Страница 1 от 1

Посъветвайте ме каква кола да взема

Публикувано: 29 окт 2006, 15:50
от simmen
Здравейте,
сменям колата и сега се чудя каква да взема. Голямото ми чудене е предизвикано от факта че разполагам с 2000лв максимум. Едното на което съм се спрял е Fiesta около 90-та година. Поред вас ще мога ли за тия пари да намеря свястна FIesta и доволни ли сте от тези автомобили? Дилемата е дали такава Fiesta или Opel Corsa също около 90-та година. Често ли се чупят Фиестите, издържат ли двигател, ламарини и окачване? Колата ще я ползвам предимно в градски условия. Предварително благодаря на всички за отговорите ви :D

Публикувано: 29 окт 2006, 17:13
от BadAngel
не се занимавай с 3те Ф-та (Форд, Фиат и ФРЕНСКО) вземи си нещо японско, една микра примерно или сузуки суйфт за да те надживеят :)

Публикувано: 29 окт 2006, 18:09
от MegatroniC
А ти ще го подпомогнеш ли финансово за да си вземе нещо японско :roll:

Публикувано: 29 окт 2006, 18:51
от jordj
Фиеста и пак фиеста.Куклички са.А за 2000лв може и да намериш но по добре още малко.

Публикувано: 29 окт 2006, 18:56
от simmen
Там е въпроса че това ми е ограничението на финансите. Гледам разни обяви според които има Фиести за тези пари - 90-91 година. Кофти обаче че всички са софийски и в Русе поне досега не харесах фиеста. Тоя месец ще пообиколя сигурно големите пазари за коли. Имам общо взето 2 изисквания - само да не излиза скъпа подръжката и да негори много в градско. Кажете кои са им слабите места на Фиестите, да знам какво да гледам като избирам :)

Публикувано: 29 окт 2006, 20:04
от Polly
На фиеста 90-91 гледай внимателно:
1. По окачването: носачи, задни амортисьори;
2.По двигателя: течове на масло, течове на антифриз..
3. По купето- за ръжда
За съжаление на тази възраст, ще страда и от трите :(

Пред корса и фиеста 90-91 година, аз лично бих избрала фиеста-та, корсата ще е останала почти без ламарина по нея, а и със сигурност ще има проблеми по окачването и течове на масло.

Като разход тази фиеста при двигател 1.1 е около 7/100 бензин и газ от 8 до ...../ 100. Извънградско 5.5/100 бензин и 6.5-7/100 газ, според карането.

Публикувано: 29 окт 2006, 21:40
от Peter_CLX
Покупката на 15-годишна кола с ограничен бюджет донякъде обезмисля въпроса "фиеста ли да бъде или корса?". И двата автомобила са от един клас и възраст, така че едва ли ще има драстична разлика в цените на резервните части. В случая по-важно е човекът да има късмет за парите, които има, да попадне на запазен автомобил без сериозни скрити дефекти, които ще му докарат скъпи ремонти и куп разходи след това. Освен това, колега, имай впредвид, че като си купиш кола за 2000лв със сигурност ще е добре да имаш още няколкостотин лв отгоре за последващи разходи за консумативи и (в най-добрия случай) дребни и нескъпи ремонти.

Аз не съм собственик на фиеста и нямам преки впечатления, но си мисля, че повечето типични дефекти и слаби места на фиестата са подобни на тези на другите модели на форд от 90-91г.

Опел Корса също не съм карал, но имах за кратко друг Опел - Астра, преди известно време и мога да кажа че откъм двигатели са доста непретенциозни и евтини за поддръжка машини (двигателите им са с почти идентична конструкция, макар и с различен обем). Най-голямата им слабост е добре известна - корозията по купето.

Ето малко инфо за Форд Фиеста, надявам се да ти даде отговори на някои от въпросите ти за този модел:
http://www.clubford.org/portal/content/view/45/95/" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 29 окт 2006, 21:49
от chains
Корсите от края на `80 до средата на `90 са невероятно ниско качество на антикорозионното покритие, ламарината е биквално като вестник и дори самия заден мост изгнива. Другия проблем е, че ги сглобяват в Испания, а те още не се бяха научили да правят коли и има редица проблеми по сглобката.

Докато фиестите са стар изпитан модел с пряка роднинска връзка с по-старите модели /тоест малко са т.н. детски болести/ механиката е проста и надеждна; ламарината е дебела /но колата е тежка и не е пример за икономичност, но добре понася ударите/; лаковото покритие на по-старите модели не от най-скъпите, но често избилите петна ръжда са по-скоро дразнещи визуално, отколкото място за притеснение.

сравнение:

Двг - корсата е с по-модерен, тих и икономичен мотор; на фиестата с 1.1 и 1.3 си тракат клапаните, но пък е с долен вал и няма ангренаж.
Трансмисия - фиестата е с по-здрави /и много по-лесно превключващи се предавки/ ск. кутии, съединители и диференциали - всъщност досега не съм чул някой да се оплаква от тях.
Окачване - тук според мен е въпрос на вкус - фиестата вози много по-меко и приятно.
Управление - по принцип /дори и за настоящия модел/ фиестата се води като еталон за управляемост и пътно поведение за малките автомобили; проблемите с рейките /въобще в този клас/ се дължат на по-крехкото окачване, което в следствие на борбата с българските ями бързо загубва заводските си параметри, сходимостта отива на кино и рейката сдава багажа.
Купе - Фиестата е по-голяма и значително по-широка от вътре. до сега не съм видял Фиеста след `90г. с напукано табло и скъсани седалки. При корсите седалките на моделите до средата на `90 седалките са доста тесни и често скъсани, а таблото е много грозно.

пп: При сравнение на моделите с дата на раждане 90-91 Фиестата е по-добрия автомобил. Истината е, че корсите преди модел`94 са твърде далеч от това, което сме приели за немски автомобил. Азитските модели са по-добри като качества, но не е препоръчително закупуването на такъв, защото преди средата на `90 /когато масово японските производители започнаха да отварят заводи в Европа/ се произвеждаха само в Япония и намирането на резервни части за тях е трудно /да не говориме при удар - често намирането на нов фар или стоп е мисия невъзможна, а по моргите дори и не са чували за тези модели/. Избора на автомобила е по-принцип по-често въпрос на вкус, но Фиестата е добро решение на нуждата от лесен за поддръжка, с надеждна механика, не събуждащ интересите на крадците и рядко напомнящ за себе си автомобил.

Публикувано: 30 окт 2006, 00:01
от BadAngel
MegatroniC написа:А ти ще го подпомогнеш ли финансово за да си вземе нещо японско :roll:
за тези пари може да се вземе микра 92ра година..

Публикувано: 30 окт 2006, 01:07
от Rick
Какъв е смисъла да взима нещо японско? Човека се интересува от поносима подръжка и части, японските коли са със скъпи части. Също не съм съгласен че за 2000 лв не може да се намери хубава кола. Точно това е хубавото на Форда, за без пари имаш това което нямаш и за много пари при конкурентите. Опелите са много зле, не ти трябва да си блъскаш главата с тия Корси. Единствения хубав Опел беше Асконата, преди да чукне 25 и да му изгният ламарините. Щом се купува стара кола трябва да се гледа вида на колата, колкото и да е уж на второ място. Няма как интериора да е за вторични, а двигателя да е перфектен. Мърлявия собственик си личи именно по тия работи. Фиестата не случайно е популярен модел и е вече 30 години на пазара.

Публикувано: 30 окт 2006, 09:03
от venom4o
Фордовете не държат цена.. не знам защо е така но примерно за 2 бона може да си намери и щогоде добра сиера и да и сложе газ.Сиерата е среден клас кола и е ДОКАЗАНО здрава!Всичките майстори който са имали вземане даване с сиера са ми казвали ,че това е ако не най здравия ,то поне един от най-здравите фордове.Единият майстор даже ми разказа за 6-те сиери които е сменил!

Re: Посъветвайте ме каква кола да взема

Публикувано: 30 окт 2006, 10:20
от kEFi
simmen написа:Здравейте,
сменям колата и сега се чудя каква да взема. Голямото ми чудене е предизвикано от факта че разполагам с 2000лв максимум. Едното на което съм се спрял е Fiesta около 90-та година. Поред вас ще мога ли за тия пари да намеря свястна FIesta и доволни ли сте от тези автомобили? Дилемата е дали такава Fiesta или Opel Corsa също около 90-та година. Често ли се чупят Фиестите, издържат ли двигател, ламарини и окачване? Колата ще я ползвам предимно в градски условия. Предварително благодаря на всички за отговорите ви :D
И според мен Фиестата е по-добрия избор. Тя си е едно работно муле. Непретенциозно и здраво. Само гледай да не е 1.3 - не за друго, само е по-лаком.

Публикувано: 30 окт 2006, 10:24
от krava_i_pile
Нека и аз да се изкажа, защото карам баш такава кола. Естествено без да правя някаква реклама...просто обективно:
1. За тези пари ще зи вземеш 5-врата, което силно ти препоръчвам. Малка кола е, но задните врати са голямо удобство.
2. Ходова част - за 4 години каране моята (внесена от Италия) е със сменен шарнирен болт - 1бр за 20 лева със смяната. Друго по окачването няма...не се е появявало. Карам колата основно в София и веднъж месечно бие път до Сливен.
3. Мотор - да има течове и то напоследък...явно маслото оказва влияние. Гореше масло повече и след смяна на гумички намаля горенето драстично. Сипвам по малко, но мотора 1.1 карбуратор е лош според мен. Но пък не му пука от бензина и гори всичко.
3. Купе - моята е пребоядисвана в Италия и сега на единия калник има ръжда..не много но се е появила една малка ивица. На други места не съм забелязал да ръждясва. Отдолу не гние поне като гледам...няма прагове, няма гниене по гредите.
4. Интериор - за толкова пари толкова интериор :lol: Аз съм 1.90 и ми е удобна, но не е за много хора и багаж. За тези пари можеш и Джия да намериш с повече късмет, а това са си ел стъкла, люк и централно...които са си добри екстри за толкова пари.
5. Резервни части - с една дума - евтини. От турски до немски. Аз си ремонтирам колата в Сливен, но лично си купувам турски части от София. Последно дисковете струваха 18-20 лева доколкото помня, а накладките още по-малко. Но от друга страна бензинова и водна помпа сложих немски и с гарантирано качество, но пак цените не бяха високи....на фона на другите марки автомобили.
6. Разход - според мен зависи много от карането и състоянието на мотора, качеството на бензина. 1.1 според мен харчи повечко. 7-7.5 в града и около 5.5-6 извън него. Скорост над 110-120 е лична драма за моторчето, но е държеливо пък и не прегрява и в най-голямата жега. Аз не спирам Сливен-София и мотора се държи добре, а това са 300 км със сравнително висока постоянна скорост
5. Подръжката е лесна, а и ако разбираш от техника и имаш желание можеш да правиш много неша по нея сам!

Тоеа е като цяло. Със сигурност съм пропуснал някой аспект, но влизам всеки ден и с удоволствие ще пиша за друго ако те интересува.
Успех и по-здрави!