 :) Въпроса е след 5 години да речем тази технология да е още по-напред и да се покачва КПДто на бензиновите двигатели, а не да ги зарязват всички и само нафтите да разработват.

Публикувано: 11 яну 2008, 21:19
от diesel1.6
Стара работа, ще я правят по-прецизна. Май има такова изцяло механично - без грижи по електроника ;).
Интересен ми е пробив КПД с проценти, не с някакви части от процента. Преди 20 години казваха, че ще повишат температурите и така ще гонят ефективност. Обаче се спряха пред азотните окиси. Дали няма да започнат да направят силно опържени двигатели, с впръскване на вода в нежеланите режими? Това май няма проблеми с екологията - водата ще си вали обратно по земята. Ще трябва да се промени конструкцията и материалите на горивната камера, бутало-цилиндър, както и мазането - сух картер с подобрена филтрация на маслото и отделяне на примеси.
Сега, като попробутват директното впръскване на бензин в рекламите, ще се хванат и с водата.
Това е маркетинг.
А може да направят редуктор на азотни окиси. Колите ща станат като совалки, супер сложни. Като си правиш ауспуха ще има рециркулатор, кондензатор (за водата:) ), топлообменник (не знам за какво), редуктор за азот, катализатор, филтър за прах и за сажди, ламбда сонда, азотна сонда, сонда в шофьора... и една за жена му :)
А това с водата.. дето след 10 години някой ще го нарече "иновативна модерна възхитителна технология на фв", братушките го ползваха на москвичите и ладите за да карат с ефтин А72 бензин и други достъпни горива. Тръбичка, туба.. и газ, опа, вода до тенекията:)

Публикувано: 12 яну 2008, 07:58
от jordj
Май всички сте чували за двигатели по разните Радио управляеми Модели на самолети,коли и кораби,кадето си правят състезания с тях.
От 12,5кубика двигател изкарват по от 0,5 до 2 коня.
Я умножете и вижте колко коня ще се получи при кубатурата на нашите коли ???Ето едни характеристики на един такъв двигател
Технически параметри:
- 2-тактов
- Работен обем: 12.4 см³
- Мощност: 1.32 kW/1.8 к.с.
- Максимални обороти: 17000 U/min
- Тегло: 614 g
- Тип: ABC
- Прпоръчително витло: 12 x 6"

Публикувано: 12 яну 2008, 09:54
от diesel1.6
jordj написа:Май всички сте чували за двигатели по разните Радио управляеми Модели на самолети,коли и кораби,кадето си правят състезания с тях.
2,5 к.см. 25000 об/мин 1к.с. имах преди повече от десет години, нефорсиран.
това беше с цикъл като бензинов. мощност има заради оборотите. май вече са до към 40000, там, където искат максимална мощност от обем.
биели се правеха с джобно ножче, или пила, ако имаш :)

сега проблемът е екологията, иначе има готови прототипи на дизели с повишено кпд, но произвеждат азотен окис и не стават за ползване засега. при тях намаляват загубите от охлаждане - то липсва, поне във вида, който познаваме. буталата са керамични и графитни. имат един огромен плюс - няма прегряване това чудо :), то си е нажежено непрекъснато.

Публикувано: 12 яну 2008, 11:32
от Conan_1
Е а дано доживеем и такива колици да видиме преди да са свършили горивата и нефта по света че после за какво ни е дизел и бензин :P

Публикувано: 12 яну 2008, 13:40
от Трол
Не е добре да въртиш нормален двигател с обороти като тия моделчета :)
А по-доброто КПД на тези двигатели означава и по-добра екология.
Принципа е почти същия като на сегапните двигатели, а има по-голямо КПД. Това е доброто на директното впръскване. Караш със същите масла, имаш същите консумативи и т.н. Малко по-скъпа ще е изработката на главата, но...

Публикувано: 18 яну 2008, 13:30
от diesel1.6
Днес се зачетох в стандартите са масла. Оказа се, че се произвеждат масла за адиабатни двигатели (тези, без охлаждане, по-горе ги споменах). Другарите американци имат, и надали руските технически плъхове са изостанали...по-вероятно е обратното.
Военните ползвали такив двигатели, без да ги е грижа за емисиите, които са си малки всъщност. Значи и това ще пробутат в новите коли за 5-10 години. Няма да изчезнат колите през нашето време. :)
Аз вече се запасявам с старо олио, за световната и европейската горивна криза. Готов съм да купя до 20 тона. После ще си го карам в дизела и ще си свиркам като гледам цените на горивата :)

Публикувано: 23 яну 2008, 22:06
от Yamatto
Ае въртят, сучат само и само да им купуваме бенза, маслата, частите, антифриза, скоро въздуха и да не минат на новия начин на задвижване като Tesla Roadster или GM Impact или пък
EV1, които бяха масово на пазара 90-те например!

Що ше ходим до морето за 7 лв с 240 в лява лента като може за 200лв за палтото на бензинджията на жена му :lol: Или откъде на къде сервизните интервали ще са на 150х.км + та да умре сервизджията от глад вместо наще деца от глад+астма+алергии от пушеците, а?!

Публикувано: 24 яну 2008, 09:07
от red
Какво ми е значението дали колата е икономична - подобряват икономичността, а от джоба ти излизат повече ?
ето напремер сравнето - на мондето дето е почти 140 к.с му дават 7.2 минимален разход. Спомяте ли си колко се радваха хората, че жигулката харчи "само" 10/100? ами пътят София Варна ми излиза 140лв.! Егати икономичната кола, а да постигнеш реално 7.2 е невъзможно.