Focus 1.8 TDCI 2001 ;)

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
Дмитарчо
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 03 окт 2009, 19:56
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate MK3 Ghia /2003/ 131 Hp
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Focus 1.8 TDCI 2001 ;)

Мнение от Дмитарчо » 01 юни 2011, 17:00

Изображение

Фокусника го взех на 90 000 км. /толкова показваше на киломертажа, колко са реални - един господ знае/ Докараха ми я от Италия, и на пръв поглед си мисля, че е карана от някоя девойка, на шофьорската стелка имаше дупчица пред педала на газта като от токче и като е натискала бибитката е оставила леки следи от нокти, но това са само предположения и надежди ;) Единствения проблем койо имаше, беше, че при ускоряване, ако натисна педала по рязко светваше лампата за подгряване на свещи и спираше ускоряването, след изгасяне на двигателя всичко се оправяше. След обикаляне на всички майстори в Габрово ... всички казваха проблем с дюза или помпа ;( След диагностицирането на последния "майстор" ми каза, че със сигурност е дюза, даже ил разбрал коя ..... сменихме я /заболя ме сърцето :shock: / Думите му бяха: "Ще покараш 10-20 км. да се "обучи" дюзата и висчко ще е 6. Тъкмо имаш път към Добрич .... "Идеално", си помислих, ще обучавам дюзата и газ :) Напълних резервоара да засека разход и потеглих. През целия път /300 км/ тая лампа ми взе здравето - проблемите продължиха. Пристигам в Добрич, дозареждам ... 6/100 .... приемливо. Поглеждам 5-тата врата - цялата в нещо мазно :shock: :shock: :shock: Беше късно - на сутрината ще разучавам какво е, що е. Оказа се нафта. След щателен предглед под капака ... със самоуки майстори установихме, е една медна тръбика която излиза от едната дюза /не сменяната/ и се събира в нещо което събира всички медни тръбички от всички дюзи не е затегната като хората и капи нафта от там. стягане с гаения ключ ... и колата заспа :shock: :shock: :shock: От тогава имам само безавариини километри /да се надявам така да продължава още дълго време, сменил съм консумативи веднъж /масло,филтри ..../ Като цяло съм много доволен од Фордчето ;) Скоро ще добавя и снимки.
Поздрави и със здраве ;)
Последна промяна от Дмитарчо на 05 юни 2011, 17:15, променено общо 2 пъти.

petarrs
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 04 ное 2007, 20:08
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDI `00
Местоположение: pleven/sofia
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI 2001 ;)

Мнение от petarrs » 02 юни 2011, 12:21

http://www.youtube.com/watch?v=1DhYk3Mm8HQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Тази кутия мисля , че има релета.
Изображение

Потребителски аватар
Дмитарчо
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 03 окт 2009, 19:56
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate MK3 Ghia /2003/ 131 Hp
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI 2001 ;)

Мнение от Дмитарчо » 02 юни 2011, 12:38

Релета .... ?!? Свалях я .... няма кабели да влизат или излизат, само малък процеп към кутията с филтъра ;) Както и да е, това е "бял" кахър тая кутия ;) Клапана ... значи върви с нещо друго, май неможе да се свали само той. Немисля да го чистя по този начин. Искам да си го сваля, и почистя като бял човек.

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI 2001 ;)

Мнение от Pyrhel » 02 юни 2011, 14:24

Това ми прилича на резонаторната кутия. Обикновено тия глупости се махат за малко по-сладък звук в ускорението... Аз съм стоково без резонаторна кутия на всмукателния колектор :mrgreen:
ЕГР клапанът върви с всмукателните колектори. Трябва да свалиш и тях. Много правилно, че не искаш да го чистиш по показания начин :)

Потребителски аватар
Дмитарчо
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 03 окт 2009, 19:56
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate MK3 Ghia /2003/ 131 Hp
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI 2001 ;)

Мнение от Дмитарчо » 02 юни 2011, 15:11

Знаи смело и безодговорно махам тази излишна ПЛАСТ-МАСА ... щом ще има по-сладък звук при ускорение /не, че съм такъв тип шофьор, но се случва от време на време ;) Имам познати който си мисля, че са разглабяли подобни коли /тенекиджии са/ да дадат някое рамо при разглабянето.
Сега мисля да затъмнявам задните прозорци и да сложа малко карбоново фолио вътре на централната конзола. Но се чудя дали да е черно или сиво фолиото /конзолката сега е сива/ и си мисля, че ако си остане сива ще е по-добре отколкото да я направя черна. За фолиото по стъклата - мисля да инвестирам малко повече и да сложа на 3М фолио. Много вали по нашия край - немога да го снимам пуст Фокусник :P

Потребителски аватар
Дмитарчо
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 03 окт 2009, 19:56
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate MK3 Ghia /2003/ 131 Hp
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI 2001 ;)

Мнение от Дмитарчо » 03 юни 2011, 20:53

Юпи :D Днес си "направих" дневни светлини ;) След като прочетох темата за въпросните светлини, и с разочарование разбрах, че нямам окабеляване до кутията с релетата за да го направя като хората ....говорих с електротехника във фирмата какво може да се направи по въпроса. Решението беше, да се дадат на късе едни кабелчета зад ключа за фаровете и ефекта е, че когато дам на контакт светват късите светлини, без габарит. Сега само трябва да се сещам като стане найстина тъмно навън, да си пускам габаритите, да не ме цунка някой отзад. Минуса на тази гимнастика е, че палиш на пуснати фарове ;( но решението е едно реле за време, което да забави пускането на късите светлини с 10-тина секунди след като съм дал на контакт ;)
Също така и обучихме /чрез подмяна на съпротивления/ фабричното дистанционно за касетофона да работи със CD-то което вече е Sony ;) По натам ще обесня как става "фокуса" със дистанционното със схеми и снимков материал ;)

vladboy
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 12 фев 2011, 23:39
Модел на автомобила: Ford Focus '03 1.8 TDCi
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI 2001 ;)

Мнение от vladboy » 04 юни 2011, 22:43

Здравей! Кутията, която питаш за какво е - тя върви заедно с кутията за филтъра, играейки ролята на кондензосъбирател. Моят съвет е - не я махай. Колкото до "дневните светлини" има един колега (мисля, че е регистриран тук), който продава модули за дневни светлини. Темата е доста дискутирана в почти всички форуми за коли, които фабрично нямат тази функция. Излишно е да ти светят светлините, било то къси или дълги, на пълна мощност, още повече през лятото. Ако питаш защо, представи си ако си в задръстване с пуснати фарове, 40 градуса на сянка, крушките греят чайчето, няма въздушна струя, която да ги охлажда... най-вече от това ти страда рефлектора и като цяло целият фар, поради което след време може да се получи намалена видимост през нощта. Модула за който споменах, пуска фаровете с намалена мощност - по-малко греене, по малко консумация на алтернатора (особенно ако ползваш и климатик, алтернатора ще ти бъде много благодарен, ако ползваш модулчето или въобще не пускаш светлините), по-дълъг живот на крушките.

Потребителски аватар
Дмитарчо
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 03 окт 2009, 19:56
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate MK3 Ghia /2003/ 131 Hp
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI 2001 ;)

Мнение от Дмитарчо » 05 юни 2011, 02:22

А този модул къде се "инсталира" ? Попринцип искам да си карам постоянно на фарове - и зиме и лете. в сегашния вариант единствено ме притеснява, че не ми светят габаритите .... и вечерно време трябва да ги пускам ръчно. А доколкото знам, на "дневните светлини" също не светят габаритите - така, че ефекта ще е същия. В момента се умува как при палене на колата да светнат хем късите светлини хем и габаритите ... хем да не пали на фариве .... бля бля. Все пак, кажи нещо повече за тези модули, къде и как се слагат ;)

vladboy
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 12 фев 2011, 23:39
Модел на автомобила: Ford Focus '03 1.8 TDCi
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI 2001 ;)

Мнение от vladboy » 05 юни 2011, 13:38

Няма защо да те притеснява, че не ти светят габаритите. Тук си прав - при фабрични дневни светлини не свети нито един габарит. Излишно е да работят през светлата част на денонощието, защото: първо почти няма да се виждат ако навън грее ярко слънце и второ при по не чак толкова ярко слънце в градски условия много хора, съзерцавайки габаритите на колата пред него, не "виждат" на време кога са светнали стоповете му (ако крушките са комбинирани) => следва писане на двустранен протокол :) Още по-ненужно е да светят и предните габарити, осветление на номер, табло... и отново се връщам на написаното от мен по-горе - по-малко консумация на алтернатора, по дълъг живот на крушките.
http://drl.viewbg.net/cardrl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; ето тук има информацийка за модула. Използвах същият на предният ми автомобил. Колата през зимата се чувстваше перфектно (сравнение бях направил при зима с къси светлини и зима с модула). Добавям, че модула има възможност да управлява и габаритните светлини, както ти искаш... Но отново съвет - няма смисъл от работата им през деня.
При мен в момента обаче използването на този модул е... не невъзможно, по скоро затруднено. Сегашният ми автомобил има налични ксенонови къси светлини, поради което дългите ми светлини се управляват от няколко релета, едните от тях се намират в самите фарове. Т.е. за да включа модула да работи на дългите, трябваше да правя доста голямо преокабеляване, да свалям фарове... и както ти каза "бля бля" :) При мен обаче оригиналното окабеляване за фабрични дневни съществува. Остава единствено да избера: дали да слагам диодни дневни светлини, което няма да стои естетически добре на колата, защото няма добро място на бронята за монтаж... Или да сложа реле, което да ми включва само ксенона (без никакви габарити). В случая при мен и при всички останали коли, с фабрични къси дневни светлини, както подадеш на контакт, така светват и се получава споменатото от теб "палене на фарове", което зимата е същински кошмар за акумулатора. Но при тези коли проблема е решен с ръчната спирачка - дръпнеш ли ръчната, фаровете спират :) При теб спокойно можеш да използваш този модул, защото ако не се лъжа колата ти трябва да е с крушки H4, от което следва, че (но не съм сигурен) нямаш релета във фаровете за дългите и монтажа на модула ще бъде по-лесен. Можеш да провериш дали имаш релета във фаровете, като просто отвориш капака и "примигваш" с дългите, ако има релета - ще ги чуеш :)

Потребителски аватар
Дмитарчо
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 03 окт 2009, 19:56
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate MK3 Ghia /2003/ 131 Hp
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 TDCI 2001 ;)

Мнение от Дмитарчо » 05 юни 2011, 14:35

Хм .... това е доста интересна "джаджа" на доста сносна пара ;) Прав си, с H4 крушки съм и май нямам никакви релета из фаровете, поне доколкото съм гледал докато си сменях крушките. Аз принципно си карам на фарове - зиме и лете/денем и нощем. Просто нейскам всеки път да го връткам копчето да ги пускам всеки път, а да го направя "мързеливата",затова искам и габаритите да ми светят ... че се получава малко кофти, ако тръгна надвечер на път някъде ... късите светлини си работят, нищо друго не свети, но когато се стъмни прилично трябва да си пускам габаритите ръчно от копчето - страхувам се да не ги забравя, въпреки, че таблото трябва да ме подсети ;) Ще се свържа задължително с тези пичове да ги поразпитам по на широко за тази "джаджа" ;) Благодарско за инфото. Бях влизал в този сайт ... но бях гледал само за LED DRL светлини .... но ми се стори доста апсурдна идеята да давам 100-тина пари за някакви ЛЕД-ки ;)
Със здраве ;)

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта