От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
-
- потребител
- Мнения: 141
- Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
- Status: Извън линия
От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Здравейте колеги,
Пиша тази тема за да ви напомня, че от днес - 2 март вече не е задължително да карате с включени дневни къси светлини. Не, че нещо ще ви стане ако си ги пускате, но за всеки случай
. Напомням, че ОСТАВА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПОЛЗВАНЕТО НА ПРЕДПАЗНИ КОЛАНИ. Дано на никой не се наложи тяхната употреба!
Поздрави
ПС: Оказва се, че в закона пише "ДО 1 МАРТ ВКЛЮЧИТЕЛНО", т.е от днес (2 март) вече може да се кара без дневни светлини.
Пиша тази тема за да ви напомня, че от днес - 2 март вече не е задължително да карате с включени дневни къси светлини. Не, че нещо ще ви стане ако си ги пускате, но за всеки случай

Поздрави

ПС: Оказва се, че в закона пише "ДО 1 МАРТ ВКЛЮЧИТЕЛНО", т.е от днес (2 март) вече може да се кара без дневни светлини.
Последна промяна от dany85 на 02 мар 2009, 07:08, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 260
- Регистриран: 28 окт 2007, 19:16
- Модел на автомобила: Мазда 323
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: От днес 1 Март дневните светлини не са задължителни
Аз карам много,моят съвет е -палете ги винаги.Има защо. 

Телефон:0898 69 65 03 или 0888 700 336 Павката.Телефонните разговори не са скъпи както преди 10 години.
- VEGA
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
- Местоположение: Sunshine State
- Status: Извън линия
Re: От днес 1 Март дневните светлини не са задължителни
Предоставям Ви нещо интересно свързано с видимостта.
И по-точно ЗАЩО е добре да влкючваме ПАК светлините.
Разтояние от 300 метра с и без включени фарове

И в огледалото


И по-точно ЗАЩО е добре да влкючваме ПАК светлините.

Разтояние от 300 метра с и без включени фарове


И в огледалото



Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
винаги ще се намери някой който да опровергае нещо и да се обоснове
на другата теза също има привърженици както и отговори с примери защо трябва
това че някой не си пуска фаровете за да не му изгорят крушките ,дори и когато се стъмни говори за неадекватно поведение на пътя ,
да не говорим че поради същата причина не се пускат масово и мигачи
твърденията че фаровете през деня пречат и заслепяват не се дължи на светенето на фаровете ,а на нерегулирането им ,както и смяната на фабричните варове с така наречените тунинговани или смяна на крушките с неподходящи ксенонови самоделки ,които не са изчислени нито за рефлектора нито за стъклото на фара ,същото мога да кажа и за подобни халогенни фарове -ментета,които масово се слагат поради причината че са ефтини ,според мен това е основната причина поради заслепяване през деня
страните които са направили закон за карането на дневни светлини през определени периоди на годината не са си го измукали от пръстите просто така ,а са взели решението на базата на изследвания и наблюдения през годините
и изведнъж се появяват някакви родни организации които са готови да опровергаят всичко
е те хората убийства правят и си намират оправдания и доказват че са невинни ,та за едни фарове ли
аз смятам ,че карането на фарове през деня помага повече отколкото вреди,затова ще карам на фарове
все пак това си е избор на всеки зад волана
на другата теза също има привърженици както и отговори с примери защо трябва
това че някой не си пуска фаровете за да не му изгорят крушките ,дори и когато се стъмни говори за неадекватно поведение на пътя ,
да не говорим че поради същата причина не се пускат масово и мигачи
твърденията че фаровете през деня пречат и заслепяват не се дължи на светенето на фаровете ,а на нерегулирането им ,както и смяната на фабричните варове с така наречените тунинговани или смяна на крушките с неподходящи ксенонови самоделки ,които не са изчислени нито за рефлектора нито за стъклото на фара ,същото мога да кажа и за подобни халогенни фарове -ментета,които масово се слагат поради причината че са ефтини ,според мен това е основната причина поради заслепяване през деня
страните които са направили закон за карането на дневни светлини през определени периоди на годината не са си го измукали от пръстите просто така ,а са взели решението на базата на изследвания и наблюдения през годините
и изведнъж се появяват някакви родни организации които са готови да опровергаят всичко
е те хората убийства правят и си намират оправдания и доказват че са невинни ,та за едни фарове ли
аз смятам ,че карането на фарове през деня помага повече отколкото вреди,затова ще карам на фарове
все пак това си е избор на всеки зад волана
времето е като парите-никога не стига
- ivailo rachev
- потребител
- Мнения: 429
- Регистриран: 04 авг 2008, 22:37
- Модел на автомобила: ford scorpio 2,0 89' OHC 77kw/105hp-бивша,fiat bravo 97' 1,6 103++hp
- Местоположение: габрово
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
както каза колегата заслепяват само нерегулираните фарове и ксенона който се слага на обикновени рефлектори.наистина че е много неприятно някой да ти блещи на среща и докато се разминете ти караш и се молиш да не излезе някой че няма да го видиш,но и според мен карането на фарове през деня е от полза на водачите.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
не се стягай ,не съм се обидил ,нито пък съм искал да обидя теб ,просто изказах мнението по тематаmitaka76 написа:Не съм го пускал тенденциозно, както казах, щом са решили че е по-безопасно с фарове, аз съм за. Просто когато попаднах на тези страници, меко казано се шокирах. Изобщо не съм очаквал че има такъв казус за това нещо. Пуснах информацията, защото според мен си струва да се прочете. Явно наистина има нещо, щом са решили след 2012 колите да излизат с диодни летниpepy1 написа:винаги ще се намери някой който да опровергае нещо и да се обоснове
на другата теза
времето е като парите-никога не стига
- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Аз лично съм против това да караме винаги на фарове ... но съм твърдо "ЗА" в мрачните дни и при дъжд задължително да се кара на къси светлини. Тогава определено има смисъл от тях. Видях картинките от колегата по-горе ... това наистина е вярно и на практика е така .. но само при автомобилите с тъмни цветове. Ако ладата беше червена, жълта или някакъв друг цвят много по-лесно се забелязва. Факт, е че тъмните автомобили като напече слънцето се сливат с асфалта. Но на хората, които не ползват огледала или просто са пишман шофьори и на дълги да се кара зад тях няма да те видят.
- licho
- потребител
- Мнения: 505
- Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати - Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
ясно е, че медиите няма какво да въртят и повтарят едно и също. интересно защо не търбяха масово, че винетките изтичат на 31.12, а започнаха след 31.12 да правят репортажи как изчезнали - за да могат и тея продавачи дето имат годишни да могат да ги приберат и да пласират седмичните.
сега светлините вече не били зъдължителни. и виждаш ли КАТ изказва съжаление, че е свършил този срок. по другите държави се карало целогодишно и било много безопасно! а и след като наслагат "безпристратните радари" и при незадължителни фарове, ще секнат допълнителните доходи от разсеяни шофьори. вероятно това е голямото съжаление и се бие барабана!
а кой ще се заеме с липсващата маркировка на пътя? кой ще се заеме с контролирането на скоростта? кой ще контролира всичките коли с един светещ фар или един светещ стоп? но защо пък да ги контролираме, след като осветлението на задния номер е доста опасно за движението и ще трябва да се санкционира!!!
и с фарове и без фарове идиота на магистралата ще натиска да му правиш път, защото за него ограничението от 130 НЕ ВАЖИ! халогените ще продължават да си блестят без причина.
полицаят ще продължава да спира колите без да се съобразява с движението.
градския транспорт ще продължава да не спазва правилата. полицейските автомобили и всеки служител на системата на правосъдието, мвр и лекари ще си нарушава правилата - ще карат в забранените улици, ще завиват от най-вдясно в най-ляво и всякакви други безумици, защото те са по-различни. тях не ги лови нищо - колегиалността е голяма работа. да не говорим за онези коли с еднаквите номера...
но в името на безопасността ще караме с пуснати фарови, аварийки, боядисани в ярки цветове гуми, боядисани в ярки цветове автомобили, с каски и облекло като на пилоти от формула 1.
понеже в другите държави правели така, дай и ние да правим така. в другите държави има правила както и тук, но в другите държави и се спазват! и служителите на закона също ги спазват и дават пример така!
далече сме от онова австрийско село, което даваха по "емигранти" по телевизията. сергията за плод и зеленчук беше без продавач
сега светлините вече не били зъдължителни. и виждаш ли КАТ изказва съжаление, че е свършил този срок. по другите държави се карало целогодишно и било много безопасно! а и след като наслагат "безпристратните радари" и при незадължителни фарове, ще секнат допълнителните доходи от разсеяни шофьори. вероятно това е голямото съжаление и се бие барабана!
а кой ще се заеме с липсващата маркировка на пътя? кой ще се заеме с контролирането на скоростта? кой ще контролира всичките коли с един светещ фар или един светещ стоп? но защо пък да ги контролираме, след като осветлението на задния номер е доста опасно за движението и ще трябва да се санкционира!!!
и с фарове и без фарове идиота на магистралата ще натиска да му правиш път, защото за него ограничението от 130 НЕ ВАЖИ! халогените ще продължават да си блестят без причина.
полицаят ще продължава да спира колите без да се съобразява с движението.
градския транспорт ще продължава да не спазва правилата. полицейските автомобили и всеки служител на системата на правосъдието, мвр и лекари ще си нарушава правилата - ще карат в забранените улици, ще завиват от най-вдясно в най-ляво и всякакви други безумици, защото те са по-различни. тях не ги лови нищо - колегиалността е голяма работа. да не говорим за онези коли с еднаквите номера...
но в името на безопасността ще караме с пуснати фарови, аварийки, боядисани в ярки цветове гуми, боядисани в ярки цветове автомобили, с каски и облекло като на пилоти от формула 1.
понеже в другите държави правели така, дай и ние да правим така. в другите държави има правила както и тук, но в другите държави и се спазват! и служителите на закона също ги спазват и дават пример така!
далече сме от онова австрийско село, което даваха по "емигранти" по телевизията. сергията за плод и зеленчук беше без продавач

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Споделям мнението ти, обаче много народ още не е дорасъл за това и затова трябва да е наложено. Щото има тъпанари, които карат на габарити във мъгла, е на такъв да слезеш със щангата ида му изпочупиш всички стъклени части по колата, че накрая и кратуната.Svetlix написа:Аз лично съм против това да караме винаги на фарове ... но съм твърдо "ЗА" в мрачните дни и при дъжд задължително да се кара на къси светлини. Тогава определено има смисъл от тях. Видях картинките от колегата по-горе ... това наистина е вярно и на практика е така .. но само при автомобилите с тъмни цветове. Ако ладата беше червена, жълта или някакъв друг цвят много по-лесно се забелязва. Факт, е че тъмните автомобили като напече слънцето се сливат с асфалта. Но на хората, които не ползват огледала или просто са пишман шофьори и на дълги да се кара зад тях няма да те видят.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
На мен любими са ми стелтовете, които се прокрадват със загасени светлини вечер из града. Защо да си хабят крушките - нали уличните лампи светят...
Или пък типовете, които карат през деня на къси плюс дълги (не е като да са с дневни светлини на дългите, щото им светят и двете секции на двусекционните фарове). Обикновено присветването остава без ефект...
Трета група - тия, дето винаги им е мъгливо и карат в произволни комбинации от габарити, къси, фарове за мъгла + секции за мъгла отзад (ей това най го обичам - да ми избождат очите с тия червени огньове).
Ами групата на диско-феновете - фар и половина, един или половин фар, тук - там някоя червена лампичка (от едната страна - габарит, от другата - спирачка). На всеки му се случва да му изгори някоя крушка, ама като са няколко значи просто става въпрос за мърляч. Всъщност, на кой му пука, и без това мигачите май не са задължителни вече? Ей такситата например ги оборудват само с аварийки.
А черните (цветните) стопове / фарове - аууу, красота, мода, тотално затъмнение...
А за дневните светлини - аз все още си виждам добре на светло и слънчево, да тръгна да изпреварвам и да не видя някой - нещо ми е била грешна преценката на пътя или просто няма видимост, тръгнал съм рисково, дневните светлини как ще ми помогнат? При намалена видимост - да, ама при ясно слънчево време?
Или пък типовете, които карат през деня на къси плюс дълги (не е като да са с дневни светлини на дългите, щото им светят и двете секции на двусекционните фарове). Обикновено присветването остава без ефект...
Трета група - тия, дето винаги им е мъгливо и карат в произволни комбинации от габарити, къси, фарове за мъгла + секции за мъгла отзад (ей това най го обичам - да ми избождат очите с тия червени огньове).
Ами групата на диско-феновете - фар и половина, един или половин фар, тук - там някоя червена лампичка (от едната страна - габарит, от другата - спирачка). На всеки му се случва да му изгори някоя крушка, ама като са няколко значи просто става въпрос за мърляч. Всъщност, на кой му пука, и без това мигачите май не са задължителни вече? Ей такситата например ги оборудват само с аварийки.
А черните (цветните) стопове / фарове - аууу, красота, мода, тотално затъмнение...
А за дневните светлини - аз все още си виждам добре на светло и слънчево, да тръгна да изпреварвам и да не видя някой - нещо ми е била грешна преценката на пътя или просто няма видимост, тръгнал съм рисково, дневните светлини как ще ми помогнат? При намалена видимост - да, ама при ясно слънчево време?
- pirx
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 08 дек 2008, 12:44
- Модел на автомобила: Ford Escort explorer 1996, 1.8i 16v, 115hp
- Местоположение: София-Княжево-Бояна
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Аз съм опредлено ЗА карането на фарове целогодишно в извънградски условия (като във Финландия например) и общо взето го правя. В тази връзка винаги преди път извън Сф си проверявам И светлините и никога не пускам халогенки от гъзарлък и задни фарове за мъгла без нужда.
За мен не по малко са опасни и джигитите, които си карат на дълги ей така за кеф (един познат преди време мислеше да се обзаведе с фотографска магнезиева светкавица, която да включва при разминаване с такива) , както и разни колоездачи и каруци без светлини.
За мен не по малко са опасни и джигитите, които си карат на дълги ей така за кеф (един познат преди време мислеше да се обзаведе с фотографска магнезиева светкавица, която да включва при разминаване с такива) , както и разни колоездачи и каруци без светлини.
Не можем да решим проблемите, като използваме същия начин на мислене, който сме използвали, когато сме ги създавали.
Две неща са безгранични: Вселената и човешката глупост. За Вселената все пак не съм сигурен.
Две неща са безгранични: Вселената и човешката глупост. За Вселената все пак не съм сигурен.
- VEGA
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
- Местоположение: Sunshine State
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Имам един комшия с Транзит, който докара от Норвегия преди 14 години. И буса е направен така, че след като се запалви двигателя фаровете сами се пускат. Колите за онзи пазар се произвеждали така, заради мрачното време там.
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Debug на теб няма да помогнат - те са за джигитите в насрещното.debug написа: А за дневните светлини - аз все още си виждам добре на светло и слънчево, да тръгна да изпреварвам и да не видя някой - нещо ми е била грешна преценката на пътя или просто няма видимост, тръгнал съм рисково, дневните светлини как ще ми помогнат? При намалена видимост - да, ама при ясно слънчево време?
Друго си е като видят фаровете срещу тях, докато натискат газ за да изпреварват.
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 02 юни 2006, 17:00
- Модел на автомобила: A4 1.8T,
Punto 1.7D - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Във всяка тема за светлини през деня едно и също. Ние Българите с тъпия си манталитет за пестене, икономии и далавера сме в състояние да оборим всяка тема, да кажем на черното бяло само и само да не се минем, даже и да става дума и само за собствената и на нашите близки безопасност.
Аз ще продължа да карам на къси и през деня с идеята поне тъпите, безсмъртни джигити да ме виждат отдалеч и поне малко по-малко да ни застрашават и в същото време ще се опитвам да виждам възможно най-отделеч разните супер рейсъри с немити най-малко от последния дъжд коли, които се сливат с асфалт и околна среда, но за сметка на това каращи без светлини щото електромера върти, а и ще трябва да се изръсят за крушка след 3 вместо след 5 години.
Баси народа сме!
p.s. И моето зрение е много добро, но не знам на тия около мен зрението как е.
Аз ще продължа да карам на къси и през деня с идеята поне тъпите, безсмъртни джигити да ме виждат отдалеч и поне малко по-малко да ни застрашават и в същото време ще се опитвам да виждам възможно най-отделеч разните супер рейсъри с немити най-малко от последния дъжд коли, които се сливат с асфалт и околна среда, но за сметка на това каращи без светлини щото електромера върти, а и ще трябва да се изръсят за крушка след 3 вместо след 5 години.
Баси народа сме!
p.s. И моето зрение е много добро, но не знам на тия около мен зрението как е.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
http://www.dnes.bg/article.php?id=71190" onclick="window.open(this.href);return false;
Хайде, за да няма спорове вече - скоро ще е задължително цялата година.
Хайде, за да няма спорове вече - скоро ще е задължително цялата година.

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Ефект има от фаровете през деня,определено.Добре,че моторджиите се научиха да крат постоянно с фарове.Като отраснал с мотор,винаги гледам за мотори в огледалото.Ясно ми е с колко се движи и как спира.Обаче така както винаги гледам,така на няколко пъти съм се разминвал на антиметри с някой.Като са на фарове обаче ги виждам от по-далече.С колите е същата история.Така,че поне за мен полза от постоянното каране на фарове има.Сега...с колко се вдига разхода...мисля,че е относително.Да ми докаже някой,че 60-литровата туба газ в багажника качва разхода с по-малко,от колкото фаровете...
Проблемът е в горящите крушки,които пък са хубав повод за едни униформени просяци из селата да изкарат по някой лев.Айде...габарит,фар за мъгла и т.н. ще ги видя като изгорят.Най-малкото като изключвам алармата,присветкат късите-вижда се ако не е наред.
Ама изгорял стоп как да го видя?А 3-4 пъти са ме спирали за такива неща и си се заяждат на карамба.
Проблемът е в горящите крушки,които пък са хубав повод за едни униформени просяци из селата да изкарат по някой лев.Айде...габарит,фар за мъгла и т.н. ще ги видя като изгорят.Най-малкото като изключвам алармата,присветкат късите-вижда се ако не е наред.
Ама изгорял стоп как да го видя?А 3-4 пъти са ме спирали за такива неща и си се заяждат на карамба.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Опитайте се да си изградите навика преди потегляне докато колата работи на място за 1-2 минути да си проверите фаровете, стоповете, габаритите и особено мигачите. Това ще ви спести много главоболия, от които срещата с служител на КАТ е най-малкия проблем.
В някой автомобили от по-висок клас има компютър наблюдаващ изправността на светлините, както е на Скорпиото. Винаги ме е било яд да гледам мързели, които карат BMW-та, Аудита и Мерцедеси за 100 и повече хиляди лева с неработещи стоп или габанит. Преди имаше едни Рена 25, които непрекъсната бърбореха за всеки проблем и един познат го продаде, защото не разбира френски. Сигурно всеки от вас е срещал и псувал по пътя "циклопи" - автомобили с един работещ фар и за компенсация карат на дълги на единия работещ.
А колко от вас са настигали Лади или Москвичи без габарити отзад и то движещи се с 80-90 км/ч по магистрала. Караш си спокойно и изведнъж на 50-100 метра пред теб светнат червени светлини от нищото, а се движиш с 130 км/ч.
Така че аз съм твърдо за по-строг контрол на светлините по автомобилите. За толкова години зад волана и съответно толкова ГТП, нито веднъж не са ми проверявали настройката къси-дълги на фаровете. Добре че съм нахален и си прося проверка, при все че е безплатна. Ако заслепя този, който идва срещу мен и той е с няколко месеца стаж вероятността да се натресе в мен я много голяма.
В някой автомобили от по-висок клас има компютър наблюдаващ изправността на светлините, както е на Скорпиото. Винаги ме е било яд да гледам мързели, които карат BMW-та, Аудита и Мерцедеси за 100 и повече хиляди лева с неработещи стоп или габанит. Преди имаше едни Рена 25, които непрекъсната бърбореха за всеки проблем и един познат го продаде, защото не разбира френски. Сигурно всеки от вас е срещал и псувал по пътя "циклопи" - автомобили с един работещ фар и за компенсация карат на дълги на единия работещ.
А колко от вас са настигали Лади или Москвичи без габарити отзад и то движещи се с 80-90 км/ч по магистрала. Караш си спокойно и изведнъж на 50-100 метра пред теб светнат червени светлини от нищото, а се движиш с 130 км/ч.
Така че аз съм твърдо за по-строг контрол на светлините по автомобилите. За толкова години зад волана и съответно толкова ГТП, нито веднъж не са ми проверявали настройката къси-дълги на фаровете. Добре че съм нахален и си прося проверка, при все че е безплатна. Ако заслепя този, който идва срещу мен и той е с няколко месеца стаж вероятността да се натресе в мен я много голяма.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
всичко е до съзнанието на човека (все повече намалява при хомосапиенс)
на мен също при ГТП не ми проверяват настройка на светлини,мигачи стопове....
проверявам си всичко ,тъй като возя жена и 3 деца и немога да си позволя своеволия,и винаги съм се чудел на шофьори имащи над 20 000 лв. за кола и нямащи 20лв. за крушка (дали къси-дълги или за стопове и габарити е без значение)
на мен също при ГТП не ми проверяват настройка на светлини,мигачи стопове....
проверявам си всичко ,тъй като возя жена и 3 деца и немога да си позволя своеволия,и винаги съм се чудел на шофьори имащи над 20 000 лв. за кола и нямащи 20лв. за крушка (дали къси-дълги или за стопове и габарити е без значение)
времето е като парите-никога не стига
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Преди всяко тръгване няма начин да седна да ги проверявам.Мигачите се усещат по интервалите на релето ако не са наред.Ама стопове без компютър как се проверяват...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Натискаш и бягаш бързоАма стопове без компютър как се проверяват...

Аз продължавам да съм против карането на фарове при добра видимост /ясен, слънчев ден/. Нека си спазваме правилника и няма да ни трябват фарове, за да намалим броя на катастрофите.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта