Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 13 сеп 2012, 16:43
- Модел на автомобила: Ford Scorpio 2,3
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Вече съживен"
Искам да благодаря на Младен и баща му за отлично свършената работа и мерака с който я свършиха! Приятно изненадан останах, като я видях в събота... Автомобила няма нищо общо с този който закарах. Освен регистрационните табели!
Скорпиона върви безупречно и ми достави истинско удоволствие пътуването до Бургас! Разхода също е отличен - 8,3л./100км по магистралата с 100км/ч. По каталог му дават точно толкова - чудесна новина за мен! На бензиностанцията определено привлича погледа.
Забавно е! Иначе возията е прилична, а ускорението отлично! Въобще - щастлив съм, да я притежавам и карам! Сега следва боядисване. Ще бъде отново същият цвят - Ash Black Metalik. После - живот и здраве, ще продължим с проекта - Ford Scorpio Turnier! 



- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Вече съживен"
Малко да вдигна темата!Колата вече е с оригинални джанти за модела.И да припомня че тук гоним максимално изчистен (стоков) вид.И се стараем всичко да е оригинално.На мен сега доста ми харесва и смятам че тези джанти и "заспиват"!
15" 195/65 - По оригинални заводска параметри.Макс. икономичност и макс комфорт при возене.


п.п. И специална благодарност към Игнат
За сега толкоз, "есенес" проектът продължава
15" 195/65 - По оригинални заводска параметри.Макс. икономичност и макс комфорт при возене.


п.п. И специална благодарност към Игнат

За сега толкоз, "есенес" проектът продължава


- toniboy
- потребител
- Мнения: 1394
- Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
- Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Вече съживен"
добра работа , на срещата като я видях останах очарован доста работа е свършено по колата и определено си заслужава.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 13 сеп 2012, 16:43
- Модел на автомобила: Ford Scorpio 2,3
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Вече съживен"
Аз също съм много доволен от новият вид и возия. Колата стана доста по-комфортна и по-икономична. С 17"-ките извънградският разход, без климатик и с 105км/ч беше 8,3л/100км. А сега е 7,6л/100км при същите условия. Не е кой знае какво, но на дълъг път си оказва влияние...
И аз благодаря на Младен и ще продължаваме да се наслаждаваме на колите си и да ги пипаме...! 


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Вече съживен"
Малко да повдигнем темата.До момента се възстановяваше плафон оригинален от Скорпио Ghia с допълнително четене на карти и 20 секундно забавяне на изключването на светлината. Като цяло външно той бе без забележки, но отзад имаше проблем с куплунзите на ел. захранването и пластмасата, както и металния капак.
За целта "падна в боя" един оригинален плафон - базова версия!

п.п. Замаскирания текст на снимката не е секретен - просто списък за продукти от магазина


Освен това лятото се работи и по възстановяването на цяло предно арматурно табло.Тъй като оригиналното има доста забележки, деформирано е в зоната на обдухването на стъклото и в зоната на километража.Успях да намеря ат един познат цяло втора употреба в много по-добро състояние.Но все пак се наложи да го поукрепим тук там, тук там да се позалепи и прочее.
На крайния ефект е много добър и чака вграждане.

За целта "падна в боя" един оригинален плафон - базова версия!

п.п. Замаскирания текст на снимката не е секретен - просто списък за продукти от магазина



Освен това лятото се работи и по възстановяването на цяло предно арматурно табло.Тъй като оригиналното има доста забележки, деформирано е в зоната на обдухването на стъклото и в зоната на километража.Успях да намеря ат един познат цяло втора употреба в много по-добро състояние.Но все пак се наложи да го поукрепим тук там, тук там да се позалепи и прочее.
На крайния ефект е много добър и чака вграждане.



- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Започва отново проекта по тази кола.Нашия голям приятел Игнат, повери колата си в нашите ръце.Благодарим за оказаното ни доверие и ще направим всичко възможно да приведем колата във вид, доставящ още по-голямо удоволствие и наслада от шофиране.Иначе казано реших да кръстя новия проект - "Пълна промяна към Ghia".А заглавието е такова, защото тя е много странна базова версия с поръчани няколко скъпи екстри (Автоматична трансмисия, климатик, ел. люк и предни стъкла и трип компютър).А сега предстои монтаж на допълнителни "гъзи-бъзи" екстри (както казва Ути Бъчваров)

Малко ни изненада пловдивския снега, но не ни попари ентусиазма.

С малко зор превзехме планинския масив към вилата.Хехе както казват приятелите фенове от Англия - "Скорпио - автоматик, без тракшън е трън в задника зимно време! "
И наредихме колите във възходящ ред.Отзад напред модел Мк11985,модел Мк2 1995 и модел Мк2 1996.

Ето и една част от предвидените за монтаж екстри:

Плафони от Скорпио Мк2 GHIA предназначени за вграждане във вратите, както и плафони в купето естествено от Ghia версия с допълнителни лампи в тях.Тук си играх много да ги изчистя и те взеха че заприличаха на чисто нови.

Сенник за пасажера с вградено осветление в огледалото.

Явно в колата донор се бе пушило, така че се наложи да го чиста с "CIF". Ефекта от него е поразителен.Силно препоръчвам този препарат.
Таккаааа и тъй като времето беше студено решихме да започнем от преобразяване на предните седалки.Това скорпио беше с механични настройки и аз бях решил да му прехвърля електрически регулируемите шасита от моите стари седалки от Мк1 1985.
Първи стъпки към демонтажа.

Задължително е ползването на проникващо масло.

А това е най келявия болт за развиване.Намира се във външната задна част на седалката и преминава директно през пода на колата.Там долу резбата му излиза под нивото на пода и не е защитена с нищо.Или иначе казано тя е под пряк контакт с водата,кишата и прочее гадости хвърляни от предните колела.

Ето я и резбата на болта отдолу.Напръсках я с обилно с масло.И стисках палци да се развие нормално.Болтовете се развиват с камък 10.

Ето и болтовете във вътрешната пета на седалката.
За наш най-голям късмет всички болтове се развиха нормално и не се наложи намеса на шлайф.И ето пациента е готов....

След като махнахме седалката с изненада открих, че предпазния колан е с пиротехническо натягане в случай на инцидент.При скорпио Мк2 се използват два варианта на натягане на коланите: С пружинен механизъм и с пиропатрон.До сега не бях срещал втория вариант.

Ето го самия механизъм с пиро натягане.

А това е буксата която е свързана с блока на въздушната възглавница и в случай на инцидент при сработването на възглавницата се активира и по-горе описания механизъм за нятягане на колана.

Седалката бе сложена на операционната маса и първата ни цел беше да свалим механизмите.Те се държат от 2 болта с глава Т50.

Ето ги и двете седалки.От зеленикавите(Мк1) се прехвърля шаситата на (мк2)




А самите шасита и на двата модела седалки се държат от 6 болта (позиция 2)с глава Т40, два от които са подсигурени с гайки (позиция 1).И след като се развият всичко пада:



При демонтажа на електрическото шаси се налага то да се предвижва в крайни позиции за да може да се осигури достъп до болтовете.За целта електричество се подава чрез токоизправител на 12 волта.

това е свалената облицовка с управлението.

А това е електромотора за управление на облегалката на седалката.Вижда се че седалките са на "RECARO", а самия мотор на "Бош"


За съжаление не успяхме да монтираме ел. задвижването на облегалката, поради конструктивни различия в захващането на мотора и зацепването на зъбните колела.Но пък за сметка на това се получиха чудесни хибридни седалки с електрическо регулиране в хоризонтално и вертикално направление и ръчно задвижване на облегалките.Ако някой конструктор от "Форд" ги види ще се шашне.

Освен това монтирахме и ръчно регулиране на лумбалната опора чрез механична помпа.Това е характерна и специфична екстра само за Скорпио.

Системата представлява мех с въздух монтиран в зоната на кръста в облегалката, в който посредством ръчно помпане се нагнетява въздух и седалката се издува.Върху ръчната помпа има бутон-клапан, чрез който се изпуска въздуха.


Ето тук вече меха е монтиран в новата седалка, внимателно зад пружините изпъващи дунапрена.

Ето и разликата между двете облицовки на седалките.Наложи се при монтажа на облицовката с ел управлението да се разпробие и изпили мястото от където минава оста на въртока за регулиране наклона на облегалката.


Ето и снимки на вече качените шасита и яките стари мотори на "Бош".Както и самите зъбни задвижвания.Няма пластмаса - само метал.Направени през далечната 1985.Когато колите се проектираха неразрушими.За справка ел регулиране на седалките на Мондео след 2000 година.



Седалките бяха готови и случайно видях че на ръба на шофьорската има протрито място.Веднага клъцнах плат от долната страна на седалката, там където артисва и корекция.

ПРЕДИ

СЛЕД

Подготвих и двата крайни болта преди монтажа като ги почистих механически до метален блясък и намазах с преобразувател на ръжда на "Нигрин"

Използвах и липсата на седалки за да почистя мокета основно.


Обработих с преобразувател и грунд местата на захващане на седалките.Там най-често корозира повърхностно, защото влиза влага.

Докато чаках да изсъхне боята забелязах, че предния калник е хлътнал навътре от някакво съприкосновение.И тъй като се интересувам и от изправяне на вдлъбнатини по ламарините, без намеса на кит и чук, реших да се пробвам с едно дървено клинче и ръчен натиск.И о изненада - взе че стана.


Баща ми приготви окабеляването на седалките с 1,5 квадрата проводник.

А аз боядисах болтовете със силиконова боя.

Боядисах и пластмасите на седалките черни със специална боя за пластмаси.

Прекарахме кабелите под мокета на пода.

Задължително запояване!

и монтаж.
Забелязах,че тапицерията на задната седалка се е изметнала и изскочила от металния ръб на основана.А това е характерно за Мк2.И е пример за намаляване на качеството.При Мк1 от 1985 този ръб е подсигурен към тапицерията със специални остри скоби и е невъзможно да се изметне.А при новите модели тези скоби ги няма.
ПРЕДИ

СЛЕД

На ред бяха следващите екстри.Лост за управление на радиото от волана и интервал на паузата на чистачките.


След разкачването на пластмасите около волана открихме чакащата букса за управление на радиото.Тя ба изолирана с дунапрен.



И монтаж
Веднага монтирахме и джойстика за управление на чистачките, като при него се оказа, че не са необходими други модули и системата взима информация от "Централния таймер модул" и сами след поставянето на джойстик с интервал системата сработва веднага.Това е рядко срещано при Форд.



При сглобяването на пластмасите премахнахме парче от нея, което бе предвидено и отслабено в зоната на новия джойстик за управление на радиото.


Проблем срещнахме при управлението на радито.Оказа се, че буксата към джойстика съвпада, но другия и край не е свързан към модула със съпротивления който изработва сигнал към радиото.Тоест модула го няма.Наложи се да търсим другия край на буксата, който незнайно защо беше качен зад приборното табло.



Зад арматурното табло и скрит в дунапрен.

Имах два излишни модула и пробвах да ги включа, но управлението не сработи.Пробвахме и с отделни съпротивления със съответните стойности да подаваме сигнал, но пак не стана.При CD Еон 6000 и 6006 става, а тук при касетофон 5000 не става.Варианта е да пробвам с друг модул.Който изготвя други сигнали.Сега сме в процес на търсене.

Друго нещо което смених бе крушката осветяваща ключа на фаровете.Интересното при нея бе, че преди година я бяхме сменили и пак беше изгоряла.Това явление го забелязвам и при моите скорпиота.Явно не е изчислена както трябва и гори или крушките са пълен боклук.Оригинално Форд използва крушка на "Филипс".Но досега не съм виждал светеща такава.Мисля че същите се ползват и при Мондео Мк1 и 2.Аз взимам на "Тунгсрам".А иначе в Мото-пфое струва безумните 10лв




Е все пак вече ставаме "Ghia" така, че трябват и опознавателни знаци.
Имах за съжаление една цяла коронка и една половинка и реших нещата така:

Половинката(само логото) на облицовката пред скоростния лост.Както я слагат от завода производител.
А цялата емблема от страната на шофьора или както казват У Перник, от страната на дискотеката



А ето и малко по-качествени снимки на новите седалки и джойстици за управление




Те така, това е малка част от проекта.И продължаваме с пълен напред.Утре съм на лов за нови части.

- bikercho
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 06 авг 2009, 22:04
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 2.0 sedan Ghia,
Ford Mondeo MK1 2.0 sedan Ghia - Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Браво Младенски наистина има много труд в тази кола евала за търпението и вниманието което и е обърнато а относно крушките за ключа на фаровете точно такива същите крушки ги има при мондео мк1 които са с червен бутон за аварийните мигачи дърпаш нагоре бутона и вземаш точно оригиналната кушка на PSHILIPS 1.2 w 

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Тези крушки ги има и в ключа на фаровете на мондео 1, не са само на бутона за аварийни.
Изпратено от моят LG-D802
Изпратено от моят LG-D802

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Интересен е факта, че крушките по плафоните са Osram (оригиналните от завода производител) и имат огромен живот.Не ми се е налагало досега да ги сменям, а едното ми скорпио е 1985 набор.
Ето какво си набавихме днес - електромотори с рейки за задните врати!



- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Ще стане супер колата, има потенциал и щом сте се захванали с баща ти съм сигурен, че ще успеете. Чакаме следващият снимков материал. 

- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Младене, така като ти чета темите и като ти гледам проектите ... смело и сляпо мога да ти се доверя и да ти поверя колата си за някои екстрички, които съм намислил, но нямам нито времето, нито знанията да ги осъществя. Евала ти правя. Ако си ЗА ... да продължим дискусията на лични...
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Ето малко нов фото отчет:
Малко заредихме системата с добавка, че да почисти клапани и свещи от всякакви гадости.

След като покарах колата, освен че имаше един явен теч на антифриз се появи и един скрит.В една студена сутрин забелязах капки под радиатора и след като легнах отдолу се показа това - ясно се виждат старите следи от теч.

Това решихме да го оставам за по-нататък.На по-късен етап.Явно ще се налага и смяна на радиатор.След тестово каране в градски условия забелязах, че теча се явява само под формата на таене(капка) в долния ляв ъгъл.
А сега беше реда на отстраняването на по-голям теч.За да достигнем до въпросното място трябваше да се разкачат няколко основни части под капака.
Течеа бе локализиран от всмукателния колектор (Чест и много срещан проблем при двигателите 2,3 при Скорпио и Галакси).
Първо започнахме с премахването на скобите на маркучите за въздух към дросела.
разкачване и на капака на въздушния филтър и датчика за въздуха.

Ето го и целия възел.

Разкачване и на буксата на потенциометъра на дроселовата клапа

Обезопасяване срещу проникване на боклуци и прахоляк в двигателя!

Укрепихме настрани и самия дросел за да не пречи.

А ето го и основния виновник за теча - всмукателния колектор.Форд правят тези колектори при 2,3 и дистанционерите при 2,0 16V от некачествена пластмаса, която след време, без значение на пробега се пука.Ненавременната намеса може да доведе до фатални последици за двигателя след прегряване.След премахването на горе описаните части пред нас се разкри гледка която очаквахме и бяхме чели за нея по руските форуми.
На снимката се вижда че предишния собственик е преправял колектора , а именно частично отрязване на местото където най-често се пука пластмасата.Със стрелки съм обозначил мястото на прерязването.След това на това място се пресажда част от колектора от Ford Scorpio 2,0 16V.Или в частност частта с пластмасовата капачка 1 и тялото на термостата 2 .
След като тази част се махне посредством гайки с камък от "гедоре" №13 и 10. Се вижда гуменото уплътнение(гарнитура) 1 към блока.Което също е изработвана допълнително.

И без гарнитурата.

Ясно се вижда състоянието и !

Ето го и тялото което допълнително е преправяно чрез заварки.Виждат се и двата датчика за температурата на антифриза.

Почистихме с коресилин и челото където прилепва гарнитурата, идеята е да изрежем нова и да я подсигурим с червен, температуро устойчив силикон.

След цялата тази операция реших да си довърша работата по предния калник.Имаше нужда бронята да се напасне по калника, който по-преди бях изправил.

Махнахме и двата предни леви болта държащи бронята за да може тя да има ход и да я разтворим отстрани.
В следствие на удара периферията на калника бе мръднала, а от там и ушите на бронята.Наложи се леко наместване.
Леко издърпване, наместване и натиск навътре.И задната щипка закопча.

Последва съсредоточване върху задните механизми за сваляне на стъклата.Човека от който ги взех ми ги даде в разглобено състояние и трябваше да фиксираме моторите към лостовата система, както и да оправим някое и друго изкривено ухо.

Моторчетата се държат от 3 болта.
Решихме да монтираме успоредно с моторчетата и плафоните по задните врати.А ето и консумативите, само за монтажа на плафоните.

Изправяне на ушите с отвори, през които ще минат крепежните болтовете.

Колата бе така позиционирана, че бе по-удобно да се започне с демонтажа на левите врати.
Първо махана на задната декоративна облицовки.И сваляне на дръжката на механизма за ръчно сваляне и качване на стъклото 1.

Свалената кора.

А това с двете видии където много "майстори" все забравят да махнат и изкъртват или деформират корите.Намират се под дръжката!А със стрелките съм показал водачите им от вътрешната страна.
Махане и на предната облицовка!

Много се изкефих на перфектното състояние на тонколоната, независимо от възрастта и.Това се доказва и от перфектния звук на аудиосистемата ЕОН 5000.

Ето я и шумо и термо изолацията във вратите.

Поради силния битум с която е залепена и поради крехкостта и реших да я свалям внимателно с помощта на макетен нож.Като леко опъвам и прерязвам битума между нея и вратата.

След около 20мин. Изолацията бе свалена без грам щети по нея.

След разкачването на облицовките трябваше да се открият и кабелните магистрали по праговете.Сваляне и на всички облицовки по праговете.Стрелките показват местата на видиите.
Местата на вратите за плафоните са затапени с пластмаси.Непрозрачна капачка(тапа) запълва мястото на плафона за осветление на зоната на краката.
А светлоотразителна капачка закрива мястото на плафона за маркиране на отворена врата.

И се започна едно прекарване на кабели през разклонителните букси на вратите...

Ето го и плафона.

Всичко се запоява задължително!!!

И другия плафон:


И на задната врата....


Прекарване на кабелите към купето в зоната на механизма на предпазния колан. Доста пипкава работа...




Всички прекарани кабели са укрепват със "свински опашки"

И така половин ден...
И накрая.....

Светването на всяка врата става посредством краен изключвател.Всяка врата има собствен краен изключвател.От там идва и сигналът за светването на плафоните в купето.



Правим колата в максимално оригинален вид така че LЕD не се използват!
Тези плафони работят с крушки от по 5 Вата.Във всяка врата има по два плафона което е равно на 10 Вата.Във зоната на краката има 4 плафона с крушки по 5 Вата, а в плафоните на тавана 3 по 10 Вата.Така, че при една отворена врата светват лампи с обща консумация 50 Вата.А при 5 отворени врати тази консумация става 90 Вата. Така че много трябва да се пази акумулатора.
В края на деня реших да подготвя новите кори на вратите отзад.Подготвянето се изразяваше в замяна на декоративната орехова облицовка.Новите кори бяха с червеникав орех и трябваше да се прехвърли оригиналния и рядко срещан сив.Въпросните декорации се държат от тези видии:

И двете декорации

На следващия ден студената утрин ни накара да се концентрираме върху направата на уплътнение за тялото на термостата.Самото тяло изчистихме до блясък за да няма и следа от мазнини.
Изчистеното чело и зоната на прилепяне на гарнитурата.
Ето я и заготовката за гарнитурата - масло и температуро устойчива гума с дебелина 3мм.

Специална благодарност на инж. Христо Ганев, занимаващ се с ремонт на хидравлични помпи(наистина е инженер и фамилията му е тази
) за намирането й!
Следва очертаването на шаблон с химически молив.

Изрязване

Разпробиване с замба
И ето я вече готова и чакаща......

Времето се стопли и започнахме да ровим за бутон и куплунг за мотора на задната врата
И за голям късмет, ровейки се в из множеството части от Мк1 и Мк2, попаднахме на:
Бях забравил за нея и ето че вече намерихме липсващото звено.
Веднага се заех с монтажа.Очертаване на мястото на контакт:

Нанасяне на лепило от двете страни на лепящите части

И след 10-15 мин слепване чрез силен натиск!

Подготвихме свредлата нужни за премахването на механичната рейка отзад.
Тя се държи посредством 6 изключително яки,стоманени нита.

Това е буксата към мотора на рейката.

А това са разликите между електрическата и ръчната.

Новия възел хванахме посредством болтове М5, шайби и гайки.


Закрепване и към рамката на стъклото отляво и отдясно


След закрепването се започна прекарването на кабелите за мотора и бутона към купето.


Кабелите внимателно се прекарват в шлаухите на съществуващите трасета.За водач на кабелите се използва твърд масивен проводник.

Интересното е, че има няколко изпълнения на инсталации за ел. стъкла при Мк2. Едната и най-елементарната е в сегашния вариант само с предни ел. стъкла и без електронни блокове във предните врати.Само шофьорското стъкло се отваря автоматично с един клик на бутона.Пасажерското стъкло няма тази опция.Без тази опция могат да се направят и задните, но отива много повече кабел и то с по-голямо сечение.
Втория вариант, на когото се спряхме в момента е чрез използване на електронни блокове в предните врати и отваряне на всички стъкла с едно докосване на бутона.Характерното тук е,че трябва да се смени ел.мотора на шофьорсата врата(има управление с повече краища).Така че за момента ще търся ел. мотор и електронен блок за шофьорската врата.За пътническата имам!
Ето новата облицовка без отвор за манивела и нова облицовка с пепелник и отвор за бутон.

Кабелите за бутона

И поставената изолация + гаранция че така и в Германия не могат да я свалят и отново монтират.

И монтаж на облицовката



Запояване на куплунга на бутона!




Купихме и силикон.

Малко заредихме системата с добавка, че да почисти клапани и свещи от всякакви гадости.


След като покарах колата, освен че имаше един явен теч на антифриз се появи и един скрит.В една студена сутрин забелязах капки под радиатора и след като легнах отдолу се показа това - ясно се виждат старите следи от теч.

Това решихме да го оставам за по-нататък.На по-късен етап.Явно ще се налага и смяна на радиатор.След тестово каране в градски условия забелязах, че теча се явява само под формата на таене(капка) в долния ляв ъгъл.
А сега беше реда на отстраняването на по-голям теч.За да достигнем до въпросното място трябваше да се разкачат няколко основни части под капака.
Течеа бе локализиран от всмукателния колектор (Чест и много срещан проблем при двигателите 2,3 при Скорпио и Галакси).
Първо започнахме с премахването на скобите на маркучите за въздух към дросела.

разкачване и на капака на въздушния филтър и датчика за въздуха.

Ето го и целия възел.

Разкачване и на буксата на потенциометъра на дроселовата клапа

Обезопасяване срещу проникване на боклуци и прахоляк в двигателя!


Укрепихме настрани и самия дросел за да не пречи.

А ето го и основния виновник за теча - всмукателния колектор.Форд правят тези колектори при 2,3 и дистанционерите при 2,0 16V от некачествена пластмаса, която след време, без значение на пробега се пука.Ненавременната намеса може да доведе до фатални последици за двигателя след прегряване.След премахването на горе описаните части пред нас се разкри гледка която очаквахме и бяхме чели за нея по руските форуми.

На снимката се вижда че предишния собственик е преправял колектора , а именно частично отрязване на местото където най-често се пука пластмасата.Със стрелки съм обозначил мястото на прерязването.След това на това място се пресажда част от колектора от Ford Scorpio 2,0 16V.Или в частност частта с пластмасовата капачка 1 и тялото на термостата 2 .
След като тази част се махне посредством гайки с камък от "гедоре" №13 и 10. Се вижда гуменото уплътнение(гарнитура) 1 към блока.Което също е изработвана допълнително.

И без гарнитурата.

Ясно се вижда състоянието и !


Ето го и тялото което допълнително е преправяно чрез заварки.Виждат се и двата датчика за температурата на антифриза.

Почистихме с коресилин и челото където прилепва гарнитурата, идеята е да изрежем нова и да я подсигурим с червен, температуро устойчив силикон.

След цялата тази операция реших да си довърша работата по предния калник.Имаше нужда бронята да се напасне по калника, който по-преди бях изправил.

Махнахме и двата предни леви болта държащи бронята за да може тя да има ход и да я разтворим отстрани.

В следствие на удара периферията на калника бе мръднала, а от там и ушите на бронята.Наложи се леко наместване.

Леко издърпване, наместване и натиск навътре.И задната щипка закопча.

Последва съсредоточване върху задните механизми за сваляне на стъклата.Човека от който ги взех ми ги даде в разглобено състояние и трябваше да фиксираме моторите към лостовата система, както и да оправим някое и друго изкривено ухо.

Моторчетата се държат от 3 болта.

Решихме да монтираме успоредно с моторчетата и плафоните по задните врати.А ето и консумативите, само за монтажа на плафоните.

Изправяне на ушите с отвори, през които ще минат крепежните болтовете.

Колата бе така позиционирана, че бе по-удобно да се започне с демонтажа на левите врати.
Първо махана на задната декоративна облицовки.И сваляне на дръжката на механизма за ръчно сваляне и качване на стъклото 1.

Свалената кора.

А това с двете видии където много "майстори" все забравят да махнат и изкъртват или деформират корите.Намират се под дръжката!А със стрелките съм показал водачите им от вътрешната страна.

Махане и на предната облицовка!

Много се изкефих на перфектното състояние на тонколоната, независимо от възрастта и.Това се доказва и от перфектния звук на аудиосистемата ЕОН 5000.

Ето я и шумо и термо изолацията във вратите.

Поради силния битум с която е залепена и поради крехкостта и реших да я свалям внимателно с помощта на макетен нож.Като леко опъвам и прерязвам битума между нея и вратата.

След около 20мин. Изолацията бе свалена без грам щети по нея.

След разкачването на облицовките трябваше да се открият и кабелните магистрали по праговете.Сваляне и на всички облицовки по праговете.Стрелките показват местата на видиите.

Местата на вратите за плафоните са затапени с пластмаси.Непрозрачна капачка(тапа) запълва мястото на плафона за осветление на зоната на краката.

А светлоотразителна капачка закрива мястото на плафона за маркиране на отворена врата.

И се започна едно прекарване на кабели през разклонителните букси на вратите...

Ето го и плафона.

Всичко се запоява задължително!!!

И другия плафон:


И на задната врата....


Прекарване на кабелите към купето в зоната на механизма на предпазния колан. Доста пипкава работа...




Всички прекарани кабели са укрепват със "свински опашки"

И така половин ден...

И накрая.....

Светването на всяка врата става посредством краен изключвател.Всяка врата има собствен краен изключвател.От там идва и сигналът за светването на плафоните в купето.



Правим колата в максимално оригинален вид така че LЕD не се използват!
Тези плафони работят с крушки от по 5 Вата.Във всяка врата има по два плафона което е равно на 10 Вата.Във зоната на краката има 4 плафона с крушки по 5 Вата, а в плафоните на тавана 3 по 10 Вата.Така, че при една отворена врата светват лампи с обща консумация 50 Вата.А при 5 отворени врати тази консумация става 90 Вата. Така че много трябва да се пази акумулатора.

В края на деня реших да подготвя новите кори на вратите отзад.Подготвянето се изразяваше в замяна на декоративната орехова облицовка.Новите кори бяха с червеникав орех и трябваше да се прехвърли оригиналния и рядко срещан сив.Въпросните декорации се държат от тези видии:

И двете декорации

На следващия ден студената утрин ни накара да се концентрираме върху направата на уплътнение за тялото на термостата.Самото тяло изчистихме до блясък за да няма и следа от мазнини.

Изчистеното чело и зоната на прилепяне на гарнитурата.

Ето я и заготовката за гарнитурата - масло и температуро устойчива гума с дебелина 3мм.


Специална благодарност на инж. Христо Ганев, занимаващ се с ремонт на хидравлични помпи(наистина е инженер и фамилията му е тази

Следва очертаването на шаблон с химически молив.

Изрязване

Разпробиване с замба

И ето я вече готова и чакаща......

Времето се стопли и започнахме да ровим за бутон и куплунг за мотора на задната врата

И за голям късмет, ровейки се в из множеството части от Мк1 и Мк2, попаднахме на:

Бях забравил за нея и ето че вече намерихме липсващото звено.
Веднага се заех с монтажа.Очертаване на мястото на контакт:

Нанасяне на лепило от двете страни на лепящите части

И след 10-15 мин слепване чрез силен натиск!

Подготвихме свредлата нужни за премахването на механичната рейка отзад.

Тя се държи посредством 6 изключително яки,стоманени нита.

Това е буксата към мотора на рейката.

А това са разликите между електрическата и ръчната.

Новия възел хванахме посредством болтове М5, шайби и гайки.


Закрепване и към рамката на стъклото отляво и отдясно


След закрепването се започна прекарването на кабелите за мотора и бутона към купето.


Кабелите внимателно се прекарват в шлаухите на съществуващите трасета.За водач на кабелите се използва твърд масивен проводник.

Интересното е, че има няколко изпълнения на инсталации за ел. стъкла при Мк2. Едната и най-елементарната е в сегашния вариант само с предни ел. стъкла и без електронни блокове във предните врати.Само шофьорското стъкло се отваря автоматично с един клик на бутона.Пасажерското стъкло няма тази опция.Без тази опция могат да се направят и задните, но отива много повече кабел и то с по-голямо сечение.
Втория вариант, на когото се спряхме в момента е чрез използване на електронни блокове в предните врати и отваряне на всички стъкла с едно докосване на бутона.Характерното тук е,че трябва да се смени ел.мотора на шофьорсата врата(има управление с повече краища).Така че за момента ще търся ел. мотор и електронен блок за шофьорската врата.За пътническата имам!

Ето новата облицовка без отвор за манивела и нова облицовка с пепелник и отвор за бутон.

Кабелите за бутона

И поставената изолация + гаранция че така и в Германия не могат да я свалят и отново монтират.


И монтаж на облицовката



Запояване на куплунга на бутона!




Купихме и силикон.


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Днес беше ползотворен ден.Намерих "липсващото звено" - модула управляващ електрическите стъкла и огледала.И при това заедно с цялата система от проводници и букси.Този модул, заедно с модула от пасажерската врата си обменят информация с централния контролен модул (ССМ) и изграждат така наречената информационна шина.Чрез нея се изготвят сигналите необходими за свалянето и качването на ел. стъклата, регулирането на ел.огледалата, регулирането на ел.седалките във вариант с трипозиционна памет, глобалното затваряне и др.





-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Много добре се получава. А това с изолацията ме впечатли.
Интересно ми е какво използва за залепванито на изолацията под корите на вратите?
Интересно ми е какво използва за залепванито на изолацията под корите на вратите?
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Ново развитие към 3.3.2015
След като тялото на термостата бе почистено идеално и обезмаслено, наложихме изрязаната гарнитура и я дооформихме.Скоро от Мото-Пфое бе сменена и капачката на термостата.

Ето я и гарнитурата с изрязания отвор в средата.

Заменихме и старата крепежна гайка с нова подсигурена срещу саморазвиване.

Ето периферията на гайката:

Дойде реда и на силикона.
Преди нанасянето му отново всички части бяха обезмаслени.


Мястото на уплътнението.

Силикон се постави на всички повърхнини които са в контакт с гарнитурата:



И монтаж....

От горната страна бе монтирана новата гайка, а отдолу беше заменен оригиналния болт с нов М8 с по голяма глава( камък 13, вместо 10)
Затегнахме и започнахме обратния монтаж.Първо тръбопроводите към капачката.

Сравнително труден е монтажа на скобите им.При липса на по-широки клещи оригиналните скоби не се дават лесно.Те са пружинни и много трудно се разтварят.

Монтаж и на дросела със собственоръчно направен ключ-удължител за битове.


Трябва да вметна, че преди монтажа не пропуснах да почистя клапата
И монтажа на целия възел на въздуховода.
Термоустойчивия силикон на "Бизон" стяга за 24 часа.Но пълно втвърдяване настъпва след 7 дни, така че решихме да правим проби не по-рано от седмица.За пробите ще налеем дестилирана вода.И после антифриз.Ако протeче - операцията се повтаря.
Такаааа. Преминаваме към направата на електрическите задни стъкла и обновяването на ел. системата им.Малко подготовка:
Ето го и така търсения шофьорски механизъм с моторче.Дошъл чак от Монтана.

Защо е по-специфичен той? При ниско ниво на изпълнение на ел. стъклата (само предни ел.стъкла) се използва шофьорски стъклоповдигащ механизъм с обикновен мотор с два края.А при високо ниво (4 ел. стъкла. в комбинация с отваряна на стъклата с едно докосване) се използва шофьорски стъклоповдигащ механизъм с обикновен мотор с 6 края.Два за мотора и 4 за потенциометри вградени вътре в него.
Ето го и куплунга:

Системата работи и чрез електронни блокове във предните две врати.Като си обменя информация през централния контролен модул (ССМ).В нашия случай нямахме шофьорски блок и се наложи да търсим.Благодарение на мой много добър приятел се сдобих с такъв.


По аналог на техническата документация направихме необходимите връзки и изградихме електрическа верига с цел тест на системата преди монтажа в колата.

За пробата се наложи да се включат и всички бутони откъм шофьорския модул, защото ако има липсващ с-мата остава отворена и не работи.

Това тук е (ССМ) на колата


Всички кабели си бяха на местата и ние с баща ми предположихме че този модул има функцията да обменя данни между модулите във вратите(1 и 2). Свързахме всичко и подадохме захранване от акумулатора.И ГРЕДААААА не работи.
Една,втора, трета проба и нищо.Шах и мат. след това решехме да разглобим и нашата кола (скорпио 2,0) и да заменим модулите.И да се види дали ще работят.Имахме съмнения, че причината е в централния контролен модул (ССМ).Заменихме ги и.Модула от 2,3 отиде на 2,0 и естествено това е
. Мамка им - променили са модула.Защо ли не се учудвам??! Та така, сега трябва да намерим и такъв модул и сме на 100% готови за монтажа.Намери ли се този модул(от кола с 4 ел.стъкла) ще могат и да се изведат и още няколко комфортни функции свързани със стъклата и заключването.
Но нека да намерим първо модула.
Ето и изрязаната с още два допълнителни отвора облицовка за бутоните на предните врати.

И нови болтове М5 и гайки с периферия срещу саморазвиване подготвени за монтажа на стъклоповдигачите във врътите.

Почивни дни са и модул не можеше да се търси, така че преминахме към поставяне на други ел. глезотии!
Първата от тях е поставяне на осветление в бутона за отваряне на люка( шибидаха).За модела скорпио Мк1 и Мк2 никога не се е предвиждало да има осветен бутон.Интересно решение на конструкторите.Питам се какво са спестили?
Бутона при Мк2 е заимстван директно от Мк1 и е плътен.Вътре няма лампичка, липсват съответно 2 пина и стрелките не са прозрачни.
За целта бръкнах в резервите си от от бутони от Мк1 и намерих здрав работещ такъв. Използван някога като бутон за ел. стъкло.

пиновете захранваща крушката вътре!

Намерих и няколко букси от които щях да присадим липсващите пинове.
Това е букса с 5 края, без изводи за осветление.От друга щяхме да махнем два пина и да ги присадим в тази.Местата за тях си ги има.
Ето ги и пиновете

Задължително удължаване на проводника и запояване.

А това е конзолата с бутона над която е ел.мотора на люка


Ето и новата букса с присадени допълнително проводници с пинове.

И крайния резултат:

Комфортна работа.Седиш си ,караш си нощно време и искаш да отвориш люка, с периферното си зрение виждаш контура на светещия бутон и го натискаш.
Доста по-нагоре в темата бях намерил едно здраво арматурно табло (недеформирано) и го бях обещал като подарък на нашия приятел Игнат.Въпросното табло беше с леки забележки по някои от местата за закрепване, но ние ги бяхме отстранили.Оставаше въпросът дали кората(облицовката) около километража и таблото ще пасне добре към него.Все пак преди да го взема беше стояло на открито.
За целта започнахме да разглобяваме.Станал съм факир по тези табла и ги разглобявам изключително бързо без да се счупи нищо.Ще покажа принципа на демонтаж, като последователността върви по реда на снимките:
Първо махане на облицовките около волана и самия волан.Особено внимание към буксите на въздушната възглавница и буксата на "темпомата" и клаксона

Махане на лостчетата за управление на радиото, мигачите и чистачките

Премахване на страничната жабка за очила и отвор за "OBD" буксата.

Демонтаж на ключа на фаровете и ключа за корекция нивото им.

Демонтаж на управлението на парното/климатика и бутоните за подгрев на стъклата.

Махане на радиото и сме готови.На снимката се вижда деформираната периферия и отлепената кожа.

Последва качване на въпросната облицовка върху бъдещото табло.И всичко заспа, изключително много се зарадвахме!

Всичко е изпънато и прилепнало.


Реших да махна VIN табелката на това табло за да може в последствие да сложим оригиналната!

Премахнахме и пружинните механизми на барчето.На тяхно място щяхме да прехвърлим оригиналните.

А тези реших да ги почистя и обработя с преобразувател.Да седят за резерва.

Премахнахме и средната конзола която ще пречи на махането на арматурното табло.


Конзолата почистих основно с "CIF" и "Sonax Matteffect" за табло.

Стана като нова

И решихме да заменим стария сенник за пасажера със сенник с осветление от Ghia.

Подготвихме АПМ клеми и кабел с подходяща дължина и сечение.Кербовахме и подсигурихме "+" с предпазител срещу "замасяване".


Това е стария сенник с местата на закрепване.


Прекарване на "+" през кухина на тавана между тапицерията.Сигнал взима от плафона.

А от дясната скоба се взима "-" чрез пластинка, която контактува с оста на сенника.А лявата е оригиналната за сенник без осветление.

Запояване... като предпазваме към огледалото за обратно виждане да не пръсне киселина.

И "цък".......


След като тялото на термостата бе почистено идеално и обезмаслено, наложихме изрязаната гарнитура и я дооформихме.Скоро от Мото-Пфое бе сменена и капачката на термостата.

Ето я и гарнитурата с изрязания отвор в средата.

Заменихме и старата крепежна гайка с нова подсигурена срещу саморазвиване.

Ето периферията на гайката:

Дойде реда и на силикона.
Преди нанасянето му отново всички части бяха обезмаслени.


Мястото на уплътнението.

Силикон се постави на всички повърхнини които са в контакт с гарнитурата:




И монтаж....

От горната страна бе монтирана новата гайка, а отдолу беше заменен оригиналния болт с нов М8 с по голяма глава( камък 13, вместо 10)
Затегнахме и започнахме обратния монтаж.Първо тръбопроводите към капачката.

Сравнително труден е монтажа на скобите им.При липса на по-широки клещи оригиналните скоби не се дават лесно.Те са пружинни и много трудно се разтварят.

Монтаж и на дросела със собственоръчно направен ключ-удължител за битове.


Трябва да вметна, че преди монтажа не пропуснах да почистя клапата


И монтажа на целия възел на въздуховода.

Термоустойчивия силикон на "Бизон" стяга за 24 часа.Но пълно втвърдяване настъпва след 7 дни, така че решихме да правим проби не по-рано от седмица.За пробите ще налеем дестилирана вода.И после антифриз.Ако протeче - операцията се повтаря.

Такаааа. Преминаваме към направата на електрическите задни стъкла и обновяването на ел. системата им.Малко подготовка:


Ето го и така търсения шофьорски механизъм с моторче.Дошъл чак от Монтана.

Защо е по-специфичен той? При ниско ниво на изпълнение на ел. стъклата (само предни ел.стъкла) се използва шофьорски стъклоповдигащ механизъм с обикновен мотор с два края.А при високо ниво (4 ел. стъкла. в комбинация с отваряна на стъклата с едно докосване) се използва шофьорски стъклоповдигащ механизъм с обикновен мотор с 6 края.Два за мотора и 4 за потенциометри вградени вътре в него.
Ето го и куплунга:

Системата работи и чрез електронни блокове във предните две врати.Като си обменя информация през централния контролен модул (ССМ).В нашия случай нямахме шофьорски блок и се наложи да търсим.Благодарение на мой много добър приятел се сдобих с такъв.


По аналог на техническата документация направихме необходимите връзки и изградихме електрическа верига с цел тест на системата преди монтажа в колата.

За пробата се наложи да се включат и всички бутони откъм шофьорския модул, защото ако има липсващ с-мата остава отворена и не работи.

Това тук е (ССМ) на колата


Всички кабели си бяха на местата и ние с баща ми предположихме че този модул има функцията да обменя данни между модулите във вратите(1 и 2). Свързахме всичко и подадохме захранване от акумулатора.И ГРЕДААААА не работи.



Една,втора, трета проба и нищо.Шах и мат. след това решехме да разглобим и нашата кола (скорпио 2,0) и да заменим модулите.И да се види дали ще работят.Имахме съмнения, че причината е в централния контролен модул (ССМ).Заменихме ги и.Модула от 2,3 отиде на 2,0 и естествено това е


Ето и изрязаната с още два допълнителни отвора облицовка за бутоните на предните врати.

И нови болтове М5 и гайки с периферия срещу саморазвиване подготвени за монтажа на стъклоповдигачите във врътите.

Почивни дни са и модул не можеше да се търси, така че преминахме към поставяне на други ел. глезотии!
Първата от тях е поставяне на осветление в бутона за отваряне на люка( шибидаха).За модела скорпио Мк1 и Мк2 никога не се е предвиждало да има осветен бутон.Интересно решение на конструкторите.Питам се какво са спестили?
Бутона при Мк2 е заимстван директно от Мк1 и е плътен.Вътре няма лампичка, липсват съответно 2 пина и стрелките не са прозрачни.
За целта бръкнах в резервите си от от бутони от Мк1 и намерих здрав работещ такъв. Използван някога като бутон за ел. стъкло.

пиновете захранваща крушката вътре!

Намерих и няколко букси от които щях да присадим липсващите пинове.

Това е букса с 5 края, без изводи за осветление.От друга щяхме да махнем два пина и да ги присадим в тази.Местата за тях си ги има.
Ето ги и пиновете

Задължително удължаване на проводника и запояване.

А това е конзолата с бутона над която е ел.мотора на люка


Ето и новата букса с присадени допълнително проводници с пинове.

И крайния резултат:

Комфортна работа.Седиш си ,караш си нощно време и искаш да отвориш люка, с периферното си зрение виждаш контура на светещия бутон и го натискаш.

Доста по-нагоре в темата бях намерил едно здраво арматурно табло (недеформирано) и го бях обещал като подарък на нашия приятел Игнат.Въпросното табло беше с леки забележки по някои от местата за закрепване, но ние ги бяхме отстранили.Оставаше въпросът дали кората(облицовката) около километража и таблото ще пасне добре към него.Все пак преди да го взема беше стояло на открито.
За целта започнахме да разглобяваме.Станал съм факир по тези табла и ги разглобявам изключително бързо без да се счупи нищо.Ще покажа принципа на демонтаж, като последователността върви по реда на снимките:
Първо махане на облицовките около волана и самия волан.Особено внимание към буксите на въздушната възглавница и буксата на "темпомата" и клаксона

Махане на лостчетата за управление на радиото, мигачите и чистачките

Премахване на страничната жабка за очила и отвор за "OBD" буксата.

Демонтаж на ключа на фаровете и ключа за корекция нивото им.

Демонтаж на управлението на парното/климатика и бутоните за подгрев на стъклата.

Махане на радиото и сме готови.На снимката се вижда деформираната периферия и отлепената кожа.

Последва качване на въпросната облицовка върху бъдещото табло.И всичко заспа, изключително много се зарадвахме!



Всичко е изпънато и прилепнало.


Реших да махна VIN табелката на това табло за да може в последствие да сложим оригиналната!

Премахнахме и пружинните механизми на барчето.На тяхно място щяхме да прехвърлим оригиналните.

А тези реших да ги почистя и обработя с преобразувател.Да седят за резерва.

Премахнахме и средната конзола която ще пречи на махането на арматурното табло.


Конзолата почистих основно с "CIF" и "Sonax Matteffect" за табло.

Стана като нова

И решихме да заменим стария сенник за пасажера със сенник с осветление от Ghia.

Подготвихме АПМ клеми и кабел с подходяща дължина и сечение.Кербовахме и подсигурихме "+" с предпазител срещу "замасяване".


Това е стария сенник с местата на закрепване.


Прекарване на "+" през кухина на тавана между тапицерията.Сигнал взима от плафона.

А от дясната скоба се взима "-" чрез пластинка, която контактува с оста на сенника.А лявата е оригиналната за сенник без осветление.


Запояване... като предпазваме към огледалото за обратно виждане да не пръсне киселина.

И "цък".......



- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Като видях, че си добавил пост в тази тема и бързо се втурнах да я разгледам. Оползотворил си добре хубавото време, браво.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Ето ги и последните набавени части от кола донор:
Джоба в шофьорската врата с разширение за бутон управляващ паметта на шофьорската седалка.
"Централен контролен модул" ССМ с управление на 4 ел.стъкла, ел.огледала, централно/глобално заключване,дистанционно управление, памет на седалката и др.


Бутон за средната конзола забраняващ ползването на ел. стъклата от задните пасажери.


Бутон за средната конзола, за вкл. и изкл. на системата предотвратяваща буксуването на двигателните колела( ТСS ).

С идването на "централния контролен модул - ССМ" веднага се заехме с първи проби на "сухо". Отново разпънахме жиците с бутоните и модулите във вратите.Целта беше да се направи тест и да се установи дали системата функционира нормално, преди да се вгради в колата.
Подготовка на буксата на "ССМ"

Тест на системата, след подаване на захранване..


Интересен е факта, че системата пак не проработи.Всичко се огледа и провери отново. Всеки един кабел се провери по фирмената електродиаграма до мястото му на контакт. Извода бе, че трябва да работи и ел. мотор на стъклото да се задвижи.Но не - бутоните не реагираха.
Вън започваше да вали сняг, но все пак решихме да пробваме системата на място( на колата).


И отново безрезултатно! Времето тотално се развали и решихме да преустановим.Качихме новия модул на топло и сухо и започнахме да умуваме... Бащата отсече че проблема е в модула.Не ми се вярваше, но нямаше друго по-логично обяснение. Решихме да отворим кутията на ССМ и да разгледаме платките вътре. И при отварянето видяхме.........
В единия край на платката имаше прерязан участък.Много интересно прерязан, все едно с лазер.Вдлъбнатина с идеална форма която е прерязала видимо 4 писти.

Лошото в случая е че тази платка е направена от 2 или повече слоеве и има писти отгоре и отдолу. Незнаем каква е историята на този модул, все пак е от кола от автоморга! Ще пробваме да възстановим пистите чрез запояване и припояване. Има малък шанс да го върнем към живот.За сега поставяйки го на моята кола (скорпио 2,0) установихме, че работи само централното заключване
. Но ел. стъклата не помръдват.Стискаме палци да се ремонтира! А и като капак днес времето беше против нас:


Джоба в шофьорската врата с разширение за бутон управляващ паметта на шофьорската седалка.

"Централен контролен модул" ССМ с управление на 4 ел.стъкла, ел.огледала, централно/глобално заключване,дистанционно управление, памет на седалката и др.


Бутон за средната конзола забраняващ ползването на ел. стъклата от задните пасажери.


Бутон за средната конзола, за вкл. и изкл. на системата предотвратяваща буксуването на двигателните колела( ТСS ).

С идването на "централния контролен модул - ССМ" веднага се заехме с първи проби на "сухо". Отново разпънахме жиците с бутоните и модулите във вратите.Целта беше да се направи тест и да се установи дали системата функционира нормално, преди да се вгради в колата.
Подготовка на буксата на "ССМ"

Тест на системата, след подаване на захранване..



Интересен е факта, че системата пак не проработи.Всичко се огледа и провери отново. Всеки един кабел се провери по фирмената електродиаграма до мястото му на контакт. Извода бе, че трябва да работи и ел. мотор на стъклото да се задвижи.Но не - бутоните не реагираха.
Вън започваше да вали сняг, но все пак решихме да пробваме системата на място( на колата).


И отново безрезултатно! Времето тотално се развали и решихме да преустановим.Качихме новия модул на топло и сухо и започнахме да умуваме... Бащата отсече че проблема е в модула.Не ми се вярваше, но нямаше друго по-логично обяснение. Решихме да отворим кутията на ССМ и да разгледаме платките вътре. И при отварянето видяхме.........

В единия край на платката имаше прерязан участък.Много интересно прерязан, все едно с лазер.Вдлъбнатина с идеална форма която е прерязала видимо 4 писти.


Лошото в случая е че тази платка е направена от 2 или повече слоеве и има писти отгоре и отдолу. Незнаем каква е историята на този модул, все пак е от кола от автоморга! Ще пробваме да възстановим пистите чрез запояване и припояване. Има малък шанс да го върнем към живот.За сега поставяйки го на моята кола (скорпио 2,0) установихме, че работи само централното заключване






-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 13 сеп 2012, 16:43
- Модел на автомобила: Ford Scorpio 2,3
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Лоша работа...!!! И модула не работещ и времето кофти... Жалко наистина! Купих го с опцията "Без връщане" и сега съм разочарован, но това е рискът с частите от морги.
Утешителното е, че е в добри ръце и ако има и един процент възможност да се оправи, значи ще стане! Дерзай, Младене! Имам вяра в теб! А пък ако не стане ще търсим друг! 


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
За по-голямо удобство направихме плен на електрическата инсталация за задвижването на ел.прозорците.Тя е съобразена със съществуващата инсталация в момента( ниско ниво) и ще бъде надградена.Имаме и идея за използване на съществуващите пинове в куплунзите на вратите(кабелните връзките между вратите и купето).

Легенда:
По посока на движението
А127 - ССМ Централен контролен модул
А91 - Модул шофьорска врата
А95 - Модул пасажерска врата



Легенда:
По посока на движението
А127 - ССМ Централен контролен модул
А91 - Модул шофьорска врата
А95 - Модул пасажерска врата

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Най-сетне пролетно време и възможност за работа на открито. Намерихме работещ "ССМ" и запретнахме ръкави.

Този модул е от кола с много екстри, а не "постно" изпълнение.Съдържа всички необходими ни функции като, глобално затваряне, ел стъкла - пълен пакет,аларма и дистанционно управление ........Набързо обучихме оригиналното дистанционно към новия модул.И никакви проблеми с дистанционното отключване и заключване.А като бонус активирахме и оригиналната аларма, поддържана също от този модул.
Ето това е буксата на крайния изключвател на капака на двигателя.

Дадохме го на късо и пробвахме алармата.И тя заработи.Всички други крайни изключватели ги има серийно във вратите и багажника.
А ето го и "ССМ"

Това пък ще е сирената, която ще се постави в последствие на стандартното и място, зад акумулатора.


Следваше завършването на инсталацията за ел. задвижване на предното стъкло в шофьорската врата.Тя е и най-сложна защото във нея се намират всички връзки и бутони управляващи останалите прозорци.Преди това прекарахме инсталация за бутона на средната конзола, забраняващ ползването на ел. стъклата от пътниците седящи отзад.


Малко след това настъпи и момента на демонтажа на мотора и рейката в шофьорската врата и замяната им с мотор с вградени потенциометри.
Разпробиване на стоманизираните нитове.

И вече махнат...

Новата рейка с мотора хванахме посредством съединение - болт и гайка, като гайките са подсигурени с периферия срещу саморазвиване.

А ето и как изглеждат:


А това е електронното реле поставяно в базовите версии на Скорпио Мк1 (1992-94) и Мк2 1995-98 изпълняващо комфортната функция на сваляне на шофьорското стъкло с едно докосване на бутона.

На негово място идва контролния модул, управляващ комфортната функция(сингъл-клик) за всички стъкла, както и глобалното затваряне и отваряне.


Поставянето във вратата е лесно защото си има пригодено място.Използваме и оригиналните закрепващи болтове от колата донор.

Прекарване на много кабели и запояване.

Първо захранване на модула и мотора на ел. стъклото, използвайки захранването на стария ел. мотор.

Ето и готовия, свързан куплунг на ел.мотора.
Задължително запояване

Докато бащата се бе оплел из кабелите аз се заех с облицовките на вратата.Още от задната врата бе взето решение на пълно подменяне на всички кори.Аз имах резервни и само прехвърляхме ореховите облицовки от оригиналните към новите.
"Модел А" оригинална, "модел В" новата.

Разликите в шарката на двете текстилни облицовки в корите бе минимална.А и оригиналната имаше грозно изгорено от цигари, което много ме дразнеше.

А това е една от най-важните видии при монтажа.Намира се по диагонал под дръжката и доста често бива изкъртена от "майсторите" по сервизите.

Ето и крайния резултат с прехвърлена сива орехова облицовка.

Без прогорено...

А през това време свързването на новите кабели продължаваше ли продължаваше....



От блока във вратата през куплунга на купето кабелите продължаваха своя път в праговете. Конкретно в случая за свръзка към задното ел.стъкло.

Наложи се и проба чрез прекарване на временни кабели към "ССМ"

Пробата беше успешна.Всичко заработи с точните си функции и последва вече крайното прекарване на кабели.

Последни спойки в зоната между двете врати.

Изолиране

И готовия резултат

За малко почивка и с цел на освобождаване на място преминахме към демонтаж на арматурното табло.Трите горни видии развихме чрез удължител.

И демонтаж на капака на Въздушната възглавница за пасажера(airbag)


А ето какво представлява тя:

Има 4 уши към които се закрепва в нещо като метално корито и има две захранващи букси отдолу.На снимката в дясно се вижда и срока и на годност даден от завода производител.
Малко по сложно е разкачването от дясната част, там където са "ССМ" и "ЕЕСV".

Ето го и "мръсника".....

И каква хубава гледка се откри.

Жълтите кабели се от инсталацията на "airbag" системата.Въздуховодите са с термоизолация.А покрай тях минават кабелните пакети.

Имаше и ужасна мръсотия под вентилатора.
След като всичко с инсталацията от лявата страна бе проверено,запоено и пробвано, остана преди монтажа на декоративните кори да се пусне инсталация за бъдещ проект.А именно поставяна на комфорта функция памет на шофьорската седалка.

Постави се декоративен гумен шлаух през който щяха да минат проводниците за бутона на паметта.

Ето я и облицовката с допълнителния бутон.

При демонтажа от автоморгата кората е била изтръгната и се наложи разбитите отвори за закрепващите видии да се възстановяват с полиуретан и шайби.





За прекарването на куплунга на бутона през кората се наложи и разпробиване с фреза.
Монтиране на говорителя.

И след бързия монтаж на болтове,видии и пластмаси ето и готовия вид....



Единствено облицовката на бутоните не е сложена защото не е прекарана инсталацията в дясните врати.Най-хубавото е ,че най сложната врата бе направена!
Сега бе ред да се направи и проба на гарнитурата на всмукателния колектор.Дозаредихме системата с дестилирана вода и включихме километража с уредите за да следим температурата на охладителната система.



След 15-20мин работа и влизане в режим на нормална работна температура НЕ ОТЧЕТОХМЕ течове.

Първия тест беше успешен.Сега трябва да се проследи в режим на движение и каране, дали няма да пропусне и тогава вече ще сме 100% сигурни.За сега добре.И като за финал на деня едно изчистване на работното място...



Този модул е от кола с много екстри, а не "постно" изпълнение.Съдържа всички необходими ни функции като, глобално затваряне, ел стъкла - пълен пакет,аларма и дистанционно управление ........Набързо обучихме оригиналното дистанционно към новия модул.И никакви проблеми с дистанционното отключване и заключване.А като бонус активирахме и оригиналната аларма, поддържана също от този модул.
Ето това е буксата на крайния изключвател на капака на двигателя.

Дадохме го на късо и пробвахме алармата.И тя заработи.Всички други крайни изключватели ги има серийно във вратите и багажника.
А ето го и "ССМ"

Това пък ще е сирената, която ще се постави в последствие на стандартното и място, зад акумулатора.


Следваше завършването на инсталацията за ел. задвижване на предното стъкло в шофьорската врата.Тя е и най-сложна защото във нея се намират всички връзки и бутони управляващи останалите прозорци.Преди това прекарахме инсталация за бутона на средната конзола, забраняващ ползването на ел. стъклата от пътниците седящи отзад.


Малко след това настъпи и момента на демонтажа на мотора и рейката в шофьорската врата и замяната им с мотор с вградени потенциометри.
Разпробиване на стоманизираните нитове.

И вече махнат...

Новата рейка с мотора хванахме посредством съединение - болт и гайка, като гайките са подсигурени с периферия срещу саморазвиване.

А ето и как изглеждат:


А това е електронното реле поставяно в базовите версии на Скорпио Мк1 (1992-94) и Мк2 1995-98 изпълняващо комфортната функция на сваляне на шофьорското стъкло с едно докосване на бутона.


На негово място идва контролния модул, управляващ комфортната функция(сингъл-клик) за всички стъкла, както и глобалното затваряне и отваряне.


Поставянето във вратата е лесно защото си има пригодено място.Използваме и оригиналните закрепващи болтове от колата донор.

Прекарване на много кабели и запояване.

Първо захранване на модула и мотора на ел. стъклото, използвайки захранването на стария ел. мотор.

Ето и готовия, свързан куплунг на ел.мотора.

Задължително запояване

Докато бащата се бе оплел из кабелите аз се заех с облицовките на вратата.Още от задната врата бе взето решение на пълно подменяне на всички кори.Аз имах резервни и само прехвърляхме ореховите облицовки от оригиналните към новите.
"Модел А" оригинална, "модел В" новата.

Разликите в шарката на двете текстилни облицовки в корите бе минимална.А и оригиналната имаше грозно изгорено от цигари, което много ме дразнеше.

А това е една от най-важните видии при монтажа.Намира се по диагонал под дръжката и доста често бива изкъртена от "майсторите" по сервизите.

Ето и крайния резултат с прехвърлена сива орехова облицовка.

Без прогорено...

А през това време свързването на новите кабели продължаваше ли продължаваше....



От блока във вратата през куплунга на купето кабелите продължаваха своя път в праговете. Конкретно в случая за свръзка към задното ел.стъкло.

Наложи се и проба чрез прекарване на временни кабели към "ССМ"

Пробата беше успешна.Всичко заработи с точните си функции и последва вече крайното прекарване на кабели.

Последни спойки в зоната между двете врати.

Изолиране

И готовия резултат

За малко почивка и с цел на освобождаване на място преминахме към демонтаж на арматурното табло.Трите горни видии развихме чрез удължител.

И демонтаж на капака на Въздушната възглавница за пасажера(airbag)


А ето какво представлява тя:

Има 4 уши към които се закрепва в нещо като метално корито и има две захранващи букси отдолу.На снимката в дясно се вижда и срока и на годност даден от завода производител.
Малко по сложно е разкачването от дясната част, там където са "ССМ" и "ЕЕСV".

Ето го и "мръсника".....

И каква хубава гледка се откри.


Жълтите кабели се от инсталацията на "airbag" системата.Въздуховодите са с термоизолация.А покрай тях минават кабелните пакети.


Имаше и ужасна мръсотия под вентилатора.

След като всичко с инсталацията от лявата страна бе проверено,запоено и пробвано, остана преди монтажа на декоративните кори да се пусне инсталация за бъдещ проект.А именно поставяна на комфорта функция памет на шофьорската седалка.


Постави се декоративен гумен шлаух през който щяха да минат проводниците за бутона на паметта.

Ето я и облицовката с допълнителния бутон.

При демонтажа от автоморгата кората е била изтръгната и се наложи разбитите отвори за закрепващите видии да се възстановяват с полиуретан и шайби.





За прекарването на куплунга на бутона през кората се наложи и разпробиване с фреза.

Монтиране на говорителя.

И след бързия монтаж на болтове,видии и пластмаси ето и готовия вид....



Единствено облицовката на бутоните не е сложена защото не е прекарана инсталацията в дясните врати.Най-хубавото е ,че най сложната врата бе направена!

Сега бе ред да се направи и проба на гарнитурата на всмукателния колектор.Дозаредихме системата с дестилирана вода и включихме километража с уредите за да следим температурата на охладителната система.



След 15-20мин работа и влизане в режим на нормална работна температура НЕ ОТЧЕТОХМЕ течове.


Първия тест беше успешен.Сега трябва да се проследи в режим на движение и каране, дали няма да пропусне и тогава вече ще сме 100% сигурни.За сега добре.И като за финал на деня едно изчистване на работното място...



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта