Моят FORD FOCUS C MAX'04
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 18 ное 2015, 13:36
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Здравей, колега!
От няколко месеца карам абсолютно същият автомобил като твоя.Разликата е само, че е 2006г и е графитен на цвят. Много съм доволен за сега, поздравявам и теб за избора! Чудесно е, че така добре се грижиш за него и ти благодаря, че споделяш впечатления и опит при отстраняване на разни проблеми.
От няколко месеца карам абсолютно същият автомобил като твоя.Разликата е само, че е 2006г и е графитен на цвят. Много съм доволен за сега, поздравявам и теб за избора! Чудесно е, че така добре се грижиш за него и ти благодаря, че споделяш впечатления и опит при отстраняване на разни проблеми.
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Здравейте!
Вчера се разходих до майстора да погледнем някой неща и ето какво намерихме:


от другата страна беше все още наред

и разбирасе сменихме и двата






толкова за сега.
Вчера се разходих до майстора да погледнем някой неща и ето какво намерихме:


от другата страна беше все още наред

и разбирасе сменихме и двата






толкова за сега.
- G_o_c_e_v
- потребител
- Мнения: 308
- Регистриран: 03 авг 2009, 23:04
- Модел на автомобила: C-max 2.0 TDCi 136 к.с. Бордо
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Старите каква марка бяха? Аз за задни съм с KYB и когато сменях предните, сложих KYB Exel G.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Здравейте, след дълго отсъствие пак съм тук!
Вчера колата ми направи на няколко пъти номер при паленето и по точно, просто не запали. След няколко опита тръгна и от там газ при майстора направо!

Ето и виновника:


И между другото излезе и един тампон. Странното е че преди няма и година го сменях, а вече е скъсан. Толкова за качествените ни части в България.

Вече нещата са наред и смело напред!
Поздрави и лек ден от мен.
Вчера колата ми направи на няколко пъти номер при паленето и по точно, просто не запали. След няколко опита тръгна и от там газ при майстора направо!

Ето и виновника:


И между другото излезе и един тампон. Странното е че преди няма и година го сменях, а вече е скъсан. Толкова за качествените ни части в България.

Вече нещата са наред и смело напред!
Поздрави и лек ден от мен.
- G_o_c_e_v
- потребител
- Мнения: 308
- Регистриран: 03 авг 2009, 23:04
- Модел на автомобила: C-max 2.0 TDCi 136 к.с. Бордо
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Този тампон го смених с на лемфьордер. Обаче не го взех с оригиналната форма, като твоя. На новия гумата е по широка и голяма от на оригиналния.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Колеги, някои сме неспециалисти
Кажете каква е тази джаджа, т. нар. "виновник"?

Кажете каква е тази джаджа, т. нар. "виновник"?
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Здравей!
Ами ако не бъркам, това би трябвало да е соленоида или включвателя. Ако бъркам все пак нека по-разбиращите ме поправят!
Та имаше някакъв луфт в него и не е давал добър контакт при палене. Черната пластмасова час в единия край се движеше леко и вероятно това е достатъчно да прекъсва. Ако се отвори би било възможно да се ремонтира предполагам, но предпочетох да го заменя с нов, нека ми е мирна главата.
Толкова за него.
Поздрави!
Ами ако не бъркам, това би трябвало да е соленоида или включвателя. Ако бъркам все пак нека по-разбиращите ме поправят!
Та имаше някакъв луфт в него и не е давал добър контакт при палене. Черната пластмасова час в единия край се движеше леко и вероятно това е достатъчно да прекъсва. Ако се отвори би било възможно да се ремонтира предполагам, но предпочетох да го заменя с нов, нека ми е мирна главата.
Толкова за него.
Поздрави!
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Здравейте отново!
След дълго отлагане, реших да направя по-основното почистване, което отлагах.
В автомивките колкото и да се стараят никога не могат да измият колата както трябва. И ако човек иска да е наистина чисто, трябва сам да направи някои неща.
Заведох колата на автомовка да я измият от всякъде:

След това се прибирам и се започва:

Махам вскичко от всякъде и вдигам седалките:


Има места на които се събират толкова боклуци, че направо не е истина.




И разбирасе, когато човек се вгледа малко повече, вижда всичката мръсотия, която са пропуснатали, защото бързат или откровенно си ги мързи:
Трябва да отбележа все пак, че някои петна бяха много упорити и излязаха трудно дори със силен обезмаслител.

И накрая резултата:





И така като погледнах резултата, защо да спирам до там:


И джантите имаха нужда от внимание


И на края за финал реших да сменя крушките на плафоните на задния номер. Светеха доста слабо:


И това е. Толкова от мен за сега.
Поздрави!
След дълго отлагане, реших да направя по-основното почистване, което отлагах.
В автомивките колкото и да се стараят никога не могат да измият колата както трябва. И ако човек иска да е наистина чисто, трябва сам да направи някои неща.
Заведох колата на автомовка да я измият от всякъде:

След това се прибирам и се започва:

Махам вскичко от всякъде и вдигам седалките:


Има места на които се събират толкова боклуци, че направо не е истина.




И разбирасе, когато човек се вгледа малко повече, вижда всичката мръсотия, която са пропуснатали, защото бързат или откровенно си ги мързи:
Трябва да отбележа все пак, че някои петна бяха много упорити и излязаха трудно дори със силен обезмаслител.

И накрая резултата:





И така като погледнах резултата, защо да спирам до там:


И джантите имаха нужда от внимание


И на края за финал реших да сменя крушките на плафоните на задния номер. Светеха доста слабо:


И това е. Толкова от мен за сега.
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Тая кола е на 250 000 км, а изглежда като нова. Като се сравни с кошовете по автокъщи на по 130 000 ...
Има и една друга приказка: кола не се плаши от каране,а от поддръжка.
Супер е. Браво

Има и една друга приказка: кола не се плаши от каране,а от поддръжка.
Супер е. Браво
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Здравейте отново!
Дойде време и за периодичната смяна на масло и филтри. Както и миналият път, пак се спрях на Castrol EDGE 5W30 и филтри на MANN. Предният път останах доволен, надявам се и този:


Така и така съм при майстора, реших да подготвя колата и за зимата, за да съм спокоен. Смяна на антифриз и понеже вече направих 90 000 км с колата и ресурса на пистовия ремък и ролки наближава своя край, сменихме и тях.


Натъкнахме се на лек теч от семеринга на коляновия вал, но така и така съм решил на 100 - 105 хиляди да сменям ангренажа, оставихме ремонта му за тогава.
След демонтажа на ремъка се оказа, че лагера на ролката на климатика е започнала да издава шум. За мое голямо щастие сменихме само лагера и всичко се нормализира.



След 90 хиляди км определено има износване на ремъка. На снимката не се вижда, но има леки пукнатини и се е усукал на една страна. Ето и на какво се спрях като нови части:



Накрая и антифризът:



След като го източихме, направихме и замерване два пъти. Даде различни стойности, въпреки че при контролно мерене с вода показа точно 0 градуса.
Малко се обърках. Но както и да е. В стария антифриз, който беше на 4г. и 4 месеца, се беше събрала дооооста мръсотия. Въпреки че когато взех колата го смених и бях казал да
промият системата, явно не го бяха направили обстойно. Затова се заехме и напълнихме системата с пакет сода и 1,4 л оцет. останалата част вода. Ето какво изтече след това:

В Италия не са и чували за смяна на антифриз. Доливай вода и всичко е ок. Да ама не. Просто не става така. Ето и след 3-тото промиване какво излезе накрая:

Вече с промита система наляхме и новия антифриз:

Система събра 4 литра антифриз до маркера. Вероятно имаше останала вода вътре. И понеже стана късно си тръгнах. Утре на светло ще проверявам нивото и ще доливам вода след като загрее и пусна парното, та хубаво на мине навсякъде.
Толкова от мен.
Поздрави!
Дойде време и за периодичната смяна на масло и филтри. Както и миналият път, пак се спрях на Castrol EDGE 5W30 и филтри на MANN. Предният път останах доволен, надявам се и този:


Така и така съм при майстора, реших да подготвя колата и за зимата, за да съм спокоен. Смяна на антифриз и понеже вече направих 90 000 км с колата и ресурса на пистовия ремък и ролки наближава своя край, сменихме и тях.


Натъкнахме се на лек теч от семеринга на коляновия вал, но така и така съм решил на 100 - 105 хиляди да сменям ангренажа, оставихме ремонта му за тогава.
След демонтажа на ремъка се оказа, че лагера на ролката на климатика е започнала да издава шум. За мое голямо щастие сменихме само лагера и всичко се нормализира.



След 90 хиляди км определено има износване на ремъка. На снимката не се вижда, но има леки пукнатини и се е усукал на една страна. Ето и на какво се спрях като нови части:



Накрая и антифризът:



След като го източихме, направихме и замерване два пъти. Даде различни стойности, въпреки че при контролно мерене с вода показа точно 0 градуса.
Малко се обърках. Но както и да е. В стария антифриз, който беше на 4г. и 4 месеца, се беше събрала дооооста мръсотия. Въпреки че когато взех колата го смених и бях казал да
промият системата, явно не го бяха направили обстойно. Затова се заехме и напълнихме системата с пакет сода и 1,4 л оцет. останалата част вода. Ето какво изтече след това:

В Италия не са и чували за смяна на антифриз. Доливай вода и всичко е ок. Да ама не. Просто не става така. Ето и след 3-тото промиване какво излезе накрая:

Вече с промита система наляхме и новия антифриз:

Система събра 4 литра антифриз до маркера. Вероятно имаше останала вода вътре. И понеже стана късно си тръгнах. Утре на светло ще проверявам нивото и ще доливам вода след като загрее и пусна парното, та хубаво на мине навсякъде.
Толкова от мен.
Поздрави!
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Тази сутрин след проверка успя да събере само половин литър. Ето и Антифриза:


- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Малко да актуализирам темата.
Преди зимата реших да обновя зимните гуми. След като ги демонтирах и заминаха за новия собственик поогледах джантите и за 4 години бяха в доста ръждясало състояние.





И така на колата и на прахово боядисване:


Резултата е повече от приличен:




Останаха и гумите да се поставят. След много чудене и четене и търсене на отзиви се спрях на ето това:






Нямам отзиви относно поведението на гумите освен, че са тихи и комфортни.
Толкова от мен за сега!
Преди зимата реших да обновя зимните гуми. След като ги демонтирах и заминаха за новия собственик поогледах джантите и за 4 години бяха в доста ръждясало състояние.





И така на колата и на прахово боядисване:


Резултата е повече от приличен:




Останаха и гумите да се поставят. След много чудене и четене и търсене на отзиви се спрях на ето това:






Нямам отзиви относно поведението на гумите освен, че са тихи и комфортни.
Толкова от мен за сега!
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
С оправяне на времето реших да оправя някои дреболии по колата.
Жабката, която е от горната страна на таблото имаше лек проблем:

С годините от температурите и вибрациите се е напукала основата на винтовете и при посягане за отваряне целия капак остава в ръката на човек.


Известно време се чудих как точно да оправя този проблем и реших да изрежа от тънка ламарина нова основа, която да залепя за таблото.
Е не се получи много добре поради липсата на нужните инструменти и само с наличната тъпа ножовка и още някоя дреболия резултата е това:


Поставени на място пасваха и трябваше само да ги залепя, след което 24 часа съхнене:


И накрая монтаж. Мисля че се получи много добре. Пасва идеално. Притеснявам се само едно, лятото като започнат жегите и понапече там в даден момент и стигнат едни градуси 60-70 и нагоре в комбинация с вибрации, дали ще издържи лепилото. Все пак използвах само локтайд.


Толкова за сега.
Поздрави!
Жабката, която е от горната страна на таблото имаше лек проблем:

С годините от температурите и вибрациите се е напукала основата на винтовете и при посягане за отваряне целия капак остава в ръката на човек.


Известно време се чудих как точно да оправя този проблем и реших да изрежа от тънка ламарина нова основа, която да залепя за таблото.
Е не се получи много добре поради липсата на нужните инструменти и само с наличната тъпа ножовка и още някоя дреболия резултата е това:


Поставени на място пасваха и трябваше само да ги залепя, след което 24 часа съхнене:


И накрая монтаж. Мисля че се получи много добре. Пасва идеално. Притеснявам се само едно, лятото като започнат жегите и понапече там в даден момент и стигнат едни градуси 60-70 и нагоре в комбинация с вибрации, дали ще издържи лепилото. Все пак използвах само локтайд.


Толкова за сега.
Поздрави!
- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Щом колата се кара иска и поддръжка. Радват ме колеги, които се грижат добре за колите си. Поздрави!
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
И пътувайки си по родните пътища километража отново врътна интересна цифра:




- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Здравейте на всички!
Малко да съживя темата.
И така след точно 104 000 км дойде време за смяна на ангренажния ремък, а покрай него сменихме и още няколко неща:


Като цяло двете обслужвания съвпаднаха и към тях прибавихме семеринг на коляновия вал, забелязан, че тече малко по-рано, и два тампона на предните носача.



След като свалихме всички компоненти от ангренажния комплект и обстойна инспекция резултата за 104к км е следния: ролките са наред без видими проблеми по тях, ремъка е почти без никакви следи от употреба, но водната помпа беше показала първи признаци на протичане.



Семеринга нямаше някакви сериозни течове, но се беше вдървило гуменото уплътнение

И накрая всичко по местата си обратно.


След смяната на горивния филтър, за 13 000 км ясно се виждат следите от качественото гориво в България:

И докато майстора се трудеше, а аз нахално обикалях да снимам свърших това:

подсилих лентовите кабели на предното стъкло, левият беше започнал да се закъсва без да има какъвто и да видим натиск от някъде.
Явно просто позицията, в която стои, предизвиква някакво усукване и от там скъсване. Ремонта на такъв скъсан лентов кабел е доста труден, по-горе в темата съм правил такъв на старото стъкло и не е никак лесен. Нека колегите с такива стъкла обърнат внимание на това и вземат мерки преди да е станало късно!


Десният тампон видимо беше провиснал и макар да нямаше никакви шумове в окачването след свалянето на носача той се разпадна:



Монтиране на новите тампони и всичко отново си е на мястото:


Толкова от мен за сега!
Малко да съживя темата.
И така след точно 104 000 км дойде време за смяна на ангренажния ремък, а покрай него сменихме и още няколко неща:


Като цяло двете обслужвания съвпаднаха и към тях прибавихме семеринг на коляновия вал, забелязан, че тече малко по-рано, и два тампона на предните носача.



След като свалихме всички компоненти от ангренажния комплект и обстойна инспекция резултата за 104к км е следния: ролките са наред без видими проблеми по тях, ремъка е почти без никакви следи от употреба, но водната помпа беше показала първи признаци на протичане.



Семеринга нямаше някакви сериозни течове, но се беше вдървило гуменото уплътнение

И накрая всичко по местата си обратно.


След смяната на горивния филтър, за 13 000 км ясно се виждат следите от качественото гориво в България:

И докато майстора се трудеше, а аз нахално обикалях да снимам свърших това:

подсилих лентовите кабели на предното стъкло, левият беше започнал да се закъсва без да има какъвто и да видим натиск от някъде.
Явно просто позицията, в която стои, предизвиква някакво усукване и от там скъсване. Ремонта на такъв скъсан лентов кабел е доста труден, по-горе в темата съм правил такъв на старото стъкло и не е никак лесен. Нека колегите с такива стъкла обърнат внимание на това и вземат мерки преди да е станало късно!


Десният тампон видимо беше провиснал и макар да нямаше никакви шумове в окачването след свалянето на носача той се разпадна:



Монтиране на новите тампони и всичко отново си е на мястото:


Толкова от мен за сега!
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 25 сеп 2017, 11:23
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Здравей колега,
в една твоя публикация видях че си сменил горивен маркуч от филтъра към помппата. Исках да те попитам колко ти струваше този маркуч и от къде мога да го намеря на сметка. Питах на две места и ми искат суми които почти се равняват на нов корпус за горивен филтър.
в една твоя публикация видях че си сменил горивен маркуч от филтъра към помппата. Исках да те попитам колко ти струваше този маркуч и от къде мога да го намеря на сметка. Питах на две места и ми искат суми които почти се равняват на нов корпус за горивен филтър.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 8 госта