Страница 1 от 2

Проблем с мощността

Публикувано: 10 яну 2007, 17:14
от vvvasilev
Колеги, направо ми идва да се гръмна с новата кола - на едно нанагорно където всичките ми коли до сега даже ускоряваха, тази не може да отлепи от 4-та и макс 90 км/ч ... Моля колегите с 1,3 двигатели да споделят - нормално ли е това или има проблем по двигателя. По принцип усещам че не работи равномерно - подозирам че му е запушен катализатора. Сега се чудя дали ще се оправи ако сменя всичко по него - сегменти, лагери и т.н. или направо да сменя двигателя. Вече пуснах обява в купувам за нов двигател - колкото по-мощен толкова по-добре. Така не се издържа :)

Публикувано: 10 яну 2007, 17:22
от cossy
За 1.3 на наклон на 4та... нормално. Аз с моя 1.6 понякога се зоря на наклоните и ако не съм се засилил добре само си поддържа скоростта. Не очаквай спортен автомобил все пак ;)

Re: Проблем с мощността

Публикувано: 10 яну 2007, 18:18
от paci
vvvasilev написа: ...
хах
С кого лафих в ICQ-то ?
С гаджето ти сигурно :) Но ако беше тя сега нямаше да пита.
Да не съм карал подобен да не ми вярваш. Да не се познаваме как да е.
Знам те кво караше и ти казах как ще ти се стори този.
Кат ти вика Коси требе се засилваш :D
Ходи му виж компресията и не се занимавай с глупости.
Макс 8/100 съм стигал на ГАЗ извънграда с дъртия.
Карай и стига си давал пари.
Абе кат ти се давт давай не ми пречиш но после да не ревнеш "колко пари налях и пак не съм доволен"
За кво го взе такъф?
Да беше дал тия които сега мислиш да дадеш и да си взел по-голям мотор.
И нали тоя ще остане за гаджето ?
Стига се вкарва в приключения ми вземи си се вози вече.

Публикувано: 10 яну 2007, 20:22
от Rick
paci е прав. За какво да сменяш мотора, по-добре си смени направо колата. С 1.3 каквото и да правиш няма да си доволен, просто е малко двигателчето. И до сега немога да си обясня защо хората купуват коли с малки кубатури при положение че по-големия е винаги по-мощен и по-икономичен. 1.3 става за Фиеста или Ка.

Публикувано: 10 яну 2007, 20:26
от HACKO
Веско, извинявай ама аз не разбрах последно каква кола си взе?
Карал съм Форд 1.3 и 1.4 бензин, та мнението ми е че изобщо не блестят с мощност и особенно с пъргавина(инак с 1.5т въглища в ремаркето се справят без проблем). Като идвахме на срещата в Пловдив на Ванката направо му се скъсаха нервите да ме изчаква по пътя. Въпреки всичко не е лошо някой който кара такава кола да я тества.

Публикувано: 10 яну 2007, 21:07
от BadAngel
стига му трихте сол на главата, сега като му изплатят от алианц ще вземе СТ и ще видим кой е бавен :)

Публикувано: 10 яну 2007, 21:34
от vvvasilev
:) Паци е мил както винаги. Верно ми казва, но не мислех че има чак такава разлика - все пак на майка пежото 306 с 1,4 двигател си лети със 150 без проблем... Виках си - Паци преиграва. Е сега съжалявам че не те послушах.

Наско, взех един Ескорт 96-та. От Алианц постоянно измислят нещо и не мога да си реша проблема със каското - кога празници били, кога инспектора който отговаря за мен бил отпуска и т.н. На 29-ти Дек. мина на трети оглед. Вече съм на границата на търпението ми - само ме мотаят.

Rick, съотношението мощност- икоомичност е много тънка линия... Сега този Ескорт е супер икономичен. С 30 лв бензин изминавам 220 км. Със Скорпиото ми гореше 8-9 на 100км... Фокуса 96 коня ми даваше 4,5 - 4,7 на 100 а понеже 3 дни преди да ми дадат моя си карах тестовия който беше 110 коня, той даваше 5,6 на 100. Цитирам ти данните от компютъра който мери среден разход. Така че все още не мога да хвана логиката. Минимална разлика в конете - голяма разлика в разхода.

Публикувано: 10 яну 2007, 22:04
от paci
vvvasilev написа: ... Така че все още не мога да хвана логиката. Минимална разлика в конете - голяма разлика в разхода.
Еволюция може би.
А за разлика в разхода на малък и голям мотор си зависи и от темпераамента и усета на ездача.
BadAngel написа:стига му трихте сол на главата, сега като му изплатят от алианц ще вземе СТ и ще видим кой е бавен :)
Ма той не е бавен а НЕДОВОЛЕН.
Леекичко Веско :) Полеекичка и се наслаждавай на природата.
За къде бързаш.
Е ка оплекска Фокуса (извинте, че Ви настъпвам по мазола)
Тури му една АГУ и се моли все да е на далавера с АГУ и каараай.
Моеш ей така кат се чудиш де да караш нали е без пари и да ми идваш на гости :)
Ако се напънеш ще му свикнеш и като остане в гаджето по-малко ще те цеди за гориво :)

Публикувано: 11 яну 2007, 01:25
от Rick
Като стана въпрос за Пежо, ами баща ми имаше едно 309 с двигател 1.1 и беше много доволен от него, много пъргаво. След това взе и Рено 19 1.4 инжекция и на втория месец го продаде щото каза че е толкова тромаво че не можел да го търпи.
Миналата зима му се наложи да ходи до вилата и както винаги Голфа беше развален и взе на един познат Пасата 1.8
Каза че едвам се е изкачвал на 2-ра с тоя Пасат по нанагорнището, при положение че скапания Голф 1.6 го прави на 3-та това без проблем.
От тея работи следва че всяка кола си е абсолютно индивидуална и даже един и същи модел с различни двигатели не може да се сравнява. Затова най-добре преди покупката да си я тества човек колата, по възможност и извънградско щото в града почти всички вървят. Туй че предната е била със същите кубици и коне не гарантира че ще имат еднакво поведение.

Публикувано: 11 яну 2007, 02:17
от borko 30
Rick , дали при тебе причината не е в теглото на колите . Пасата е по-тежък от голфа пък и зависи от предавките-къси дълги -от там и пъргавината .

Публикувано: 11 яну 2007, 09:24
от mrdds
Веско,...седи мирен,карай си го така.Ще ти изплатят фокуса и този ще го махнеш.Все пак това ти е един вид оборотна кола,докато вземеш друга(нова).Няма смисъл да го ъпгрейдваш за твоя сметка.Следващия купувач няма да го оцени(ако решишда я махаш).

Поздрави
и дано скоро видим новото возило! *00143*

Re: Проблем с мощността

Публикувано: 11 яну 2007, 09:45
от petkoff_pl
vvvasilev написа:........ колкото по-мощен толкова по-добре. Така не се издържа :)
Това се казва МЕРАК а как то знаете мерак се гаси с пари. Видно е че колегата разполага с пари и може да си го позвали, така че по добре да не му даваме съвети " Не го прави няма смисъл" ами да му отговорим на въпроса дали да прави основен ремонт или да сменя двигателя. Да не му правим сметка на парите той така е решил, а щом е решил ще го направи.
П.П. Фиестата с 1,3 на байр много добре набира особенно ако съм влязъл с добри обороти. Само шумът на двигателя се повишава.

Публикувано: 11 яну 2007, 15:38
от venom4o
баща ми има поло 1.1 пича въшка 45 коня.. на 4-та повече от 160 не иска да прави.. а 5-та не работи.. разликата знаете ли каква е с моя форд? че е по леко с малко под 700 кила.. не дърпа така като Сиерата.. по бавно е .. ама за 45 коня.. Върви та се къса.. Даже ме е теглил с полото когато закъсах с Сиерата 1 път!
Пич.. не се занимавай с глупости.. Купи си Друг ескорт 16 винта 1.6 и забрави за проблема.. Да сменяш двигателя или да правиш ремонт няма никакъв смисъл! Не знаеш другия двигател колко е избушен вече! за 1.3 е нормално.. Виж ако моя 2 литров мотор е с такива показатели на ускорението.. Тогава трябва да се притеснявам!

Публикувано: 11 яну 2007, 15:39
от muko
По-добре не се оплакавай ами потърпи както ти казва Паци, че после този можеш да го продадеш на някой от форума, който държи повече на икономичността! :P

Публикувано: 12 яну 2007, 01:33
от paci
Веско, не се отказа ей. :)
Поздравявам те и ти желая успех!
Не си седна на гъза ами се занимаваш с глупости :D
Незнам дали ти трябва помощ и каква но имам в предвид един "луТ" дет прави такава процедура и може да даде едно рамо ако го намеря :) За София говорим.
Айде в ICQ-то ще лафим :)

Публикувано: 12 яну 2007, 11:53
от vvvasilev
престъпление е на кола с 1,3 двигател да слагаш 2 еърбег-а :) Дори и при качествен удар (какъвто само аз умея) надали ще развия скорост достатъчна да ги отвори :D :D :lol:

Публикувано: 12 яну 2007, 12:10
от venom4o
И какво като си 1.3 ? С скорост 120км .в час , при челен удар колко мислиш % са ти шансовете да оцелееш?аз мисля ,че са доста ниски.. Баща ми катастрофира с Ксантия челно със 120 и му се размина по чудо.. емблемата на ситроена беше при чистачките....капака беше от тип- Палатка... Ако можеш да си сложиш айр бег сложи си! Стига да не струва колкото колата!Аз Бих карал малко по отговорно всесто да мисля как да омекотя удара!

Публикувано: 12 яну 2007, 15:33
от chains
Значи нещо май не разбрах добре темата?....... ама хайде и аз да се включа!


Значи по принцип колите с малък обем на двг са предвидени предимно за градско шофиране - тоест тук целта е да се получи нисък по часов разход по задръстванията на светофарите, а липсата на мощност се компенсира с по-късите предавки, което е плюс в града и минус по магистралата /по магистралата не върви, ручи и харчи яко/.

От тук идва и проблема с тънката граница на съотношението мощност / разход - значи тъй наречените градски коли постигат нисък градски разход и реално по-висок от градския извънградски разход, което се получава от късите скорости и по-голямото натоварване на мотора.
Докато големите мощни мотори снабдени с дълги скорости постигат отлична икономия извън градско, но влезеш ли в задръстване става зле /често в града не се стига и до четвърта/ .
От тук и погледнато реално средния разход на коли на пример 1.3 и 2.0 и уеднаквен. Затова и семействата на запад имат по две коли малка за в града и голяма за в провинцията /просто още не съм чул да е създаден перфектния автомобил/!


Колкото до еърбеците и другите с-ми за сигурност са според мен нещо абсолютно необходимо без значение от модела и мощността на мотора! Карал съм коли с ЕСП и мога да Ви кажа, че въобще не е глезотия, а си е нещо много полезно на мокра и заледена повърхност. А колкото до еърбеците дори смятам, че по-малките коли са по-уязвими при катастрофа особенно с по-тежко МПС и затова са им по-необходими!

Публикувано: 12 яну 2007, 15:46
от vvvasilev
Guys, това за еърбеците беше шега... Майтап :lol:

Публикувано: 12 яну 2007, 18:20
от chains
:lol: :lol: