Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Публикувано: 02 сеп 2009, 19:09
Всичко започна така:

Това се случи вечерта на Великден... За щастие аз се отървах замо с натъртвания и дълбоко опечален от смъртта на големия котарак.
Цялата история я има -> тук
Беше решено да се вземе пак такъв но забавянето не беше малко, знаете как е със застрахователите... Трябваше да изясня и как ще се "оправя" с акциза.
И така един ден ровейки в мобилето попаднах на:



Вярно че пишеше мотор капут, ама видимо купето отвън и вътре беше ОК. Веднага хванах телефона и за мой късмет приятелят ми с автовоз беше в момента в Германия. На другият ден от мястото ХИКС с негова помощ направихме телефонен оглед на колата. Както винаги в немските обяви не лъжеха. Колата се оказа без удари, добра от вътре, с 2 много добри и 2 перфектни гуми, с оригиналните джанти (не надраскани), с оригиналното радио Ford 6000 RDS, даже не и бяха задигнали крика и резервната гума. От вън единственият проблем беше драснат заден ляв калник (само за боя). Палеше, но с шум от двигателя. След кратък пазърлък цената падна на 1600 евро и аз се оказах щастлив собственик на Ford Cougar с неработещ двигател. Естествено хубавите неща стават бавно, така че колата пристигна в България чак след три седмици.
Първият преглед на колата в България показа превъртял един биелен лагер, а той се сменя през картера без да се сваля двигателя. Уви радостта беше кратка, поради съмнения за каране с лошо или несменяне на масло отворихме едната глава и се оказа че и луфта м/у буталата и блока е голям... Очерта се основен ремонт. За "щастие обаче имах още един мотор
, но поради челният удар едната глава беше повредена. Последно остана старият двигател с предната глава от новият. Това автоматично реши проблема с акциза, направих само смяна ка купе. Както всички знаем акциза се плаща за двигателя.
Ето и една малка фото сесия:



Това е каквото остана от старият кугар след като махнахме двигателя. В момента купето е оголено, като всичко здраво е запазено.






Двигателят го свалихме заедно с предният мост и цялото окачване.




Това е превъртелият биелен лагер.







Това е точно преди да качим двигателя.
Галерията е -> тук
Малко забавни подробности. Като проверих в МП София за комплект гарнитури цената беше около 500 лв. с доставка две седмици. Бая се съмняваха дали ще съберем двигателя, че не знаели някой да е ремонтирал такъв. То вярно че е 24V с 4 вала и две вериги ама... Последно купих само гарнитура за едната глава, а другите ги използвахме старите.
Тестдрайв-а мина безпроблемно и сега колата чака за нови спирачки (дискове и накладки), пълнене на климатика и ксенон. Също ще се монтира и газов инжекцион, ама със всички глезотийки.
Успях и учудващо бързо да мина КАТ. Първо се притеснявах че бая ще ме мотаят с тази смяна на купе, но се оказа все едно регистрираш кола нов внос. В началото ми напъхаха един топ документи на първото гише и след това само им ги давах на следващите и те си взимаха каквото им трябва.
Скоро ще постна и още снимки.


Това се случи вечерта на Великден... За щастие аз се отървах замо с натъртвания и дълбоко опечален от смъртта на големия котарак.
Цялата история я има -> тук
Беше решено да се вземе пак такъв но забавянето не беше малко, знаете как е със застрахователите... Трябваше да изясня и как ще се "оправя" с акциза.
И така един ден ровейки в мобилето попаднах на:







Вярно че пишеше мотор капут, ама видимо купето отвън и вътре беше ОК. Веднага хванах телефона и за мой късмет приятелят ми с автовоз беше в момента в Германия. На другият ден от мястото ХИКС с негова помощ направихме телефонен оглед на колата. Както винаги в немските обяви не лъжеха. Колата се оказа без удари, добра от вътре, с 2 много добри и 2 перфектни гуми, с оригиналните джанти (не надраскани), с оригиналното радио Ford 6000 RDS, даже не и бяха задигнали крика и резервната гума. От вън единственият проблем беше драснат заден ляв калник (само за боя). Палеше, но с шум от двигателя. След кратък пазърлък цената падна на 1600 евро и аз се оказах щастлив собственик на Ford Cougar с неработещ двигател. Естествено хубавите неща стават бавно, така че колата пристигна в България чак след три седмици.
Първият преглед на колата в България показа превъртял един биелен лагер, а той се сменя през картера без да се сваля двигателя. Уви радостта беше кратка, поради съмнения за каране с лошо или несменяне на масло отворихме едната глава и се оказа че и луфта м/у буталата и блока е голям... Очерта се основен ремонт. За "щастие обаче имах още един мотор

Ето и една малка фото сесия:



Това е каквото остана от старият кугар след като махнахме двигателя. В момента купето е оголено, като всичко здраво е запазено.






Двигателят го свалихме заедно с предният мост и цялото окачване.




Това е превъртелият биелен лагер.







Това е точно преди да качим двигателя.
Галерията е -> тук
Малко забавни подробности. Като проверих в МП София за комплект гарнитури цената беше около 500 лв. с доставка две седмици. Бая се съмняваха дали ще съберем двигателя, че не знаели някой да е ремонтирал такъв. То вярно че е 24V с 4 вала и две вериги ама... Последно купих само гарнитура за едната глава, а другите ги използвахме старите.
Тестдрайв-а мина безпроблемно и сега колата чака за нови спирачки (дискове и накладки), пълнене на климатика и ксенон. Също ще се монтира и газов инжекцион, ама със всички глезотийки.
Успях и учудващо бързо да мина КАТ. Първо се притеснявах че бая ще ме мотаят с тази смяна на купе, но се оказа все едно регистрираш кола нов внос. В началото ми напъхаха един топ документи на първото гише и след това само им ги давах на следващите и те си взимаха каквото им трябва.
Скоро ще постна и още снимки.