Страница 1 от 3
Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 17 фев 2009, 21:35
от theworldleader
Здравейте, днес взехме Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год., по дългата база, не това скъсенето отзад, където е по спортно. ( не разбирам изобщо от форд, днес за първи път се сблъсках с тази фирма по близо. ) Сив цвят е, всички екстри вътре, автопилот и прочие.
Снимки ще пусна утре. На 8000 километра, адски запазена е.
Искам да си кажете мнението и дали има други такива собственици на този модел точно, за да влезна в контакт с тях, ще ми е полезно.




Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 17 фев 2009, 21:44
от vargala81
theworldleader написа:Здравейте, днес взехме Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год., по дългата база, не това скъсенето отзад, където е по спортно. ( не разбирам изобщо от форд, днес за първи път се сблъсках с тази фирма по близо. ) Сив цвят е, всички екстри вътре, автопилот и прочие.
Снимки ще пусна утре. На 8000 километра, адски запазена е.
Искам да си кажете мнението и дали има други такива собственици на този модел точно, за да влезна в контакт с тях, ще ми е полезно.
честито колега, сигорно имаш в предвид че е седан а не хетчбек.страхотен автомобиел си си взел,няма да съжаляваш. ето ти инфо за фокус
http://www.catalog.auto.ru/catalog/cars/ford/focus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 17 фев 2009, 21:51
от theworldleader
Да, приятелче. Седан е.
http://www.catalog.auto.ru/catalog/cars/card/28899.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Общо взето е това

Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 17 фев 2009, 22:14
от Bijutera
честита да ви е!
И чакаме снимките утре

Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 17 фев 2009, 22:20
от theworldleader
Bijutera написа:честита да ви е!
И чакаме снимките утре

Мини на 'ти', благодаря

Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 17 фев 2009, 22:25
от mitko1962
Страхотна кола си взел.Аз имах Фокус от 2002г със същия двигател.Сега съм с Фокус от 2006г,но с дизеловия двигател.И двете седан.Е,не са коли дето да правиш гонки,но са идеални автомобили.Ускорението е прилично,а и ходовата част е много здрава.Само едно не ми е ясно.Откъде идват тези 20к.с.разлика при дизеловите двигатели.И двата са по 1600куб.Сега гледам в каталога и диаметъра и хода на буталата са еднакви,и степента на сгъстяване еднаква,а единия е 90к.с.,а другия109к.с.Немога да разбера откъде идва повечето мощ.Ако някой знае,нека да пише.
Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 17 фев 2009, 22:32
от theworldleader
Радвам се, че има хубави отзиви от тази кола
запознати ли сте с нещата, които могат да му се сменят, да речем би ксененони, тъй не вярвам да е с такива фабрично.
Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 17 фев 2009, 22:33
от angel.krasimirov
Колега, честито за автомобила.
ПП: Да не става въпрос за чип или турбината да е по-голяма?
Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 17 фев 2009, 22:37
от Bijutera
mitko1962 написа:Страхотна кола си взел.Аз имах Фокус от 2002г със същия двигател.Сега съм с Фокус от 2006г,но с дизеловия двигател.И двете седан.Е,не са коли дето да правиш гонки,но са идеални автомобили.Ускорението е прилично,а и ходовата част е много здрава.Само едно не ми е ясно.Откъде идват тези 20к.с.разлика при дизеловите двигатели.И двата са по 1600куб.Сега гледам в каталога и диаметъра и хода на буталата са еднакви,и степента на сгъстяване еднаква,а единия е 90к.с.,а другия109к.с.Немога да разбера откъде идва повечето мощ.Ако някой знае,нека да пише.
газоразпределение,ъгъл на изпреварване на впръскване на горивото...от тук и от там като се пипне по малко и се получава разликата

Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 17 фев 2009, 23:32
от batniky
Тези коне са приведени към колелата на автомобила а не към маховика откъм агрегата от тук иде реч за скоростната кутия използвана при дизел и бензин или така наречените предавателни числа ...това разбира се в допълнение на колегата Bijuter
Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 18 фев 2009, 12:43
от chaosdd
mitko1962 написа:Страхотна кола си взел.Аз имах Фокус от 2002г със същия двигател.Сега съм с Фокус от 2006г,но с дизеловия двигател.И двете седан.Е,не са коли дето да правиш гонки,но са идеални автомобили.Ускорението е прилично,а и ходовата част е много здрава.Само едно не ми е ясно.Откъде идват тези 20к.с.разлика при дизеловите двигатели.И двата са по 1600куб.Сега гледам в каталога и диаметъра и хода на буталата са еднакви,и степента на сгъстяване еднаква,а единия е 90к.с.,а другия109к.с.Немога да разбера откъде идва повечето мощ.Ако някой знае,нека да пише.
Разликата механично е в турбокомпресора. 109 коня е с променлива геометрия (и малко по-голям мисля), 90 коня е с фиксирана. Другото ествествено е електроника.
Имай предвид, че дори само едно препрограмиране може драстично да се увеличи мощността, особено при турбомотори (какъвто е 1.6 дизел).
Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 18 фев 2009, 13:07
от mitko1962
chaosdd написа:mitko1962 написа:Страхотна кола си взел.Аз имах Фокус от 2002г със същия двигател.Сега съм с Фокус от 2006г,но с дизеловия двигател.И двете седан.Е,не са коли дето да правиш гонки,но са идеални автомобили.Ускорението е прилично,а и ходовата част е много здрава.Само едно не ми е ясно.Откъде идват тези 20к.с.разлика при дизеловите двигатели.И двата са по 1600куб.Сега гледам в каталога и диаметъра и хода на буталата са еднакви,и степента на сгъстяване еднаква,а единия е 90к.с.,а другия109к.с.Немога да разбера откъде идва повечето мощ.Ако някой знае,нека да пише.
Разликата механично е в турбокомпресора. 109 коня е с променлива геометрия (и малко по-голям мисля), 90 коня е с фиксирана. Другото ествествено е електроника.
Имай предвид, че дори само едно препрограмиране може драстично да се увеличи мощността, особено при турбомотори (какъвто е 1.6 дизел).
Колега,а коя от двете турбини е по издръжлива?И за препрограмирането какво имаш предвид?Само да се промени софтуера на компютъра или трябва да се слага и от тези чип-тунинги.
Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 18 фев 2009, 14:35
от toto
Е то чип тунинга е подмяна на чипа с настройките на компютъра с друг чип с други настроийки.
Въпреки, че на някой коли май като допълнение слагат накакъв чип към компютъра - предполагам, че го правят за да лъжат по някакъв начин оригиналния.
Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 18 фев 2009, 17:31
от chaosdd
Мда, на повечето коли трябва да се подмени ECU-то (т.нар. чип). При някои е възможно да се препрограмира (всъщност update на софтуера си е стандартна процедура във фирмените сервизи, но целта не е повече мощност ествествено).
Няка как да се каже коя турбина е по-издръжлива. И двете не са правени да се трошат. Тази с променливата геометрия е по-сложна ествествено. То целта на упражнението е да си разграща по-плавно мощността и да съобразява количеството въздух с нуждите в зависимост от оборотите и натоварването.
Ако сте щастливи с автомобила си, по-добре не пипайте заводските настройки с неоригинални такива.
Тази дискусия не е за тази тема май...
...нито пък за бензинови мотори без турбо.
Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 18 фев 2009, 20:26
от batniky
chaosdd написа:mitko1962 написа:Страхотна кола си взел.Аз имах Фокус от 2002г със същия двигател.Сега съм с Фокус от 2006г,но с дизеловия двигател.И двете седан.Е,не са коли дето да правиш гонки,но са идеални автомобили.Ускорението е прилично,а и ходовата част е много здрава.Само едно не ми е ясно.Откъде идват тези 20к.с.разлика при дизеловите двигатели.И двата са по 1600куб.Сега гледам в каталога и диаметъра и хода на буталата са еднакви,и степента на сгъстяване еднаква,а единия е 90к.с.,а другия109к.с.Немога да разбера откъде идва повечето мощ.Ако някой знае,нека да пише.
Разликата механично е в турбокомпресора. 109 коня е с променлива геометрия (и малко по-голям мисля), 90 коня е с фиксирана. Другото ествествено е електроника.
Имай предвид, че дори само едно препрограмиране може драстично да се увеличи мощността, особено при турбомотори (какъвто е 1.6 дизел).
А бе те май говорят за бензинов и дизелов бе кви турбота при бензиновия
Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 18 фев 2009, 20:45
от mitko1962
Не,точно за двата дизелови ставаше въпрос.И двата са кубатура 1.6,но единия е 109к.с,а другия 90к.с.Но той колегата chaosdd го обясни.Разлика в турбината.Едната с променлива геометрия,а другата с фиксирана.
Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 19 фев 2009, 10:22
от toto
Искам да добавя нещо за турбото с променлива геометрия, което съм чул преди време:
Там понякога проблем прави нагарът (поне при VW съм чел доста за този проблем). Т.е. като събере повече нагар турбото и лопатките спират да се движат по нормалния си начин. Така може да има липса на мощност или "пренапълване", при което компютрите на по-интелигентните коли направо изключват турбото за няколко секунди или докато не се изгаси и отново запали двигателя. Но това не е чак такава болка за умиране. Турбото се носи на сервиз, почиства се (разбира се сигурно се оставят 200 - 300лв) и пак е като ново

Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 19 фев 2009, 12:59
от mitko1962
Да разбираме ли,че при другия вид турбо го няма този проблем с нагара?
Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 19 фев 2009, 14:29
от chaosdd
Господа, от информация тип "чул пред време, не помня от кой", аз лично не си правя никакви изводи.
Без идея да засегна някого.
Re: Ford Focus - 1.6 Duratec 2007 год.
Публикувано: 19 фев 2009, 22:59
от toto
mitko1962 написа:Да разбираме ли,че при другия вид турбо го няма този проблем с нагара?
Нямам идея, но си мисля, че щом ги няма движещите се лопатки в търбото, то няма и какво да запецва.
chaosdd - аз не съм просто чул за проблема. Лично съм го имал на моя кола, но понеже се появяваше сравнително рядко, така и не съм ходил на ремонт. Но се бях притиснил и изчетох доста неща по темата.
Мога да подкрепя твърдянията си със снимки:
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
На 6-тата снимка ясно се вижда какво причинява нагара, а на 7-мата се вижда почистено.
Но като цяло мисля, че ако кола с турбо се експлатира правилно, то турбото без значение дали е с променлива гиометрия или не би трябвало да изкара колкото и двигателя.