Страница 1 от 1

За тунинга и още нещо.

Публикувано: 30 юли 2012, 09:54
от nikolovvd
Понеже темата е за разтягане на локуми, теории и сметки я пускам тук да си чешем езиците, но ако някой модератор реше да въведе ред, може да я премести при по-сериозните теми.
Каква ми е идеята?
Обикновенно се задават въпроси за увеличаване на мощността, било то чрез чип, било то чрез турбо или други трикове.
Има обаче един начин да се "повиши" мощността на автомобила без да се пипа по двигателя. Става дума за олекотяване на купето или по друг начин казано да се подменят до колкото е възможно ламарините с по-лек материал. Идеята за това се набива на очи от един коефицент, който рядко влиза в полезрението на повечето водачи. Става дума за двигателната въоръженост на автомобила. За разлита от свръхзвуковите самолетит, където този коефицент е по-голям от единица, то при автомобилите е в рамките на 0.1 - 0.2, а понякога и по-малко.
Дали няма да се окаже, че изправянето на генерацията, смяната на въздушния филтър със спортен и олекотяването с 200-300 кг. няма да доведе до същият ефект като да се вдигне мощността с 30-40 коня?

Re: За тунинга и още нещо.

Публикувано: 31 юли 2012, 10:49
от momo76
Определено е така. Бях гледал един клип как едни хамериканци вземат под наем Крайслер Неон, мерят от 0-100 около 10сек. После махат всичко от него - седалки, врати, капаци, мокети, фарове, общо взето всичко което няма пряка връзка със задвижването и резултата е около 8сек.
Тънкия момент е, че не можеш да свалиш 200-300кг. от всекидневната си кола, да е някаква бегачка за писта може.
Още по голяма е разликата ако намалиш масата на всичко под амортисьора и пружината - носачи, джанти, гуми. Някъде бях чел, че 5кг. по-малко тегло на джантите се равнява на 40 кг по малко в багажника.

Re: За тунинга и още нещо.

Публикувано: 31 юли 2012, 12:01
от ЯЛТА
Преди години най добрата "бегачка" на Божурище беше една Сиера, та тя нямаше нищо по нея, даже имаше зъбни колела в скоростната кутия само за 3 скорости.
Но за семейна кола не става, и за ергенска не става,- защото и тапицерия е нужна там.

Re: За тунинга и още нещо.

Публикувано: 03 авг 2012, 01:09
от opex
ЯЛТА написа: и за ергенска не става,- защото и тапицерия е нужна там.
Аами, зависи.. и без това обичат "на твърдо" и "на кожа" :lol: (простете ме дами, ако има засегнали се :P )

Re: За тунинга и още нещо.

Публикувано: 11 фев 2013, 01:26
от S_C
Номерът става на малолитражки като Неон-а.
При големите двигатели няма много смисъл.Няма какво толкова да махнеш от колата,за да подобриш съотношението тегло/мощност кой знае колко сериозно.

Re: За тунинга и още нещо.

Публикувано: 11 фев 2013, 08:40
от nikolovvd
Както винаги всичко се свежда до пари.
Ако човек разполага с малко повечко пари и не му се цапа с масло, стругове, валове и т.н. просто може да смени всички възможни ламарини с карбон.
Все пак два капака, 4 калника и 2/4 врати са не по-малко от 200-300 кг. ;): :D:

Re: За тунинга и още нещо.

Публикувано: 11 фев 2013, 08:48
от diesel1.6
Тези ламарини са към 120 - 130 кила, и то ако си с мондео с неговите тежки врати. Ескортовите са наполовина по-леки. Може да се сложат надуваеми седалки, скроени като плажни играчки, и ще се намалят още 30 кила.

Re: За тунинга и още нещо.

Публикувано: 11 фев 2013, 12:33
от hitrata_lisi4ka
Само на Ескорта с 4 врати, вратите са по-леки, но тези с по две врати изобщо не са.

Re: За тунинга и още нещо.

Публикувано: 11 фев 2013, 14:11
от opex
diesel1.6 написа: Може да се сложат надуваеми седалки, скроени като плажни играчки, и ще се намалят още 30 кила.
*00120* *00120*

Re: За тунинга и още нещо.

Публикувано: 11 фев 2013, 14:35
от HACKO
hitrata_lisi4ka написа:Само на Ескорта с 4 врати, вратите са по-леки, но тези с по две врати изобщо не са.
Не знам колко са леки, но задна (странична) врата за Ескорт е два пъти по-тежка от същата за Вектра.

Re: За тунинга и още нещо.

Публикувано: 11 фев 2013, 15:30
от madboy
HACKO написа:Не знам колко са леки, но задна (странична) врата за Ескорт е два пъти по-тежка от същата за Вектра.
Това е за сигурност. А Вектрата уьеква с ускорение правопропорционално на дъждовните дни.

Re: За тунинга и още нещо.

Публикувано: 11 фев 2013, 16:14
от hitrata_lisi4ka
HACKO написа:
hitrata_lisi4ka написа:Само на Ескорта с 4 врати, вратите са по-леки, но тези с по две врати изобщо не са.
Не знам колко са леки, но задна (странична) врата за Ескорт е два пъти по-тежка от същата за Вектра.
По-горе се сравняваха с Мондео. Нямам наблюдения върху Опели.