ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Какъв е този Кислол, какво съдържа, за какво се използва ....
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
За почистване на фасади го ползвам аз, мрамора си чистя, ама явно и за джанти става.

- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Нямаш спирка бе човек... Най-после 17-ки. А като намерим оригиналните за модела, ще има и за зима и за лято. 

- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Можем да поспорим по тоя въпрос, но не тук е мястотоЯЛТА написа:И аз също се чудя, как колеги преминават зимно време на по малък цолаж гуми/джанти, при факта че по голямата гума осигурява по плавно и лесно потегляне при хлъзгав път, нооооо............

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
И така след появата на неравномерен празен ход, леки прекъсвания и неравномерно разгръщане на мощността дойде редът и на смяната на електрическата инсталация в двигателния отсек. Подготвихме се с материали и 2 дена свободно време и започнахме...
Проблемите са характерни за този модел на форд ,както и за повечето ел. инсталации вграждани в много немски автомобили в периода 1995-1998 год.
Проблемите са породени от некачествени изолации на ел. проводниците и в следствие на температурата и агресивната среда( маслени пари). Иначе казано изолацията се втвърдява , губи еластичността си и се разпада.Вследствие на което проводниците се опират един в друг и причиняват грешки в работата е електронните управляващи блокове при което двигателя започва да не работи нормално и по някога даже спира
Започваме направо от основния кабелен сноп, който подава нформацията от отделните датчици към ЕЕС V.

От там продължаваме към "разклонителната кутия" и управлението на дюзите.

Първо премахваме оригиналната външна изолация на кабелния сноп за да открием кабелите.

Изолацията на отделните проводници е свръх чуплива и при самото докосване се разпада.Както се вижда по снимката медта лъщи.


Самото възстановяване се прави по етапно и последователно , като от основата на куплунга се пуска новия проводник( със съответното сечение) и се прекарва до датчика.
И стигаме до групата от 4 основни датчика:
1.Електромагнитния клапан поддържащ равномерния празен ход.
2. Датчика за температурата на охладителната течност на двигателя подаващ данни към ЕЕС V
3. Датчика за температурата на охладителната течност на двигателя подаващ данни арматурното табло.
4.Датчика на коляновия вал , който е в дълбочина в долната част( с пунктира)

Ето още една снимка на оголени и окислени проводници.


Всичко се запоява и изолира тройно, а на места и четворно стермошлаух, изолираща лента на "TESA", бандажна лента и "Бишоп 968" (самовулканизираща лента).



Преминаваме и към захранването на бубините и датчика на разпределителния вал.

И те така всичко се реновира.Последва първоначално запалване в следствие на което колата заработи неравномерно и загасна след около 1 минута. Последва повторно запалване при което работата на двигателя се успокои и влезна в нормално обороти - малко под 1000 об.
Всичко това бе абсолютно нормално, тъй като сега се получават нови параметри от всички сензори и датчици и биват заменени в паметта на ЕЕС V. След това покарах колата няколко километра в смесен режим( както пише в дебелите книги) от градски трафик 40-50 км/ч до извънградски режим около 180 км/ч за да може да се самонастрои компютъра.
Резултата е следния:
1.Равномерен празен ход във всички диапазони на температура на двигателя( при студен и загрял двигател 20 до 120 градуса )
2.Равномерно разгръщане на мощността (доускорение във всчки диапазони)
3.Повече мощност ("пъргавина")
4.Надявам се и по-нисък разход на бензин (не съм го засичал ) !
И в последствие решихме да заменим халогенните крушки на фаровете за мъгла с ксенонови.При което си взех комплект Н3 6000К

И съответно демонтаж на блока- фар за мъгле/мигач.

Мислехме че всичко ще е на принципа - наложи-свържи, но не се оказа така!
Ето балона на ксеноновата крушка -
Ето и сравнение на габаритния размер L на двете крушки.

При положение че сме зависими от мястото в самия фар- това си бе голям проблем. Наложи се използването и направата на втулки от огнеупорна пластмаса.За да се монтират. Но в краен случай всичко стана.
Доволен съм много от резултата.И като визия и най-вече като мощност на светлината. И бързам да спомена че фаровете не заслепяват. Самия фар има система за регулиране посредством зъбни колела, а и самата крушка не свети директно.Пред крушката има метално бомбе което връща светлинния сноп назад, той пък от своя страна се отразява в хромираното покритие в дъното(основата) на фара.



Проблемите са характерни за този модел на форд ,както и за повечето ел. инсталации вграждани в много немски автомобили в периода 1995-1998 год.
Проблемите са породени от некачествени изолации на ел. проводниците и в следствие на температурата и агресивната среда( маслени пари). Иначе казано изолацията се втвърдява , губи еластичността си и се разпада.Вследствие на което проводниците се опират един в друг и причиняват грешки в работата е електронните управляващи блокове при което двигателя започва да не работи нормално и по някога даже спира

Започваме направо от основния кабелен сноп, който подава нформацията от отделните датчици към ЕЕС V.

От там продължаваме към "разклонителната кутия" и управлението на дюзите.

Първо премахваме оригиналната външна изолация на кабелния сноп за да открием кабелите.

Изолацията на отделните проводници е свръх чуплива и при самото докосване се разпада.Както се вижда по снимката медта лъщи.


Самото възстановяване се прави по етапно и последователно , като от основата на куплунга се пуска новия проводник( със съответното сечение) и се прекарва до датчика.
И стигаме до групата от 4 основни датчика:
1.Електромагнитния клапан поддържащ равномерния празен ход.
2. Датчика за температурата на охладителната течност на двигателя подаващ данни към ЕЕС V
3. Датчика за температурата на охладителната течност на двигателя подаващ данни арматурното табло.
4.Датчика на коляновия вал , който е в дълбочина в долната част( с пунктира)

Ето още една снимка на оголени и окислени проводници.


Всичко се запоява и изолира тройно, а на места и четворно стермошлаух, изолираща лента на "TESA", бандажна лента и "Бишоп 968" (самовулканизираща лента).



Преминаваме и към захранването на бубините и датчика на разпределителния вал.

И те така всичко се реновира.Последва първоначално запалване в следствие на което колата заработи неравномерно и загасна след около 1 минута. Последва повторно запалване при което работата на двигателя се успокои и влезна в нормално обороти - малко под 1000 об.
Всичко това бе абсолютно нормално, тъй като сега се получават нови параметри от всички сензори и датчици и биват заменени в паметта на ЕЕС V. След това покарах колата няколко километра в смесен режим( както пише в дебелите книги) от градски трафик 40-50 км/ч до извънградски режим около 180 км/ч за да може да се самонастрои компютъра.
Резултата е следния:
1.Равномерен празен ход във всички диапазони на температура на двигателя( при студен и загрял двигател 20 до 120 градуса )
2.Равномерно разгръщане на мощността (доускорение във всчки диапазони)
3.Повече мощност ("пъргавина")
4.Надявам се и по-нисък разход на бензин (не съм го засичал ) !
И в последствие решихме да заменим халогенните крушки на фаровете за мъгла с ксенонови.При което си взех комплект Н3 6000К

И съответно демонтаж на блока- фар за мъгле/мигач.

Мислехме че всичко ще е на принципа - наложи-свържи, но не се оказа така!

Ето балона на ксеноновата крушка -

Ето и сравнение на габаритния размер L на двете крушки.

При положение че сме зависими от мястото в самия фар- това си бе голям проблем. Наложи се използването и направата на втулки от огнеупорна пластмаса.За да се монтират. Но в краен случай всичко стана.
Доволен съм много от резултата.И като визия и най-вече като мощност на светлината. И бързам да спомена че фаровете не заслепяват. Самия фар има система за регулиране посредством зъбни колела, а и самата крушка не свети директно.Пред крушката има метално бомбе което връща светлинния сноп назад, той пък от своя страна се отразява в хромираното покритие в дъното(основата) на фара.



- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Браво човече, всичко е станало 6. Все повече се чудя, какво правиш още в тоя Баумакс.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
След по предишното изчистване на джантите дойде време да сменя надписите на капачките им. Просто държа да са с логото на форд (оригинално Autec). Търсих из нета капачки - кои оригинални, кои не и се оказа че има различни стандарти за диаметър на капачките при лятите джанти.Оригиналните от форд се разминават с 5мм.
Така, че решихме да премахнем оригиналното лого( Autec) и да поръчаме да ни изработят лого на Форд върху фолио, което да залепим на капачките.
Специално двупластово фолио: горен слой алуминий, отдолу черна основа. Гравиране посредством лазер.Също така фолиото е UV устойчиво и влаго устойчиво.
Шрифта е копиран и обработен ръчно с помоща на програма "Корел"
Ето и крайния продукт:


И да се похваля - дойде специално поръчаната ми (рядко срещана)брошура от Германия, за Форд Скорпио Фейслифт 1998 с перфектно качество.



Така, че решихме да премахнем оригиналното лого( Autec) и да поръчаме да ни изработят лого на Форд върху фолио, което да залепим на капачките.
Специално двупластово фолио: горен слой алуминий, отдолу черна основа. Гравиране посредством лазер.Също така фолиото е UV устойчиво и влаго устойчиво.
Шрифта е копиран и обработен ръчно с помоща на програма "Корел"
Ето и крайния продукт:



И да се похваля - дойде специално поръчаната ми (рядко срещана)брошура от Германия, за Форд Скорпио Фейслифт 1998 с перфектно качество.




- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
С предстоящото настъпване на зимата реших да подготвя купето и лака на действието на агресивните препарати за почистване на пътищата, солта, калта, камъчетата, снега и многото други неприятни фактори.И тъй като съм фен на пастирането и любителски се занимавам с това ще покажа първо няколко снимки на обработена боя с хубав препарат и какъв е ефекта от него при дъжд.



Ясно се вижда как препарата или така наречената вакса е образувала защитен филм и водата стои на капки по детайлите.Точно този филм предпазва горния слой на боята - лака от вредното действие на слънчевите лъчи, водата, калта, снега и др.Също предпазва от леки надрасквания от храсти, камъчета и т.н.
Една обработка с качествен препарат остава да действа от 2-3 месеца.Или иначе казано защитното и действие е с такъв порядък.По-честото пастиране с правилни препарати още повече допринася за по-дългия живот на боят.
Друго съществено преимущество на пастирането е че автомобила се цапа по-трудно и се почиства по-лесно.И не на последно място изглежда много по-добре и привлича погледите.
Накратко ще опиша в какво се състои основното почистване и какво съм направил.
Време продължителност - около 4-5 часа.
Колата се измива с авто-шампоан(за мен най-доброто Sonax Extrem 2x1) и се подсушава добре.Освен това според мен хубавото измиване става само ръчно,като така могат да бъдат достигнати и най-трудно достъпните места.По автомивките се гони бързина и се мие с агресивни препарати(безконтактно миене) които прониквайки в микропукнатините на по-стари лакове могат да ги унищожат.А алуминиевите детайли(като лайсните по вратите и гумите около стъклата биват съсипани).
Почистих и всички гумени съединения по вратите и багажника.Отвътре се натрупва много прах и мръсотия.

Също за удължаването на експлоатационния срок на стъклочистачките(без значение от марката) периодически перата им трябва да се почистват.Така също се предпазват стъклата от надраскване.

След като колата е измита и подсушена преминах към нанасянето на защитния слой.Става въпрос за Sonax Extreme първи номер.Като преди това бях я третирал със "Sonax Extreme номер 3".Нанасянето на пастата става посредством губичка за паста на "Sonax"

Пастата е от ново поколение и се нанася много лесно.Тя е кремообразна и не матира гумените и черните пластмасовите детайли.Същевременно позволява да се нанася и при пряка слънчева светлина.Но все пак оптимални условия на нанасяне са по-ниските температури и избягването на пряко слънце.При мен тези условия бяха на 100%.
Самата серия на "Sonax" е много качествена и предлага громен избор от автокозметика. Но цените са доста високи.Тук е мястото да вметна и добре познатия лаф, който един мой комшия често употребява (кара МВ S 350 2012) : "Качеството има цена..."
След като пастата е нанесена се разнася с помощта на микрофибърна кърпа (също "Sonax")
Хубаво е да се работи с кръгообразни движения и детайл по детайл.Ето и готовия преден капак:

Дойде времето да се обработът броните и стоповете на колата.Тъй като тези най- крайни елементи са поставени под непрекъснатото влияние на всякакви въздействия и съприкосновения реших да ги обработя с "Sonax" номер 2.


Качественото обработване на купето е свързано и с обработка на вътрешните метални части.

След външното почистване дойде редът и на подготовката на кожения салон.Тъй като зимата свива кожата е хубаво тя да се обработи качествено.И естествено аз използвам доказалия се препарат на "Sonax" за кожа пад формата на крем.Той освежава, почиства и прави еластична кожата.И има изключително дълготрайно действие.Много трябва да се внимава с нанасянето му, тъй като кожата ми е частично перфорирана и може де се запушат отворите.Нанасях го на малки количества и с помощта на мека кърпа.Доказателство за отличното качество на "Sonax" е това че при сядане кожата омеква, Но не става хлъзгава.




Почистих таблата и волана.
Привършвайки с външното и вътрешното почистване преминах към консервация и защита на ключалките и гумените уплътнения на вратите.Както знаем зимно време гумите на вратите са най-натоварени, особено при минусовите температури.Поради процеса на стареене и в комбинация със замръзналата вода или влага те лесно могат да се скъсат. За целта е хубаво да се обработят с препарат.Реших да използвам един нов за мен препарат, подарен ни от един наш голям приятел Игнат Гатев
.
Останах изключително изненадан от качествата му.И вече забравям марки от рода на WD 40.Изключително универсален е прави гумите меки, смазва,отблъсква влагата, премахва скърцанията и консервира.Само ще добавя че кожата на ръцете омеква.
Ключалките са предпазени от замръзване и смазани.

гумените уплътнения

пантите на вратите

Ключалката на багажника


Имаше и нужда от корекции по най-използвания детайл, а именно кожената дръжка на шофьорската врата.Почистих мястото и го боядисах с боя за кожа със същия цвят.



За най-накрая оставих външното и вътрешно почистване на стъклата и огледалата.От изключителна важност за безопасното шофиране е тяхната кристална видимост.

Вътрешно стъклата обработих с препарат против запотяване:

Вече сме готови:







Ясно се вижда как препарата или така наречената вакса е образувала защитен филм и водата стои на капки по детайлите.Точно този филм предпазва горния слой на боята - лака от вредното действие на слънчевите лъчи, водата, калта, снега и др.Също предпазва от леки надрасквания от храсти, камъчета и т.н.
Една обработка с качествен препарат остава да действа от 2-3 месеца.Или иначе казано защитното и действие е с такъв порядък.По-честото пастиране с правилни препарати още повече допринася за по-дългия живот на боят.
Друго съществено преимущество на пастирането е че автомобила се цапа по-трудно и се почиства по-лесно.И не на последно място изглежда много по-добре и привлича погледите.
Накратко ще опиша в какво се състои основното почистване и какво съм направил.

Време продължителност - около 4-5 часа.

Колата се измива с авто-шампоан(за мен най-доброто Sonax Extrem 2x1) и се подсушава добре.Освен това според мен хубавото измиване става само ръчно,като така могат да бъдат достигнати и най-трудно достъпните места.По автомивките се гони бързина и се мие с агресивни препарати(безконтактно миене) които прониквайки в микропукнатините на по-стари лакове могат да ги унищожат.А алуминиевите детайли(като лайсните по вратите и гумите около стъклата биват съсипани).
Почистих и всички гумени съединения по вратите и багажника.Отвътре се натрупва много прах и мръсотия.

Също за удължаването на експлоатационния срок на стъклочистачките(без значение от марката) периодически перата им трябва да се почистват.Така също се предпазват стъклата от надраскване.

След като колата е измита и подсушена преминах към нанасянето на защитния слой.Става въпрос за Sonax Extreme първи номер.Като преди това бях я третирал със "Sonax Extreme номер 3".Нанасянето на пастата става посредством губичка за паста на "Sonax"

Пастата е от ново поколение и се нанася много лесно.Тя е кремообразна и не матира гумените и черните пластмасовите детайли.Същевременно позволява да се нанася и при пряка слънчева светлина.Но все пак оптимални условия на нанасяне са по-ниските температури и избягването на пряко слънце.При мен тези условия бяха на 100%.
Самата серия на "Sonax" е много качествена и предлага громен избор от автокозметика. Но цените са доста високи.Тук е мястото да вметна и добре познатия лаф, който един мой комшия често употребява (кара МВ S 350 2012) : "Качеството има цена..."

След като пастата е нанесена се разнася с помощта на микрофибърна кърпа (също "Sonax")

Хубаво е да се работи с кръгообразни движения и детайл по детайл.Ето и готовия преден капак:

Дойде времето да се обработът броните и стоповете на колата.Тъй като тези най- крайни елементи са поставени под непрекъснатото влияние на всякакви въздействия и съприкосновения реших да ги обработя с "Sonax" номер 2.


Качественото обработване на купето е свързано и с обработка на вътрешните метални части.

След външното почистване дойде редът и на подготовката на кожения салон.Тъй като зимата свива кожата е хубаво тя да се обработи качествено.И естествено аз използвам доказалия се препарат на "Sonax" за кожа пад формата на крем.Той освежава, почиства и прави еластична кожата.И има изключително дълготрайно действие.Много трябва да се внимава с нанасянето му, тъй като кожата ми е частично перфорирана и може де се запушат отворите.Нанасях го на малки количества и с помощта на мека кърпа.Доказателство за отличното качество на "Sonax" е това че при сядане кожата омеква, Но не става хлъзгава.




Почистих таблата и волана.
Привършвайки с външното и вътрешното почистване преминах към консервация и защита на ключалките и гумените уплътнения на вратите.Както знаем зимно време гумите на вратите са най-натоварени, особено при минусовите температури.Поради процеса на стареене и в комбинация със замръзналата вода или влага те лесно могат да се скъсат. За целта е хубаво да се обработят с препарат.Реших да използвам един нов за мен препарат, подарен ни от един наш голям приятел Игнат Гатев

Останах изключително изненадан от качествата му.И вече забравям марки от рода на WD 40.Изключително универсален е прави гумите меки, смазва,отблъсква влагата, премахва скърцанията и консервира.Само ще добавя че кожата на ръцете омеква.

Ключалките са предпазени от замръзване и смазани.

гумените уплътнения

пантите на вратите

Ключалката на багажника


Имаше и нужда от корекции по най-използвания детайл, а именно кожената дръжка на шофьорската врата.Почистих мястото и го боядисах с боя за кожа със същия цвят.



За най-накрая оставих външното и вътрешно почистване на стъклата и огледалата.От изключителна важност за безопасното шофиране е тяхната кристална видимост.

Вътрешно стъклата обработих с препарат против запотяване:

Вече сме готови:






- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Все едно си я водил на СПА. Готова е за зимата, само не си сложил 17-ките.
Заинтригува ме тази универсална смазка, откъде може да си я набавим?

Заинтригува ме тази универсална смазка, откъде може да си я набавим?
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Най-сетне си намерих някои джунджурии, като най-важната е "Zеntrаlzеitgеbеrmоdul".Има температурен датчик,бутон-ключ и краен изключвател.За което благодарност към Дончо!
Смених и всичките уплътнения на вратите( там където уплътнява вратата с купето). Сега вече вътрешната декоративна гума е бежова и се вързва с бежовия интериор.

Наложи се третиране на гумите със специални препарати за почистване и омекотяване...


Имах малко почивни дни и решихме да си сменим гумите със зимните.

При положение че след махане на задните гуми се освобождаваше доволно място, реших да обработя веждите от вътрешната им страна с "антикор на Нигрин".Това е един от любимите ми препарати с доказано действие.

Почистих и повърхностната корозия и обработих местата които имаха нужда.

Преди поставянето на джантите задължително мажем шпилките с графитна грес на "Кастрол".
Ето и поставянето на втулка във вътрешния отвор на джантата, поради по-големия диаметър спрямо главината.

Между впрочем съм виждал използването на такива втулки при оригинални джанти за даден модел кола.Пример БМВ 525 TDS 1997
Летните гуми (бъдещи зимни джанти)почистени и зазимени.

Ето го и крайния резултат за който искаме да благодарим на нашия приятел Игнат










- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Я кажи идеята на модула, че нещо не схванах.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Sent from my LG-D802 using Tapatalk

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Тъй като съм си направил и пътническата седалка до шофьора с 3 позиционна памет с отделни блокове, в цялата тази система липсваше само този блок.А функцията му в моя случай е да сигнализира със звуков сигнал при запаметяването на един от трите режима.Иначе служи за много други неща + зумер за забравени светлини.

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Изпадна ми изгодно един волан от Мк2 (1997 2,5 TD) с орехова облицовка, но с много лошо състояние на кожата.Идеята ми беше да го поставя на другото ми скорпио 2.8. Но поради прекалено лошото състояние на кожата реших веднага да го претапицирам с бежова кожа в цвета на кожения ми салон.Мой познат веднага ме свърза с авто тапицери, които ми отказваха под претекст че тази работа ставала само със специална кожа за волани и тя била само черна. И ми обявяваха фантастични суми за услугата.
На таз годишния събор в Ст. Загора се запознах с едно момче от Севлиево което си беше тапицирало перфектно цялото мондео с кожа. Направо уникат. Свързах се с него и той веднага откликна на молбата ми.На следващия ден му пратих волана и кожата която имах от по-предишни тапицирвания (на маншона и топката на скоростния лост).
В супер кратък срок той ми прати волана и останах като гръмнат!!!!Такава професионална работа не бях очаквал.Най.професионално изпълнение и визия като направено в завода на Форд.И тук е мястото да му благодаря за пореден път за перфектната работа!
Мерси Краси !!!
Ето и волана
Перфектен тигел

И тъй като този волан беше без система за управление на темпомата се наложи да се "пипне" малко.
Изрязване на ненужния винил от мястото на бутоните и нарязване на резба в отворите предвидени за закрепване чрез болт.

Метчик М4 и поставяне на бутоните.
Ето 3-те волани вграждани в Скорпио Мк2 95-98
Обикновен сериен винилен, изцяло кожен за Ghia и по поръчка, и кожен с вложка от естествен орехов фурнир само по поръчка - топ ниво

Премахване на досегашния( и поставянето му в другия ми Форд)

И вече с новия


Планувал съм и тапициране на "Еърбега" на волана.
И чудейки се какво още може да се сложи като екстра си намерих това:


Телефонна централа за кола -Nokia 6090 с handsfree model 1999. Rдеята ни е да се интегрира в средния подлакътник между седалките.

На таз годишния събор в Ст. Загора се запознах с едно момче от Севлиево което си беше тапицирало перфектно цялото мондео с кожа. Направо уникат. Свързах се с него и той веднага откликна на молбата ми.На следващия ден му пратих волана и кожата която имах от по-предишни тапицирвания (на маншона и топката на скоростния лост).
В супер кратък срок той ми прати волана и останах като гръмнат!!!!Такава професионална работа не бях очаквал.Най.професионално изпълнение и визия като направено в завода на Форд.И тук е мястото да му благодаря за пореден път за перфектната работа!
Мерси Краси !!!

Ето и волана

Перфектен тигел

И тъй като този волан беше без система за управление на темпомата се наложи да се "пипне" малко.

Изрязване на ненужния винил от мястото на бутоните и нарязване на резба в отворите предвидени за закрепване чрез болт.

Метчик М4 и поставяне на бутоните.
Ето 3-те волани вграждани в Скорпио Мк2 95-98
Обикновен сериен винилен, изцяло кожен за Ghia и по поръчка, и кожен с вложка от естествен орехов фурнир само по поръчка - топ ниво

Премахване на досегашния( и поставянето му в другия ми Форд)

И вече с новия


Планувал съм и тапициране на "Еърбега" на волана.

И чудейки се какво още може да се сложи като екстра си намерих това:


Телефонна централа за кола -Nokia 6090 с handsfree model 1999. Rдеята ни е да се интегрира в средния подлакътник между седалките.


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Заредихме системата за измиване на предното стъкло и фаровете с най-доброто.

Цената за 1 литър концентрат е около 8 лв.Съотношение до -20 се прави 1:1.
Съпоставено с цената на "Sonax" - цените са изравнени.
Ето и вече цялостно претапицирания ми волан и "airbeg"
Плата е отслабен в зоната на активиране и излизане на въздушната възглавница.Остава да интегрираме и един лазарно изрязан надпис "SRS Airbag".

Цената за 1 литър концентрат е около 8 лв.Съотношение до -20 се прави 1:1.
Съпоставено с цената на "Sonax" - цените са изравнени.
Ето и вече цялостно претапицирания ми волан и "airbeg"

Плата е отслабен в зоната на активиране и излизане на въздушната възглавница.Остава да интегрираме и един лазарно изрязан надпис "SRS Airbag".

- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Внимание към всеки детайл, нямам думи Младене. Браво!
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Наложи се да сменя осветлението в плафоните на задния номер.Старите ледове дадоха фира.
Те бяха стандартни продавани във всеки магазин за автоаксесоари.Иначе казано от най-големите "ментаци"(боклуци).
За ново осветление избрах изпитан мини LED модул, краищата на който запоих към конвенционална основа.С цел да стои стабилно и да може да се включи към стандартната букса на инсталацията!

Те бяха стандартни продавани във всеки магазин за автоаксесоари.Иначе казано от най-големите "ментаци"(боклуци).
За ново осветление избрах изпитан мини LED модул, краищата на който запоих към конвенционална основа.С цел да стои стабилно и да може да се включи към стандартната букса на инсталацията!



- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Първото хубавото време през тази година ме подтикна да поглезя колата с една спа процедура.
Нека да я поглезя за да не ми създава тази година никакви проблеми!
Пълно почистване и пастиране с професионално овто политура!















Нека да я поглезя за да не ми създава тази година никакви проблеми!

Пълно почистване и пастиране с професионално овто политура!
















- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
преди няколко дена ми се откачи шплента който фиксира скоростния лост към оста.И при някое по агресивно превключване можеше да ми остане в ръката
.За щастие цялата операция по ремонта отне 10 минути.

Това е долната част на скоростния лост, заедно с маншона и защитната гума.Със стрелката съм показал къде минава шплента и фиксира лоста.

А това е оста в която влиза лоста.

Намерих си и тройни букси за електрическите коректори на нивото на фаровете.Навремето ги бяхме монтирали без тях, използвайки кабелни обувки.

Недостатъка е че трябва да се изолират по отделно и кабелите стърчат.също и вибрациите ги разместват.

Махнахме декоративните пластмасови протектори и свързахме буксите със съответните кабели.Кабелите запоихме, изолирахме и бандажирахме с лента.



Това е долната част на скоростния лост, заедно с маншона и защитната гума.Със стрелката съм показал къде минава шплента и фиксира лоста.

А това е оста в която влиза лоста.

Намерих си и тройни букси за електрическите коректори на нивото на фаровете.Навремето ги бяхме монтирали без тях, използвайки кабелни обувки.

Недостатъка е че трябва да се изолират по отделно и кабелите стърчат.също и вибрациите ги разместват.

Махнахме декоративните пластмасови протектори и свързахме буксите със съответните кабели.Кабелите запоихме, изолирахме и бандажирахме с лента.


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"



времето малко ни изненада, но "продължаваме напред"

От много време ме дразнеше че бравата и заключващия механизъм на капака са ръждясали и са изкривени.Бях взел от една "италианка" същия механизъм и го подложих на пълно консервирани и боядисване с антикорозионна боя и грунд.

Боядисан и смазан с литиева грес.

Ето и сравнението със старата.
Монтира се и краен изключвател на осветлението над двигателя.


Предвидено е и вграждане във фаровете на това.Но нека да се стопли времето.



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта