Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Кугара в мащаб 1:18 (около педя и половина дълъг, метален, тежи поне едно кило) го купих от Ebay за 19.90 евро + 6.90 за доставка. Доколкото разбрах, ровейки се из нета това е официалният промоционален модел поръчан от форд. Поради "невероятният" успех на модела така и друг не е произведен 
Този образ е по-голям маниак и от мен. Вижте как си е направил модел на кугара:
My RedCougar Scale 1:18
Чак до там мерака не ми стига, но много се кефя на количката.
Направих и принудителен "ъпгрейд" на големият кугар, купих нов акумулатор Bosch Silver S5 63Ah. Старият марка Butget, с който купих колата, просто прекъсна. На една бензиностанция просто не запалих и това без ни най-малко предизвестие...

Купих го от Киров-Бош, ама те направо са луди - 211 лв. клиентска цена... Няма да обяснявам какви "врътки" използвах за да докарам цената до 145 лв...
Това пък е нещо което някои фирми наричат "No smoker package"


Малко фенерче със светодиод, което стои в и се зарежда от запалката. В колата никога не е пушено и аз не пуша, перфектен намек за пътниците
Като фенерче хич не е слабо и свети поне час, на толкова най-много съм го тествал.
Купих го от DealExtreme -> http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21472

Този образ е по-голям маниак и от мен. Вижте как си е направил модел на кугара:
My RedCougar Scale 1:18
Чак до там мерака не ми стига, но много се кефя на количката.
Направих и принудителен "ъпгрейд" на големият кугар, купих нов акумулатор Bosch Silver S5 63Ah. Старият марка Butget, с който купих колата, просто прекъсна. На една бензиностанция просто не запалих и това без ни най-малко предизвестие...

Купих го от Киров-Бош, ама те направо са луди - 211 лв. клиентска цена... Няма да обяснявам какви "врътки" използвах за да докарам цената до 145 лв...
Това пък е нещо което някои фирми наричат "No smoker package"



Малко фенерче със светодиод, което стои в и се зарежда от запалката. В колата никога не е пушено и аз не пуша, перфектен намек за пътниците

Купих го от DealExtreme -> http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21472
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 22 окт 2009, 14:45
- Модел на автомобила: Ford Puma
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
http://www.hobbyland.bg/Die-cast.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето тук също има интересни. Взех на един приятел едно моторче, като неговото и така се радва, радва
Ето тук също има интересни. Взех на един приятел едно моторче, като неговото и така се радва, радва

- Next
- потребител
- Мнения: 341
- Регистриран: 30 мар 2008, 17:33
- Модел на автомобила: Ford Focus 2004, BMW E46 Х2 ,Nissan Navara 2.5di
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
И аз си поръчах такова фенерче и без това като купих колата нямаше запалка. И аз не пуша и реших да сложа фенерче
Колега за колко време ти пристигна фенерчето ?

Колега за колко време ти пристигна фенерчето ?
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- viksata
- потребител
- Мнения: 336
- Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
- Модел на автомобила: Форд Скорпио
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Ехаааааа =D>:
Като гледам с всичко ... Полуоски даже
Успех
P.S. може би Мондеото все пк ще е с 2.5
Като гледам с всичко ... Полуоски даже

Успех
P.S. може би Мондеото все пк ще е с 2.5


2.9 v6
"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"
-
- потребител
- Мнения: 675
- Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
- Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Днес 5 пъти отварям темата да погледна този звер.




- midex
- потребител
- Мнения: 178
- Регистриран: 07 мар 2009, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Probe V6
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Определено си по-навит от менTED написа:Колеги за мен Дядо Коледа дойде предсрочно
Двигателят скоро влиза под капака на кугара.

Все пак 30 коня са си 30 коня и ще чакам да дадеш отзиви като направиш трампата.

- cosworth team ruse
- потребител
- Мнения: 1108
- Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
- Модел на автомобила: форд сиера
- Местоположение: РУСЕ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
уникална работа колега,ти си човека,сподели как върви мотора като го сложиш.че на работа много взеха за плюят едно мондео 2,5 v6 170 коня модела че нищо не ставало от тея мотори 

- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
И на мен мерака ми е много.... но първо се почват едни задължителни неща. Да се провери (или смени) съединителя, профилактика на стартера и алтернатора, малко козметика и най-важното сравняване на схемите на мондеото и на кугара. То кугара е еднакав с мондеото ама през 1999 правят малки промени и не знам мотора от кола преди или след това е... Това не е проблем обаче, имам Ford TIS, паркирам колата до двигателя
и хващам мултицета. Също нямам и оригиналните ключове за новият комп. и ще ставам клиент или на Мотопфое или на някой ключар умелец.
Колкото до вървенето едва ли ще има голяма промяна, май само аз като собственик на колата ще я усетя. Кугара стандартно е 8,5 с от 0 до 100, да стане 8 и какво от това - пак не е "бегачка". Въпросът обаче е принципен, кугара така и не вижда спортна ST200 версия защото спират модела предсрочно. Аз обаче с тази присадка ставам един от малкото собственици на подобно возило. То освен експонатните екземпляри всички други са с двигатели от мондео.
http://www.drivingenthusiast.net/sec-fo ... efault.htm

Докарвам го по фасон (той си е същия
), двигател, скорости и окачване. Остават само оригиналните ST джанти (същите като на мондеото ST200)...
Другият вариант беше донорът да е мондео ST220 02'-07' с неговият 3 литров 226 к.с. мотор, с който колата чувствително повече щеше да върви (заради по-големият въртящ момент основно). Проблемът е че донорът е по-скъп от кугара и е с коренно различна инсталация (затова не могада ползвам неговият си комп.). Също има и леки механични изненади при тази присадка.
С турбиниране на 2.5 или 3 литровия шестак не ми се занимава. Искам колата да е надеждна за всекидневна употреба и дълъг път. Колкото и "рацерите " да не им е приятно това става само с фабрични възли и части. Който мисли различно да не спори с мен а с немските инженери.
През последната година кугара видя доста "подобрения", но все не ми достигаше мерак и време да ги покажа. Сега заедно с двигателя ще ги наснимам.

Колкото до вървенето едва ли ще има голяма промяна, май само аз като собственик на колата ще я усетя. Кугара стандартно е 8,5 с от 0 до 100, да стане 8 и какво от това - пак не е "бегачка". Въпросът обаче е принципен, кугара така и не вижда спортна ST200 версия защото спират модела предсрочно. Аз обаче с тази присадка ставам един от малкото собственици на подобно возило. То освен експонатните екземпляри всички други са с двигатели от мондео.
http://www.drivingenthusiast.net/sec-fo ... efault.htm

Докарвам го по фасон (той си е същия

Другият вариант беше донорът да е мондео ST220 02'-07' с неговият 3 литров 226 к.с. мотор, с който колата чувствително повече щеше да върви (заради по-големият въртящ момент основно). Проблемът е че донорът е по-скъп от кугара и е с коренно различна инсталация (затова не могада ползвам неговият си комп.). Също има и леки механични изненади при тази присадка.
С турбиниране на 2.5 или 3 литровия шестак не ми се занимава. Искам колата да е надеждна за всекидневна употреба и дълъг път. Колкото и "рацерите " да не им е приятно това става само с фабрични възли и части. Който мисли различно да не спори с мен а с немските инженери.
През последната година кугара видя доста "подобрения", но все не ми достигаше мерак и време да ги покажа. Сега заедно с двигателя ще ги наснимам.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Почна се:



Два двигателя, пък не усетих кугара да върви повече

Ей сега чак златистия мотор се усети че кугара ще става по-мощен от него

Край, издадох се. От известно време кугара има кука...

Така както съм паркирал да не си мислите че вкарах ремаркето на заден ход? Ами не стана, добре че съм як та го избутах на ръка в гаража



Бая разфасовахме тук. Утре двигателя заминава на пароструйка.


Това като го видях ми се приплака. Само на един цилиндър имаше мазнотии в изп. колектор, другите бяха "барут". Веднага се сетих колко струва комплект гарнитури за Duratec-a... Бързо развих свещите, а те всичките еднакви, супер готини. Тази на "набедения" цилиндър също
Погледнах и буталата през дупките, във всеки цилиндър "барут" сухо и почти няма нагар. Ще се сменят гумички на клапаните само, то от тези на изп. клапани е пускало масло в колектора. Няма да свалям главите.
След измиването отвън наред е да се свали картера. Искам да огледам основните и биелните лагери как са. То и без това е омаслен отдолу двигателя и ще се сменя гарнитурата.
Два двигателя, пък не усетих кугара да върви повече

Ей сега чак златистия мотор се усети че кугара ще става по-мощен от него

Край, издадох се. От известно време кугара има кука...

Така както съм паркирал да не си мислите че вкарах ремаркето на заден ход? Ами не стана, добре че съм як та го избутах на ръка в гаража

Бая разфасовахме тук. Утре двигателя заминава на пароструйка.
Това като го видях ми се приплака. Само на един цилиндър имаше мазнотии в изп. колектор, другите бяха "барут". Веднага се сетих колко струва комплект гарнитури за Duratec-a... Бързо развих свещите, а те всичките еднакви, супер готини. Тази на "набедения" цилиндър също

След измиването отвън наред е да се свали картера. Искам да огледам основните и биелните лагери как са. То и без това е омаслен отдолу двигателя и ще се сменя гарнитурата.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Тадааа...

За съжаление обаче това не е ST200 двигателя. Хамериканците му викат "SVT lite upgrade" и всъщност е само прехвърляне на долен и горен смукател, дросела и филтърната кутия от донора SVT Contour (аналога на Mondeo ST200 там). Идеята е двигателя да "диша" по-добре, защото смукателите вече са с по-голям диаметър. Резултата е +10 к.с., мерен от братята хамериканци.


Вижда се по-големият диаметър на дросела.

Отгоре е долният смукател от ST200, с по-голям диаметър на портовете и със зелени инжектори. Отдолу до белите инжектори е "оригинала". Инжекторите се прехвърлят когато се сменя компютъра, защото зелените са с по-голям дебит и "оригиналният" компютър не може да ги управлява коректно. Резултата би бил богати смеси.

Отгоре е филтърната кутия от ST200, а долу е "оригиналната". На ST-то е с по-големи отвори и с допълнителен порт за студен въздух насочен напред, който се намира точно под акумулатора.


На тези две снимки се вижда как надупчих долният смукателен колектор за да монтирам щуцерите за газта. Постарах се да е максимално близо до бензиновите дюзи, а не както беше преди. На следващата снимка е старият горен колектор и се вижда че там бяха щуцерите на газовото. Това е на около 15 см по-нагоре от бензиновите дюзи и не е много добре (но е по-лесно за газаджиите
)


Като заговорихме за газта ето как изглежда бензинова дюза след 60 000 км на газ. До нея е "девствена", карана само на бензин. Колата не правеше никакви проблеми. Представете си как изглеждат дюзите на кола с проблеми...
Малко работна атмосфера...



За съжаление обаче това не е ST200 двигателя. Хамериканците му викат "SVT lite upgrade" и всъщност е само прехвърляне на долен и горен смукател, дросела и филтърната кутия от донора SVT Contour (аналога на Mondeo ST200 там). Идеята е двигателя да "диша" по-добре, защото смукателите вече са с по-голям диаметър. Резултата е +10 к.с., мерен от братята хамериканци.
Вижда се по-големият диаметър на дросела.
Отгоре е долният смукател от ST200, с по-голям диаметър на портовете и със зелени инжектори. Отдолу до белите инжектори е "оригинала". Инжекторите се прехвърлят когато се сменя компютъра, защото зелените са с по-голям дебит и "оригиналният" компютър не може да ги управлява коректно. Резултата би бил богати смеси.
Отгоре е филтърната кутия от ST200, а долу е "оригиналната". На ST-то е с по-големи отвори и с допълнителен порт за студен въздух насочен напред, който се намира точно под акумулатора.
На тези две снимки се вижда как надупчих долният смукателен колектор за да монтирам щуцерите за газта. Постарах се да е максимално близо до бензиновите дюзи, а не както беше преди. На следващата снимка е старият горен колектор и се вижда че там бяха щуцерите на газовото. Това е на около 15 см по-нагоре от бензиновите дюзи и не е много добре (но е по-лесно за газаджиите

Като заговорихме за газта ето как изглежда бензинова дюза след 60 000 км на газ. До нея е "девствена", карана само на бензин. Колата не правеше никакви проблеми. Представете си как изглеждат дюзите на кола с проблеми...
Малко работна атмосфера...
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Браво, страхотни детайлни снимки на СТ200 двигателя!
Определено разкриваш неща, които предполагам са били неизвестни за повечето потребители във форума.
Продължавай все така, снимай всичко по монтажа и чакам скоро да се похвалиш с уникалния Кугър СТ200.........
Какъв е разхода на гориво(бензин + газ) на шестака в града?
Определено разкриваш неща, които предполагам са били неизвестни за повечето потребители във форума.
Продължавай все така, снимай всичко по монтажа и чакам скоро да се похвалиш с уникалния Кугър СТ200.........
Какъв е разхода на гориво(бензин + газ) на шестака в града?
- naze
- потребител
- Мнения: 501
- Регистриран: 16 юни 2008, 21:49
- Модел на автомобила: Citroen ZX 1.4i 95''
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
ее браво .. супер коледен подарък
и много добре обяснено и представено
евала евала 



криза.. 

- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Малко се унесох и не съм обновявал темата. ST200 двигателя е на пълен основен ремонт, ще става като нов
Събрал съм много снимки, но ще ги кача като всичко е готово.
Сега за разхода на гориво. Подчертавам че това е МАКСИМАЛНИЯТ градски разход за тази кола. Колата се кара сега зимата на кратки разстояния по 5-10 мин. и точно като е загряла спирам за по 1-2 часа (такава ми е програмата). В града карам като "отвързан" и ако мина порай вас най-вероятно ще отнеса псувня... Та така разхода ми е 18 л/100 газ + 10 лв. бензин на седмица. А сега познайте може ли шестак да се кара на бензин
Ето и последните ми премеждия с кугара. Точно с колегата 2v6 си водехме кореспонденция за това че кугарът му държи висока температура на двигателя и най вероятният виновник е водната помпа. Тогава без предупреждение ми текна моята помпа, ама не да таи а минавам града с 2 литра вода и това зимата...
Свалих я и виждам това:

Шибърът и е тотално износен и тече по оста, също явно е стържела някъде. Резерната (от ST200 двигателя) съвсем не е така.


Тогава се разрових по нета и намерих следното:
http://www.talkford.com/topic/136014-v6-water-pumps/ - Тук има снимки как и защо се прецакват
http://www.talkford.com/topic/139491-mo ... -pump-fix/ - а тук е решението на проблема
Като погледнах при мен намерих металната "чинийка" с дупка, която беше повредила тялото на помпата.

Това пък е тялото което дойде със ST200 двигателя. Там някой т.нар. "майстор" в Англия тотално беше махнал "чинийката" като е подменял помпата. Това е все едно да сглобиш двигател бе сигменти... Става все едно си бъркаш кафето, разбъркано е ама няма дебит помпата.


В единия от линковете горе пича разправя как "чинийката" направо е пробила тялото на помпата...
Ето как аз си отремонтирах помпата и сглобих всичко, като идеята е да се закрепи сигурно "чинийката" към тялото. Проблема е че е супер тънкостенно и не трябва да се пробие при модификациите. Решението е малко силикон и две малки самонарезни болтчета.






Понеже за ремонта се сваля помпата с тялото и е един малък празник.



Сега за разхода на гориво. Подчертавам че това е МАКСИМАЛНИЯТ градски разход за тази кола. Колата се кара сега зимата на кратки разстояния по 5-10 мин. и точно като е загряла спирам за по 1-2 часа (такава ми е програмата). В града карам като "отвързан" и ако мина порай вас най-вероятно ще отнеса псувня... Та така разхода ми е 18 л/100 газ + 10 лв. бензин на седмица. А сега познайте може ли шестак да се кара на бензин

Ето и последните ми премеждия с кугара. Точно с колегата 2v6 си водехме кореспонденция за това че кугарът му държи висока температура на двигателя и най вероятният виновник е водната помпа. Тогава без предупреждение ми текна моята помпа, ама не да таи а минавам града с 2 литра вода и това зимата...
Свалих я и виждам това:
Шибърът и е тотално износен и тече по оста, също явно е стържела някъде. Резерната (от ST200 двигателя) съвсем не е така.
Тогава се разрових по нета и намерих следното:
http://www.talkford.com/topic/136014-v6-water-pumps/ - Тук има снимки как и защо се прецакват
http://www.talkford.com/topic/139491-mo ... -pump-fix/ - а тук е решението на проблема
Като погледнах при мен намерих металната "чинийка" с дупка, която беше повредила тялото на помпата.
Това пък е тялото което дойде със ST200 двигателя. Там някой т.нар. "майстор" в Англия тотално беше махнал "чинийката" като е подменял помпата. Това е все едно да сглобиш двигател бе сигменти... Става все едно си бъркаш кафето, разбъркано е ама няма дебит помпата.
В единия от линковете горе пича разправя как "чинийката" направо е пробила тялото на помпата...
Ето как аз си отремонтирах помпата и сглобих всичко, като идеята е да се закрепи сигурно "чинийката" към тялото. Проблема е че е супер тънкостенно и не трябва да се пробие при модификациите. Решението е малко силикон и две малки самонарезни болтчета.
Понеже за ремонта се сваля помпата с тялото и е един малък празник.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- Erudit
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 22 яну 2012, 23:04
- Модел на автомобила: Ford Mustang 3.8i
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Тоше пазиш ли още Мондеото от Аватара.Заедно ги регистрирахме в Кат 2004-та.Аз сега яко тунинговам Астрата след дълги години забрава в гаража.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 08 мар 2011, 18:58
- Модел на автомобила: Ford Cougar 2.0 16V
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Здравейте и то мен.Държа да отбележа че ТЕД просто цепи с КОТКАТА.Евала за ентусиазма и всичката работа,а и темата е много полезна.Аз имам КОТКА също ,но е по мъничката от към двигател и съм доволен че изчетох темата защото бях решил да сменям цялата изпускателна система за някое и друго конче отгоре,но видях че колегата е написал че не е усетил почти никаква разлика пък цифрата си я бива за нова.Благодарско за инфото ТЕД!Ако има някъде събор ще се радвам се запознаем 

- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Чак сега попаднах на тази тема, ако може колегата да покаже как изглежда колата днес, а и снимките не се виждат, предполагам че и на други хора ще им е интересно да разгледат цялата тема...
- Dani_Barabani
- потребител
- Мнения: 2619
- Регистриран: 15 яну 2009, 17:47
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi, 2010 юни
- Местоположение: София, ж.к.Хаджи Димитър / ж.к.Бъкстон
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Заповядай на събора и може да го видиш на живо, а не на снимка 
Всъщност как ли ще ни изненада ТЕD? >:D<:

Всъщност как ли ще ни изненада ТЕD? >:D<:



- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Най-накрая привърших с проекта за ъпгрейд на предните спирачки на кугара от 278 мм на 300 мм. Подобрението на спирачките се постига не само поради по-големият диаметър на диска, но и поради по-голямата площ на накладките.
Целият процес и всички части са същите за Mondeo MK1 и MK2.
Всичко започна преди две години след като прочетох статията от този линки:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... Conversion
Това е най-евтиният възможен ъпгрейд на спирачките за Mondeo MK1/2 или Cougar. Всички други варианти (спирачки от Focus RS, ST220 или четири бутални афтърмаркет) са поне няколко пъти по-скъпи.
Първо си намерих четири бутални апарати Brembo от Peugeot 406 Coupe, но за тях трябват 330 мм дискове от Focus RS MK1 и поне 17" джанти. Това означаваше да изхвърля и двата си комплекта джанти, поради това се отказах. Иначе погледнах как стоят и хич не беше зле...



Закрепването към шенкела става с ето такива адапрени планки, които се продават готови.



След като варианта Brembo отпадна се заех със ST170 ъпгрейда. Необходимите неща са:
1. Предни спирачни апарати от Mondeo MK3 (няма значение с какъв двигател, всички са еднакви) - от автоморга
2. Прени накладки за Mondeo MK3 - нови
3. Предни дискове за Focus ST170 - нови EBC
4. 3 мм дебели якостни дистанциращи шайби - слагат се между спирачният апарат и шенкела.
5. По-дълги (с поне 3мм) якостни болтове за закрепване на апарата към шенкела.
Желателно е за се купят и:
6. Ремонтен комплект за прени спирачни апарати на Mondeo MK3
7. "Спортни" предни спирачни маркучи за Mondeo MK2
Предните спирачни апарати за Mondeo MK3 ги купих от моргата на автосервиз ДРАКОН в Пловдив. Там всичките им части са от английски автомобили и естествено апаратите бяха бая ръждиви. Последва пълно рециклиране (даже и на задните апарати), слагам няколко снимки, а подробен гайд има тук:
http://www.talkford.com/topic/186773-mk ... ild-guide/
Почистени и поцинковани:


Боядисани с термоустойчива боя за спирачни апарати:

Ремонт на предните апарати:





Ремонт на задните апарати:

Като си видях шенкелите и не издържах, дадох ги на пясъкоструй и ги боядисах с трикомпонентна боя.
Веднага след пясъкоструя.

Боядисани.

Ето ги новите дискове в стравнение със старите (278 мм vs 300 мм):


Така протича монтажа. Виждат се новите болтове и 3 милиметровите дистанциращи шайби.




Така изглеждат вече монтирани.


Ето ги и задните спирачки - рециклирани и боядисани апарати, нови дискове и накладки.



Сигурно сте забелязали че дисковете са жълти, това е галванично покритие - жълт кадмий. Идеята е по-време на употреба главината и каналите на диска да не ръждясат. Естествено е и много по-красиво
Цената на целият проект - ъпгрейд на предните спирачки, нови дискове с накладки за отпред и отзад, галваничните покрития и боите ми излезна около 500 лв. Имайте в предвид че всичката работа си я свърших сам и частите са купувани с най-големите възможни отстъпки.
Целият процес и всички части са същите за Mondeo MK1 и MK2.
Всичко започна преди две години след като прочетох статията от този линки:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... Conversion
Това е най-евтиният възможен ъпгрейд на спирачките за Mondeo MK1/2 или Cougar. Всички други варианти (спирачки от Focus RS, ST220 или четири бутални афтърмаркет) са поне няколко пъти по-скъпи.
Първо си намерих четири бутални апарати Brembo от Peugeot 406 Coupe, но за тях трябват 330 мм дискове от Focus RS MK1 и поне 17" джанти. Това означаваше да изхвърля и двата си комплекта джанти, поради това се отказах. Иначе погледнах как стоят и хич не беше зле...



Закрепването към шенкела става с ето такива адапрени планки, които се продават готови.



След като варианта Brembo отпадна се заех със ST170 ъпгрейда. Необходимите неща са:
1. Предни спирачни апарати от Mondeo MK3 (няма значение с какъв двигател, всички са еднакви) - от автоморга
2. Прени накладки за Mondeo MK3 - нови
3. Предни дискове за Focus ST170 - нови EBC
4. 3 мм дебели якостни дистанциращи шайби - слагат се между спирачният апарат и шенкела.
5. По-дълги (с поне 3мм) якостни болтове за закрепване на апарата към шенкела.
Желателно е за се купят и:
6. Ремонтен комплект за прени спирачни апарати на Mondeo MK3
7. "Спортни" предни спирачни маркучи за Mondeo MK2
Предните спирачни апарати за Mondeo MK3 ги купих от моргата на автосервиз ДРАКОН в Пловдив. Там всичките им части са от английски автомобили и естествено апаратите бяха бая ръждиви. Последва пълно рециклиране (даже и на задните апарати), слагам няколко снимки, а подробен гайд има тук:
http://www.talkford.com/topic/186773-mk ... ild-guide/
Почистени и поцинковани:


Боядисани с термоустойчива боя за спирачни апарати:

Ремонт на предните апарати:





Ремонт на задните апарати:

Като си видях шенкелите и не издържах, дадох ги на пясъкоструй и ги боядисах с трикомпонентна боя.
Веднага след пясъкоструя.

Боядисани.

Ето ги новите дискове в стравнение със старите (278 мм vs 300 мм):


Така протича монтажа. Виждат се новите болтове и 3 милиметровите дистанциращи шайби.




Така изглеждат вече монтирани.


Ето ги и задните спирачки - рециклирани и боядисани апарати, нови дискове и накладки.



Сигурно сте забелязали че дисковете са жълти, това е галванично покритие - жълт кадмий. Идеята е по-време на употреба главината и каналите на диска да не ръждясат. Естествено е и много по-красиво

Цената на целият проект - ъпгрейд на предните спирачки, нови дискове с накладки за отпред и отзад, галваничните покрития и боите ми излезна около 500 лв. Имайте в предвид че всичката работа си я свърших сам и частите са купувани с най-големите възможни отстъпки.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта