Да спрем войната по пътищата!
- komando_boy
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 01 мар 2005, 18:27
- Модел на автомобила: Escort SW Ghia 1.8i 16V `92
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ето 10-те правила на Бонбонев от БМВ форума:
bonbonev
Кара: '93 BMW 520i 24V VANOS (М50 Б20 -е34)
Регистриран на: 01 Фев 2005
Мнения: 49
Местожителство: София - най-голямото село...
Нека първо да кажа, че съм ЗА !
но - хммм - аз си мисля, че границата м/у спортната кола с много коне и примерното шофиране е много, много размита. Шофирането, само по себе си представлява сбор от множество фактори, (психическо равновесие, стрес, шофьорски стаж, опит, талант, преценка на ситуации, инстинкти, зрение, здраве и мн. други подобни) които като цяло разграничават "добър" от "лош" шофьор в дадена ситуация...
Незнам дали сте се замисляли - чувате как някой си пали колата, като очевидно се мъчи, ако може и да тръгне на стартер - и отсичаме(наглас или на ум) -лош шофьор!(ше си скапе стартера..) ОБАЧЕ - тръгва човека и не успява да удари никой, от гъсто паркиралите до него автомобили...- хмм - не е чак толкова лош (шофьор)...Виждаме как същият този "лош" шофьор - минава бавно през локвата, за да не изкъпе минаващите наблизо хора, дава мигачи - за да не се чудят всички наоколо как, накъде и какво ще предприеме...Още съвсем малко успяваме да проследим как излизайки на главната улица - не засича грубо останалите участници в движението, дава си мигачи и елегантно се престроява - без да "разчита", че мигача давал предимство... ----Еее - не е чак толкова лош шофьор - признаваме си на ум ние....
Как различаваме добрият от лошия шофьор?? - критерйи много
За мен добрият шофьор, е внимателния шофьор...(примерно внимателно дрифтвайки между витрината на ЕКО-то и съседната бензиноколонка - без да помели всичко наоколо - визирам голяма част от хората идващи на сбирките )
Мисълта ми е:
Аз карам кола със спортен дух, с не малко коне, доста тежка (спира по-трудно), тъмна на цвят - забелязва се по-трудно(което е доста опасно) И съм млад човек - няма вариант да не я изръчкам чат пат, изстрелвам се от светофар до светофар(когато обстоятелствата го позволяват!), НЕ СЪМ пенсионер - иначе просто oщe щях да си карам кадета (60 к.с.),....
НО бивайки самокритичен към себе си - в смисъл опитвам се да определя РЕАЛНО, до колко ми се простират възможностите в дадена ситуация, която дори още не се е случила (примерно ако ми се наложи да спра внезапно с моментната ми скорост - дали ще успея???) - съм си набелязал в следствие на стажа и опита си някои прости правила, които ако всеки спазваше - много от инцидентите по улиците нямаше да са факт и черна хроника...
1. НИКОГА НЕ КАРАМ УПОТРЕБИЛ АЛКОХОЛ!!! /някои последствия: забавени реакции, нереална преценка на ситуации, надценяване на възможностите (собствени и на МПС-то)/
2. в 90% от случаите КАРАМ НА КЪСИ СВЕТЛИНИ!!! /някои последствия: по-лесно те забелязват, повече се пазят пешеходците от МПС със светнати фарове, останалите участници в движението също се оглеждат повече/
3. Старая се, ВИНАГИ ДА ДАВАМ МИГАЧИ!!! /някои последствия: и пешеходците и шофьорите, виждат каква маневра се опитвам или ще предприема - виждат, че се опитвам да им улесня живота и се съобразяват с мен...
4. КОГАТО СЕ НАЛАГА ДА СПИРАМ РЯЗКО, ИМА ЛЕКА КАТАСТРОФА ИЛИ ОПАСЕН УЧАСТЪК ОТ ПЪТЯ - "удрям" по едни АВАРИЙКИ комбинирани със СТОП-ове, за да ПРЕДУПРЕДЯ зад мен за евентуална опасност / някои последствия: предотвратява се (в голяма степен) възможността да ме "катастрофират" или да стане верижна катастрофа/
5. КОГАТО ПОПАДНА НА ТЕЖКА КАТАСТРОФА и имам възможност, се стремя ДА ОБЕЗОПАСЯ ПО НЯКЪКЪВ НАЧИН, с цел да не стане катастрофата още по-тежка (примерно с поставяне на светлоотразителен триъгълник на разтояние преди въпросната ситуация) и СЕ ОБАЖДАМ ДА УВЕДОМЯ СЪОТВЕТНИТЕ ОРГАНИ /някои последствия: спасяване на човешки живот.../
6. СМЕНЯМ СИ ПРИ ПЪРВА ВЪЗМОЖНОСТ ИЗГОРЕЛИТЕ КРУШКИ НА жизненоважни системи, като ФАРОВЕ, СТОПОВЕ и СТОП СВЕТЛИНИ!!! /някои последствия: спестяват се множество главоболия, като : влизане в дълбоки дупки, удари отзад - понеже не могат да видят, че спирам или просто защото не са ме видели/
7. ДАВАМ ПРЕДИМСТВО ПРИ РАЗМИНАВАНЕ С ДРУГИ АВТОМОБИЛИ /някои последствия: спестявам си евентуално задръстване и получавам благодарност, на което се радвам повече, отколкото да мина пръв при разминаването../
8. старая се да СПИРАМ НА ПЕШЕХОДНИ-те ПЪТЕКИ /някои предимства: получавам благодарност, за нещо което най-често съм длъжен да направя по закон! а пък и аз ходя пеша доста често/
9. КАРАМ БАВНО В КВАРТАЛНИ и ТЕСНИ УЛИЧКИ - децата и възрастните нямат спирачки!!!! /някои предимства: спестявам си евентуална присъда и затвор/
10. НАМАЛЯВАМ И ПОЧТИ СПИРАМ, КОГАТО ПО УЛИЦАТА СЕ ДВИЖИ МАИКА С БЕБЕ В КОЛИЧКА!!! /някои предимства: спокоен съм, че няма да затрия бъдещото поколение/
11. ОСОБЕННО СТРИКТНО СПАЗВАМ ЗАНЦИТЕ И ПЪТНАТА МАРКИРОВКА НА МЕСТА С ПРЕДИМСТВО И ЗНАЦИ "СТОП" (вкл. светофарите) /някои предимства: спестявам си катастрофи, актове и разправии/
12. ОГЛЕЖДАМ СЕ НЕПРЕКЪСНАТО И СЕ ОПИТВАМ ДА ПРЕДПОЛОЖА ДЕЙСТВИЯТА НА ОКОЛНИТЕ УЧАСТНИЦИ В ДВИЖЕНИЕТО!!! /някои предимства: спестявам си изненади и нерви от опасни маневри/
13. СЛАГАМ СИ КОЛАН И ЗАДЪЛЖАВАМ АКО ИМА ВОЗЕЩ СЕ НА СЕДАЛКАТА ДО МЕН, ДА СИ СЛОЖИ КОЛАНА! / някои предимства: в 80% от случаите колана може да спаси човешкият живот!!!/
14. СТАРАЯ СЕ ДА КАРАМ ВНИМАТЕЛНО!!! /някои последствия: пазя околните и себе си/
И така в общи линии, ако всички шофьори спзваха поне част от тези писани и неписани правила - шофирането щеше да носи много по-голямо удоволствие на всички...
П.С. Предвид това, че сме БЪЛГАРИ в БЪЛГАРИЯ - според мен логото трябва да е не - "карай внимателно" (,защото това е просто поредния сух съвет, който виждайки всички да потъпкват - не ти прави никакво впечатление) ЛОГОТО ТРЯБВА ДА Е ПОСЛАНИЕ И КЪМ ТЕЗИ КОИТО НЕ КАРАТ С НЕГО!!!). С други думи ЛОГОТО залепено на задното стъкло на водача пред мен тябва да ме накара да се замисля - дори и той да не кара безопасно и внимателно!!! "МИСЛИСШ ЛИ?" - това е ключова фраза, която наистина те кара да се замислиш над този прост въпрос...
"МИСЛИШ ЛИ? - КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО!" - ето това лого би ме накарало да се замисля за себе си - дори и тоя пред мен, дето си го е лепнал да кара като смахнат...
Но никой май не се замисля, дали мисли...
Надявам се, че не нарушавам правилата на форумите!
bonbonev
Кара: '93 BMW 520i 24V VANOS (М50 Б20 -е34)

Регистриран на: 01 Фев 2005
Мнения: 49
Местожителство: София - най-голямото село...
Нека първо да кажа, че съм ЗА !
но - хммм - аз си мисля, че границата м/у спортната кола с много коне и примерното шофиране е много, много размита. Шофирането, само по себе си представлява сбор от множество фактори, (психическо равновесие, стрес, шофьорски стаж, опит, талант, преценка на ситуации, инстинкти, зрение, здраве и мн. други подобни) които като цяло разграничават "добър" от "лош" шофьор в дадена ситуация...
Незнам дали сте се замисляли - чувате как някой си пали колата, като очевидно се мъчи, ако може и да тръгне на стартер - и отсичаме(наглас или на ум) -лош шофьор!(ше си скапе стартера..) ОБАЧЕ - тръгва човека и не успява да удари никой, от гъсто паркиралите до него автомобили...- хмм - не е чак толкова лош (шофьор)...Виждаме как същият този "лош" шофьор - минава бавно през локвата, за да не изкъпе минаващите наблизо хора, дава мигачи - за да не се чудят всички наоколо как, накъде и какво ще предприеме...Още съвсем малко успяваме да проследим как излизайки на главната улица - не засича грубо останалите участници в движението, дава си мигачи и елегантно се престроява - без да "разчита", че мигача давал предимство... ----Еее - не е чак толкова лош шофьор - признаваме си на ум ние....
Как различаваме добрият от лошия шофьор?? - критерйи много
За мен добрият шофьор, е внимателния шофьор...(примерно внимателно дрифтвайки между витрината на ЕКО-то и съседната бензиноколонка - без да помели всичко наоколо - визирам голяма част от хората идващи на сбирките )
Мисълта ми е:
Аз карам кола със спортен дух, с не малко коне, доста тежка (спира по-трудно), тъмна на цвят - забелязва се по-трудно(което е доста опасно) И съм млад човек - няма вариант да не я изръчкам чат пат, изстрелвам се от светофар до светофар(когато обстоятелствата го позволяват!), НЕ СЪМ пенсионер - иначе просто oщe щях да си карам кадета (60 к.с.),....
НО бивайки самокритичен към себе си - в смисъл опитвам се да определя РЕАЛНО, до колко ми се простират възможностите в дадена ситуация, която дори още не се е случила (примерно ако ми се наложи да спра внезапно с моментната ми скорост - дали ще успея???) - съм си набелязал в следствие на стажа и опита си някои прости правила, които ако всеки спазваше - много от инцидентите по улиците нямаше да са факт и черна хроника...
1. НИКОГА НЕ КАРАМ УПОТРЕБИЛ АЛКОХОЛ!!! /някои последствия: забавени реакции, нереална преценка на ситуации, надценяване на възможностите (собствени и на МПС-то)/
2. в 90% от случаите КАРАМ НА КЪСИ СВЕТЛИНИ!!! /някои последствия: по-лесно те забелязват, повече се пазят пешеходците от МПС със светнати фарове, останалите участници в движението също се оглеждат повече/
3. Старая се, ВИНАГИ ДА ДАВАМ МИГАЧИ!!! /някои последствия: и пешеходците и шофьорите, виждат каква маневра се опитвам или ще предприема - виждат, че се опитвам да им улесня живота и се съобразяват с мен...
4. КОГАТО СЕ НАЛАГА ДА СПИРАМ РЯЗКО, ИМА ЛЕКА КАТАСТРОФА ИЛИ ОПАСЕН УЧАСТЪК ОТ ПЪТЯ - "удрям" по едни АВАРИЙКИ комбинирани със СТОП-ове, за да ПРЕДУПРЕДЯ зад мен за евентуална опасност / някои последствия: предотвратява се (в голяма степен) възможността да ме "катастрофират" или да стане верижна катастрофа/
5. КОГАТО ПОПАДНА НА ТЕЖКА КАТАСТРОФА и имам възможност, се стремя ДА ОБЕЗОПАСЯ ПО НЯКЪКЪВ НАЧИН, с цел да не стане катастрофата още по-тежка (примерно с поставяне на светлоотразителен триъгълник на разтояние преди въпросната ситуация) и СЕ ОБАЖДАМ ДА УВЕДОМЯ СЪОТВЕТНИТЕ ОРГАНИ /някои последствия: спасяване на човешки живот.../
6. СМЕНЯМ СИ ПРИ ПЪРВА ВЪЗМОЖНОСТ ИЗГОРЕЛИТЕ КРУШКИ НА жизненоважни системи, като ФАРОВЕ, СТОПОВЕ и СТОП СВЕТЛИНИ!!! /някои последствия: спестяват се множество главоболия, като : влизане в дълбоки дупки, удари отзад - понеже не могат да видят, че спирам или просто защото не са ме видели/
7. ДАВАМ ПРЕДИМСТВО ПРИ РАЗМИНАВАНЕ С ДРУГИ АВТОМОБИЛИ /някои последствия: спестявам си евентуално задръстване и получавам благодарност, на което се радвам повече, отколкото да мина пръв при разминаването../
8. старая се да СПИРАМ НА ПЕШЕХОДНИ-те ПЪТЕКИ /някои предимства: получавам благодарност, за нещо което най-често съм длъжен да направя по закон! а пък и аз ходя пеша доста често/
9. КАРАМ БАВНО В КВАРТАЛНИ и ТЕСНИ УЛИЧКИ - децата и възрастните нямат спирачки!!!! /някои предимства: спестявам си евентуална присъда и затвор/
10. НАМАЛЯВАМ И ПОЧТИ СПИРАМ, КОГАТО ПО УЛИЦАТА СЕ ДВИЖИ МАИКА С БЕБЕ В КОЛИЧКА!!! /някои предимства: спокоен съм, че няма да затрия бъдещото поколение/
11. ОСОБЕННО СТРИКТНО СПАЗВАМ ЗАНЦИТЕ И ПЪТНАТА МАРКИРОВКА НА МЕСТА С ПРЕДИМСТВО И ЗНАЦИ "СТОП" (вкл. светофарите) /някои предимства: спестявам си катастрофи, актове и разправии/
12. ОГЛЕЖДАМ СЕ НЕПРЕКЪСНАТО И СЕ ОПИТВАМ ДА ПРЕДПОЛОЖА ДЕЙСТВИЯТА НА ОКОЛНИТЕ УЧАСТНИЦИ В ДВИЖЕНИЕТО!!! /някои предимства: спестявам си изненади и нерви от опасни маневри/
13. СЛАГАМ СИ КОЛАН И ЗАДЪЛЖАВАМ АКО ИМА ВОЗЕЩ СЕ НА СЕДАЛКАТА ДО МЕН, ДА СИ СЛОЖИ КОЛАНА! / някои предимства: в 80% от случаите колана може да спаси човешкият живот!!!/
14. СТАРАЯ СЕ ДА КАРАМ ВНИМАТЕЛНО!!! /някои последствия: пазя околните и себе си/
И така в общи линии, ако всички шофьори спзваха поне част от тези писани и неписани правила - шофирането щеше да носи много по-голямо удоволствие на всички...
П.С. Предвид това, че сме БЪЛГАРИ в БЪЛГАРИЯ - според мен логото трябва да е не - "карай внимателно" (,защото това е просто поредния сух съвет, който виждайки всички да потъпкват - не ти прави никакво впечатление) ЛОГОТО ТРЯБВА ДА Е ПОСЛАНИЕ И КЪМ ТЕЗИ КОИТО НЕ КАРАТ С НЕГО!!!). С други думи ЛОГОТО залепено на задното стъкло на водача пред мен тябва да ме накара да се замисля - дори и той да не кара безопасно и внимателно!!! "МИСЛИСШ ЛИ?" - това е ключова фраза, която наистина те кара да се замислиш над този прост въпрос...
"МИСЛИШ ЛИ? - КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО!" - ето това лого би ме накарало да се замисля за себе си - дори и тоя пред мен, дето си го е лепнал да кара като смахнат...
Но никой май не се замисля, дали мисли...
Надявам се, че не нарушавам правилата на форумите!


- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ок!
Всичко е точно така! Но на мен вече ми се води война! В смисъл (обяснявам):
Живея в блок. Всички знаете как паркират живеещите в и около него. Пред блока минава тясна уличка и обикновено много трудно се разминават 2 коли. Има много деца и възрастни хора и си е доста оживена откъм пешеходци. Но и от коли. За съжаление тази уличка много често се използва в пиковите часове (а и не само) за шорткът (прескачане на 1-2 трудни светофари). И за да се спестят...5сек...доста нагляри карат като на магистрала
Живо щастие е, че все още няма жертви, но...
Вече ме сърбят ръцете - или ще си взема един джуган и ще ги чакам накушия или мога да направя същото, но с контейнера за боклук!
! Едно бутване и...хубав урок!
Лошото обаче е, че съвестта ми не го позволява!
Живея в блок. Всички знаете как паркират живеещите в и около него. Пред блока минава тясна уличка и обикновено много трудно се разминават 2 коли. Има много деца и възрастни хора и си е доста оживена откъм пешеходци. Но и от коли. За съжаление тази уличка много често се използва в пиковите часове (а и не само) за шорткът (прескачане на 1-2 трудни светофари). И за да се спестят...5сек...доста нагляри карат като на магистрала






Вече ме сърбят ръцете - или ще си взема един джуган и ще ги чакам накушия или мога да направя същото, но с контейнера за боклук!




Лошото обаче е, че съвестта ми не го позволява!
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
изключително точно и правилно. Лично аз се старая да ги спазвам. ВИНАГИ слагам колан, но на пасажерите не ги задължавам защото когато возя и други хора с мен съм 50 % по внимателен отколкото ако съм сам.
мога да добавя само още едно: ако видите да излиза топка на улицата бъдете сигурни че ще има и дете, ако видите едно дете да пресича улицата с велосипед , бъдете сигурни че ще го последват още деца.
а за фаровете - със сигурност помагат. въпреки че в Дания след въвеждането на закона за постоянно включени фарове катастрофите между коли са намалели но катастрофите с пешехидци са се увеличили защото фаровете заслепяват. не знам дали е вярно но според мен помага. лошото е че много хора мислят като баща ми :
-Загаси си фаровете, за какво са ти, създаваш си излишен разход!!

мога да добавя само още едно: ако видите да излиза топка на улицата бъдете сигурни че ще има и дете, ако видите едно дете да пресича улицата с велосипед , бъдете сигурни че ще го последват още деца.
а за фаровете - със сигурност помагат. въпреки че в Дания след въвеждането на закона за постоянно включени фарове катастрофите между коли са намалели но катастрофите с пешехидци са се увеличили защото фаровете заслепяват. не знам дали е вярно но според мен помага. лошото е че много хора мислят като баща ми :
-Загаси си фаровете, за какво са ти, създаваш си излишен разход!!


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта