Посъветвайте ме каква кола да взема
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 29 окт 2006, 15:41
- Модел на автомобила: Fiat 125p
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Посъветвайте ме каква кола да взема
Здравейте,
сменям колата и сега се чудя каква да взема. Голямото ми чудене е предизвикано от факта че разполагам с 2000лв максимум. Едното на което съм се спрял е Fiesta около 90-та година. Поред вас ще мога ли за тия пари да намеря свястна FIesta и доволни ли сте от тези автомобили? Дилемата е дали такава Fiesta или Opel Corsa също около 90-та година. Често ли се чупят Фиестите, издържат ли двигател, ламарини и окачване? Колата ще я ползвам предимно в градски условия. Предварително благодаря на всички за отговорите ви
сменям колата и сега се чудя каква да взема. Голямото ми чудене е предизвикано от факта че разполагам с 2000лв максимум. Едното на което съм се спрял е Fiesta около 90-та година. Поред вас ще мога ли за тия пари да намеря свястна FIesta и доволни ли сте от тези автомобили? Дилемата е дали такава Fiesta или Opel Corsa също около 90-та година. Често ли се чупят Фиестите, издържат ли двигател, ламарини и окачване? Колата ще я ползвам предимно в градски условия. Предварително благодаря на всички за отговорите ви

- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 29 окт 2006, 15:41
- Модел на автомобила: Fiat 125p
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Там е въпроса че това ми е ограничението на финансите. Гледам разни обяви според които има Фиести за тези пари - 90-91 година. Кофти обаче че всички са софийски и в Русе поне досега не харесах фиеста. Тоя месец ще пообиколя сигурно големите пазари за коли. Имам общо взето 2 изисквания - само да не излиза скъпа подръжката и да негори много в градско. Кажете кои са им слабите места на Фиестите, да знам какво да гледам като избирам 

- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
На фиеста 90-91 гледай внимателно:
1. По окачването: носачи, задни амортисьори;
2.По двигателя: течове на масло, течове на антифриз..
3. По купето- за ръжда
За съжаление на тази възраст, ще страда и от трите
Пред корса и фиеста 90-91 година, аз лично бих избрала фиеста-та, корсата ще е останала почти без ламарина по нея, а и със сигурност ще има проблеми по окачването и течове на масло.
Като разход тази фиеста при двигател 1.1 е около 7/100 бензин и газ от 8 до ...../ 100. Извънградско 5.5/100 бензин и 6.5-7/100 газ, според карането.
1. По окачването: носачи, задни амортисьори;
2.По двигателя: течове на масло, течове на антифриз..
3. По купето- за ръжда
За съжаление на тази възраст, ще страда и от трите

Пред корса и фиеста 90-91 година, аз лично бих избрала фиеста-та, корсата ще е останала почти без ламарина по нея, а и със сигурност ще има проблеми по окачването и течове на масло.
Като разход тази фиеста при двигател 1.1 е около 7/100 бензин и газ от 8 до ...../ 100. Извънградско 5.5/100 бензин и 6.5-7/100 газ, според карането.
FORD - Feel the difference.
-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Покупката на 15-годишна кола с ограничен бюджет донякъде обезмисля въпроса "фиеста ли да бъде или корса?". И двата автомобила са от един клас и възраст, така че едва ли ще има драстична разлика в цените на резервните части. В случая по-важно е човекът да има късмет за парите, които има, да попадне на запазен автомобил без сериозни скрити дефекти, които ще му докарат скъпи ремонти и куп разходи след това. Освен това, колега, имай впредвид, че като си купиш кола за 2000лв със сигурност ще е добре да имаш още няколкостотин лв отгоре за последващи разходи за консумативи и (в най-добрия случай) дребни и нескъпи ремонти.
Аз не съм собственик на фиеста и нямам преки впечатления, но си мисля, че повечето типични дефекти и слаби места на фиестата са подобни на тези на другите модели на форд от 90-91г.
Опел Корса също не съм карал, но имах за кратко друг Опел - Астра, преди известно време и мога да кажа че откъм двигатели са доста непретенциозни и евтини за поддръжка машини (двигателите им са с почти идентична конструкция, макар и с различен обем). Най-голямата им слабост е добре известна - корозията по купето.
Ето малко инфо за Форд Фиеста, надявам се да ти даде отговори на някои от въпросите ти за този модел:
http://www.clubford.org/portal/content/view/45/95/" onclick="window.open(this.href);return false;
Аз не съм собственик на фиеста и нямам преки впечатления, но си мисля, че повечето типични дефекти и слаби места на фиестата са подобни на тези на другите модели на форд от 90-91г.
Опел Корса също не съм карал, но имах за кратко друг Опел - Астра, преди известно време и мога да кажа че откъм двигатели са доста непретенциозни и евтини за поддръжка машини (двигателите им са с почти идентична конструкция, макар и с различен обем). Най-голямата им слабост е добре известна - корозията по купето.
Ето малко инфо за Форд Фиеста, надявам се да ти даде отговори на някои от въпросите ти за този модел:
http://www.clubford.org/portal/content/view/45/95/" onclick="window.open(this.href);return false;
Announcement
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Корсите от края на `80 до средата на `90 са невероятно ниско качество на антикорозионното покритие, ламарината е биквално като вестник и дори самия заден мост изгнива. Другия проблем е, че ги сглобяват в Испания, а те още не се бяха научили да правят коли и има редица проблеми по сглобката.
Докато фиестите са стар изпитан модел с пряка роднинска връзка с по-старите модели /тоест малко са т.н. детски болести/ механиката е проста и надеждна; ламарината е дебела /но колата е тежка и не е пример за икономичност, но добре понася ударите/; лаковото покритие на по-старите модели не от най-скъпите, но често избилите петна ръжда са по-скоро дразнещи визуално, отколкото място за притеснение.
сравнение:
Двг - корсата е с по-модерен, тих и икономичен мотор; на фиестата с 1.1 и 1.3 си тракат клапаните, но пък е с долен вал и няма ангренаж.
Трансмисия - фиестата е с по-здрави /и много по-лесно превключващи се предавки/ ск. кутии, съединители и диференциали - всъщност досега не съм чул някой да се оплаква от тях.
Окачване - тук според мен е въпрос на вкус - фиестата вози много по-меко и приятно.
Управление - по принцип /дори и за настоящия модел/ фиестата се води като еталон за управляемост и пътно поведение за малките автомобили; проблемите с рейките /въобще в този клас/ се дължат на по-крехкото окачване, което в следствие на борбата с българските ями бързо загубва заводските си параметри, сходимостта отива на кино и рейката сдава багажа.
Купе - Фиестата е по-голяма и значително по-широка от вътре. до сега не съм видял Фиеста след `90г. с напукано табло и скъсани седалки. При корсите седалките на моделите до средата на `90 седалките са доста тесни и често скъсани, а таблото е много грозно.
пп: При сравнение на моделите с дата на раждане 90-91 Фиестата е по-добрия автомобил. Истината е, че корсите преди модел`94 са твърде далеч от това, което сме приели за немски автомобил. Азитските модели са по-добри като качества, но не е препоръчително закупуването на такъв, защото преди средата на `90 /когато масово японските производители започнаха да отварят заводи в Европа/ се произвеждаха само в Япония и намирането на резервни части за тях е трудно /да не говориме при удар - често намирането на нов фар или стоп е мисия невъзможна, а по моргите дори и не са чували за тези модели/. Избора на автомобила е по-принцип по-често въпрос на вкус, но Фиестата е добро решение на нуждата от лесен за поддръжка, с надеждна механика, не събуждащ интересите на крадците и рядко напомнящ за себе си автомобил.
Докато фиестите са стар изпитан модел с пряка роднинска връзка с по-старите модели /тоест малко са т.н. детски болести/ механиката е проста и надеждна; ламарината е дебела /но колата е тежка и не е пример за икономичност, но добре понася ударите/; лаковото покритие на по-старите модели не от най-скъпите, но често избилите петна ръжда са по-скоро дразнещи визуално, отколкото място за притеснение.
сравнение:
Двг - корсата е с по-модерен, тих и икономичен мотор; на фиестата с 1.1 и 1.3 си тракат клапаните, но пък е с долен вал и няма ангренаж.
Трансмисия - фиестата е с по-здрави /и много по-лесно превключващи се предавки/ ск. кутии, съединители и диференциали - всъщност досега не съм чул някой да се оплаква от тях.
Окачване - тук според мен е въпрос на вкус - фиестата вози много по-меко и приятно.
Управление - по принцип /дори и за настоящия модел/ фиестата се води като еталон за управляемост и пътно поведение за малките автомобили; проблемите с рейките /въобще в този клас/ се дължат на по-крехкото окачване, което в следствие на борбата с българските ями бързо загубва заводските си параметри, сходимостта отива на кино и рейката сдава багажа.
Купе - Фиестата е по-голяма и значително по-широка от вътре. до сега не съм видял Фиеста след `90г. с напукано табло и скъсани седалки. При корсите седалките на моделите до средата на `90 седалките са доста тесни и често скъсани, а таблото е много грозно.
пп: При сравнение на моделите с дата на раждане 90-91 Фиестата е по-добрия автомобил. Истината е, че корсите преди модел`94 са твърде далеч от това, което сме приели за немски автомобил. Азитските модели са по-добри като качества, но не е препоръчително закупуването на такъв, защото преди средата на `90 /когато масово японските производители започнаха да отварят заводи в Европа/ се произвеждаха само в Япония и намирането на резервни части за тях е трудно /да не говориме при удар - често намирането на нов фар или стоп е мисия невъзможна, а по моргите дори и не са чували за тези модели/. Избора на автомобила е по-принцип по-често въпрос на вкус, но Фиестата е добро решение на нуждата от лесен за поддръжка, с надеждна механика, не събуждащ интересите на крадците и рядко напомнящ за себе си автомобил.
- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Какъв е смисъла да взима нещо японско? Човека се интересува от поносима подръжка и части, японските коли са със скъпи части. Също не съм съгласен че за 2000 лв не може да се намери хубава кола. Точно това е хубавото на Форда, за без пари имаш това което нямаш и за много пари при конкурентите. Опелите са много зле, не ти трябва да си блъскаш главата с тия Корси. Единствения хубав Опел беше Асконата, преди да чукне 25 и да му изгният ламарините. Щом се купува стара кола трябва да се гледа вида на колата, колкото и да е уж на второ място. Няма как интериора да е за вторични, а двигателя да е перфектен. Мърлявия собственик си личи именно по тия работи. Фиестата не случайно е популярен модел и е вече 30 години на пазара.
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Фордовете не държат цена.. не знам защо е така но примерно за 2 бона може да си намери и щогоде добра сиера и да и сложе газ.Сиерата е среден клас кола и е ДОКАЗАНО здрава!Всичките майстори който са имали вземане даване с сиера са ми казвали ,че това е ако не най здравия ,то поне един от най-здравите фордове.Единият майстор даже ми разказа за 6-те сиери които е сменил!
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Посъветвайте ме каква кола да взема
И според мен Фиестата е по-добрия избор. Тя си е едно работно муле. Непретенциозно и здраво. Само гледай да не е 1.3 - не за друго, само е по-лаком.simmen написа:Здравейте,
сменям колата и сега се чудя каква да взема. Голямото ми чудене е предизвикано от факта че разполагам с 2000лв максимум. Едното на което съм се спрял е Fiesta около 90-та година. Поред вас ще мога ли за тия пари да намеря свястна FIesta и доволни ли сте от тези автомобили? Дилемата е дали такава Fiesta или Opel Corsa също около 90-та година. Често ли се чупят Фиестите, издържат ли двигател, ламарини и окачване? Колата ще я ползвам предимно в градски условия. Предварително благодаря на всички за отговорите ви
- krava_i_pile
- потребител
- Мнения: 176
- Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
- Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
- Местоположение: София, Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Нека и аз да се изкажа, защото карам баш такава кола. Естествено без да правя някаква реклама...просто обективно:
1. За тези пари ще зи вземеш 5-врата, което силно ти препоръчвам. Малка кола е, но задните врати са голямо удобство.
2. Ходова част - за 4 години каране моята (внесена от Италия) е със сменен шарнирен болт - 1бр за 20 лева със смяната. Друго по окачването няма...не се е появявало. Карам колата основно в София и веднъж месечно бие път до Сливен.
3. Мотор - да има течове и то напоследък...явно маслото оказва влияние. Гореше масло повече и след смяна на гумички намаля горенето драстично. Сипвам по малко, но мотора 1.1 карбуратор е лош според мен. Но пък не му пука от бензина и гори всичко.
3. Купе - моята е пребоядисвана в Италия и сега на единия калник има ръжда..не много но се е появила една малка ивица. На други места не съм забелязал да ръждясва. Отдолу не гние поне като гледам...няма прагове, няма гниене по гредите.
4. Интериор - за толкова пари толкова интериор
Аз съм 1.90 и ми е удобна, но не е за много хора и багаж. За тези пари можеш и Джия да намериш с повече късмет, а това са си ел стъкла, люк и централно...които са си добри екстри за толкова пари.
5. Резервни части - с една дума - евтини. От турски до немски. Аз си ремонтирам колата в Сливен, но лично си купувам турски части от София. Последно дисковете струваха 18-20 лева доколкото помня, а накладките още по-малко. Но от друга страна бензинова и водна помпа сложих немски и с гарантирано качество, но пак цените не бяха високи....на фона на другите марки автомобили.
6. Разход - според мен зависи много от карането и състоянието на мотора, качеството на бензина. 1.1 според мен харчи повечко. 7-7.5 в града и около 5.5-6 извън него. Скорост над 110-120 е лична драма за моторчето, но е държеливо пък и не прегрява и в най-голямата жега. Аз не спирам Сливен-София и мотора се държи добре, а това са 300 км със сравнително висока постоянна скорост
5. Подръжката е лесна, а и ако разбираш от техника и имаш желание можеш да правиш много неша по нея сам!
Тоеа е като цяло. Със сигурност съм пропуснал някой аспект, но влизам всеки ден и с удоволствие ще пиша за друго ако те интересува.
Успех и по-здрави!
1. За тези пари ще зи вземеш 5-врата, което силно ти препоръчвам. Малка кола е, но задните врати са голямо удобство.
2. Ходова част - за 4 години каране моята (внесена от Италия) е със сменен шарнирен болт - 1бр за 20 лева със смяната. Друго по окачването няма...не се е появявало. Карам колата основно в София и веднъж месечно бие път до Сливен.
3. Мотор - да има течове и то напоследък...явно маслото оказва влияние. Гореше масло повече и след смяна на гумички намаля горенето драстично. Сипвам по малко, но мотора 1.1 карбуратор е лош според мен. Но пък не му пука от бензина и гори всичко.
3. Купе - моята е пребоядисвана в Италия и сега на единия калник има ръжда..не много но се е появила една малка ивица. На други места не съм забелязал да ръждясва. Отдолу не гние поне като гледам...няма прагове, няма гниене по гредите.
4. Интериор - за толкова пари толкова интериор

5. Резервни части - с една дума - евтини. От турски до немски. Аз си ремонтирам колата в Сливен, но лично си купувам турски части от София. Последно дисковете струваха 18-20 лева доколкото помня, а накладките още по-малко. Но от друга страна бензинова и водна помпа сложих немски и с гарантирано качество, но пак цените не бяха високи....на фона на другите марки автомобили.
6. Разход - според мен зависи много от карането и състоянието на мотора, качеството на бензина. 1.1 според мен харчи повечко. 7-7.5 в града и около 5.5-6 извън него. Скорост над 110-120 е лична драма за моторчето, но е държеливо пък и не прегрява и в най-голямата жега. Аз не спирам Сливен-София и мотора се държи добре, а това са 300 км със сравнително висока постоянна скорост
5. Подръжката е лесна, а и ако разбираш от техника и имаш желание можеш да правиш много неша по нея сам!
Тоеа е като цяло. Със сигурност съм пропуснал някой аспект, но влизам всеки ден и с удоволствие ще пиша за друго ако те интересува.
Успех и по-здрави!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта