ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
Аз май съм с един от последните ескорти 1981 тук. Много си го харесвам. Спестил съм на природата замърсяване за производството на цяла една друга кола.
Ескорт 1,3 CVH 1981 (произведен 1980), оригинална боя, три врати, златен металик, газомобил, карбураторът не ще да работи..
Тунинг скоростна кутия, добавена 5-та скорост, за скорости над 100. Приятен разход, обожавам да ме изненадва - обикновено под 7/100, ако карам с около 110, 115.
Ръчно изработен и фино центрован с проби смесител за газта. Имам идея да си направя стехиометричен смесител, използвайки вакуумния карбуратор да дозира и газта. Тогава ще върви още повече, най вече в при ускоряване и при макс въртящ момент.
Тунинг задни пружини, малко по твърди и с оригиналната височина на колата, май малко високи. Съответните амортисьори, леко доработени KYB с променено масло вътре. Еднопосочно действащи на разгъване. Оригиналните, на сгъване, голяма екзотика, ги махнах. Не са за дупки. Резултатът е - вози добре, не като разбит ескорт, дори не и като повечето коли от този клас по пътищата.
Идеална ел инсталация. Напълно рециклирани светло бежови-жълти седалки, нова тапицерия на тавана. Почистена до ламарината на пода и вътре в колонките от прах - обичам чисти коли в дълбочина.
Проблеми - имам да сменя дясно каре с новото в мазето, в един сервиз ми го разбиха. После се скъса и ангренажа заради тях. Десният ми носач е разбит, спешно си търся нов. Имам проблем с центровка/свещи - май са много топли, нещо не им пасва характеристиката за моята кола. Определено екстра-пета скорост поопича свещите и колата се изстрелва, но само под 10 градуса или под 15 и дъжд. Иначе прегряват свещите и се мъчи милата. Обмислям намирането и експериментите с коректор на предварението, май се казва ТАП.
Много си обичам тази кола.. сигурно съм ненормален.
Много ми е жал, че се разделяме с нея - може да си купя мондео, за да обиколя европа и ще трябва да ги редувам, да няма недоволни
Но може да обиколя европа с ескорта! Само да намислим как да се спи в движение в багажника...?!?
Ескорт 1,3 CVH 1981 (произведен 1980), оригинална боя, три врати, златен металик, газомобил, карбураторът не ще да работи..
Тунинг скоростна кутия, добавена 5-та скорост, за скорости над 100. Приятен разход, обожавам да ме изненадва - обикновено под 7/100, ако карам с около 110, 115.
Ръчно изработен и фино центрован с проби смесител за газта. Имам идея да си направя стехиометричен смесител, използвайки вакуумния карбуратор да дозира и газта. Тогава ще върви още повече, най вече в при ускоряване и при макс въртящ момент.
Тунинг задни пружини, малко по твърди и с оригиналната височина на колата, май малко високи. Съответните амортисьори, леко доработени KYB с променено масло вътре. Еднопосочно действащи на разгъване. Оригиналните, на сгъване, голяма екзотика, ги махнах. Не са за дупки. Резултатът е - вози добре, не като разбит ескорт, дори не и като повечето коли от този клас по пътищата.
Идеална ел инсталация. Напълно рециклирани светло бежови-жълти седалки, нова тапицерия на тавана. Почистена до ламарината на пода и вътре в колонките от прах - обичам чисти коли в дълбочина.
Проблеми - имам да сменя дясно каре с новото в мазето, в един сервиз ми го разбиха. После се скъса и ангренажа заради тях. Десният ми носач е разбит, спешно си търся нов. Имам проблем с центровка/свещи - май са много топли, нещо не им пасва характеристиката за моята кола. Определено екстра-пета скорост поопича свещите и колата се изстрелва, но само под 10 градуса или под 15 и дъжд. Иначе прегряват свещите и се мъчи милата. Обмислям намирането и експериментите с коректор на предварението, май се казва ТАП.
Много си обичам тази кола.. сигурно съм ненормален.
Много ми е жал, че се разделяме с нея - може да си купя мондео, за да обиколя европа и ще трябва да ги редувам, да няма недоволни

Последна промяна от diesel1.6 на 19 сеп 2008, 23:56, променено общо 1 път.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- Bijutera
- потребител
- Мнения: 1850
- Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
толко много е изписал човека,но в темата се слагат и снимки...все пак да имаме визуална представа,иначе хубаво си си написал работите.И много радостни моменти с ескортчето,само за хубави работи да си го караш 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
Това върви. Изглежда странно, недобре, за което обикновено ми е все тая 

- Прикачени файлове
Последна промяна от diesel1.6 на 20 окт 2008, 21:52, променено общо 1 път.
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
Толкова изчезващ вид, че в моя квартал сигурно няма и един който да има и двете рогчета на предната броня, вкл. моя =D; иначе се броят на пръсти. Скоро и аз ще пусна тема със снимки, ама като си пооправя малко машината на вид, че "да ни мъ йе срам". Което се надявам да стане с малко обиколки и събиране част по част.
Отдолу и моята е горе-долу така, има ли резон да се мисли за пооправяне малко - тая ръжда да не скапе положението?
Отдолу и моята е горе-долу така, има ли резон да се мисли за пооправяне малко - тая ръжда да не скапе положението?
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
Ръждицата е ограничена по ауспуха, и ми е все едно - дебела е ламарината там.
Имаше по праговете и тук-там по возилото, но съм я издирил и обработил с флекса или ръждопреобразувател, лакове, гуми и бои.
Големият ми зор е липсата на карбуратор...
ама си карам на газ.
Имаше по праговете и тук-там по возилото, но съм я издирил и обработил с флекса или ръждопреобразувател, лакове, гуми и бои.
Големият ми зор е липсата на карбуратор...

- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
Движи ли се още тая кола? Я кажи ако си свалял седалките дали е много зор, има ръжда по болтовете и сигурно не са пипани 10 години. Искам пролетта като се затопли да си свалям мокета да се мие, а тая ръжда да светне (както са казвали в казармата едно време).
В багажника без осветление връзвам плафон и ще се опитам да го пусна през ключа, че да светва като се отвори. Ще пусна снимки като стане, и като скрия разните висящи жици. Плафона се намира на страничната пластмасова кора отдолу.
В багажника без осветление връзвам плафон и ще се опитам да го пусна през ключа, че да светва като се отвори. Ще пусна снимки като стане, и като скрия разните висящи жици. Плафона се намира на страничната пластмасова кора отдолу.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
Не мога да видя снимките, но аз имах такъв ескорт преди 15 години. 1.3 GL с две врати, жълтеникав салон, "кожени" тапицерии по вратите, жълтеникав мокет. Сега си спомням, че таблото беше в два цвята - жълтеникато и кафяво...
Нямаше оборотомер, а часовник... по-късно му сложих и адски се радвах...
Това ми беше първата кола и много я обичах, но сега разбирам, че е била пълен, ама пълен боклук
Дано твойта е в по-добро състояние...
Много зор видя, докато бях на ония години, когато морето е до колене
Накрая даже изпадаха полуоските от скоростната кутия.
Смених му на практика всичко
Някои от частите - по няколко пъти, даже...
Кърпих, боядисвах, правих, ремонтирах - абе, не ти е работа...
Много исках да върви повече и затова едно от първите неща беше да изхвърля вакуумния карбуратор и да сложа от Fiat Uno. Нищо не се промени
Само очакванията бяха големи... Харчеше 12-14 градско. Иначе на извънградско даваше около 7.5, но тогава бензина беше евтин и не съм мислил изобщо за разхода.
Това беше в ония години, когато кола 1.6 и 1.8 бяха мечта за всеки
Имаше много хора тогава, които от 1.3 правеха xr3
Успех ти желая...
Нямаше оборотомер, а часовник... по-късно му сложих и адски се радвах...
Това ми беше първата кола и много я обичах, но сега разбирам, че е била пълен, ама пълен боклук

Дано твойта е в по-добро състояние...
Много зор видя, докато бях на ония години, когато морето е до колене

Накрая даже изпадаха полуоските от скоростната кутия.
Смених му на практика всичко

Някои от частите - по няколко пъти, даже...

Кърпих, боядисвах, правих, ремонтирах - абе, не ти е работа...
Много исках да върви повече и затова едно от първите неща беше да изхвърля вакуумния карбуратор и да сложа от Fiat Uno. Нищо не се промени

Това беше в ония години, когато кола 1.6 и 1.8 бяха мечта за всеки

Имаше много хора тогава, които от 1.3 правеха xr3

Успех ти желая...
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
Я, изненадах се - тази тема аз съм я пуснал
) Бях забравил.
Ескортът ми се движи, дори доста чудесно. Въпросът с по-бързото вървене е решен приятно с леки промени по диференциала и броя на предавките. Карбураторът си е чудесният вакуумен, за съжаление не работи и карам само на газ. Не че бих сипал бензинец, ама ми е мерак...
Болтовете на седалките се свалят с добър камък и удобни удължители и върток. Два дълги удължителя са точно. Същото е за коланите (и те се махат за да се извади мокета). След като изпокъсаш и извадиш всичките болтове, ги завий с хубава грес, ако има водоотблъскваща (синтетична, прозрачна и оцветена е). С ръждата... гледай да си учтив или си приготви хидроизолация за покриви и горелка, че ще светне, ама по други причини - не от лъскав метал. По-точно под левия крак на шофьора ... хих.
Полуоски от скоростна кутия много трудно могат да паднат. Трябва да има деформация на купето, да се разбият каналите на пружинните пръстени към карето, да се разпаднат тампоните на носача... е тогава такъв тъжен ескорт ще да е скапана кола. Но поради най-скапания шофьор, не заради марката и модела
Нямам такива проблеми за около 300000 км ескорти този модел в къщи. Износват се накрайници, шарнири, маншони... обичайните неща.

Ескортът ми се движи, дори доста чудесно. Въпросът с по-бързото вървене е решен приятно с леки промени по диференциала и броя на предавките. Карбураторът си е чудесният вакуумен, за съжаление не работи и карам само на газ. Не че бих сипал бензинец, ама ми е мерак...
Болтовете на седалките се свалят с добър камък и удобни удължители и върток. Два дълги удължителя са точно. Същото е за коланите (и те се махат за да се извади мокета). След като изпокъсаш и извадиш всичките болтове, ги завий с хубава грес, ако има водоотблъскваща (синтетична, прозрачна и оцветена е). С ръждата... гледай да си учтив или си приготви хидроизолация за покриви и горелка, че ще светне, ама по други причини - не от лъскав метал. По-точно под левия крак на шофьора ... хих.
Полуоски от скоростна кутия много трудно могат да паднат. Трябва да има деформация на купето, да се разбият каналите на пружинните пръстени към карето, да се разпаднат тампоните на носача... е тогава такъв тъжен ескорт ще да е скапана кола. Но поради най-скапания шофьор, не заради марката и модела

Нямам такива проблеми за около 300000 км ескорти този модел в къщи. Износват се накрайници, шарнири, маншони... обичайните неща.
-
- потребител с
- Мнения: 53
- Регистриран: 02 юни 2009, 21:25
- Модел на автомобила: ESCORT - 1.1 D 1984
COUGAR - 2.0 16V 2000 - Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
Недей ги слуша какво ти говорят те не разбират от коли.И аз имам такава само че лимитирана версия от 84 - а.Много добра кола ама се чудя какъв е тоя ангренаж дето говориш не си ли с верига?
!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
1,3/1,6 CVH са само с ремък. Има едни други, малко по-нискооборотни и слаби, те са с верига.
Колата, като една от първите - 1980 е, а моделът е пуснат от 1981, има дефекти. Грундът под боята е доста лош и има склонност към отлепяне при удар.
Колата, като една от първите - 1980 е, а моделът е пуснат от 1981, има дефекти. Грундът под боята е доста лош и има склонност към отлепяне при удар.
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
Това нещо не можах да го вдяна...diesel1.6 написа:С ръждата... гледай да си учтив или си приготви хидроизолация за покриви и горелка, че ще светне, ама по други причини - не от лъскав метал. По-точно под левия крак на шофьора ... хих.
Както и да е. Ако видя че е зор, ще действам както си е всичко вътре.
Имам карбуратор с автоматичен смукач, но не знам дали работи. Взет е от кола на газ. Разглобен е - едната мембрана му я свалих за да я сложа на моя, иглата му е свалена, гарнитурата отгоре не става за нищо. Ако съвсем не успееш да намериш друг, мога да ти го дам поне за части, та да си събереш един който работи. Но ми е чудно - няма ли на части фиести с карбуратори още, да си вземеш един. Нали уж VV стават за всичките двигатели.
Кое точно не му работи на твоя карбуратор? Задръстил ли се е, части ли ти липсват, или какво?
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
Под съединителя по ъглите на пода, често като изстържеш ръждата, светва дупка поради светлината отвън.
Но и да стане това, не се притеснявай - изчисти останалото, грундирай и залепи с битумни материали и горелка. Може и с друго, ако ще си имаш колата още 10 - 20 години.
На карбураторът ми е крив капакът, ... и така нататък. Ако мина през София и ми дадеш някоя торба чаркове, може да стане нещо. След като тръгне ще освободя части за още два-три, които сега стоят запас за Големия ремонт на карбуратор
. Ще ги дадем на следващия мераклия.
Но и да стане това, не се притеснявай - изчисти останалото, грундирай и залепи с битумни материали и горелка. Може и с друго, ако ще си имаш колата още 10 - 20 години.
На карбураторът ми е крив капакът, ... и така нататък. Ако мина през София и ми дадеш някоя торба чаркове, може да стане нещо. След като тръгне ще освободя части за още два-три, които сега стоят запас за Големия ремонт на карбуратор

Последна промяна от diesel1.6 на 12 фев 2010, 15:58, променено общо 1 път.
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
Ще видим дали на моя ще му трябва нещо, като взема да го правя. Не ми харесва как работи на студен двигател и като се продухва личи че гарнитурата на капака изпуска. Дали ще се оправи само с нагласяване и затягане, или ще се слага и силикон не знам още... в това време досега нямаше как да се занимавам навън да го мъча.
Досега по интериора си изпълних някои нелоши идейки: отзад в багажника монтирах стойки за кабелите и пожарогасителя, ще сложа още няколко - примерно за въжето, на кората отдолу закачих с ластици фолиото за предното стъкло, исках и триъгълника да е там, ще го сложа и него по-нататък. Искам всичко да се закачи някъде и да стои неподвижно и нищо излишно да не трака, в единия ъгъл ще си закрепя разните спрейове и шишета а в другия тубата. Така ще заемат и по-малко място. Живот и здраве, другата седмица снимки, че да не ми идват само на мен хубави идеи
Досега по интериора си изпълних някои нелоши идейки: отзад в багажника монтирах стойки за кабелите и пожарогасителя, ще сложа още няколко - примерно за въжето, на кората отдолу закачих с ластици фолиото за предното стъкло, исках и триъгълника да е там, ще го сложа и него по-нататък. Искам всичко да се закачи някъде и да стои неподвижно и нищо излишно да не трака, в единия ъгъл ще си закрепя разните спрейове и шишета а в другия тубата. Така ще заемат и по-малко място. Живот и здраве, другата седмица снимки, че да не ми идват само на мен хубави идеи

ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
Относно багажниците, аз ги си местя или променам пода и си правя място за въжета, крикове, газова бутилка, инструменти и т.н.
На ескорта с бензинов мотор съм си добавил един голям "джоб" към мястото за резервна гума, защото не исках фланецът на бутилката да е отвън, както е предвидено да бъде. Също там държа инструменти, крик, въже...
На ескорта с бензинов мотор съм си добавил един голям "джоб" към мястото за резервна гума, защото не исках фланецът на бутилката да е отвън, както е предвидено да бъде. Също там държа инструменти, крик, въже...
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
Е да, ама като ти е всичко там долу и докато го извадиш става утре... особено ако караш догоре багажи. Мен кутията с инструментите ми е отпред в дупката до барчето, пред скоростния лост. Изобщо не пречи и не мърда.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
Не ползвам инструменти. Зимата въжето е по-отгоре, а лопата и трион винаги имам на лесно място. А, и лебедка си нося зимата.
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
diesel1.6 написа:Също там държа инструменти, крик, въже...
diesel1.6 написа:Не ползвам инструменти.


Лопатата на мен ми е между стоповете, има там една ламарина в която я застопорявам. Само трион не си нося... Крика се чудя дали да не го пъхна при резервната гума, но трябва да видя как ще се побере - големичък е.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ескорт, изчезващ вид, ама аз си го пазя :)
Е, да си призная, имам отверка във вратата. Другото ръждясва с месеци при газовата бутилка. Трионът ми е от работа и е толкова добър, че е проятно да се ползва. Всъщност, мисля, че е най-добрият трион на света. Доста работа върши.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта