Страница 1 от 1
БЕНЗИН (пълна инжекция) или ДИЗЕЛ (коман реал)
Публикувано: 29 май 2006, 22:14
от stanef
Колеги, нека разчепкаме и тази тема.
За и против.
Колко горят, колко струват, поддръжка и т.н.
БЕНЗИН - FI
- цената на бензина и дизела почти се изравни;
ДИЗЕЛ - CR
- дизелите като цяло са по скъпи от бензиновите;
- само едната дюза-помпа струвала около 600 лв;
- помпата за гориво в зависимост от модела от 1200 до 4000 лв;
Публикувано: 30 май 2006, 01:57
от Georgiev
Първо ако сравняваме по първия показател Разхода. Дизеловия двигател има по нисък разход от Бензиновия поради по пълното изгаряне на горивото в горивната камера.От там идва и по високия КПД на дизеловите двигатели.
По отношение на поддръжката ще цитирам изречение от книгата за техническо обслужване на Форд Ескорт/Орион издателство на AutoPoint "Горивната система в дизеловите двигатели е безотказна при условие , че се използва чисто гориво, а техническото обслужване се извършва своевременно". Според мен това важи и за Бензиновите двигатели.
А пак за дизела да кажа , че във форума имаше една тема мисля че беше "За дизела и нафтата" или нещо такова в която колегата много добре описва само дизеловите агрегати.
FI или CR
Публикувано: 30 май 2006, 17:34
от stanef
Колега Георгиев,
Това за дизела го четох и е много професионално и полезно.
Като гледам обаче и следващата ми кола ще е втора ръка.
Затова искам да предизвикам тази дискусия. Като ще е втора ръка,
то поне да е с едно ниво по нагоре.
Ако се споделят предимствата и недостатъците и на двете възможности от колеги запознати с проблемите им, човек ще си направи по добре сметката, коя е по малката беля, при кой избор ще се набута по малко, при втора ръка на:
- бензин - пълна инжекция или
- дизел - коман реал.
Благодаря.
Публикувано: 30 май 2006, 19:12
от snaiperisto
Ще те "скъсат" и при двата варианта...аз бих рискувал с дизела...от перверзия.
Публикувано: 30 май 2006, 22:31
от achkob
ами не взимай комъм рейл,вземи по-старите,тди...пак са много икономични...но има огромно значение как е каран преди това и с какво гориво...ако има как да го разбереш е добре...
Публикувано: 30 май 2006, 22:43
от Georgiev
Когато избираш кола втора употреба, фактора "КЪСМЕТ" е от голямо значение.Пък ако щеш и с реактивен двигател кола да вземеш.
Публикувано: 30 май 2006, 22:54
от DTM
От 3-4 месеца карам дизел (TDI), макар и не комън рейл и мисля скоро няма да я сменя. Просто ме кефи динамиката която постига.
Публикувано: 31 май 2006, 00:27
от cybernone
Абе и при двата случая си е набиване яката работа, се пак новото си е ново откъм каско, части и туй оноуй, но пък при избор на по нови като ЕГН коли, факторът късмет (както по-горе споменаха) става все по малък. Те са така да се каже иНтелигиентни и просто ти трябва качествена диагностика, не при некой квартален "майстор" и ще си покаже сичко...
Комън рейл според мен е по добрия вариант, защото от разликата в разхода, а от там и в цената на километър, си избива парите доста по бързо, и един евентуален ремонт на 100 000 от 1000лв няма да идва толкова нанагорно.... въобще не слушай некои майстори че новите коли били чупливи, нема такова нещо...
Публикувано: 06 юни 2006, 22:32
от Трол
е тук доста важно е колко се кра тази кола и за какво.
въпреки по-скъпата си поддръжка(а тя не е и толкова по-скъпа) комънрейла е за спестяване на пари. много малко горят тия машинки,а както и повечето са със турбинки и си вървят прилично. /дюза помпа е технология на VW. не е комънрейл/
ама безина си е истинско гориво

Публикувано: 07 юни 2006, 19:44
от arabiata
Моя глас е за дизела,по малко проблеми ще имаш но на първо място както казват колегите е КЪСМЕТАААА!