олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спирачкит
- cossie
- потребител
- Мнения: 235
- Регистриран: 17 мар 2006, 22:35
- Модел на автомобила: SIERRA 1992 2.0i DOHC EFI 125hp.
- Местоположение: sofiq
- Status: Извън линия
Re: Моята Сиера 2.0ОНС
Ти за физика някога чувал ли сиcossy написа:Това пък що за глупости са?!


- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Re: Моята Сиера 2.0ОНС
A ти да си чувал, че като минеш на по-висок цолаж, слагаш по-нископрофилна гума за да не изменяш радиуса и да имаш такива проблеми?! Мистър физика...

- cossie
- потребител
- Мнения: 235
- Регистриран: 17 мар 2006, 22:35
- Модел на автомобила: SIERRA 1992 2.0i DOHC EFI 125hp.
- Местоположение: sofiq
- Status: Извън линия
Re: Моята Сиера 2.0ОНС
Не виждам смисъл да цапаме темата на момчето със безмислине споровеcossy написа:A ти да си чувал, че като минеш на по-висок цолаж, слагаш по-нископрофилна гума за да не изменяш радиуса и да имаш такива проблеми?! Мистър физика...

- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
cossie ... не си прав ... човека ти е написал истината ... по големия цолаж джанта не увеличава диаметъра на гумата ако е подбран правилно размера и .. слага се по нископрофилна просто ... ще ти дам и един жокер - коя гума е с по голям диаметър - 215/55/16 или 185/65/15 ?
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
точно обратното;)
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Този спор е безсмислен поради това, че и двамата се прави с някои изключения.
Наистина ако стария размер на джантата не е с доста по-малък от новия и се сложи по-нископрофилна гума разстоянието от центъра на главината до контактната площ на гумата ще е по-малко.
Но ако минеш от 14" на 17" тогава наистина ще трябва да прилагаш по-голям натиск на педала за да постигнеш същото спирачно усилие
Наистина ако стария размер на джантата не е с доста по-малък от новия и се сложи по-нископрофилна гума разстоянието от центъра на главината до контактната площ на гумата ще е по-малко.
Но ако минеш от 14" на 17" тогава наистина ще трябва да прилагаш по-голям натиск на педала за да постигнеш същото спирачно усилие
Автомобилен ретро клуб Shark
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
човек глупости са това ... при монтиране на по голям цолаж се спазва правилото растоянието от центъра на главината до пътя ( т.е. радиуса на гумата+ джантата) да ти е същото като при оригинални джанти (даже има такива калкулатори в нета).. в такъв случай ще си спира както и преди ,че и по добре поради по-широките гуми съпътстващи по големия цолаж ... ако не спазиш това правило и километража ти няма да показва вярно
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Не съм сигурен, но си мисля че ще блокират по-трудно но това няма да повлияе на спирането, спирачното усилие ще е същото. А всички знаем (поне тези които караме коли без АБС) че когато колелата са блокирани спирачният път е по-дълъг, така че по-голямото рамо ще се компенсира от по-добра ефективност. Съвсем друг въпрос е, че поради по-голямото рамо спирачните апарати се претоварват и съответно по-бързо ще прегряват и оттам по-бързо ще се износят накладки и дискове а дисковете може и да се спукат от топлинното натоварване, което може да доведе до фатални последици.
П.П. Абстрахирам се от факта че при правилно сметнат размер на гумата външните диаметри са почти еднакви, което обаче е по-важно за показанието на километража. Относно разглежданата ситуация по важно е че центъра на масата е изнесен по-навънка, което води до увеличаване на усилието върху спирачната с-ма поради увеличеното рамо.
П.П. Абстрахирам се от факта че при правилно сметнат размер на гумата външните диаметри са почти еднакви, което обаче е по-важно за показанието на километража. Относно разглежданата ситуация по важно е че центъра на масата е изнесен по-навънка, което води до увеличаване на усилието върху спирачната с-ма поради увеличеното рамо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- фЪстЪк
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 09 май 2008, 21:11
- Модел на автомобила: Мондео 2i вече бившо
Браво 2i върви като рАзпРаНоо :) - Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Ще ти дам един жокерAlexi написа:точно обратното;)




- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Ще ти поясня какво означават цифрите 215/55R16
215-е ясно-това е широчината на гумата в мм. Уловката е тук 55 е % от широчината на гумата, а не 55мм. Показва височината на страничния борд на гумата.
55% от 215 е 118,25 мм.
На гума 185/65R15 височината на страничния борд е 65% х 185мм=120.25мм
От тук следва 120,25-118,25=2мм разлика в радиусите. Разликата в диаметрите става 4мм
Един цол има 25,4мм 16"-15"=1"=25,4мм
25,4мм-4мм=21,4мм е по-голям радиусът на 16''гума от 15"
Надявам се, съм бил полезен и разбра

215-е ясно-това е широчината на гумата в мм. Уловката е тук 55 е % от широчината на гумата, а не 55мм. Показва височината на страничния борд на гумата.
55% от 215 е 118,25 мм.
На гума 185/65R15 височината на страничния борд е 65% х 185мм=120.25мм
От тук следва 120,25-118,25=2мм разлика в радиусите. Разликата в диаметрите става 4мм
Един цол има 25,4мм 16"-15"=1"=25,4мм
25,4мм-4мм=21,4мм е по-голям радиусът на 16''гума от 15"
Надявам се, съм бил полезен и разбра

Последна промяна от Sasho85 на 31 май 2008, 18:25, променено общо 2 пъти.
Автомобилен ретро клуб Shark
- фЪстЪк
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 09 май 2008, 21:11
- Модел на автомобила: Мондео 2i вече бившо
Браво 2i върви като рАзпРаНоо :) - Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Грешката ти е техническа
явно можеш да смяташ само че 1цол е 2,5см а не мм надявам се и аз да съм бил полезен. 
а ма ти си друг бе
сега видях важното е че се изяснихме


а ма ти си друг бе

- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
да де ,объркал съм се малко но идеята ми ви стана ясна - ако се спази диаметъра няма как да има отражение на спирачките
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
просто си оправете спирачките.. 

Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- Bijutera
- потребител
- Мнения: 1850
- Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Спора е излишен.Защо трябва изобщо да мислим по тая тема.Завода производител си е направил сметката на какъв модел кой размер гуми е най-подходящ и са си ги сложили.Там физиците смятат и изчисляват.Ако сложиш по-тясна гума губиш устойчивсот,ако сложиш по-голям размер натоварваш моста и тн.А на някой ако серийните гуми му са примерно 185/65/R14 и той е решил да се прави на гъзар и да сложи 215/50/R16 да не се чуди ако не му държат спирачките.Просто хората са си го измислили няма нужда от спорове
- pitbulche
- потребител
- Мнения: 212
- Регистриран: 06 фев 2008, 15:42
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16v 105hp
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Напълно си прав!Sasho85 написа:Ще ти поясня какво означават цифрите 215/55R16
215-е ясно-това е широчината на гумата в мм. Уловката е тук 55 е % от широчината на гумата, а не 55мм. Показва височината на страничния борд на гумата.
55% от 215 е 118,25 мм.
На гума 185/65R15 височината на страничния борд е 65% х 185мм=120.25мм
От тук следва 120,25-118,25=2мм разлика в радиусите. Разликата в диаметрите става 4мм
Един цол има 25,4мм 16"-15"=1"=25,4мм
25,4мм-4мм=21,4мм е по-голям радиусът на 16''гума от 15"
Надявам се, съм бил полезен и разбра
Ето тук http://www.avtogumi.com/" onclick="window.open(this.href);return false; има калкулатор за гуми. Всеки може да сметне какви гуми да сложи като знае оригиналния си размер. Така разликата в диаметрите се свежда до минимум. От тук следва, че направиш ли си тези сметки, не би имал проблем със спирачките.
-
- потребител
- Мнения: 161
- Регистриран: 02 авг 2007, 22:41
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8/115 АГУ/хетчбек 1994
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Не знам откъде сте взели заглавието но си мисля ,че в статията е ставало бъпрос за нещо съвсем другото.Преди 2-3 месеца в Аутобилд бях чел една статия ,че увеличаването на цолажа на джантите води до по-дълъг спирачен път.Обяснението е следното - при увеличаване на размера на джантата обикновенно се увеличава и широчината на гумата но масата на автомобила остава същатата и имамаме по-малка сила на натиск и намалява силата на триене при интензивно спиране и по-лесно се проявява ефекта на шейната дори при сух асфалт. На мокро обаче може да се получат много лоши изненади защото с по-широки гуми и по-малка маса на автомобила може да се получи аквапланинг дори и при ниски скоростии и трябва да се внимава повече - особенно по нашите пъща. Всичко това беше подкрепено и с два три опита.Съвета на спсанието е да се кара с гуми предписани от завода производител.
П.П Е не си мислете че, става въпрос за койзнае какава разлика - в примера беше измерено ,че раликата е около 1.5 метра спирачен път при сух асфалт.
П.П Е не си мислете че, става въпрос за койзнае какава разлика - в примера беше измерено ,че раликата е около 1.5 метра спирачен път при сух асфалт.
-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Аз пък си мисля,дали и широчината на гумата няма значения а??
Защото аз съм сменял гуми 185 с такива на 205мм и имаше разлика,цолажа не съм го сменял,
но се сещате че по-широките бяха по-ниски.И не само при спиране и потегляне имаше раязлика,даже и хидравликата си промени звука при завиванв
на място
С 2 приказки по-широки гуми на сухо= по-добро сцепление от което се появяват следните 2 проблема.Коли със слаби спирачки не мгат да спират
както с по-тесни гуми,и коли със слаби двигатели сериозно им се "намалява пътя на пилене на гуми"
На сняг е вярно едно нещо по-широка гума =по-голям шанс да ти стане колата като шейна( важи за гуми с еднаква шарка , дълбочина на грайфера и тонаж на МПС-то)

Защото аз съм сменял гуми 185 с такива на 205мм и имаше разлика,цолажа не съм го сменял,
но се сещате че по-широките бяха по-ниски.И не само при спиране и потегляне имаше раязлика,даже и хидравликата си промени звука при завиванв
на място

както с по-тесни гуми,и коли със слаби двигатели сериозно им се "намалява пътя на пилене на гуми"

Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
някой не е внимавал по физика май .. с по добро сцепление викаш по трудно се спира ...noface написа:С 2 приказки по-широки гуми на сухо= по-добро сцепление от което се появяват следните 2 проблема.Коли със слаби спирачки не мгат да спират
както с по-тесни гуми
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 16 госта