Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Какви са симптомите при зетека?Ако не ти е проблем сподели.Иначе прбвахме да я затапим, но нямаше видима промяна.

- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
При зетека има клапан за картерна вентилация ,който на обороти е затворен и не пуска пари към смукателя. Този клапан с времоето се замърсява и не затваря и оборотите почват да играят заради неотчетения въздух от дебитомера.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
мерси за инфото, но клапана е проверен и работи.
А иначе дойде реда и на други смени по купето:
Левия фар бе претърпял някакъв инцидент преди време в следствие на което корпуса се беше спукал и разхерметизирал.Рефлектора бе потъмнял и целия фар бе пълен с кал и шума.Решението бе да се замени направо с нов (от донор).Новият фар обаче бе без ел. моторче за регулиране на нивото.Наложи се моторчето да бъде прехвърлено на новия.
Демонтаж на фара

Новия фар - разглобен и почистен преди монтажа.Особено внимание трябва да обърна че при почистването на рефлектора на каквито и да е фарове трябва много да се внимава.Самото покритие е много неустойчиво на всякакво механично почистване.Пада или се наранява от влажни парцали.Затова НЕ трябва да се използва вода или препарат за стъкла.Единствено може да се почиства с мек памучен парцал и то без натиск.
Ето и демонтажа на ел.моторчето от старя фар.Самото моторче се държи към фара на три зъбчета и чрез завъртане зъбчетата излизат от "гнездото".Освен това в дъното оста на моторчето е хваната чрез ябалковидна сглобка към механиката на фара.И за лесен демонтаж тази сглобка може да се откачи.Чрез развиване на видия.

А когато няма ел. машинка на нейно място е поставен този конус, който държи механиката на фара(рафлектора).Демонтажа на този конус се прави по същия начин както и при ел.моторчето.

Машинката


Смяна на крушки и проби преди монтажа!

И вече монтиран!

След няколко измивания на колата забелязах че левия мигач се пълни с вода.И това доста ме озадачаваше, при положение че видимо нямаше пукнатини отвън.При махането на предния фар се налага и махането на мигача в следствие на което се установи следното:
При по предишно махане на мигача пластините които го държат към бронята са били счупени и в следствие на което той е бил хванат за бронята ето така...........

С 10 см видия направо в мигача.И от там навлиза вода, влага и каквото се сетите.Браво и за да направиш такова нещо се иска талант!!!!!!
Мигача е свален, съхне и ще бъде залапен.
Друг проблем за който разбрах беше че е имало нещо откачено в шофьорската врата и е тракало.И естествено разглобяване на кората на вратата.

Тракането било откъм бравата

Със стрелката е показана армировката на ключалката.Под нея се намира ключалката и лостовата система към нея и мотора на централното заключване, както и лостовата система към бравата.
След махането на армировката се намери и виновника за тракането.

Това е крайния изключвател или потенциометъра на "Двойното заключване" и Алармата, ако има такава екстра.Той обгръща патрона на ключалката и застава в строго определено положение спрямо него. В следствие на отключване или заключване чрез ключа, по механичен път се задейства лостова система която подава информация към "Централния контролен модул (ССМ) и се задейства двойното заключване или алармата(ако има такава).
След като това нещо беше откачено двойното заключване работеше само чрез дистанционното.
За да можем да го монтираме се наложи да се свали патрона, а за тази цел бе необходимо

да се свали бравата.Доста сложна и пипкава работа костваща 3 часа.
Свалянето на бравата не е сложно, сложното е откачането на пластмасовата сглобката към лостовата и система.Пространството е доста ограничено.

А ето и поглед на лостовата система откъм бравата
Без тези зегер-клещи работата е немислима

Ето и поглед върху патрона и монтирания на него краен изключвател, в долния край се включва захранващата букса.


Дълго търсих защо не работи функцията отваряне с едно натискане на прозореца на пътника до шофьора.Също защо не се активира отварянето и затварянето на прозорците от ключа и защо няма алармена система.И тъй като вратата беше отворена (без облицовка) решихме да проверим управляващия блок.През този блок минава цялото управление на ел. огледалата, ел прозорците, централното заключване, периметровата аларма, глобалното отваряне и затваряне и др.И какво се оказа....?
Блок няма, само едно реле отговарящо за отварянето на прозореца на шофьора с едно натискане.Просто нивото на оборудване е такова: по-елементарно( без аларма, без глобално затваряне, и др.)
Релето на мястото на блока!

За разтоварване реших да вдъхна нова живот на боята или поне до предстоящото боядисване на колата.Запретнах ръкави и ето....

1.Авто шампоан Сонакс 2в1
2.Шлаф паста
3.Полир паста
Пълно измиване + всички кухини с автошампоана

Машинно шлайфане с абразивна паста

И след това машинно с полираща паста (made in USA)
Ефекта според мен е повече от добър.Иначе грапавия лак вече стана гладък на пипане и с красив блясък.Вече може да се разбере истинския цвят на колата "Astor Grey"


А иначе дойде реда и на други смени по купето:
Левия фар бе претърпял някакъв инцидент преди време в следствие на което корпуса се беше спукал и разхерметизирал.Рефлектора бе потъмнял и целия фар бе пълен с кал и шума.Решението бе да се замени направо с нов (от донор).Новият фар обаче бе без ел. моторче за регулиране на нивото.Наложи се моторчето да бъде прехвърлено на новия.
Демонтаж на фара


Новия фар - разглобен и почистен преди монтажа.Особено внимание трябва да обърна че при почистването на рефлектора на каквито и да е фарове трябва много да се внимава.Самото покритие е много неустойчиво на всякакво механично почистване.Пада или се наранява от влажни парцали.Затова НЕ трябва да се използва вода или препарат за стъкла.Единствено може да се почиства с мек памучен парцал и то без натиск.

Ето и демонтажа на ел.моторчето от старя фар.Самото моторче се държи към фара на три зъбчета и чрез завъртане зъбчетата излизат от "гнездото".Освен това в дъното оста на моторчето е хваната чрез ябалковидна сглобка към механиката на фара.И за лесен демонтаж тази сглобка може да се откачи.Чрез развиване на видия.

А когато няма ел. машинка на нейно място е поставен този конус, който държи механиката на фара(рафлектора).Демонтажа на този конус се прави по същия начин както и при ел.моторчето.

Машинката


Смяна на крушки и проби преди монтажа!

И вече монтиран!

След няколко измивания на колата забелязах че левия мигач се пълни с вода.И това доста ме озадачаваше, при положение че видимо нямаше пукнатини отвън.При махането на предния фар се налага и махането на мигача в следствие на което се установи следното:
При по предишно махане на мигача пластините които го държат към бронята са били счупени и в следствие на което той е бил хванат за бронята ето така...........



С 10 см видия направо в мигача.И от там навлиза вода, влага и каквото се сетите.Браво и за да направиш такова нещо се иска талант!!!!!!
Мигача е свален, съхне и ще бъде залапен.
Друг проблем за който разбрах беше че е имало нещо откачено в шофьорската врата и е тракало.И естествено разглобяване на кората на вратата.

Тракането било откъм бравата

Със стрелката е показана армировката на ключалката.Под нея се намира ключалката и лостовата система към нея и мотора на централното заключване, както и лостовата система към бравата.
След махането на армировката се намери и виновника за тракането.

Това е крайния изключвател или потенциометъра на "Двойното заключване" и Алармата, ако има такава екстра.Той обгръща патрона на ключалката и застава в строго определено положение спрямо него. В следствие на отключване или заключване чрез ключа, по механичен път се задейства лостова система която подава информация към "Централния контролен модул (ССМ) и се задейства двойното заключване или алармата(ако има такава).
След като това нещо беше откачено двойното заключване работеше само чрез дистанционното.
За да можем да го монтираме се наложи да се свали патрона, а за тази цел бе необходимо

да се свали бравата.Доста сложна и пипкава работа костваща 3 часа.
Свалянето на бравата не е сложно, сложното е откачането на пластмасовата сглобката към лостовата и система.Пространството е доста ограничено.

А ето и поглед на лостовата система откъм бравата

Без тези зегер-клещи работата е немислима

Ето и поглед върху патрона и монтирания на него краен изключвател, в долния край се включва захранващата букса.


Дълго търсих защо не работи функцията отваряне с едно натискане на прозореца на пътника до шофьора.Също защо не се активира отварянето и затварянето на прозорците от ключа и защо няма алармена система.И тъй като вратата беше отворена (без облицовка) решихме да проверим управляващия блок.През този блок минава цялото управление на ел. огледалата, ел прозорците, централното заключване, периметровата аларма, глобалното отваряне и затваряне и др.И какво се оказа....?
Блок няма, само едно реле отговарящо за отварянето на прозореца на шофьора с едно натискане.Просто нивото на оборудване е такова: по-елементарно( без аларма, без глобално затваряне, и др.)
Релето на мястото на блока!

За разтоварване реших да вдъхна нова живот на боята или поне до предстоящото боядисване на колата.Запретнах ръкави и ето....

1.Авто шампоан Сонакс 2в1
2.Шлаф паста
3.Полир паста
Пълно измиване + всички кухини с автошампоана

Машинно шлайфане с абразивна паста

И след това машинно с полираща паста (made in USA)
Ефекта според мен е повече от добър.Иначе грапавия лак вече стана гладък на пипане и с красив блясък.Вече може да се разбере истинския цвят на колата "Astor Grey"




-
- потребител
- Мнения: 79
- Регистриран: 04 яну 2013, 01:23
- Модел на автомобила: Ford Orion 1.6
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Дано има повече хора като теб така да обгрижват колите си до най малкия детайл 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
В интерес на истината много те оприличавам с това предаване, на което доста епизоди съм изгледал с КЕФФФ
Wheeler dealers - да продадеш колата си.

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 13 сеп 2012, 16:43
- Модел на автомобила: Ford Scorpio 2,3
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Надявам се точно тази да не я продава!!!
Адмирации, Младене за положения труд!!! Не мога да повярвам какво направи с колата. Нямам търпение да си я прибирам за Бургас и да и се наслаждавам!!! >:D<:

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V Вече съживен!
В четвъртък продължихме борбата с неравномерния празен ход. На ред беше регулатора на налягането на горивото.Много важен елемент от системата на инжекциона. Ако е неизправен може да причини редица проблеми, един от които е неравномерен празен ход.
Като цяло той поддържа налягането на горивото в горивната система в определени граници.За целта намерихме проверен работещ регулатор от друг Форд със същите работни характеристики и го заменихме с оригиналния.

На снимката се вижда пробния вакуум регулатор, а централния щуцер със зеленото уплътнение се свързва към рейката на дюзите.
И поглед отстрани:

Тръбопровода на вакуума се включва отгоре.
Монтирахме всичко, запалихме за проба и отново "ГРЕДА". Същите леко неравномерни обороти на празен ход, както преди.
След като 90% от датчиците и възлите по двигателя бяха проверени решихме да се насочим към резервоара, бензиновата помпа и захранващите бензинопроводи.На първо време се спряхме върху процедури с които може да се провери налягането което прави бензиновата помпа и дебита на системата.За целта в употреба влезе едно приспособление което бяхме направили преди години с цел същите проби на моето скорпио 2.8i - система от манометър, кранове и щуцери(байпасна измервателна връзка).

За целта този манометър се връзва между подаващия и връщащия бензинопровод на двигателя.И няколко пъти последователно се завърта контактния ключ на двигателя за да се включи бензиновата помпа, БЕЗ ДЕ СЕ ПАЛИ.С цел да се види дали създава налягане.И съответно след пробите се оказа че всичко е ОК.
След тези проби се включва двигателя за кратко време и се гледа дали системата ще вдигне налягане.Нормално е да вдигне веднага след запалването над 4 Атмосфери. И след изключване на запалването налягането да падне до към 2 и да се задържи в този интервал (това вече е функция на вакуум регулатора).
http://vbox7.com/play:71dfb34dae&start=7
Всичко беше в границите на нормалното.
Решихме да проверим и системата на обратния бензин(от двигателя към резервоара). Използвахме пак същата система с манометър, само че този път единия край се свързва към бързата връзка на тръбопровода на обратния бензин(от двигателя) а другия се свързва с празен разграфен съд .

Накратко отклонихме потока на обратния бензин към празен съд, а не към резервоара.Измерването е просто:
Включва се запалването и се остава да работи точно 1 мин.(60 сек.) по часовник.И след това се изключва.След това се мери количеството върнат бензин.
За двигатели с MPI (много точково впръскване) количеството върнат бензин за 1 минута трябва да е около 2 литра.А при нас беше......

под половин литър.
Насочихме си подозренията веднага към бензиновия филтър.
Той самия се намира под багажника зад лявата гума.Входа и изхода му се свързват с "бързи връзки".Разкачихме ги и ги свързахме директно с медна тръбичка.

Тествахме пак системата и естествено след 1 мин. работа обратния бензин вече беше...
Да обаче работата на празния ход не се оправи.Единственото което до сега не бяхме мерили беше датчика на позицията на разпределителния вал, датчика на позицията на коляновия вал и датчика на позицията на дроселовата клапа(TPS).
Насочихме се първо към датчика на позицията на разпределителния вал.
Намира се отгоре на капака на двигателя до Егер клапана.Направихме тест като по време на работа на двигателя откачихме буксата на датчика.Тогава отчетохме че за момент има промяна на работата на празния ход.И най-странното бе че работата на празния ход се нормализираше.Пробвахме и да запалим колата с изключен куплунг.Тогава двигателя заработи още по-равномерно. И при повторно включване колебанията се появяваха.
Тогава решихме да погледнем схемите и се замислихме дали някой не е обърнал поляритета на датчика( "+" и "-" на куплунга).При положение че се нагледахме досега на толкова грешно свързани кабели (бубини, дюзи и прочее) не беше малка вероятността и тук да се е случило същото.

Откачихме оригиналната букса и поставихме друга с която измерихме изправността на датчика 3.Установи се изправност, след което се обърна "+" и "-" на куплунга - позиция 1 и 2.

Запои се към системата и проба.....
И ВЕЧЕ ВСИЧКО Е ТИП-ТОП.РАБОТИ БЕЗУПРЕЧНО
Най-сетне едномесечни усилия многочасов труд бяха възнаградени.Радостта е огромна!!!
Спокойно продължаваме напред с монтажа на теглича.
Схема на различните крепежи и планки .
При положение че имаме само гол теглич бе необходимо да се измери и прецени как ще бъдат изработени закрепващите планки и с каква форма трябва да се направят.

Ето и мястото на закрепване отляво - гредата над ауспуха.
И мястото отдясно:


Тук е доста по-сложно поради наличието на резервоара.

И вече купените материали за изработката на планките и втулките.
Стоманени листове, винкели и поцинкована тръба 20мм.
Като цяло той поддържа налягането на горивото в горивната система в определени граници.За целта намерихме проверен работещ регулатор от друг Форд със същите работни характеристики и го заменихме с оригиналния.


На снимката се вижда пробния вакуум регулатор, а централния щуцер със зеленото уплътнение се свързва към рейката на дюзите.
И поглед отстрани:

Тръбопровода на вакуума се включва отгоре.
Монтирахме всичко, запалихме за проба и отново "ГРЕДА". Същите леко неравномерни обороти на празен ход, както преди.
След като 90% от датчиците и възлите по двигателя бяха проверени решихме да се насочим към резервоара, бензиновата помпа и захранващите бензинопроводи.На първо време се спряхме върху процедури с които може да се провери налягането което прави бензиновата помпа и дебита на системата.За целта в употреба влезе едно приспособление което бяхме направили преди години с цел същите проби на моето скорпио 2.8i - система от манометър, кранове и щуцери(байпасна измервателна връзка).


За целта този манометър се връзва между подаващия и връщащия бензинопровод на двигателя.И няколко пъти последователно се завърта контактния ключ на двигателя за да се включи бензиновата помпа, БЕЗ ДЕ СЕ ПАЛИ.С цел да се види дали създава налягане.И съответно след пробите се оказа че всичко е ОК.
След тези проби се включва двигателя за кратко време и се гледа дали системата ще вдигне налягане.Нормално е да вдигне веднага след запалването над 4 Атмосфери. И след изключване на запалването налягането да падне до към 2 и да се задържи в този интервал (това вече е функция на вакуум регулатора).

http://vbox7.com/play:71dfb34dae&start=7
Всичко беше в границите на нормалното.
Решихме да проверим и системата на обратния бензин(от двигателя към резервоара). Използвахме пак същата система с манометър, само че този път единия край се свързва към бързата връзка на тръбопровода на обратния бензин(от двигателя) а другия се свързва с празен разграфен съд .

Накратко отклонихме потока на обратния бензин към празен съд, а не към резервоара.Измерването е просто:
Включва се запалването и се остава да работи точно 1 мин.(60 сек.) по часовник.И след това се изключва.След това се мери количеството върнат бензин.
За двигатели с MPI (много точково впръскване) количеството върнат бензин за 1 минута трябва да е около 2 литра.А при нас беше......

под половин литър.
Насочихме си подозренията веднага към бензиновия филтър.
Той самия се намира под багажника зад лявата гума.Входа и изхода му се свързват с "бързи връзки".Разкачихме ги и ги свързахме директно с медна тръбичка.

Тествахме пак системата и естествено след 1 мин. работа обратния бензин вече беше...

Да обаче работата на празния ход не се оправи.Единственото което до сега не бяхме мерили беше датчика на позицията на разпределителния вал, датчика на позицията на коляновия вал и датчика на позицията на дроселовата клапа(TPS).
Насочихме се първо към датчика на позицията на разпределителния вал.
Намира се отгоре на капака на двигателя до Егер клапана.Направихме тест като по време на работа на двигателя откачихме буксата на датчика.Тогава отчетохме че за момент има промяна на работата на празния ход.И най-странното бе че работата на празния ход се нормализираше.Пробвахме и да запалим колата с изключен куплунг.Тогава двигателя заработи още по-равномерно. И при повторно включване колебанията се появяваха.
Тогава решихме да погледнем схемите и се замислихме дали някой не е обърнал поляритета на датчика( "+" и "-" на куплунга).При положение че се нагледахме досега на толкова грешно свързани кабели (бубини, дюзи и прочее) не беше малка вероятността и тук да се е случило същото.

Откачихме оригиналната букса и поставихме друга с която измерихме изправността на датчика 3.Установи се изправност, след което се обърна "+" и "-" на куплунга - позиция 1 и 2.

Запои се към системата и проба.....
И ВЕЧЕ ВСИЧКО Е ТИП-ТОП.РАБОТИ БЕЗУПРЕЧНО


Най-сетне едномесечни усилия многочасов труд бяха възнаградени.Радостта е огромна!!!
Спокойно продължаваме напред с монтажа на теглича.

Схема на различните крепежи и планки .
При положение че имаме само гол теглич бе необходимо да се измери и прецени как ще бъдат изработени закрепващите планки и с каква форма трябва да се направят.

Ето и мястото на закрепване отляво - гредата над ауспуха.

И мястото отдясно:


Тук е доста по-сложно поради наличието на резервоара.

И вече купените материали за изработката на планките и втулките.
Стоманени листове, винкели и поцинкована тръба 20мм.

- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Нямам думи, удоволствие е да влизам всеки път в темата. 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
С една дума ПРОФЕСИОНАЛИСТ 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 24 мар 2014, 16:44
- Модел на автомобила: FORD Escort 1,6 16V '94
- Status: Извън линия
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Благодаря за хубавите коментари!Целта ни е да върнем този автомобил в оригиналния му заводски вид с нищо излишно по него, всичко да работи нормално и да доставя истинско удоволствие на моя приятел Игнат и неговото семейство.
А ето и какво ново:
Вече намерих бензинов филтър и това бе първото което си бяхме поставили за цел преди да продължим с "реставрациите".
филтъра е немски "Hengst"
И малко свежа кръв

Между впрочем оправихме и щората на багажника, която беше провиснала и не се навиваше автоматично.Малко реглажче на пружинния механизъм и всичко си дойде на мястото.Скоро мои познати ми бяха споменали че такава щора на Пасат струва над 100лв втора употреба.
Тези хора са луди.И ако наистина е така трябва да отворим ателие за ремонт на щори и ще останем под пари.
Махнахме стария филтър заедно със скобата защото всичко се беше "спекло" с годините.Наложи се да сменим и болта който стиска филтъра.

Ето и новия филтър с реновираната планка и болт.

Сега вече дойде ред на мега проекта теглич.Доста сложен за изпълнение проект, при условие че имахме гол теглич.Без прилежащите към него планки,профили,втулки и т.н.
Самия проект ни отне 2 дена и над 18часа работа без почивка.
По-горе бях споменал че си набавихме високоякостни болтове и гайки.Доста време и търсене ни отне избора на профили за изработване на планките(в Пловдив).Необходимите метални заготовки се продаваха само на цели пръти от 6м (метра).Но най-накрая и тях намерихме.И се започна.............
Между другото резервната гума и джанта е чисто нова не използвана.Набор 03.1996г. Красота!

Махане на всички декоративни облицовки и пластмаси.До гола ламарина.Също и демонтаж на задните стопове.

Разпробиване на гредите и разширяване на съществуващи отвори необходимо за захващане на планките и профилите държащи теглича.


Ето например отворите под десния стоп.
И респективно отдолу.По-сложно бе закрепването отдясно защото там се намира резервоара и мястото е ограничено.За целта трябваше да се изработят допълнителни усилващи планки.

След това работата се прехвърли на тезгяха.Не мога да не покажа и чудото на българската техника което функционира безпроблемно вече повече от 30 години.И изобщо дума не може да става за сравнение с китайските ментета които се продават на пазара.Този шлайф е бил произвеждан в България по немски лиценз.
На стиската е хваната планката която държи оригинално задната броня.Наложи се да се премахнат двете стационарни гайки в основата и защото през нея минават болтовете на теглича.


Започна и оразмеряването на стоманените профили и рязането им.

Оразмерения лайзен вече се реже.....


Ето заготовките.От лайзена поз.1 ще излезнат различни по размери планки.А с винкела поз.2 ще стане удължението на планките държащи бронята към гредите.
А от този дебелостенен профил ще излезнат 2 основни планки който се монтират вътре в багажника.


Готовата планка поз.1 за лявата част и поз.2 за дясната част(резервоара).

Направиха се и малки дебелостенни планки за кухините под стоповете.
Ето и пълния комплект...

Ето и още една емблематична марка на българското машиностроене.

Заваръчен апарат "Кракра"

Едно време заварчиците винаги били по двама: един майстор заварчик и един чирак, който да му носи електрожена.....
тежи над 40кг.

Удължената планка на бронята...


Разпробиване с 12,5 мм свредло на планката през която ще минат високо якостните болтове.



Комплекта планки за захващането на едната греда.
Наложи се след проба да се отнеме част от материала на винкела.Вътре в гредата, където той влиза има скосяване което не му позволяваше да потъне!
Пробиване и почистване.

Проба на място с болта...

Нарязване на резба на винкела предвиден за монтаж отдясно до резервоара с горивото.В местата на двата отвора с резба ще бъдат навити болтове и закрепена усилваща планка странично на гредата.
Ето всички планки готови по размер и разпробити .Минати и 2 ръце антикорозионен битумен грунд.Целта на цялата тази операция е да се получи здраво закрепване тип "сандвич" между гредите на колата и основата на теглича.Закрепването трябва да е здраво и същевременно силата на стягане да е равномерна.Иначе казано всички тези планки целят при стягане и натоварване гредите0 на колата да не се деформират.


Държа да спомена че всичко е правено по оригинални чертежи и ръководства.И всичко е 100% съобразено и да отговаря на заводските изисквания за сигурност при тегленето на ремаркета, каравани или платформи (места на сглобки, затягания на резбови съединения, клас на якост на болтове, гайки, стоманени профили и др.).
И тъй като колата ще се експлоатира на българското черноморие теглича и е изчислен да тегли това.....

От работната маса се преместихме на работната площадка.

А това са втулките през които минават болтовете.те се поставят в кухините на гредите и са задължителни при монтажа.Те подсилват гредите и разпределят момента на натоварване да е равномерен разпределен по гредата за да няма деформации.Направихме ги тръба 20 мм.


Вдигане и застопоряване...

Монтаж на всички крепежи и стягане до определените Nm.
Поглед отдолу под лявата греда.



Поглед отдолу отдясно:


Направи се и отвор за входа на ел. инсталацията на теглича към стоповете.Естествено кабелите минаха през гумен уплатнител който да пази да не се наранят от ръба на отвора.

Всичко беше готово с монтажа на теглича.Или поне що се отнася до механическата част.Остава свързването на електрическата част.Но преди това решихме да сложим и новата бронята.........

И тъй като беше седяла в автоморга и доста бе подритване и надраскана реших да я поосвежа с една шлайф паста.

Многоооооооооооооооо съм доволен.


А ето и какво ново:
Вече намерих бензинов филтър и това бе първото което си бяхме поставили за цел преди да продължим с "реставрациите".

филтъра е немски "Hengst"
И малко свежа кръв


Между впрочем оправихме и щората на багажника, която беше провиснала и не се навиваше автоматично.Малко реглажче на пружинния механизъм и всичко си дойде на мястото.Скоро мои познати ми бяха споменали че такава щора на Пасат струва над 100лв втора употреба.


Махнахме стария филтър заедно със скобата защото всичко се беше "спекло" с годините.Наложи се да сменим и болта който стиска филтъра.

Ето и новия филтър с реновираната планка и болт.

Сега вече дойде ред на мега проекта теглич.Доста сложен за изпълнение проект, при условие че имахме гол теглич.Без прилежащите към него планки,профили,втулки и т.н.
Самия проект ни отне 2 дена и над 18часа работа без почивка.
По-горе бях споменал че си набавихме високоякостни болтове и гайки.Доста време и търсене ни отне избора на профили за изработване на планките(в Пловдив).Необходимите метални заготовки се продаваха само на цели пръти от 6м (метра).Но най-накрая и тях намерихме.И се започна.............

Между другото резервната гума и джанта е чисто нова не използвана.Набор 03.1996г. Красота!

Махане на всички декоративни облицовки и пластмаси.До гола ламарина.Също и демонтаж на задните стопове.

Разпробиване на гредите и разширяване на съществуващи отвори необходимо за захващане на планките и профилите държащи теглича.


Ето например отворите под десния стоп.
И респективно отдолу.По-сложно бе закрепването отдясно защото там се намира резервоара и мястото е ограничено.За целта трябваше да се изработят допълнителни усилващи планки.

След това работата се прехвърли на тезгяха.Не мога да не покажа и чудото на българската техника което функционира безпроблемно вече повече от 30 години.И изобщо дума не може да става за сравнение с китайските ментета които се продават на пазара.Този шлайф е бил произвеждан в България по немски лиценз.


На стиската е хваната планката която държи оригинално задната броня.Наложи се да се премахнат двете стационарни гайки в основата и защото през нея минават болтовете на теглича.


Започна и оразмеряването на стоманените профили и рязането им.


Оразмерения лайзен вече се реже.....


Ето заготовките.От лайзена поз.1 ще излезнат различни по размери планки.А с винкела поз.2 ще стане удължението на планките държащи бронята към гредите.

А от този дебелостенен профил ще излезнат 2 основни планки който се монтират вътре в багажника.


Готовата планка поз.1 за лявата част и поз.2 за дясната част(резервоара).

Направиха се и малки дебелостенни планки за кухините под стоповете.

Ето и пълния комплект...

Ето и още една емблематична марка на българското машиностроене.

Заваръчен апарат "Кракра"

Едно време заварчиците винаги били по двама: един майстор заварчик и един чирак, който да му носи електрожена.....



Удължената планка на бронята...


Разпробиване с 12,5 мм свредло на планката през която ще минат високо якостните болтове.



Комплекта планки за захващането на едната греда.
Наложи се след проба да се отнеме част от материала на винкела.Вътре в гредата, където той влиза има скосяване което не му позволяваше да потъне!

Пробиване и почистване.

Проба на място с болта...

Нарязване на резба на винкела предвиден за монтаж отдясно до резервоара с горивото.В местата на двата отвора с резба ще бъдат навити болтове и закрепена усилваща планка странично на гредата.
Ето всички планки готови по размер и разпробити .Минати и 2 ръце антикорозионен битумен грунд.Целта на цялата тази операция е да се получи здраво закрепване тип "сандвич" между гредите на колата и основата на теглича.Закрепването трябва да е здраво и същевременно силата на стягане да е равномерна.Иначе казано всички тези планки целят при стягане и натоварване гредите0 на колата да не се деформират.


Държа да спомена че всичко е правено по оригинални чертежи и ръководства.И всичко е 100% съобразено и да отговаря на заводските изисквания за сигурност при тегленето на ремаркета, каравани или платформи (места на сглобки, затягания на резбови съединения, клас на якост на болтове, гайки, стоманени профили и др.).
И тъй като колата ще се експлоатира на българското черноморие теглича и е изчислен да тегли това.....


От работната маса се преместихме на работната площадка.

А това са втулките през които минават болтовете.те се поставят в кухините на гредите и са задължителни при монтажа.Те подсилват гредите и разпределят момента на натоварване да е равномерен разпределен по гредата за да няма деформации.Направихме ги тръба 20 мм.


Вдигане и застопоряване...

Монтаж на всички крепежи и стягане до определените Nm.
Поглед отдолу под лявата греда.



Поглед отдолу отдясно:


Направи се и отвор за входа на ел. инсталацията на теглича към стоповете.Естествено кабелите минаха през гумен уплатнител който да пази да не се наранят от ръба на отвора.

Всичко беше готово с монтажа на теглича.Или поне що се отнася до механическата част.Остава свързването на електрическата част.Но преди това решихме да сложим и новата бронята.........


И тъй като беше седяла в автоморга и доста бе подритване и надраскана реших да я поосвежа с една шлайф паста.

Многоооооооооооооооо съм доволен.




- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Вече съживен"
Тежката работа по възстановяването и монтажите приключи и дойде реда на по-леките доработки.Вече монтирания теглич се нуждаеше от ел. свързване.

Кабелите от външната букса влизайки в купето се разклоняват към левия и десния стопове. А двете маси ги хванахме към купено чрез резбово съединение болт-гайка.

Мястото на спойка - левия стоп зад тонколоната.

Същите процедури бяха направени и отдясно.

Наложи се да се прекарат кабели за сигнала на светлините за заден ход.Поради факта че те се намират в капака на багажника.Кабел се пусна през най лявото гумено съединение .
Последваха проби и всичко бе готово. Инсталацията на теглича е на 100% готова.
Много се дразних от факта че задната облицовъчна пластмаса в зоната на багажника над бронята беше надраскана и реших да я боядисам.Почистване и пръскане с черен спрей за пластмаса.Същото последва и лявата решетка на тонколоната.


Преди да монтирам пластмасата естествено обработих и видиите към нея.


Направих и тапи които скриват видиите закрепващи облицовката около задното стъкло.

Бутона за регулиране на шофьорската седалка по височина не работеше нормално.При спускане си работеше, а при вдигане сработваше много трудно, след десеттина натискания.
Проблема се оказа вътре в самия бутон.Омекване на пластините.
След лека интервенция всичко беше оправено и сега работи.




Голямо желание имах да сменя предния плафон с такъв от джия.И благодарение на мой познат изнамерих такъв от Мондео.Даже се получи много добре защото рамката на плафона е в леко сив отенък, който пък много добре се връзва с сивата орехова облицовка в купето.

Преди

Демонтаж


Вече готово!!!

След това преминахме към арматурното табло и километража.Доста често срещан дефект е спукването на пластмасата в зоната на въздуховодите на предното стъкло. Има го при всички модификации Мк2.В нашия случай се оказа че пластмасата има счупени щипки поради предишна интервенция - неграмотно сваляне.Някой доста беше напъвал таблото да го сваля и доста го беше деформирал.
Ето я зоната на свалената облицовка.Сега е в момент на обмисляне как да се закрепи към таблото.

По таблото почти нищо не светеше и беше много трудно карането през нощта.Единствено светеше диапазона от 200 до 260км/ч.
Самото разкачване на таблото много ни изнерви и ядоса защото видяхме как някой преди това неграмотно го беше размонтирал, изпочупил доста работи и още по неграмотно го беше сглобил.Красноречив е факта че ореховата облицовка беше залепена с епоксидна смола към кожата на таблото.Непонятно защо при положение че всичките и държачи и скоби бяха здрави.

Започна пълното разсъбличане на таблото......



Оказа се че по таблото освен изгоряли крушки има и липсващи такива.

И подмяна с нови.....

Подменени бяха и крушките на таблото за вентилацията.

Както и осветлението около бутона за нивото на предните светлини.

Много често срещан проблем е изгарянето на крушката във ключа на фаровете.В Мото-Пфое тази мини крушка с нажежаема жичка струва над 10лв!!!!!!!!! Така че реших нея да не я взимам от там.Намерих доста трудно( защото е рядко срещана) еквивалент на по-добра цена.

Направили сме си стенд на който тестваме :


Това вече е друго нещо.

Сменихме и диодите на бутона за трип компютъра.Имаше доста дълга полемика и спорове преди във форума за съществуването на светодиоди работещи на 12V. Е ето ги това са те.Без съпротивление към тях.

Намират се доста трудно, само чрез поръчка и то в специализираните магазини.

Интегралната схема на бутона:



А това е един инструмент който е много полезен при разпояване на части и елементи по интегрални схеми.Представлява ръчна вакум помпа и извлича топлия калай при контакт с поялника.

Подмени се и осветлението в бутона за отопление на задното стъкло.Също често срещан проблем при Мк2.


Това е мини лампичката на бутона с силиконово шлаухче върху нея което да придава зелен отенък на светлината.

Наложи се и сваляне на волна и еърбега за проверка на куплонзите . Много често лампата на еърбега примигва при вибрации и друсане поради лоша връзка на жълтия куплуг към възглавницата.


В долния десен ъгъл може да се види датата на гаранцията на възглавницата.В случая 2011. Производителя гарантира че до тази дата не би трябвало да има проблем с функционирането и при евентуална авария.Това не означава че след тази дата тя няма да проработи, а че просто за да се гарантира 99% ефективност тя трябва де се подмени.
Боядисах термо екраните около изпускателните колектори със силиконов високо температурен лак.

В Мото-Пфое смених емблемите на колата с оригинални.Специална благодарност на Наско от Мото-Пфое Пловдив за оказаното съдействие.



Кабелите от външната букса влизайки в купето се разклоняват към левия и десния стопове. А двете маси ги хванахме към купено чрез резбово съединение болт-гайка.

Мястото на спойка - левия стоп зад тонколоната.

Същите процедури бяха направени и отдясно.

Наложи се да се прекарат кабели за сигнала на светлините за заден ход.Поради факта че те се намират в капака на багажника.Кабел се пусна през най лявото гумено съединение .
Последваха проби и всичко бе готово. Инсталацията на теглича е на 100% готова.
Много се дразних от факта че задната облицовъчна пластмаса в зоната на багажника над бронята беше надраскана и реших да я боядисам.Почистване и пръскане с черен спрей за пластмаса.Същото последва и лявата решетка на тонколоната.


Преди да монтирам пластмасата естествено обработих и видиите към нея.


Направих и тапи които скриват видиите закрепващи облицовката около задното стъкло.

Бутона за регулиране на шофьорската седалка по височина не работеше нормално.При спускане си работеше, а при вдигане сработваше много трудно, след десеттина натискания.
Проблема се оказа вътре в самия бутон.Омекване на пластините.
След лека интервенция всичко беше оправено и сега работи.




Голямо желание имах да сменя предния плафон с такъв от джия.И благодарение на мой познат изнамерих такъв от Мондео.Даже се получи много добре защото рамката на плафона е в леко сив отенък, който пък много добре се връзва с сивата орехова облицовка в купето.

Преди

Демонтаж


Вече готово!!!

След това преминахме към арматурното табло и километража.Доста често срещан дефект е спукването на пластмасата в зоната на въздуховодите на предното стъкло. Има го при всички модификации Мк2.В нашия случай се оказа че пластмасата има счупени щипки поради предишна интервенция - неграмотно сваляне.Някой доста беше напъвал таблото да го сваля и доста го беше деформирал.
Ето я зоната на свалената облицовка.Сега е в момент на обмисляне как да се закрепи към таблото.

По таблото почти нищо не светеше и беше много трудно карането през нощта.Единствено светеше диапазона от 200 до 260км/ч.

Самото разкачване на таблото много ни изнерви и ядоса защото видяхме как някой преди това неграмотно го беше размонтирал, изпочупил доста работи и още по неграмотно го беше сглобил.Красноречив е факта че ореховата облицовка беше залепена с епоксидна смола към кожата на таблото.Непонятно защо при положение че всичките и държачи и скоби бяха здрави.


Започна пълното разсъбличане на таблото......



Оказа се че по таблото освен изгоряли крушки има и липсващи такива.

И подмяна с нови.....

Подменени бяха и крушките на таблото за вентилацията.

Както и осветлението около бутона за нивото на предните светлини.

Много често срещан проблем е изгарянето на крушката във ключа на фаровете.В Мото-Пфое тази мини крушка с нажежаема жичка струва над 10лв!!!!!!!!! Така че реших нея да не я взимам от там.Намерих доста трудно( защото е рядко срещана) еквивалент на по-добра цена.

Направили сме си стенд на който тестваме :


Това вече е друго нещо.


Сменихме и диодите на бутона за трип компютъра.Имаше доста дълга полемика и спорове преди във форума за съществуването на светодиоди работещи на 12V. Е ето ги това са те.Без съпротивление към тях.

Намират се доста трудно, само чрез поръчка и то в специализираните магазини.

Интегралната схема на бутона:



А това е един инструмент който е много полезен при разпояване на части и елементи по интегрални схеми.Представлява ръчна вакум помпа и извлича топлия калай при контакт с поялника.

Подмени се и осветлението в бутона за отопление на задното стъкло.Също често срещан проблем при Мк2.


Това е мини лампичката на бутона с силиконово шлаухче върху нея което да придава зелен отенък на светлината.

Наложи се и сваляне на волна и еърбега за проверка на куплонзите . Много често лампата на еърбега примигва при вибрации и друсане поради лоша връзка на жълтия куплуг към възглавницата.


В долния десен ъгъл може да се види датата на гаранцията на възглавницата.В случая 2011. Производителя гарантира че до тази дата не би трябвало да има проблем с функционирането и при евентуална авария.Това не означава че след тази дата тя няма да проработи, а че просто за да се гарантира 99% ефективност тя трябва де се подмени.
Боядисах термо екраните около изпускателните колектори със силиконов високо температурен лак.

В Мото-Пфое смених емблемите на колата с оригинални.Специална благодарност на Наско от Мото-Пфое Пловдив за оказаното съдействие.



- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Вече съживен"
ВеЛик си!
Само от темата на човек да му се прииска да си вземе Скорпио!?
Не че те агитирам, но не те ли влече и Фокус 1-ва серия?
Поздрави за ентусиазма!
Само от темата на човек да му се прииска да си вземе Скорпио!?
Не че те агитирам, но не те ли влече и Фокус 1-ва серия?
Поздрави за ентусиазма!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Вече съживен"
Дори и новите Мерцедеси не возят като Скорпиото! За другите коли да не говорим.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Вече съживен"
Вече с възстановено електронно реле предпазващо изпарителя на АС от замръзване.

Дойде и момента на монтирането на термо екраните на колекторите.
До сега беше така:
А сега.....


Всички електрически възли и трасета по двигателя са уплътнени и бандажирани (подсигурени срещу проникване на влага). Остава да му направя едно хубаво измиване с обезмаслител и запечатване с вакса за двигатели, както аз си знам.
Бяха проверени и всички плафони в купето и там където бе необходимо се подмениха крушките.С цел максимално доближаване до оригиналната визия крушките с нажежаеме жичка не бяха заменени с LED.
Плафоните отзад в зоната на краката.
Плафоните отпред.


Облицовката в зоната над педалите беше подменена с нова.
След дълго и неуспешно търсене на оригинален предпазен капак на акумулатора реших да приспособя капак от Форд Транзит.Поставянето на такъв капак е задължително при скорпио Мк2 тъй като той предпазва кутията на спомагателните предпазители и релета от влага и вода.Преди това стойката на акумулатора беше изчистена и грундирана.
Дразнеше ме вида на пластмасовата заварка на бронята и реших да я боядисам със спрей.

Заменени бяха и крайно амортизираните чистачки на предното стъкло.Също с цел придържане към оригиналния вид на колата те бяха заменени с чистачки с метално рамо(а не с модерните "банани").

С цел на обхващане на по-голяма площ от стъклото се премина от размер 50/50см на 55/53.
В Пловдив открихме и един много приятен магазин за тегличи и аксесоари към тях.И от там се сдобихме с протектор за куката....



Дойде и момента на монтирането на термо екраните на колекторите.
До сега беше така:

А сега.....


Всички електрически възли и трасета по двигателя са уплътнени и бандажирани (подсигурени срещу проникване на влага). Остава да му направя едно хубаво измиване с обезмаслител и запечатване с вакса за двигатели, както аз си знам.

Бяха проверени и всички плафони в купето и там където бе необходимо се подмениха крушките.С цел максимално доближаване до оригиналната визия крушките с нажежаеме жичка не бяха заменени с LED.
Плафоните отзад в зоната на краката.

Плафоните отпред.


Облицовката в зоната над педалите беше подменена с нова.
След дълго и неуспешно търсене на оригинален предпазен капак на акумулатора реших да приспособя капак от Форд Транзит.Поставянето на такъв капак е задължително при скорпио Мк2 тъй като той предпазва кутията на спомагателните предпазители и релета от влага и вода.Преди това стойката на акумулатора беше изчистена и грундирана.


Дразнеше ме вида на пластмасовата заварка на бронята и реших да я боядисам със спрей.

Заменени бяха и крайно амортизираните чистачки на предното стъкло.Също с цел придържане към оригиналния вид на колата те бяха заменени с чистачки с метално рамо(а не с модерните "банани").

С цел на обхващане на по-голяма площ от стъклото се премина от размер 50/50см на 55/53.
В Пловдив открихме и един много приятен магазин за тегличи и аксесоари към тях.И от там се сдобихме с протектор за куката....


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Вече съживен"
Е вече дойде момента към завършване на проекта.Оставаха дребни работи за доизкосуряване.
Купихме две скоби за водни съединения.За подмяна на старите скоби на тръбата към термостата.

Дойдоха ми и филтрите за подмяна.

Според мен съотношението качество-цена на тази марка е много добро.По нищо не отстъпват на аналозите им от "Бош", "Махле" ,"Моторкрафт" и др.
Преди да преминем към смените реших да се "заиграя" върху двигателя........

Ползвам специален препарат за измиване на двигатели на "Керхер" както и апаратура на същата марка.За целта се наложи на два пъти да пръскам двигателя с цел максимален ефект.

Това е вече измития двигател и подсушен разбира се.С цел консервация и естетика реших да го запечатам с вакса за двигатели.преди използвах "Сонакс", но сега реших да се доверя на "Мафра".....

И не сгреших.....



Не знам дали се вижда добре от снимките но ефекта на живо е невероятен.Както каза един колега от пловдивската група - "Умилявам се като чета темата, даже ми се преисква да си купя скорпио...."
Реших да повдигна задната седалка и да видя какво е положението отдолу.Оставам снимките да говорят сами:
ПРЕДИ
СЛЕД


След като почистих изкарах средния колан и закопчалките на коланите над седалката за да са удобни за ползване.При което ми се наби в очите разликата им спрямо предните.
Предните бяха доста амортизирани и боята им беше избеляла.
При което последва.........


След това се насочихме към филтрите.

ЧИСТ ВЪЗДУХ ЗА ДВИГАТЕЛЯ
И след това купето,.Имахме някакви очаквания за състоянието на поленовия и съответно излезнахме прави.

Филтриращия елемент е съставен от 3 части и се намира в зоната под предните чистачки.
Зад филтрите се намира мотора на вентилатора.Достъпа е лесен.


И чист въздух за пътниците!

Последната смяна бе маншоните на лявата полуоска.И вътрешния и външния бяха сдали багажа.



А ето и полуоската с новите маншони.


Когато колата беше вдигната на подемника на можах да се нарадвам на факта че отдолу по двигателя беше всичко сухо.Без течове на масла, антифризи, смазки и т.н.Радва ме и теглича.Много труд костваше но стана изключително професионално.

Красота
Остава едно хубаво външно и вътрешно почистване и "пускаме големия кораб по вода". Трябва да направим освещаване и да разбием една бутилка шампанско за късмет.
Купихме две скоби за водни съединения.За подмяна на старите скоби на тръбата към термостата.

Дойдоха ми и филтрите за подмяна.

Според мен съотношението качество-цена на тази марка е много добро.По нищо не отстъпват на аналозите им от "Бош", "Махле" ,"Моторкрафт" и др.
Преди да преминем към смените реших да се "заиграя" върху двигателя........

Ползвам специален препарат за измиване на двигатели на "Керхер" както и апаратура на същата марка.За целта се наложи на два пъти да пръскам двигателя с цел максимален ефект.

Това е вече измития двигател и подсушен разбира се.С цел консервация и естетика реших да го запечатам с вакса за двигатели.преди използвах "Сонакс", но сега реших да се доверя на "Мафра".....

И не сгреших.....



Не знам дали се вижда добре от снимките но ефекта на живо е невероятен.Както каза един колега от пловдивската група - "Умилявам се като чета темата, даже ми се преисква да си купя скорпио...."



Реших да повдигна задната седалка и да видя какво е положението отдолу.Оставам снимките да говорят сами:
ПРЕДИ

СЛЕД


След като почистих изкарах средния колан и закопчалките на коланите над седалката за да са удобни за ползване.При което ми се наби в очите разликата им спрямо предните.
Предните бяха доста амортизирани и боята им беше избеляла.

При което последва.........


След това се насочихме към филтрите.

ЧИСТ ВЪЗДУХ ЗА ДВИГАТЕЛЯ
И след това купето,.Имахме някакви очаквания за състоянието на поленовия и съответно излезнахме прави.

Филтриращия елемент е съставен от 3 части и се намира в зоната под предните чистачки.
Зад филтрите се намира мотора на вентилатора.Достъпа е лесен.



И чист въздух за пътниците!

Последната смяна бе маншоните на лявата полуоска.И вътрешния и външния бяха сдали багажа.



А ето и полуоската с новите маншони.


Когато колата беше вдигната на подемника на можах да се нарадвам на факта че отдолу по двигателя беше всичко сухо.Без течове на масла, антифризи, смазки и т.н.Радва ме и теглича.Много труд костваше но стана изключително професионално.

Красота

Остава едно хубаво външно и вътрешно почистване и "пускаме големия кораб по вода". Трябва да направим освещаване и да разбием една бутилка шампанско за късмет.


- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Вече съживен"
Утре искам да я видя на живо, надявам се да я докараш на срещата да и се порадваме за последно. Супер е. Нямам повече думи.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Вече съживен"
Ето малко снимки от преди връчването на колата.....






















Ето и официалното връчване на ключовете.Малко неофициално сме в работни екипи
, но до последно валяха дъждове и всичко бе в кал.Даже не можах да почистя напълно външно колата и да гланцирам гумите.

Кораба вече е в дълбоки води, след няколко месеца труд и то много труд.На моменти нещата се "закучваха", имаше нерви, Но НИКОГА не ни мина и през ум да се откажем.Бяха хвърлени много средства за възстановяването и много мерак!!! Много се радваме, че колата ще доставя удоволствие дълго време за напред.Станахме големи приятели с Игнат и семейството му покрай една кола, една вещ.....Колко е интересен животът.Мога да кажа че чувството да поправиш нещо почти на 100% унищожено е невероятно, страхотно.Доволен съм!А приятелството е най-ценното.
Пак пожелавам много безаварийни километри и страхотни мигове с форда
.
п.п. Имам информация че в последствие ще се появят и някои други екстри към колата.Но ще запазя това в тайна.......Чакайте продължение!






















Ето и официалното връчване на ключовете.Малко неофициално сме в работни екипи


Кораба вече е в дълбоки води, след няколко месеца труд и то много труд.На моменти нещата се "закучваха", имаше нерви, Но НИКОГА не ни мина и през ум да се откажем.Бяха хвърлени много средства за възстановяването и много мерак!!! Много се радваме, че колата ще доставя удоволствие дълго време за напред.Станахме големи приятели с Игнат и семейството му покрай една кола, една вещ.....Колко е интересен животът.Мога да кажа че чувството да поправиш нещо почти на 100% унищожено е невероятно, страхотно.Доволен съм!А приятелството е най-ценното.
Пак пожелавам много безаварийни километри и страхотни мигове с форда


п.п. Имам информация че в последствие ще се появят и някои други екстри към колата.Но ще запазя това в тайна.......Чакайте продължение!


- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Вече съживен"
Нямам думи, шапка ти свалям !



Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- cosworth team ruse
- потребител
- Мнения: 1108
- Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
- Модел на автомобила: форд сиера
- Местоположение: РУСЕ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Вече съживен"
прекрасна работа човече,направо спаси колата от една лоша съдба >:D<:
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта