Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Снимки и обща информация на Вашите коли
DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от DTM » 14 дек 2010, 15:19

Губят се грешките друг път, не на тоя автомобил обаче след 20 рестарта. Грешките си ги пази, никъде не се губят докато не се изтрият както трябва.
И защо си мислиш, че инжекторите не се ремонтират. Всеки инжектор е съставен най-просто казано от две части, електрическа и механична. На тези проблема се явява в механичната част, клапанчетата и разпръсквачите. Т.е. точно те се подменят и разпръсквачите се чистят на ултра звук, ако не става и те се сменят.
Ремонта със сигурност, не стига 3000лв.

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от Pyrhel » 14 дек 2010, 15:33

Не казах, че не се ремонтират, а че ремонтът им е пишман работа с това чистене. Във всеки случай, новият е по-добрият избор и като ги сменям няма да се замислям и за ремонт.
Ще използвам случая и да си направя една реклама на обявата, в която търся основа за запалка, ще правя едно разклонение, че не мога да включа GPS и радар-детектор едновременно :oops: цък

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от ЯЛТА » 14 дек 2010, 15:58

Дюзите се ремонтират, но ремонта и регулирането са много тънка работа ! Регулират се с до 1 / 1000, на стенд с компютър, записват се параметрите, които се вкарват в компютъра на автомобила,- за да ги разпознава . Цялата тази процедура, може да се извърши на фирмен, оторизиран стенд, със съответният софтуер. За София освен М.П. , Супер дизел, съм чул, че ремонтират дюзи / инжектори /, в сервиз намиращ се на разклона,- с. Герман -околовръстен път, на цена - 200 лв. на брой .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от Alexi » 15 дек 2010, 15:47

тия 16 символни номера се вкарват веднъж в екуто и това е .. други калибровки няма .. ако ресетнеш тия номера в екуто и пак ги набиеш нищо съществено не се постига тъй като те инжекторите са си същите .. при ремонт обаче( който не е ала бала не се състои само в почистване ами се сменят детайли и реално стават като нови) се генерира нов такъв код на тестер на Делфи и се вкарва в екуто .. този код казва на екуто какви точно са инжекторите като параметри тъй като няма 2 еднакви инжектора - порции на впръскване и такива неща ,за да може екуто да работи коректно с тях .. а лампата мига когато екуто види че инжектора е излязъл извън нормите зададени от тия 16 символа поради износване да речем ,и вече не може да работи коректно с тях в определени режими - за това трябва да се види грешката ,тя не изчезва .

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от Pyrhel » 16 дек 2010, 17:33

Минахме диагнистика и направо ми се е*а майката... Грешка в горивната с-ма и изброени няколко неща докато се стигна до опцията горивна помпа. Махнахме горивния филтър, в него стружки :cry: Демек, помпата заминала. От това следват и чистене на дюзи задължително или ремонт, ако има проблем със стружки, минали през тях (та директно им теглих майната и нови).

До тук равносметката е:
ГНП: 1780 лв
Дюзи: 718лв х 4бр = 2872лв
Работа: 5 часа х 54лв = 270лв
Общо: 1780 + 2872 + 270 = 4922лв

Имало неква промоция в МП -20% на цени и части => -20% = 3983лв

Имало некви пловдивчани, които ремонтирали помпи и дюзи. За чистене на дюза искат 300лв, за ремонта на помпата 1300. Та директно "майната им", старите се взимат и се пускат в коша на МП и се слагат нови. Лаком гъз глава затрива :)

Та така, всичките тия лайна са с доставка от Германия, за която се чака 2 седмици. Освен това ако искам и цялостна гаранция трябва да се досменят и разни гарнитурки и тръбите за високото налягане, което е + още кинти.

ЧНГ :)

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от Alexi » 16 дек 2010, 17:59

хм .. недей така със страшна сила да даваш 4к .. най малкото от ибей ще дойдат наполовина (нови).. иди и още някъде да потвърдят диагнозата .. стружки във филтъра се гледат със силна лупа ,това правиха ли го ,как ги видяха ..коя точно грешка ти даде

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от Pyrhel » 16 дек 2010, 18:03

Стружките бяха... Големи, аз с пръстите си и един магнит ги вадих от чашката, в която се изсипа филтъра. Няма да ги давам веднага, няколко дни ще обмисля какво да направя, че не са 200 кинта да ги прежаля. Иначе диагнозата е потвърдена от 2 места, за жалост. Грешката не я помня като номер, но бяха изброени за тази грешка (от TIS-a):
- горивен филтър
- запушени горивни тръбопроводи
- проблем в ГНП
- проблем в инжекторите

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от Alexi » 16 дек 2010, 18:08

между другото МР са коригирали малко космическите си цени ,инжектор с отстъпката излиза 570 лв ,а помпата към 1500 .. що така в Шумен други цени ми казаха като питах информативно преди месец .. имаш ли парт номерата на тия части ? нещо ми е съмнителна тая работа ,на тия км да замине помпата ...

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от Pyrhel » 16 дек 2010, 18:23

А бе и на мене ми е съмнително, аз затова бях толкова спокоен, отивайки на диагностика и като ме изненадаха щях да припадна...
Номера го нямам, мога да го взема, иначе са цените, които казваш - те са с 20 процентната отстъпка (излиза 1424лв помпа и 573лв дюза).

Във филтъра имаше доста вода, може и тя да се е гъбаркала нещо. Пък знам ли го оня предния собственик какъв бълвоч е сипвал в резервоара, я нафта от тракторите, я от нафтовите печки... Днеска минах доста км - не създаде никакъв проблем. Викам им на ония в МП - може ли тия стружки да дойдат от другаде, има ли друг филтър за горивото - вика не може, защото не знам си от къде минавало, дрън-дрън. Е ако от колонката направо падне някаква мизерия нали в тоя филтър трябва да остане... Грешките от колата са изтрити, ще покарам няколко дни така да я видя.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от DTM » 16 дек 2010, 18:38

Ако км на колата са ти реални, мисля че проблема с помпата е малко вероятен.
А, пък ако това са стружки който виждаш с просто око и си извадил от филтъра бъди сигурен, че не са дошли от обратното гориво от помпата, а са дошли директно от резервоара.
При стружки с такава големина, инжекторите щяха да станали като дюзи на стар Икарус.
Покарай така и в последствие ще стане ясно накъде отива сметката.
Аз, така карах 6-7К км цяло лято, след като ми направи няколко други номера освен влизането в авариен режим реших вече да я давам за ремонт.
Гасна няколко пъти като давам бавно назад, след това угасна няколко пъти с висока скорост и ми писна.
Не се доверявай на МП, дори диагностика не могат да направят както трябва.
Схемата им е ясна - инжектори (дюзи), ако не помпа, ако не и двете. Накрая, като си им платил една такава кола дигат рамене и те оставят да се жалваш на арменския поп. Това е моя съвет, успех и дано не излезе всичко за ремонт!

edit: Водата във филтъра не може да създаде този проблем, тя принципно не би трябвало да може мине от там към помпата. По-скоро ще има не достатъчна пропускливост филтъра, а каква грешка ще даде не знам.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от ЯЛТА » 16 дек 2010, 18:45

Лошо, но стружките след филтъра не може да минат, освен ако не се прокъса, което е почти невъзможно, а водата е по тежка, и си стои отдолу, във филтъра. Тя ГНП, ако е заминала, би трявало да не може да вдига налягане.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от Alexi » 16 дек 2010, 18:52

стружките се гледат със силна лупа/микроскоп ,така знам аз .. такива стружки големи няма как да дойдат от помпата или колата да е спряла отдавна ..знаеш ли че отворите на инжекторите не се виждат с просто око ... смени горивния филтър ,покарай няколко месеца ,може да се оправи .. ако е имало вода сега в това време замръзва и може да не стига дебита

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от DTM » 16 дек 2010, 19:02

Алекси, това казвам и аз. Като ходих да си взема колата от ремонта, ми показаха клапанчетата на инжекторите под микроскоп, за да ми покажат износването. Забравих само да питам с какво увеличение е.
Дори с лупа мисля, че няма да могат да се видят деругите които се бяха получили. Тогава говорихме и за стружките, които има вариант да прави помпата и да прецака инжекторите, често срещан проблем на тея помпи Delphi, също само на микроскоп се виждали.

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от Alexi » 16 дек 2010, 19:18

помпите е добре да се уточни че са 2 модела .. първите още преди фейса 2.0 тдци са с помпа която има склонността да отделя стружки които скапват инжекторите .. в последствие помпата е ревизирана и тоя проблем уж е отстранен ,най малкото подобни случаи рязко намаляват ,инжекторите също са ревизирани като има цели 8 модела от 101д до 801д в зависимост от обема/конските сили

Потребителски аватар
chefo_ukr
потребител
потребител
Мнения: 718
Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от chefo_ukr » 16 дек 2010, 19:41

Ха на мен преди 3години диагнозата ми беше помпа дюзи и стружки в цялата система(Мото фое друго незнаят)А беше проблема едно просто реле.От тогава съм минал 100хил. със същите дюзи и помпа,смъквах резервара беше чист.Вярно че е ТДДИ моята но мисълта ми е че те(МП) обичат да тварят и да стигат до крайности.
Изображение

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от Pyrhel » 16 дек 2010, 19:48

Да, знам, че са миниатюрни самите отвори на дюзите, затова тия стружки реших, че не може да са минали от там, но пък си викам по-големите да са във филтъра, а малките да са отишли към инжекторите. Филтъра днеска го видях - сложен е Филтрон *00124* предишния собственик егати разликата - Мотул масло и филтър Филтрон... Диагностиката беше на 2 места, като на първото докато беше закачил буксата и четеше от TIS-а, колата угасна докато беше на празен ход. Гледахме и налягането от помпата - в 100% норма е. Те го дават +/- 20-50 бара от очакваното в зависимост от оборотите, а при мен беше +/- 0 и нещо до 3 бара отклонение при ниски и високи обороти.
Днес минах през Моторкрафт за един фордовски горивен филтър, та ми е в багажника, но реших да не го слагам с тия стружки. Ще го сменя след няколко к км като сменям и маслото направо.
Обаче явно има проблем някакъв, да загасне както на място, така и в движение - има си проблем, който съм убеден, че не е от водата... Ще карам така докато не се случи нещо, като имам едно на ум.

Чефо, какво реле, за какво?

Потребителски аватар
chefo_ukr
потребител
потребител
Мнения: 718
Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от chefo_ukr » 16 дек 2010, 20:17

При мен е ТДДИ и има едно реле което управлява ГНП–то или някой клапан по него.Гасни направо отсича се едно си изкарал ключа.Грешките пак бяха ГНП и така ...Незнам при ТДЦИ как е но сигорно клапаните по помпата ги управлява някой реле :roll:Разгледай ТИС-а дали няма нещо такова
Изображение

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от DigiPro » 16 дек 2010, 20:42

Pyrhel написа:До тук равносметката е:
ГНП: 1780 лв
Дюзи: 718лв х 4бр = 2872лв
Работа: 5 часа х 54лв = 270лв
Общо: 1780 + 2872 + 270 = 4922лв
Извинявам се че ще го кажа, но къде е икономията на малко горящия и много вървящ дизел, като всеки 2-ри колега с TDCI рано или късно трябва да изръси поне 2 бона за ремонт. Затова дизел единствено и само нов и на 4-5 години или като наближи 100 хил.км. се продава.
Пожелавам на колегата да си оправи колата с минимални средства и да се окаже, че само е нужна профилактика на горивната система.

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от Alexi » 16 дек 2010, 23:22

за съжаление карането с евтин и некачествен горивен филтър е един от най сигурните начини да си скапеш горивната система .. в английския форум има такава тенденция - карат ми с филтри от по 7-9 паунда и после реват .. аз бих го сменил филтъра възможно е и да е задръстен( все пак едно от тълкуванията на грешката е това ,трябва да се почва от елементарните неща ) и да се наблюдава как се държи колата после .. не бързай с помпата че помпа на 100к да дефектира - ще те пишат по вестниците :D:

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo mk3 2.2 TDCi Titanium X

Мнение от Pyrhel » 17 дек 2010, 23:06

Снощи направо умирах и се трупясах да спя и не съм ти видял последния пост, Алекси. Сутринта като станах седнах да помисля над проблема и стигнах до извода да сложа новия филтър заради грешката, а сега гледам и ти си написал това _friends_ Та станах сутринта след като стигнах до тоя извод, отидох да сменя филтъра, сложих Делфи-то, но не съм минал кой-знае колко км - 50тина, като пробвах всички варианти - леко ускорение до високи обороти, рязко ускорение на 2ра, 3та, 4та до към 4500 оборота - нямаше го проблема, но съм на нокти още, защото изследвах утайката от стария филтър. Източих го в една чаша и почнах да ровя в нея - имаше МНОГО замръзлала вода, но имаше и няколко ситни стружки :|
Ако успея да мина още няколко стотин км в това състояние мисля да сваля новия филтър и да му разгледам утайката... Мамичката й и помпа, дали верно не е тръгнала :|

Цените по-горе, където ги написах се оказа, че били без ДДС, днеска получих официална проформа по мейла и след като я видях тая сума, със сигурност няма да вкарам колата в МП за този ремонт:
Изображение
ПС: Да не забравяме, че тия цени са с -20% отстъпка... :lol:

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта