ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Малко да повдигнем темата с лек ремонт по люка и задвижващия му мотор.С течение на годините задвижващите жила на люковете се набиват с мръсотия и клеясват.В следствие на това започват да блокират и натоварват мотора на люка.От това и в комбинация с деформирането на външното уплътнение към рамката се получава боксуване, което довежда до изронване на задвижващото колело.Или до деформация на зъбите му.
В моя случай се наложи да махам мотора и да го с заменя с нов.

А това е вътрешното зъбно колело.От метал.То се задвижва посредством пластмасово колело.Пластмасовото колело получава движение посредством червяк от ел. мотор.

Етого и PVC колелото.То пък се притиска от капака на ел.мотора.А капака е също от пластмаса, която старее и се пука.От там и колелото започва да криви и се износва.

Наложи се да заменим мотора.А самия мотор и два вида:
1.Мотор без глобално затваряне (левия)
2.Мотор с глобално затваряне. (десния)

Така след няколко дневна борба, смазване с литиева грес и подмяна на моторите вече сме с работещ люк, без глобално затваряне.Ще търсим решения за възстановяване на капака и зъбното колело на оригиналния мотор.
А ето и малко снимки от Деня на Гинес рекорда на Форд 04.06.2016......






https://www.youtube.com/watch?v=K-yhflRMrSo
В моя случай се наложи да махам мотора и да го с заменя с нов.

А това е вътрешното зъбно колело.От метал.То се задвижва посредством пластмасово колело.Пластмасовото колело получава движение посредством червяк от ел. мотор.

Етого и PVC колелото.То пък се притиска от капака на ел.мотора.А капака е също от пластмаса, която старее и се пука.От там и колелото започва да криви и се износва.

Наложи се да заменим мотора.А самия мотор и два вида:
1.Мотор без глобално затваряне (левия)
2.Мотор с глобално затваряне. (десния)

Така след няколко дневна борба, смазване с литиева грес и подмяна на моторите вече сме с работещ люк, без глобално затваряне.Ще търсим решения за възстановяване на капака и зъбното колело на оригиналния мотор.
А ето и малко снимки от Деня на Гинес рекорда на Форд 04.06.2016......






https://www.youtube.com/watch?v=K-yhflRMrSo

- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Еййй не я оставяш на мира тая кола, има ли място по нея дето не си бръкнал или разглобил.
С този ауспух отзад изглежда супер.

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Колата върви ли върви...Използвам я ежедневно и така дойде реда на ремонтите по ходовата част.
В началото през далечната 2009г. смених една биалетка, двата задни тампона на предните носачи и тампоните на стабилизиращата щанга.
Сега (2016)дойде реда на другата биалетка(лява) и външен кормилен накрайник(ляв).






В началото през далечната 2009г. смених една биалетка, двата задни тампона на предните носачи и тампоните на стабилизиращата щанга.
Сега (2016)дойде реда на другата биалетка(лява) и външен кормилен накрайник(ляв).








- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
След смяната на по-горе споменатите части трополенето продължи.Реших да се възползвам от талона за технически преглед и закарах колата в Мото-Пфое.Там хората бяха супер отзивчиви (благодарности към Наско от Пловдивското "МП").И след 35 минутен тест ми казаха кое е за смяна.
Най-болезненото бе шарнира, който върви заедно с носача.Цена МП ок 550лв.
Не избързах, разпитах, потърсих и накрая мой познат ми предложи рециклирани носачи с нови шарнири от негово бившо Скорпио.Не се замислих и ги взех.Накупих и вътрешен кормилен накрайник( кормилна щанга) и запретнахме ръкави.

Преди да се развие всяка гайка или болт яко се пръскаше с проникващо масло.

Малко се бях наплашил, че разкачването ще е трудно поради ръждясването на крепежите и английския климат на експлоатация, но за щастие не познах.

Това е рециклирания носач, който предварително бях почистил, обезмаслил и боядисал.

Вече сложен.

Реших да не рискувам и си поръчах гайки от Мото-Пфое. Оригинални със втулка срещу саморазвиване. Цена 5,30лв бр.

Всичко се прави и стяга по оригинални предписания.

Дясна кормилна щанга.
Демонтаж....и яко пръскане с проникващо масло.

вижда се връзката с кормилната рейка.
демонтаж/монтаж външен накрайник, маншон, щанга


След като всичко бе монтирано реших да измия кората преди монтажа.

Най-болезненото бе шарнира, който върви заедно с носача.Цена МП ок 550лв.
Не избързах, разпитах, потърсих и накрая мой познат ми предложи рециклирани носачи с нови шарнири от негово бившо Скорпио.Не се замислих и ги взех.Накупих и вътрешен кормилен накрайник( кормилна щанга) и запретнахме ръкави.

Преди да се развие всяка гайка или болт яко се пръскаше с проникващо масло.


Малко се бях наплашил, че разкачването ще е трудно поради ръждясването на крепежите и английския климат на експлоатация, но за щастие не познах.

Това е рециклирания носач, който предварително бях почистил, обезмаслил и боядисал.

Вече сложен.

Реших да не рискувам и си поръчах гайки от Мото-Пфое. Оригинални със втулка срещу саморазвиване. Цена 5,30лв бр.

Всичко се прави и стяга по оригинални предписания.


Дясна кормилна щанга.
Демонтаж....и яко пръскане с проникващо масло.

вижда се връзката с кормилната рейка.

демонтаж/монтаж външен накрайник, маншон, щанга


След като всичко бе монтирано реших да измия кората преди монтажа.


- Erudit
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 22 яну 2012, 23:04
- Модел на автомобила: Ford Mustang 3.8i
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Пазаруваш от Аутокели,забелязвам.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Накупих си малко оригинални части от Мото-Пфое.Много ми харесва отношението им и факта, че като дойде част за скорпио знаят, че е за мен.Просто само аз купувам в Пловдив



След като се смених носачите, реших да рециклирам старите...


За съжаление ми се повреди радио СD - Еон 6006.По-точно се развали механиката която предвижва дисковете на вградения чейнджър вътре.Знаех от мой познат, че това често се случва при тези модели и много трудно се ремонтира, поради сложността на изработка.Реших да не я ремонтирам и да заменя приемника с друг.Лятото взех от един мой приятел (съфорумник) Краси от Севлиево, Еон 6000 от Мондео.Взех го просто за резерва и явно не съм сгрешил. Инсталирахме го и започнах да търся към него оригинален външен чейнджър.Доста търсих и все на камък, до момента в който Светльо и Мартин от София (пичовете с Мондеотата) ми предложих вариант.И така се сдобих с чейнджър от Мондео Мк3 "Кларион".В комплект с необходимите(тъй важни) букси за монтажа.
Знам, че четат статията и им пращам едно голямо НАЗДРАВЕ

На ново изработен и удължен кабел.Удължен за да стигне от радиоприемника до багажника.

Ето я и тъй важната букса.

А това е интерфейс модула за управлението на Еон 6000 от волана (от Мондео Мк2)

6 дисковия чейнджър

А това е вратичката която открива достъп към "магазина" .Вратичката е с ремонтирана ключалка и вече се отваря фабрично.

Това е ABS + TCS контолнен модул.Взех го за резерва (защото става както на 2,0, така и на 2,9 Косито).Основно почистен и с промит клапанен блок с нова спирачна течност.



На следващите снимки е показано състоянието на кабелите към захранващия му куплунг.Снимките говорят сами за себе си.Ще последва пълна замяна на всички кабели и направа на нов сноп.



Наближава време да сменям маслото и реших да направя една промивка на ДВГ.Купих съответната добавка и приложих дадените упътвания.Добавката е на "Liqui-Moly" и се слага в моторното масло директно.Кара се от 100-300км и старото масло се източва.Заедно с него пада и разтворения нагар.


Да се върнем към монтажа на чейнджъра.След като прекарахме кабела под декоративните кори на праговете се насочихме към монтажа в багажника.

Направи се шаблон и се разпроби металния панел под задното стъкло.Посредством крепежи от типа болт-гайка и гумени подложки се прикрепи чейнджъра.



Сега остава да се проследи инсталацията от интерфейса към лоста за управление на радиото от волана.Да се проверят всички връзки и кабели.





След като се смених носачите, реших да рециклирам старите...


За съжаление ми се повреди радио СD - Еон 6006.По-точно се развали механиката която предвижва дисковете на вградения чейнджър вътре.Знаех от мой познат, че това често се случва при тези модели и много трудно се ремонтира, поради сложността на изработка.Реших да не я ремонтирам и да заменя приемника с друг.Лятото взех от един мой приятел (съфорумник) Краси от Севлиево, Еон 6000 от Мондео.Взех го просто за резерва и явно не съм сгрешил. Инсталирахме го и започнах да търся към него оригинален външен чейнджър.Доста търсих и все на камък, до момента в който Светльо и Мартин от София (пичовете с Мондеотата) ми предложих вариант.И така се сдобих с чейнджър от Мондео Мк3 "Кларион".В комплект с необходимите(тъй важни) букси за монтажа.
Знам, че четат статията и им пращам едно голямо НАЗДРАВЕ


На ново изработен и удължен кабел.Удължен за да стигне от радиоприемника до багажника.

Ето я и тъй важната букса.

А това е интерфейс модула за управлението на Еон 6000 от волана (от Мондео Мк2)

6 дисковия чейнджър

А това е вратичката която открива достъп към "магазина" .Вратичката е с ремонтирана ключалка и вече се отваря фабрично.

Това е ABS + TCS контолнен модул.Взех го за резерва (защото става както на 2,0, така и на 2,9 Косито).Основно почистен и с промит клапанен блок с нова спирачна течност.




На следващите снимки е показано състоянието на кабелите към захранващия му куплунг.Снимките говорят сами за себе си.Ще последва пълна замяна на всички кабели и направа на нов сноп.



Наближава време да сменям маслото и реших да направя една промивка на ДВГ.Купих съответната добавка и приложих дадените упътвания.Добавката е на "Liqui-Moly" и се слага в моторното масло директно.Кара се от 100-300км и старото масло се източва.Заедно с него пада и разтворения нагар.


Да се върнем към монтажа на чейнджъра.След като прекарахме кабела под декоративните кори на праговете се насочихме към монтажа в багажника.

Направи се шаблон и се разпроби металния панел под задното стъкло.Посредством крепежи от типа болт-гайка и гумени подложки се прикрепи чейнджъра.



Сега остава да се проследи инсталацията от интерфейса към лоста за управление на радиото от волана.Да се проверят всички връзки и кабели.


- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
А защо не помисли за екектронен чейнджер, доста по функционално и удобно. Аз съм с такъв на ятур и съм много доволен.
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Такава рядка и ценна машина не заслужава модерни джаджи като Yatour, тука се гони 100% оригинал. Скорпиото е истински автомобил, отскоро имам досег до едно мк1, няма общо с Фокуси, Мондеота и прочие "масовки".
Sent from my Lenovo A6010 using Tapatalk
Sent from my Lenovo A6010 using Tapatalk
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Дойде реда на смяната на маслото.Предварително бях сложил добавка за почистване на двигателя с която карах към 160 км.И я източих със старото масло.


А това са новите консумативи.Като реших към маслото от същата фирма да добавя и добавка с молибден за по-добро триене.
Реших и да сменя антифриза.промих системата и почистих казанчето по рецепта на Ицо Горския.Морска сол и кислол.


И възстановяване на кабелния сноп и буксата на ABS/TCS модула.






А това са новите консумативи.Като реших към маслото от същата фирма да добавя и добавка с молибден за по-добро триене.

Реших и да сменя антифриза.промих системата и почистих казанчето по рецепта на Ицо Горския.Морска сол и кислол.


И възстановяване на кабелния сноп и буксата на ABS/TCS модула.






- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Вече подготвени за зимата със стандартни RS джанти 16" за модела и със "Косито" са като братя https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ted-public
Лятните джанти грижливо измити и консервирани за след зимата.А четката за джанти на "Nigrin" прави чудеса. Много съм доволен и горещо препоръчвам.
https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ted-public
https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ted-public
https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ted-public
https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ed-public/
Лятните джанти грижливо измити и консервирани за след зимата.А четката за джанти на "Nigrin" прави чудеса. Много съм доволен и горещо препоръчвам.
https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ted-public
https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ted-public
https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ted-public
https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ed-public/

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Да се похваля с новия си заден стоп.Най-сетне се сдобих с фейслифтов среден стоп за Мк2 "Hella" 1998.Макар и със забележки, които успях да ремонтирам и да сведа до минимум.Въпросния стоп го взех от ударена кола и проучвайки вариантите за ремонт в западните и руски сайтове приложих различни техники и накрая се вижда резултата.Изградих със смола липсващото парче.Залепих пукнатините пък със смола, шлайфах и полирах.Боядисах с черен спрей и тонирах с транспарантен червен зоната на пукнатините.После пак полирах с пасти.Смених всички крушки и монтирах.
Имаше вариант и да го лакирам, но не ми се стори нужно.











Имаше вариант и да го лакирам, но не ми се стори нужно.












- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Много добре стои с фейсовия стоп, но ще трябва и отпред да стане пълния фейслифт.
Изпратено от моят Lenovo A6010 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Lenovo A6010 с помощта на Tapatalk
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Колата си я ползвам всекидневно и все не ми остава време да я поглезя както останалите ми коли.Но ето че все пак реших да се позанимавам с нея, макар и в края на активния сезон.Като за начало смяна на гумичката на спирачния педал.Новата е българско производство


Отдавна имах проблеми с дръжките на вратите отвътре.Поради бежовия цвят и годините те се бяха захабили и променили цвета.Боядисвах ги със специални бои, но резултата беше временен.Боята не издържаше повече от половин година и то при много пазене...Варианта бе да ги дам на "Автореновация" или да ги претапицирам. Консултирах се с големия майстор на кожи, автотапицер и съфорумник Краси Стефанов и му ги пратих да се развихри.
Е и той се развихри - направи ги оригинално, като на новите "аудита".Абе майсторска работа.
Ето снимки...


Краси също ми направи и нов маншон на скоростния лост.
Самия лост пък се наложи да го сменя.Причината бе, че се счупи механизма за повдигане на блокировката за R скорост.Това е често срещан проблем при Mk2.Взех нов, по-запазен от донор. Ремонтирах го (изградих го със смола и кит) и ето резултата:


А така изглежда след монтажа..





И сме готови за зимния сезон (със зимните 16" 225 50)





Отдавна имах проблеми с дръжките на вратите отвътре.Поради бежовия цвят и годините те се бяха захабили и променили цвета.Боядисвах ги със специални бои, но резултата беше временен.Боята не издържаше повече от половин година и то при много пазене...Варианта бе да ги дам на "Автореновация" или да ги претапицирам. Консултирах се с големия майстор на кожи, автотапицер и съфорумник Краси Стефанов и му ги пратих да се развихри.
Е и той се развихри - направи ги оригинално, като на новите "аудита".Абе майсторска работа.
Ето снимки...


Краси също ми направи и нов маншон на скоростния лост.
Самия лост пък се наложи да го сменя.Причината бе, че се счупи механизма за повдигане на блокировката за R скорост.Това е често срещан проблем при Mk2.Взех нов, по-запазен от донор. Ремонтирах го (изградих го със смола и кит) и ето резултата:


А така изглежда след монтажа..





И сме готови за зимния сезон (със зимните 16" 225 50)




- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Годините минават и колите стареят.Независимо от поддръжката идва моментът на износването на дадени компоненти.Това се случи с ABS/ASR системата. Изведнъж спря да работи. След диагностика се стигна до извода, че проблемът е в някой заден датчик, но уви прогнозата не се оправда.
Решението го взехме бързо - за изключване на всякакви грешки, свързани с ел. инсталацията сменяме всичко. От модула до всеки един датчик( във всяко колело).
Ако и тогава не проработи - сменяме хидравличния блок с електронното управление.


Направих и предзимното захранване на кожата.Ниските температури са също толкова вредни колкото и горещините през лятото.




Дефектираха и led-те на осветлението във вратите.Честите проблеми ме накараха да купя led Т-10 на Канбус - за 4 бр. 25лв. Сега ще видим колко ще изкарат!? Иначе светят доста добре.


И най-накрая след близо 1 година ни остана време да монтираме електрониката за follow-me-home. Иначе казано автоматично вкл. и изкл. на фаровете с дистанционното управление.Най-сложното в "играта" е че ползваме оригиналното дистанционно и оригиналния управляващ модул CCM.


Ето и резултата
https://www.youtube.com/watch?v=jFO9o3J68Yk&feature=youtu.be
Решението го взехме бързо - за изключване на всякакви грешки, свързани с ел. инсталацията сменяме всичко. От модула до всеки един датчик( във всяко колело).
Ако и тогава не проработи - сменяме хидравличния блок с електронното управление.


Направих и предзимното захранване на кожата.Ниските температури са също толкова вредни колкото и горещините през лятото.





Дефектираха и led-те на осветлението във вратите.Честите проблеми ме накараха да купя led Т-10 на Канбус - за 4 бр. 25лв. Сега ще видим колко ще изкарат!? Иначе светят доста добре.


И най-накрая след близо 1 година ни остана време да монтираме електрониката за follow-me-home. Иначе казано автоматично вкл. и изкл. на фаровете с дистанционното управление.Най-сложното в "играта" е че ползваме оригиналното дистанционно и оригиналния управляващ модул CCM.



Ето и резултата
https://www.youtube.com/watch?v=jFO9o3J68Yk&feature=youtu.be

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Поздрави от планината.Последния европейски седан на Форд със задно, не се плаши от сняг и лед.


https://www.youtube.com/watch?v=UuybKey4S3k&feature=youtu.be



https://www.youtube.com/watch?v=UuybKey4S3k&feature=youtu.be

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Минаха 9 години откакто купих любимото ми десняче.За този период направихме доста надграждания по екстериора и интериора на колата.Накратко казано аз и бащата (G&M INDIVIDUAL) преобразихме това Scorpio базова Ghia в модел с всички възможни екстри, без еквивалент с друг такъв автомобил.Няма да изброявам какво сме направили, хората които ме познават го знаят.Доста е писано, а темата тук във форума е доста подробна.И така.......наред с вграждането на екстрите,новите салони,стотиците метри кабелни трасета, безбройните електронни модули, едрогабаритни части и джанти автомобила се караше и експлоатираше като ежедневна кола.Респективно на всеки 10 000 км се сменяха консумативи(масло и филтри).Накратко казано безпроблемен и лек за поддържа автомобил.
В началото на тази година една от бобините на запалването излезе от строя.Смених я и след една седмица същата участ последва и съседната.Смених и нея.И так още една смяна(трета).Това ни навя на мисълта, че трябва да се смени цялата запалителна система.
Поръчани бяха нови кабели,нови свещи(платинени),нов датчик разпределителен вал и работите заспаха.



Малко след тези операции започнах да чувам странни звуци откъм задно ляво колело. Оказа се, че имам развита гайка на задната лява главина.И се почна филма.....Оказа се че гайката и съответно резбата не са като при моделите Мк1. Иначе казано не са с лява резба.Много глупаво решение от Форд. Разчита се само на стопорната гайка да одържи цялото натоварване. Разчетох се в чуждите форуми и се оказа, че това е често срещан проблем за всички Мк2.Гайката се саморазвива, получава се луфт и биене и докато се усетиш гнездото на главината се разбива. Не помага слагането на нови лагери. Така че се наложи да купя цял носач (от комби) и да си сваля главината.
Цял ден разгобявахме носача за да изкараме главината. После няколко дена рециклирах частите от него за да ги върна към живота.....


Яко чистене,преобразуватели,грундове, бои и имаше краен резултат........


Успоредно с тези процедури рециклирахме и спирачния апарат





Апарата е като нов, с всичко сменено по него.


Така.............Всичко беше готово за монтажа на новата главина.Бях взел и нов комплект лагери.Свалихме колелото, приготвихме динамометричния ключ и в момента в който решихме да напънем и да развием гайката.......тя се разви, почти без усилие.
Оказа се, че се е саморазвила. Направихме си един експеримен - натегнахме до нужните Nm и се качих да направя едно кръгче с колата.
Шума изчезна, изчезна и досадното сеене при висока скорост.Явно лагерите и главината бяха здрави.После вдигнахме колата на крик и проверихме за луфтове. Всички излезна точно. За момента си спестихме едно махане/качване на главина.
Ще видим до кога....
Друго нещо което реших да направя бе да рециклирам двата предни носача.И задните им тампони.Вече уверен в качествената работа на майсторите от механична работилница гр. Пловдив им поверих двата носача.А тампоните занесох на колегите им от "Гуматрейд" - специалисти в областта на рециклиране и изработка на каучукови изделия.
Резултата.....



Всичко е налично и сега чака време да го подменим.
След време се наложи да сменя двата електронни блока във вратите.В единия беше влезнала влага и разрушила електрониката.Другия също даваше дефект.Макар и херметично затворен електронния блок бе пропуснал водата...


Смених и дясното огледало защото механиката му се развали и електрическата задвижка боксуваше.
Успоредно с това реших да си купа резервен комплект лагери от МП, както и едни накладки, ей така да има...



А ето и последната новост.То по-скоро не е новост, а горчива реалност ескалирала през последните два сезона.....
лаковото покритие.....



Тука могат да се напишат няколко страници по темата за некадърните, некоректните,бездарните и прочее майстори.Всеки се е сблъсквал с тях под една или друга форма.Няма да влизам в излишни словоизлияния.Ефекта се вижда от снимките, а на живо е отвратително. Простата истина е следната преди 4години дадох луди пари на уж ТОП бояджия да ми боядиса 70% от колата и той си остави ръцете.....И не защото не може, а защото използва най-евтините материали и остатъци от предишните си клиенти.....факт.Така се губи доверие и най-вече клиенти.
Този сезон бях планувал сам да си ги боядисам, но поради многото ангажименти и липса на място реших да поверя тази задача на един мой познат и приятел Емо Паруша. Евала брат справи се отлично!






Купих от Драго колор най-скъпите материали - бои,лакове,шприцове.....ефекта трябва да е продължителен..





В началото на тази година една от бобините на запалването излезе от строя.Смених я и след една седмица същата участ последва и съседната.Смених и нея.И так още една смяна(трета).Това ни навя на мисълта, че трябва да се смени цялата запалителна система.
Поръчани бяха нови кабели,нови свещи(платинени),нов датчик разпределителен вал и работите заспаха.



Малко след тези операции започнах да чувам странни звуци откъм задно ляво колело. Оказа се, че имам развита гайка на задната лява главина.И се почна филма.....Оказа се че гайката и съответно резбата не са като при моделите Мк1. Иначе казано не са с лява резба.Много глупаво решение от Форд. Разчита се само на стопорната гайка да одържи цялото натоварване. Разчетох се в чуждите форуми и се оказа, че това е често срещан проблем за всички Мк2.Гайката се саморазвива, получава се луфт и биене и докато се усетиш гнездото на главината се разбива. Не помага слагането на нови лагери. Така че се наложи да купя цял носач (от комби) и да си сваля главината.
Цял ден разгобявахме носача за да изкараме главината. После няколко дена рециклирах частите от него за да ги върна към живота.....




Яко чистене,преобразуватели,грундове, бои и имаше краен резултат........


Успоредно с тези процедури рециклирахме и спирачния апарат





Апарата е като нов, с всичко сменено по него.


Така.............Всичко беше готово за монтажа на новата главина.Бях взел и нов комплект лагери.Свалихме колелото, приготвихме динамометричния ключ и в момента в който решихме да напънем и да развием гайката.......тя се разви, почти без усилие.




Друго нещо което реших да направя бе да рециклирам двата предни носача.И задните им тампони.Вече уверен в качествената работа на майсторите от механична работилница гр. Пловдив им поверих двата носача.А тампоните занесох на колегите им от "Гуматрейд" - специалисти в областта на рециклиране и изработка на каучукови изделия.
Резултата.....




Всичко е налично и сега чака време да го подменим.

След време се наложи да сменя двата електронни блока във вратите.В единия беше влезнала влага и разрушила електрониката.Другия също даваше дефект.Макар и херметично затворен електронния блок бе пропуснал водата...


Смених и дясното огледало защото механиката му се развали и електрическата задвижка боксуваше.
Успоредно с това реших да си купа резервен комплект лагери от МП, както и едни накладки, ей така да има...



А ето и последната новост.То по-скоро не е новост, а горчива реалност ескалирала през последните два сезона.....
лаковото покритие.....



Тука могат да се напишат няколко страници по темата за некадърните, некоректните,бездарните и прочее майстори.Всеки се е сблъсквал с тях под една или друга форма.Няма да влизам в излишни словоизлияния.Ефекта се вижда от снимките, а на живо е отвратително. Простата истина е следната преди 4години дадох луди пари на уж ТОП бояджия да ми боядиса 70% от колата и той си остави ръцете.....И не защото не може, а защото използва най-евтините материали и остатъци от предишните си клиенти.....факт.Така се губи доверие и най-вече клиенти.
Този сезон бях планувал сам да си ги боядисам, но поради многото ангажименти и липса на място реших да поверя тази задача на един мой познат и приятел Емо Паруша. Евала брат справи се отлично!







Купих от Драго колор най-скъпите материали - бои,лакове,шприцове.....ефекта трябва да е продължителен..







- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Младене жив ли е звера
Скоро не си ни радвал с нови процедури 


Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
здр. Иво. В перфектна кондиция е. Карам си го евридей.Нови екстри не съм му слагал, че вече няма място за кабели...хахахахаха предстои скоро да сменя тампоните на носачите и стаб. щангата.Но под секрет само на теб ще кажа, че се очаква напролет да получи ново сърце.......И да стане "малко" по динамичен
Иначе ето го измит, пастиран и подготвен за зимата....




- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Страшен е ! Сега като дойда искам един тестдрайв на живо
Пък и аз имам проекти за тебе по фикуса 




Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Няма втори такъв Скорпион! 


Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта