Страница 1 от 2
KAK ДА ПЕСТИМ ГОРИВО
Публикувано: 14 фев 2007, 11:13
от 1.8d
[quote="в-к"24 часа""]
1.Много от шофьорите смятат,че двигателят трябва да се загрява предварително,преди да потеглят в студеното време.Това не е удачно.Съвременните автомобили са направени така,че веднага след завъртане на ключа може да тръгнете без да навредите на мотора.
2.Ако скоростта позволява,превключвайте предавките през една,например направо от трета на пета предавка.Това правило важи и при потегляне – възможно най-бързо преместете лоста на втора предавка.
3.Ако стоите на място повече от 30 сек.,гасете двигателя и го стартирайте по възможност,без да натискате педала на газта.
4.Карайте равномерно и се старайте да избягвате кратките разтояния – автомобилът не обича това.Движението със скорост 90-100 км/ч вместо 130 км/ч ще ви спести до 2 литра гориво на 100 км.В теста на немското списание комби от компактният клас с мощност на двигателя 90 к.с. при скорост 130 км/ч е изразходвал 7,1 литра бензин,а при 100 км/ч едва 5,3 л.
5.Експертите съветват да държите налягането в гумите с 0,2-0,5 бара по-високо,отколкото пише в експлоатационната книжка.Ползвайте климатика само когато е необходимо.Багажникът на тавана също вдига разхода.
[/quote]
Публикувано: 14 фев 2007, 11:17
от BadAngel
това за смяната на предавките е голяма глупост, много се кефя на разни бакшиши, дето карат с 45 на 5та скорост и си мислят, че пестят много, в момента в които решат да ускорят до 50 кво става според вас
да не говорим, че при висока предавка и ниска скорост мотора се тормози излишно

Публикувано: 14 фев 2007, 11:22
от 1.8d
BadAngel написа:това за смяната на предавките е голяма глупост, много се кефя на разни бакшиши, дето карат с 45 на 5та скорост и си мислят, че пестят много, в момента в които решат да ускорят до 50 кво става според вас
да не говорим, че при висока предавка и ниска скорост мотора се тормози излишно

Тормози се ако ти е тежък крака...ако само се подпираш на педала къде е тормоза.На 1 500 об/мин примерно колата си върви чудесно без никакъв зор
Публикувано: 14 фев 2007, 11:23
от BadAngel
според мен точно там е зора, при 1500 оборота и 5 скорост

Публикувано: 14 фев 2007, 11:37
от Mondeo18TDI96
BadAngel написа: ...
Не знам защо, ама след подобни постове се сещам за една крилата мисъл (беше в подписа на един съфорумник

):
"Ако спориш с uдuoт, най-вероятно и той прави същото!"
Публикувано: 14 фев 2007, 19:19
от Rick
Може и да греша, но аз си мисля че зор има само тогава когато се усешта видима промяна в поведението на двигателя, демек предърпва от висока предавка или пък бучи от ниската. Ако на 1500 си върви спокойно, защо да го ръчкам на 2500 с по-ниската предавка? Каква е ползата? Чувал съм и обратното мнение и сигурно има обяснение. Някой разправяше че се прецаквала скоростната при по-ниска скорост и висока предавка, дали е истина незнам. Същите тези хора обаче карат на 1-ва до 30-40, което е напълно излишно и тъпо.
1-ва е само за потегляне.
Публикувано: 14 фев 2007, 19:56
от chaosdd
Rick е прав.
Колкото по-ниски обороти - толкова по-икономично. Това не при поддържбане на постоянна скорост. АКо при ускорение се мъчи, наистина пък трябва да се потърси по-ниска предавка.
Публикувано: 14 фев 2007, 20:45
от borko 30
Публикувано: 14 фев 2007, 20:46
от kEFi
Снощи пътувах Бургас - София...Целия път бях на 5-та, което е от диапазон 30-160км/час. Свалях предавка няколко пъти - един път на светофара в Нова Загора, после в Стара Загора (спирах за зареждане и кафе) и тук-там при нужда от бърза маневра (изпреварване). Това движение не затормозява двигателя - естествено, когато се прави с акъл. Ако си има мощност за това си ОК, ако няма - и да искаш-неможе.
Защо го пиша?
Защото често ми се налага да снова тази дистанция, та от там си пробвам различни стилове на каране с цел да постигна резултат - хем да пристигна по-бързо, хем с по-нисък разход... Става! Макар и не това, което очаквам

...
Публикувано: 14 фев 2007, 20:46
от venom4o
Аз сменям на 1800-2000 и съм си доволен.. колата си върви...не се мъчи.. предполагам е икономично.. а не кат 1 притяле на 4000...5000. Той се пада малко екстремист....
Публикувано: 15 фев 2007, 09:28
от Трол
Аз повече се придържам към мнението на BadAngel.
За всеки двигател е различен диапазона на оптимална работа, но покарайте кола с економайзер и вижте къде е най-икономична.
В някаква стара книжка бях чел, че оптималните обороти на двигателя са около 30 до 50% от максималните му. Демек от около 1800 до 3400.
При ниски обороти (под 2000) и подаване на газ на двигателя му е също толкова кофти колкото при по-високи от оптималните (да речем 4000).
В книжката на моята кола си пише при натоварване на двигателя (пълна кола, изкачване на баир, двете едновременно) да не се оставят оборотите да паднат под 2000. Пише също ако длго време се е карала във ниски обороти (задръстване) после по възможност да се покара няколко км (мисля пишеше около 5-8) със обороти над 3000 за да изчисти саждите.
(е...газаджийките нямат много сажди, но говорим за бензин

)
Щом си мислите, че знаете повече от полски състезател(автора на първата книга) и баварските инженери (авторите на втората книга) вземете направете и вие една кола.
А на писаници на вестници изобщо не се връзвам.
Особено след като във автомобилен журнал прочетох вместо Off Road "оуфорд"
P.S. това с налягнето на гумите...ще спестиш 20лв на година, но ще дадеш пак толкова за по-ранна смяна на гуми, части по окачването.
абе пълни щуротии са писали общо взето.
И накрая...не спазвам почти никой от тези съвети на 24 часа, а разхода винаги ми е нисък. По-нисък разход постигам от човек, който уж ги спазва и е с около 40к.с по-малко от мен.

Публикувано: 15 фев 2007, 09:33
от la4o
Ох... този спор се е водил и друг път...
относно писаниците по вестниците... това почти 1:1 е написано в оригиналната книжка на мондеото ми... в предишните спорове имаше мнения, че някой от нещата не са верни и че присъстват като съвети от екологични съображения (например бързото потегляне)... и пак в предишните спорове, бяха изредени повечето от сега присъстващите мнения... във всяко едно мнение има по нещо вярно и по нещо невярно... просто като чета, всеки е заел някоя от крайностите и си държи на нея...
Публикувано: 15 фев 2007, 09:35
от andy_a
Колата си върви чудесно на 1500 оборота на 5та предавка. И мотора си мърка тихичко вместо да ръмжи. Естествено при такива обороти не може да се очаква някаква бясна динамика, все пак това не е някой V8 Big Block. Ама затова си има и 3та и 4та, ако трябва да се ускори по-бързо, просто минаваш надолу. Който иска да се набира, да си развърта двигателя до 5-6000 оборота, то сметката идва на бензиностанцията.
Публикувано: 15 фев 2007, 14:32
от kEFi
...тъй-тъй...
И ако двигателя е добре балансиран спокойно може да се движи на 5-та при празен ход и неголеми баири (в зависимост от двигателя де)...
Публикувано: 15 фев 2007, 14:53
от 1.8d
Повечето пъти като карам из града или пътувам на близки разтояния около града карам на границата на моторната спирачка.Все едно колата се движи по инерция.Подпирам се съвсем леко на газта,недостатъчно за да започне да набира,но и достъчно за да не забие муцуната от недостиг на гориво(моторната спирачка)(на 5-та с около 60-70 км/ч).Всъщност из града като бръмча съм пуснал турбото в отпуска и почти не му давам шанс да се включи,повечето пъти диапазона на оборотите ми е 1 200 -2 000 об/мин и разхода ми градско е повече от приличен(ама то и в тези задръствания да се правиш на състезател не върви).Ако се наложи вече да се изнеса бързо от някъде или рязко да набирам работата е друга,но при спокойно каране не чувствам двигателя да се натоварва....
Публикувано: 15 фев 2007, 15:24
от kEFi
Точно за това говорим! Ако е нужно ускорение - има си други предавки, а не на 5-та газ до ламарината

те тогава са саждите и излишните натоварвания/износвания...а ако леко му помагаш си ок с разхода, нищо че до 100км/ч на 5-та ще са ти необходими примерно 500-600 метра или киломерър равен участък

Публикувано: 15 фев 2007, 17:42
от divinity
Напълно съм съгласен с kEFI и 1,8d! Но всеки да си кара както иска! Някои сипват V-Power и Alpin Diesel, като си мислят че това също помага за спестяване на гориво, но всеки си знае...
При мен двигателят на 1400-1500 оборота си мърка и мирише нафтата, ако искам да се правя на пернишки рацер, си подвам втора и от 50 км/ч си дърпам! Обаче не ме кефи, нито колата ми го позволява, а пък вече ако си под 200 к.с. и се буташ просто ставаш поредният смешко зад волана!

Публикувано: 15 фев 2007, 19:30
от CLX
Днес щях да си сменям задните пружини, ама не ги докараха от магазина и поради тази причина бях извикал един колега, да ми помага. Та с него си говорихме дълго по този въпрос (и не само днес). Изчислихме, 4е разликата в горенето при скорост от 90 и 140 е около 0,4 л. Той кара Фиат Мареа Комби 1,9 литров на ивеко с[color=red] турбо [/color]. При мен е доста по малко, при условие че съм чист дизел. А за супер икономичното каране в България е доста популяризирано "изключвано от скорост по надолнищата", което според мен доста спестява. Аз пътувам често Карлово - Търново (обикновено Шипка) та за надолнищата е така. И наистина е доста икономично градско на върха на педала "на границата на моторната спирачка". Но при мен, хубавото е че колкото и да натискам мотора на дълго не ми прави голям преразход, все пак е атм. дизел. Виж за градското няма да коментирам, чак се чудя как ги прави тези 7,5 л/100.
Публикувано: 15 фев 2007, 19:38
от krustnikut
CLX написа:А за супер икономичното каране в България е доста популяризирано "изключвано от скорост по надолнищата", което според мен доста спестява. Аз пътувам често Карлово - Търново (обикновено Шипка) та за надолнищата е така..
При нанадолнищата си почти прав. На междинна, разходът на един автомобил за час се върти около 0.6 л. Спускайки, обаче на скорост (моторната спирачка) има един клапан (или компютър), който преценява дали двигателя се нуждае от гориво за да работи. Ако двигателя не се нуждае от гориво, за да може да поддържа водната помпа, алтернатора и др., този клапап (компютър) спира подаването на гориво. Та когато спускаш на скорост ти не харчиш абсолютно нищо. Т.Е. правиш тотална икономия.
Публикувано: 16 фев 2007, 00:47
от megaCom
спускай се на свободна,но икономията от горивото дали ще покрие разходите по спирачната система...това претоварване и е...ва мамата