Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Браво колега, такъв ъпгрейд правихме на МК2 лятото и всичко става точно както си го описал, аз реших да ползвам апарати от 2,5 V6 мондео заради възможността да карам с 15-ки зимни гуми, че иначе като теб трябваше да ги изхвърля.

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Наистина ефекта е страхотен.Видях го на живо - получило се е много добре.И на мен ми предстои същата процедура 


- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Ford Cougar 2.5 V6 вече ST200
Най-накрая един двугодишен проект вече е към края си… Cougar ST200
От темата по-нагоре знаете че си купих двигател, скорости, кабелаж и компютър от Mondeo ST200. Двигателят беше в незнайно състояние, но на приемлива цена и най-важното – пълен комплект, всичко от донора.
Първо го мих, че беше много мръсен и след това започна разглобяването. Естествено не бих сложил под капака на колата си двигател в незнайно състояние за да го „пробвам” как работи. Започнах от долу, оказа се че има превъртял един биелен лагер, но в начален стадий, като надран беше само коляновия вал, биелата си беше ОК. Взех решение двигателят да се ремонтира „както трябва” – основен ремонт.
Целият двигател беше разхвърлян на парчета, измит, подсушен и смазан.





Блока беше премерен и нямаше износване на цилиндрите, буквално хонинга си стоеше в средата на работния ход. Буталата и буталните болтове също бяха наред. Въпреки че ключа на сегментите беше в нормите реших да ги сменя.
Дойде ред да се поръчват части.
Основни и биелни лагери за първи ремонт KING

Сегменти NPR. Тук заигравката беше голяма, ST200 мотора е с диаметър на цилиндъра 81,6 mm, докато масовият шестак на форд е с диаметър 82,4 mm. Съответно обемите са им 2495 и 2544 куб. см. За масовият размер 82,4 mm има сегменти от няколко производителя, а за 81,6 няма… Добре че в новият каталог от 2012 на NPR се „появиха” че иначе трябваше ръчно да пиля по-големите…

Пълен комплект гарнитури DNJ от щатите, оказа се че Ford Европа продават за този двигател само small block (сглобен блок с буталата и коляновия вал) на космическа цена. В щатите обаче си има всякакви части за този двигател, защото си го карат на бая модели на форд и мазда. Комплекта включва гумички на клапаните, всички гарнитури, семеринги и О пръстени от картера до горе. Цената с доставката беше малко над 500 лв., като това е много изгодно.

Започнах с ремонта на главите.

По единият от смукателните клапани на всеки цилиндър имаше невероятно много нагар.

Това е клапана който се отваря през вторите дросели след 4000 оборота. Това всичко е резултат от смесването на маслените пари и изгорелите газове от EGR-а.

Сумарно нагара по ствола на клапана и по камерата едва позволяваше да преминава въздух. Нека след това някой да ми хвали двигател на 200К+…
Изпускателните клапани имаха малки язви и минаха един лек шлайф. Това е клапана преди, след шлайф и след напасване.

Ето ги и леглата на клапаните, почистени и напаснати.


Естествено главите бяха зачистени на най-тънкия шлайф и получиха нови гумички на клапаните.

Коляновият вал беше шлайфан за първи ремонт и сглобяването започна.








Използвах скоростната кутия, маховика и съединителя от донора. Маховика е с около 2 кг. по-лек, съединителят най-вероятно е по-здрав, а скоростната кутия е с по-дълга 5-та скорост. Смених само феродото на съединителя и отворих скоростната кутия за да я прегледам от вътре.





След като всичко изглеждаше добре за един уикенд разменихме моторите.


Ето това е ауспухната система на кугара ми. Първото гърне е проходно - т.нар. сакс, второто е заглушително, а двете задни са проходни. Диаметърът отпред е 63 mm, като отзад се разклонява на 2 Х 55 mm. Звукът лично според мен се получи, показва сила и не е натрапчив при каране.

В момента разработвам новият двигател, като съм минал около 300 км. Използвам старата електроника, компютър, кабелаж и дюзи, защото за новият компютър нямам чип за имобилайзера (дойде ми без ключ). Следващата стъпка е да сложа родната електроника и дюзи (те са с по-голям дебит и не мога да ги използвам със старият компютър). Скоро ще има още снимки и инфо.
От темата по-нагоре знаете че си купих двигател, скорости, кабелаж и компютър от Mondeo ST200. Двигателят беше в незнайно състояние, но на приемлива цена и най-важното – пълен комплект, всичко от донора.
Първо го мих, че беше много мръсен и след това започна разглобяването. Естествено не бих сложил под капака на колата си двигател в незнайно състояние за да го „пробвам” как работи. Започнах от долу, оказа се че има превъртял един биелен лагер, но в начален стадий, като надран беше само коляновия вал, биелата си беше ОК. Взех решение двигателят да се ремонтира „както трябва” – основен ремонт.
Целият двигател беше разхвърлян на парчета, измит, подсушен и смазан.





Блока беше премерен и нямаше износване на цилиндрите, буквално хонинга си стоеше в средата на работния ход. Буталата и буталните болтове също бяха наред. Въпреки че ключа на сегментите беше в нормите реших да ги сменя.
Дойде ред да се поръчват части.
Основни и биелни лагери за първи ремонт KING

Сегменти NPR. Тук заигравката беше голяма, ST200 мотора е с диаметър на цилиндъра 81,6 mm, докато масовият шестак на форд е с диаметър 82,4 mm. Съответно обемите са им 2495 и 2544 куб. см. За масовият размер 82,4 mm има сегменти от няколко производителя, а за 81,6 няма… Добре че в новият каталог от 2012 на NPR се „появиха” че иначе трябваше ръчно да пиля по-големите…

Пълен комплект гарнитури DNJ от щатите, оказа се че Ford Европа продават за този двигател само small block (сглобен блок с буталата и коляновия вал) на космическа цена. В щатите обаче си има всякакви части за този двигател, защото си го карат на бая модели на форд и мазда. Комплекта включва гумички на клапаните, всички гарнитури, семеринги и О пръстени от картера до горе. Цената с доставката беше малко над 500 лв., като това е много изгодно.

Започнах с ремонта на главите.

По единият от смукателните клапани на всеки цилиндър имаше невероятно много нагар.

Това е клапана който се отваря през вторите дросели след 4000 оборота. Това всичко е резултат от смесването на маслените пари и изгорелите газове от EGR-а.

Сумарно нагара по ствола на клапана и по камерата едва позволяваше да преминава въздух. Нека след това някой да ми хвали двигател на 200К+…
Изпускателните клапани имаха малки язви и минаха един лек шлайф. Това е клапана преди, след шлайф и след напасване.

Ето ги и леглата на клапаните, почистени и напаснати.


Естествено главите бяха зачистени на най-тънкия шлайф и получиха нови гумички на клапаните.

Коляновият вал беше шлайфан за първи ремонт и сглобяването започна.








Използвах скоростната кутия, маховика и съединителя от донора. Маховика е с около 2 кг. по-лек, съединителят най-вероятно е по-здрав, а скоростната кутия е с по-дълга 5-та скорост. Смених само феродото на съединителя и отворих скоростната кутия за да я прегледам от вътре.





След като всичко изглеждаше добре за един уикенд разменихме моторите.


Ето това е ауспухната система на кугара ми. Първото гърне е проходно - т.нар. сакс, второто е заглушително, а двете задни са проходни. Диаметърът отпред е 63 mm, като отзад се разклонява на 2 Х 55 mm. Звукът лично според мен се получи, показва сила и не е натрапчив при каране.

В момента разработвам новият двигател, като съм минал около 300 км. Използвам старата електроника, компютър, кабелаж и дюзи, защото за новият компютър нямам чип за имобилайзера (дойде ми без ключ). Следващата стъпка е да сложа родната електроника и дюзи (те са с по-голям дебит и не мога да ги използвам със старият компютър). Скоро ще има още снимки и инфо.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Браво Тед, свършил си невероятно много работа по двигателя ! Сега е време той да ти се "отплаща" подобаващо.
Дай Боже да се возиш много и безаварийно.
Дай Боже да се возиш много и безаварийно.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Браво за труда и вложените средства, сега ще имаш перфектен и уникален мотор за Кугъра. Понеже от една седмица се возя всеки ден в едно ST200 и ти гарантирам че си заслужава всичкия труд, мотора е много як.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Евала за работата по колата и мотора.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Толкова много снимки, направо цял филм, нямам думи... браво, уникална.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Друг двигател с други свещи.

На старият двигател бяха PTR5D-10, а на ST200 са PTR6D-13. С една степен по-студени заради по-голямата степен на сгъстяване и с по-голямо разстояние - 1,3 мм срещу 1 мм. Старите свещи са на около 60 000 км и без това са за смяна. Смятам преди да сложа новите да им намаля разтоянието на 1 мм, поради това че основно карам на пропан-бутан.

На старият двигател бяха PTR5D-10, а на ST200 са PTR6D-13. С една степен по-студени заради по-голямата степен на сгъстяване и с по-голямо разстояние - 1,3 мм срещу 1 мм. Старите свещи са на около 60 000 км и без това са за смяна. Смятам преди да сложа новите да им намаля разтоянието на 1 мм, поради това че основно карам на пропан-бутан.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- SvetlioGeorgiev
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 15 окт 2010, 12:32
- Модел на автомобила: Mondeo ST200 2.5 V6, Mondeo MK1 1.8 TD, Mondeo MK2 1.8 TD EDNURA-DE
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Евала колега за труда, аз от скоро съм с мондео ST200 същия мотор, разликата му с стандартния 2.5 който съм карал е доста голяма, четох по английски сайтове доста ги хвалят ST200 моторите което е добре. Ще се радвам да се запознаем да обменим малко инфо как са тези моторчета. 


POWERED BY SVT...
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
И аз ще се радвам да се видим
Не са много шестаците във форума.
Малко ще те разочаровам за ST200, двигателят е буквално същият като всеки друг дуратек V6. Повечето конски сили са на високи обороти, а до 4000 и мощност и въртящ момент не са повече от на масовия шестак. Даже и ST200 мондео пак не става "бегачка", тежка кола с предно няма как да е добра на старта. В това и сам ще се убедиш като сложиш мондеото "на линията" с други коли. Оказва се че двулитрови, четирицилиндрови коли взимат 400 метра по-бързо... Силата ти е на магистралата, там мощността си казва думата и малолитражките окапват на 180-200, докато шестака пее на 200 и може да направи 240. Тук е другото предимство на ST200, има по-дълга 5-та предавка и ще ти прави икономия на гориво в сравнение с другите шестаци. Със старата скоростна кутия на кугара на 110 бях с 3000 оборота (макс. скорост 240 км/ч), а със ST200 кутията на 3000 об. са 120 км/ч. Прости сметки показват че на 240 км/ч ще съм на 6000 оборота, а до червеното има още

Малко ще те разочаровам за ST200, двигателят е буквално същият като всеки друг дуратек V6. Повечето конски сили са на високи обороти, а до 4000 и мощност и въртящ момент не са повече от на масовия шестак. Даже и ST200 мондео пак не става "бегачка", тежка кола с предно няма как да е добра на старта. В това и сам ще се убедиш като сложиш мондеото "на линията" с други коли. Оказва се че двулитрови, четирицилиндрови коли взимат 400 метра по-бързо... Силата ти е на магистралата, там мощността си казва думата и малолитражките окапват на 180-200, докато шестака пее на 200 и може да направи 240. Тук е другото предимство на ST200, има по-дълга 5-та предавка и ще ти прави икономия на гориво в сравнение с другите шестаци. Със старата скоростна кутия на кугара на 110 бях с 3000 оборота (макс. скорост 240 км/ч), а със ST200 кутията на 3000 об. са 120 км/ч. Прости сметки показват че на 240 км/ч ще съм на 6000 оборота, а до червеното има още

Последна промяна от TED на 03 апр 2014, 01:12, променено общо 1 път.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- SvetlioGeorgiev
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 15 окт 2010, 12:32
- Модел на автомобила: Mondeo ST200 2.5 V6, Mondeo MK1 1.8 TD, Mondeo MK2 1.8 TD EDNURA-DE
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Благодаря много за инфото, но да ти кажа очарован съм, все пак старото ми беше 1.8 115, и да ти кажа за мен върви доста сериозно което е нормално двойно на старото ми е, забелязвам по светофарите ако съм с изключен тракшън и набия газта доволно не може да хване в път.... Просто за мен е идеално като се има предвид какви баири са в България, с старото умирах като видя баир беше много не приятно. А като го прибирах ST-то на магистралата от 110 до 180 направо ми скри шапката... а при 180 почна още по вече да набира но викам айде стига толкова че нито я знам нито нищо още 


POWERED BY SVT...
- fen4eto
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 11 авг 2012, 11:26
- Модел на автомобила: Cougar 2.5 V6
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Здравейте стори ми се че тук ще е подходящо да попитам някои знае ли как се сваля капака на десния АИР БЕГ на Форд Кугар? 

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
III. Специални правила за ползване на раздел "Моята кола" във форумa на "Клуб Форд България"
В темите се публикуват и коментират снимки, обща информация и кратка история (по желание) на Вашата кола, ъпгрейди, процеси на доработка, актуално състояние на автомобила и др. подобни.
За проблеми по автомобила, се пише в останалите съответни раздели на форума.
В темите се публикуват и коментират снимки, обща информация и кратка история (по желание) на Вашата кола, ъпгрейди, процеси на доработка, актуално състояние на автомобила и др. подобни.
За проблеми по автомобила, се пише в останалите съответни раздели на форума.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Колеги, ще се радвам тази тема да се развива. И аз отскоро съм с 6-так, макар и обикновен. Не е Кугър или МК2, а Мондео МК3 от 2002 година. Избрах тази кола поради 2 причини: 1. Че този мотор почти без изменение се използва от 1994 до 2006, и 2-ро - Мондео МК3 е по-ново поколение автомобил. Сега се радвам, че имам сравнително по-нова кола с изпитан мотор от старо поколение, доказал като здрав и надежден. Скоро мисля да го газифицирам. Ще се радвам Тед да продължи да ни засипва с безкрайно полезна информация. Хубавото е че и у нас има ентусиасти и привърженици на тези двигатели и ми е странно че тук се броят на пръсти, а в Англия примерно този мотор е станал нещо като религия и има много поклонници. Само да вметна, че на колегата снимките от предните постове не излизат, ако може да ги оправят да се виждат.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта