Страница 1 от 1
Ескорт - моята първа любов!
Публикувано: 01 юни 2012, 18:31
от kapp
Като бях малък израстнах така да се каже с Форд Ескорт - беше един от най-любимите ми модели автомобили. И въпреки всички минали години все още е. За съжаление все по-малко Ескорти се срещат по нашите улици, за сметка на това с Голф 2/3 е пълно. Според вас дали един ден Mk5 ескортите ще бъдат ретро? Надявам се един ден да имам достатъчно пари за нова премиум кола, но не само за нея, а и за един Ескорт, който да стегна и да поддържам в отлично състояние.
Първата любов никога не се забравя, колкото и да се опитва човек, а Ескорт е моята първа авто любов. И другите Фордове от моето детство ми харесваха - Фиеста, Мондео, Сиера, но като че ли Ескорт най-много ми влезе под кожата. И колкото и да е странно, любимите ми генерации на Ескорт са Mk3 и Mk5/Mk5b, като най-много ми харесва Mk5b (1992-94). И Mk6 ми харесва, но не толкова - не съм фен на овалния дизайн от средата до края на 90-те.
Това, което ме притеснява е, че в момента нямам възможност да се отдам на един такъв проект, а Mk5b стават все по-редки. Но както и да е - аз ли съм единствения, който харесва така оплютите от пресата последни поколения Форд Ескорт или има и други?

Re: Ескорт - моята първа любов!
Публикувано: 01 юни 2012, 21:55
от toreto_sz
и аз съм влюбен в мк 5 и в една по уникална негова версия cosworth wrc пакета.Уникална кола при това на задно и 4х4 версия.Като аз съм фен за задното предвит дрифта който все повече набири почитатели.
но тъй като няма вероятност да си купя такъв в момента цента им почва от 10 000 евро на стоковите 220 коня.
вероятноста да си го направя също граничи с много средства дъно от сиера се слага на купе от ескорт заради тунела на кутията.И си взех сиера те са още по ретро но си е на задно надявам се с времето да си я стегна.
ето и някои снимка на натокани сиерки с които може да събереш окото по улиците.

Re: Ескорт - моята първа любов!
Публикувано: 02 юни 2012, 00:04
от ЯЛТА
Такива Ескорти :

Участвуваха в рали Лондон- Сидней, което мина през София през 1970 год. , имам и едно списание от тогава,- трофейно.За онези години беше нещо нечувано по нашите земи.
Re: Ескорт - моята първа любов!
Публикувано: 03 юни 2012, 09:50
от ivan_racing
Фенове на Ескорти има и то немалко. МК6 и Мк7 не ми харесва, другите всичките са много добри.
Феновете сме тук, но колите намаляват, поради различни причини.
Re: Ескорт - моята първа любов!
Публикувано: 03 юни 2012, 16:30
от kapp
Аз станах фен на Ескорт и на Форд като цяло заради това предаване:
http://vbox7.com/play:e303126c" onclick="window.open(this.href);return false;
Превъртете до 1:20, там се вижда наградата, а именно Форд Ескорт. Помня, че освен Ескорт, понякога даваха и Фиеста и Мондео като голяма награда.
Re: Ескорт - моята първа любов!
Публикувано: 04 юни 2012, 16:23
от hitrata_lisi4ka
ЯЛТА написа:Такива Ескорти :

Участвуваха в рали Лондон- Сидней, което мина през София през 1970 год. , имам и едно списание от тогава,- трофейно.За онези години беше нещо нечувано по нашите земи.
Такива ескорти и до днес участват по ралита.
Re: Ескорт - моята първа любов!
Публикувано: 04 юни 2012, 17:01
от madboy
Айде, че не останахаааа:
http://www.rally24.com/make/Ford-rally-cars-for-sale/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Ескорт - моята първа любов!
Публикувано: 07 юни 2012, 08:48
от NIKJAMa
kapp написа:
Първата любов никога не се забравя, колкото и да се опитва човек, а Ескорт е моята първа авто любов.
Докато някой се чудят други отавна се уредихме
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=39&t=46481
Re: Ескорт - моята първа любов!
Публикувано: 03 юли 2012, 16:00
от peterdi_bg
Навремето карах курсове на междинка, но "вафлата" мк3 ми харесваше повече...
Още преди години обаче се убедих в печалната истина - мк3 в добро състояние и без идиотски "подобрения" се броят на пръсти.
И двете, които досега съм купил, имаха много за правене, но се отплащат щедро за поддържката.
Re: Ескорт - моята първа любов!
Публикувано: 19 юли 2013, 12:39
от marto88
Ескорт си е Ескорт, колкото и да го плюят, ако е добре поддържан с нищо не е по-лош от голф. Основният проблем е ръждата, особено на първите серии от 90-та година и фейслифта от 93-та. Разбира се МК7 от 95-2000 г. е по-качествен и подобрен (макар, че като визия предпочитам оригиналът от 90-94 с правите линии в предницата, Мк7 ми е прекалено овален отпред. От овалния период на Форд харесвам само Пума и Мондео). Не виждам с какво един ескорт е по-зле от аналоговото пежо 306 освен може би наличието на ръжда, но не съм чул по адрес на 306 да има толкова плюене. Да, малко Ескорти останаха, но това е основно заради ръждата, защото на хората не им се занимава да ги китосват или не го правят на време и защото у нас Ескорт се ползват за работни коне, особено МК5, чиито дизайн е по-семпъл, за разлика от по-спортно изглеждащите Мк3 (вафлен стоп) и Мк4 (гладък стоп). Да не говорим за огромния багажник на Орион спрямо този на аналогичните поколения на Джета.
За мен Голф не е никаква легенда, много хора у нас като бях малък мечтаеха не за Голф, а за Ескорт. Апропо, Фиеста и Ескорт са най-продаваните автомобили през 80-те и 90-те в Англия, а англичаните са по-богати и капризни от нас. Там Голфове не вървят и Форд редовно мачка VW по продажби. На практика Голф на същите години е със същото качество, но собствениците му стискат зъби, че у нас не е прието да се плюе по VW. И така легендата за уж голямото му качество се подхранва с годините. А Фокус пък още от първата генерация е по-добър от аналогичния Голф. По улиците Голф 4 определено изглеждат по-грохнали от повечето Фокусници първа генерация.
Re: Ескорт - моята първа любов!
Публикувано: 19 юли 2013, 19:10
от HACKO
Това коя кола как ръждясва може да кажат само тенекеджиите, другото са митове. Тъй като съм поработил като такъв, съм на по-различно мнение. Не че Ескорта не гние, обаче и Голфа от същия период не му отстъпва. Проблема с гниенето на Ескорта е че задните греди са на много гадно място и много трудно се кърпят без да се свали резервоара, докато на прословутата в това отношение Вектра са на много достъпно място. Съгласен съм за 100лв да изкърпя двете задни греди на Вектра, но на Ескорт и за 200лв се замислям. Ето оттам идва мита за гниенето на Ескорт 91-97, на по-ранните не е така а тези от 80-85г пода (а и не само) не гние

.
При Фиеста МК3 от 89-91г пода не гние, след това до 95г обаче е пълна скръб.
Re: Ескорт - моята първа любов!
Публикувано: 20 юли 2013, 13:59
от marto88
Аз се чудя след като Фокус вече не се предлага във версия седан на повочето пазари в Европа защо не върнат Ескорт, който представиха тази година като концептуален модел:
http://www.netcarshow.com/ford/2013-escort_concept/
Така седанът ще е Ескорт, а хечбекът и комбито - Фокус. Нещо подобно като при Тойота Аурис (хечбек) и Корола (седан).
По-добре изглежда от Пежо 301 и Ситроен С-Елизе, а и ще им е директна конкуренция.
Re: Ескорт - моята първа любов!
Публикувано: 20 юли 2013, 16:45
от HACKO
Едно време седана беше Орион, а хетчбека Ескорт.
Re: Ескорт - моята първа любов!
Публикувано: 22 юли 2013, 23:18
от peterdi_bg
HACKO написа:на по-ранните не е така а тези от 80-85г пода (а и не само) не гние

Абе гние си и то как. Може би е на прекалено много пластове, че да се усеща отвътре, но ламарините на пода под таблото стават меки като хартия. Имаше един бял мк3 който се продаваше сума време, човека си беше писал някъде че 6-хилядния ремонт го почнал когато му изпаднали седалките на земята. Други слаби места - поне по мои наблюдения - са около акумулатора, предните врати долната част и другите места, по които мята кал и пясък през зимата. Та зависи къде се кара
Re: Ескорт - моята първа любов!
Публикувано: 24 юли 2013, 00:00
от marto88
Поздрав за всички фенове на Ескортите, и особено тези от 80-те:
Форд Ескорт от 89-та само на 29300 км:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 1-mercedes
>:D<: