Страница 1 от 3

Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 25 сеп 2010, 22:14
от DTM
Най-после се наканих да покажа и нашето Мондео Мк3. Стана вече половин година от както го имаме, все време не остава за снимки. Взета е от тук от МП Бургас, първи собственик, сервизна история и т.н.
От първата фаза на фейс лифта е или както там се казва, със странните задни стопове.
2004г. 2.0 TDCI Ghia Tiptronic 130к.с., на около 200К км беше.
Като оборудване имаме:
ксенонови фарове със сензор за авт.включване, чистачки със сензор за дъжд, ел.огледала, ел.стъкла със комфорт функция, подгряване на предно и задно стъкло, авт.климатик, кожен салон с алкантра, подгряване и охлаждане на предните седалки, ел.предни седалки, осветление в краката на шофьора и пасажера, осветление на сенниците, осветление под външните огледала....17'' джанти Фордовски някакви, не ме кефят нещо пък и ожулени по ръбовете вече. Зимата като остане време се каня да ги шкуря и пръскам прахово или нещо друго (ще търся помощ и мнения), да видим.
Доволен съм от колата като цяло. Не съм имал велики очаквания, оправда се това което имах като впечатление за Мондео МК3. Станаха вече 15К км, имаме си разни болежки типични за модела, като не безизвестния проблем с аварийния режим и инжекторите на Delphi. Ясен е проблема, само трябва да я оставя и срещу скромната сума от 800-1000лв. да подменят някакви клапанчета. Дребни неща по ходовата част имах да оправяне, но като цяло е доста здрава и комфортна, поведението на пътя ме смайва все още, въпреки че е със стандартно окачване. Купето е добре окомлектовано, и най-вече всичко е добре закрепено, все още нищо не трака за толкова км по българските пътища. Някой казват, че МК3 не били достаъчно обезшумени, мисля че е добре лично за мен.

Няколко снимки с лошо качество, като ходихме да я взимаме. Още не съм я снимал както трябва, но се надявам скоро и това да стане :).

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 25 сеп 2010, 22:48
от YaSkAwA
Поздрави за правилния избор,за инжекторите имаме вариант ,ако са само те де, но наистина е от първите на фейслифта.,междинната решетка , решетката в бронята е първата за тази броня след нея излиза питата, но с оглед че е типтроник и интериора е перфектен се преглъща и дано цената е била приемлива за тези 200к.
Със здраве дая караш!!!

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 25 сеп 2010, 23:04
от Pyrhel
Честита, изглежда супер! Да й скъсаш задника от каране и все безаварийни километри с положителни емоции и приятна компания! :P

А джантите - аз съм супер фен на тоя дизайн! Имат много приятна и силна стойка според мен. И има нещо, за което много ти завиждам - тия ленти по вратите. Колкото и странно да е, някои хора не си пазят колите (за спрелите отстрани говоря) - отварят, джаскат, дерат... От полза са. Само е странно защо те са в цвета на колата, а онези на бронята са черни, така ли идват колите? :shock:

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 25 сеп 2010, 23:30
от YaSkAwA
Pyrhel написа:Честита, изглежда супер! Да й скъсаш задника от каране и все безаварийни километри с положителни емоции и приятна компания! :P

А джантите - аз съм супер фен на тоя дизайн! Имат много приятна и силна стойка според мен. И има нещо, за което много ти завиждам - тия ленти по вратите. Колкото и странно да е, някои хора не си пазят колите (за спрелите отстрани говоря) - отварят, джаскат, дерат... От полза са. Само е странно защо те са в цвета на колата, а онези на бронята са черни, така ли идват колите? :shock:

Аз имам комплект лаистни ако искаш, но според мен без лайстни е по-добре, няма спасение от безскрупулни хора които не ги интересува каква разправия е да ходиш по застрахователи,огледи,писане,бояджий и т.н. да оправяш вдлъбнатини от нехайни хора!!!

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 26 сеп 2010, 09:48
от Alexi
тази я бях мярнал в оказиона на МР но много бързо изчезна :D: знаех си че е попаднала в ценител на модела ... много високо ниво на оборудване имаш ,то направо няма какво повече да има ,и е много запазена .. инжекторите е нормално да се споминат на 200к ,не е болка за умиране .. кутията как е ,бързо ли сменя,ръчния режим как е .. аз търсих автомат но са много редки на мк3 ... с тия 6 ръчни голямо ръчкане пада :D:

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 26 сеп 2010, 21:47
от DTM
Благодаря на всички за пожеланията.
Малко я снимах днес, не е идеално чиста пък и дъжд заваля :).

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

@Алекси, кутията е добре, сменя сравнително бързо предавките, но винаги има какво да се желае в тая посока. Няма голямо присецване между смените. Единствено дразнещо е, че при натиснат до края педал когато дойде момента за смяна на следваща предавка(към 4500об/мин.), се получава едно такова като дупка в ускорението. Не е съществено, но аз си го усещам, по отчетливо е от 3-та към 4-та и към 5-та.
В ръчен режим е някак по-отзивчива кутията, като че ли смяната на предавките става с малко по-различна бързина в положителна посока за радост. Надолу винаги сама си ги реди, не може да караш примерно с 60 на 5-та, като намаляш преценява коя предавка е най-подходяща и сваля, нищо че си в ръчен режим.
Това обаче не ми пречи да слагам 2-ра от място и да тръгвам така :roll: :shock: , тръгва някак си като на полусъединител, но доста по-бързо отколкото упражнението с кола с ръчни скорости.
Има и възможност за смяна на предавките от волана, доста удобно и функционално е.
Иначе има доста изписано за тая кутия на Jatco в нет-а, за това че е с адаптация към стила на шофиране. Вярно е на 100%, когато я гоня повече, започва после да сменя предавките на по-високи обороти, дори по някога ме учудва и си мисля че съм на ръчен режим. Особено при изкачване на баир стига до 3000-3500об/мин на 3-та или 4-та докато смени, при това без да съм я намачкал до ламарината. Абе има вкарана мисъл в управлението на кутията :) . При спускане на надолнища е същата работа, при натискане и пускане на спирачката и повторно натискане, веднага сваля по-една предавка надолу и започва да намалява, след леко чукване на газта пак качва по една нагоре.
Единственото нещо което, все още не мога да разбера е кога преценява да остане на скорост т.е. принудителен празен ход където му казват и кога освобождава от скорост и се движи по инерция.
Предавателните числа са добре подбрани за мощноста и въртящия момент на мотора. 5-тата е достатъчно дълга и осигурява приличен разход извън града.

@Pyrhel , да така са с лайсните. На броните черни оригинално, пък по вратите не :shock: , и аз бях учуден, но видях доста такива в тоя вид. Е, вече моите са в цвета на колата, както и добавките долу по броните които са, че и те бяха черни. Иначе лайсните са ожулени вече, точно от такива хора които не внимават с вратите.

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 26 сеп 2010, 22:11
от Pyrhel
Ау, ау, ау, голяма машина _friends_ Ама тая кола свети, бе, колега :D:

С какво си мазал кожата, много приятно стои, мазна ли е на допир? А габаритите диодни крушки ли са?

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 27 сеп 2010, 00:38
от Alexi
аз нямам на вратите .. явно са в някъв пакет тия лайсни ...много ме кефи махагона по волана - изглежда луксозно .. много запазена кола никога не бих и дал километрите ,явно предишния собственик е бил маниак което е похвално

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 27 сеп 2010, 10:54
от chaosdd
Чудесен автомобил е това Мондео.

Лайсни на вратите имат до последния фейслифт. След това ги махат. Изглежда по-добре без лайсни, но пък е по-неправкитчно. Най-базовия модел (Ambiente) са му черни лайсните (и дръжките на вратите), при останалите са в цвета на купето. Масова практика при повечето марки (дори БМВ).
Лайсните на броните са си черни, но някакси добре стоят.

Не случайно долните часто на бронята също са черни - това е често уязвима зона. То затова е и отделен детайл. Понижава разходите за ремонт (в някои бели страни, респ. понижава застрахователната премия :)).

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 27 сеп 2010, 10:58
от NIKJAMa
Ей, голяма навалица стана от хубави Мондеота :D Поздравления за колата. Страшна е.

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 27 сеп 2010, 16:13
от mrdds
Ааабре Тишо, ти кола,бебе...остава да се похвалиш и с една нова къща с декар двор...
Майтапя се!
Да ти е честита хубавата кола да ви вози комфортно.Кажи с каква цифра се раздели за нея.

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 27 сеп 2010, 16:29
от DTM
Мерси, абе тя колата още от март я имаме, все време не оставаше да я покажа тук във форума. Гледам много Мондео-та Мк3 се завъдиха тука, хайде и ние към тях.
Иначе бебето е от по-скоро, сега колата е на заден план. Явно и него го кефи колата, защото спира да реве като го качим и се вози с нас.
Ето една скрошна снимка, подготвяме се за пилотиране със седалката, обаче сме в къщи :D .

Изображение

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 27 сеп 2010, 17:44
от Alexi
абе при мене и бая големи реват оня ден колегата се препоти като вдигнах 220 някво А4 1.8т ми се изправяше ама пийна чаец :D: много обичам като ръгна неочаквано газта до край на 2-ра примерно и се усетят 400-те нютона с овърбуст и да гледам физиономиите на пътниците - :shock: само че гумите идват теснички и не ги ще на втора само с газ ,следващите ще са 225ци ...

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 27 сеп 2010, 20:37
от didon80
При пълна газ ще ти върти дори още по-широки гуми, така че е безсмислено да слагаш прекалено широки! Но наистина 225 е добра цифра за габаритите на това мондео особено с тоя въртящ момент.....

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 27 сеп 2010, 21:48
от DTM
Аз бях с 205/50/17, ама след една качествена дупка една добра гума си отиде и взех 225/45/17. Колата стана доста по-стабилна, но докато привикна беше странно. Започна, като по някакви релси да ходи по пътя. И аз обичам да ги тровя на 2-ра и 3-та особено, иначе по магистралата повече от 220км/ч. не съм и правил. Като оправя проблема с инжекторите ще пробвам да видя има ли още накъде :roll: .

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 27 сеп 2010, 22:27
от YaSkAwA
DTM написа:Аз бях с 205/50/17, ама след една качествена дупка една добра гума си отиде и взех 225/45/17. Колата стана доста по-стабилна, но докато привикна беше странно. Започна, като по някакви релси да ходи по пътя. И аз обичам да ги тровя на 2-ра и 3-та особено, иначе по магистралата повече от 220км/ч. не съм и правил. Като оправя проблема с инжекторите ще пробвам да видя има ли още накъде :roll: .

А как изглеждат гуми 225/45/17 в 6.5 инчови джанти,добре ли седят??? И каква марка гуми са че и това е от значение?
Досега на толкова тясна джанта не съм качвал 225 размер гуми, иамал съм просто винаги широки джанти.
Поздрави !!!

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 28 сеп 2010, 00:00
от NIKJAMa
И аз съмс 225. По-етини са от 205. Дори и зимните са ми 225/45/17. Можеш да видиш снимки в моята тема или на живо ако имаш път към Хладилника.

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 28 сеп 2010, 09:09
от Alexi
DTM добре е да си смъкнеш ЕГР-а и смукателния колектор и да изчистиш наслояванията там .. после следващите 200к да не се занимаваш с тях .. замери си и подгр. свещи може да има изгорели аз имах 2 изгорели( по паленето много трудно се познава колата си пали и без тях) ,сменят се само след демонтиране на смукателния колектор та могат да се съчетаят тия неща

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 28 сеп 2010, 09:23
от chaosdd
Според мен трябва да се придържате към предвидените от производителя размери. Цялото поведение и стратегия на двигателя и електрониката са съобразени с това. Дори когато се сменя размера, трябва да се отиде в сервиза, да се закачи на компютъра и да му се зададе с какъв размер е автомобила в момента.

На Мондео 2.2 дизел, на 1-ва и 2-ра електрониката ограничава въртящия момент, затова леко се чувства като спънато, но е нарочно, за да щади гумите и останалите компоненти.

Широките гуми много се влияят от коловози (оставени от камиони и автбуси например). Затова имаш това усещане за "релси".

Re: Хайде още едно Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia

Публикувано: 28 сеп 2010, 09:32
от Alexi
проблем има според мен с потеглянето на обороти под 1500 .. определено се чувства немощ ,писано е и по ревютата на модела( тук разликата с пикапа ми който е 1.8 е фрапираща - той си потегля без газ и без да се мъчи изобщо с много голяма лекота) .. инак на 1-2 в обороти никак не е немощно ,направо ми става жал за гумите ... между другото 225/50/16 е стандартен размер ,даден е и в книжката му а джантие му са 7j а не 6.5.