Страница 1 от 1
Новото ми Мондео МК3 - Mondeo_vn
Публикувано: 23 окт 2011, 12:37
от Mondeo_vn
Привет на всички тук, от вчера съм горд собственик на Мондео 2002 Дюратек 2.0, моля за мнения по въпроса и за информация, какви изненади да очаквам, както и как мога да ги избегна ако е възможно. В кой сервиз да отида във Варна, където си разбират от работата? Предварително благодаря и се надявам да се виждаме тук само по добри поводи

.Карал съм много фордове до сега,но това е първия ми собствен, ще се радвам да го карам дълго време и да си помагаме тук и на пътя

Краткото описание е, че е внос от Германия, много запазен салон, отлично работещи двигател,климатроник,парно и всичко по колата, само има ръжда по болтовете на задното окачване и то солидна, да ги сменям ли? Моля и да ми кажете какъв разход да очаквам от колата и от къде да зареждам? Радвам се, че съм поредния включил се в това голямо семейство

.Моля модераторите да ме извинят ако вече има такава тема, но не я открих, тази тук ми се стори най-подходяща

.Поздрави на всички
Re: Новото ми Мондео МК3 - Mondeo_vn
Публикувано: 23 окт 2011, 22:18
от cockyhotty
Здравей, колега! Честито за придобивката. Последно Duratec-бензин ли е или Duratorq-дизел? И в двата случая двигателят е с агренажна верига и отпадат грижите около подмяната на агренажният ремък. Ако е бензин, очаквай смесен разход от порядъка на 9 л. на 100 км. Това, че е с верига не означава разбира се, че не са изключени проблеми. Ако се чува звънтене от веригата се налага подмяна на обтегачите/успокоителите и, а при много експлоатиран автомобил пълният комплекст с верига. Чест проблем на този модел са тампоните на задната подрама към купето, тракащи и недобре закрепени брони на жилата за ръчната и леки и разнообразни проблеми с електрониката. Но няма да се плашиш. Това е един много сполучлив и като цяло добре направен автомобил. Пожелавам ти безаварийно шофиране и много приятни емоции с него.
Re: Новото ми Мондео МК3 - Mondeo_vn
Публикувано: 24 окт 2011, 16:26
от Mondeo_vn
Благодаря ,колега

Много се радвам,че съм взел един като цяло сполучлив модел и при това в добро,поне визуално състояние, предстои ми да я карам на обслужване и после ще си проличи ако има нещо скрито. Тракане от веригата не чух, имал съм двигатели с верига досега, така че този звук го познавам, но са били все бензинови, а този е дизел. Ако можеш да ми дадеш съвет от към гориво претенциозни ли са и от коя бензиностанция да зареждам, знам ,че има такава тема, но си е друго да ти го каже човек познаващ модела. Проблем с електрониката казваш, дано ги нямам скоро,но бъдещето ще покаже. Още веднъж благодаря

Re: Новото ми Мондео МК3 - Mondeo_vn
Публикувано: 24 окт 2011, 20:38
от cockyhotty
Извинявай, останах с впечатлението, че Мондеото е бензиново. Коментара ми беше насочен към него. Имам познати дизелджии, даже познат с Мондео като твоето-2.0 TdCi. По негови думи най-много му харесва нафтата на Лукойл и ОМВ (това поне за Плевен може би важи). Аз винаги зареждам на Лукойл и никога не съм имал каквито и да е проблеми. Колата ти 115 или 130 к.с. е? Допълни профила си с точната мощност на мотора, защото има разлика в турбините.
Относно проблемите- моят познат му сменя верига и обтегачи, но всичко е относително. Неговото е на над 200 к км... Появи му се и проблема със задните тампони, за който ти споменах. Друг проблем, който не ти пожелавам да се сблъскваш с него, е инжектори и помпа. В много теми е написано колко е важно при смяна да се слага качествен горивен филтър (оригинален по възможност).FILTRON никога! Полезно е да си направиш едно хубаво почистване на всмукателният колектор и да си затапиш ЕГР клапана. Ако го огледаш този колектор какво има насъбрало се отвътре ще ти призлее... За това се сещам в този момент като основни акценти. Поздрави.
Re: Новото ми Мондео МК3 - Mondeo_vn
Публикувано: 25 окт 2011, 08:46
от Mondeo_vn
Много благодаря за съветите колега, ще се възползвам от тях, днес заминявам малко в странство за 10 дни, но като се върна задължително ще я вкарам в бокса. Всмукателния колектор го знам, ще го почистя, но това ЕГР клапан е нещо ново за мен, учил съм дизелови двигатели почти 4 години, но бяха едни стари танкови руски дизелови двигатели и със сигурност този клапан и да го е имало там, не се е казвал така. Моята поне по километраж е на 171000 км, доста е запазена като салон и други неща, по което съдя,че и да има връщане на километри не е много. Верига не съм убеден,че ще сменям, но обтегач със сигурност. Качествените филтри са оригиналните предполагам ще избера тях, да видим какво ще ми роди хубавицата

Надявам се да не се налага да стигам и до дюзи и помпа,но все пак ако се наложи, не подлежат ли на ремонт и двете,доколкото четох тук, дори на комън рейла ги въстановяват защо да не може и тези. Все пак това ми е личния автомобил, имам служебен с който ще ходя на работа, този ще навърта по 10 км дневно градско и в уйкендите 100-300км. Дано не ме остави на пътя:) Кого от тук да питам за варненски майстор и да отида при него за споменатите процедури. Появи се и друг проблем, АБС- а ми светеше като я избирах, на прегледа се оказа, че са откъснати кабелите на задно ляво колело, продавача отстрани проблема, но сега или се включва без никаква причина, на сух път с добро сцепление или светва лампичката и не работи.Не свети постоянно, а след няколко пъти натискане на спирачката, възможно ли е самообучение на компютъра в тази насока или ме будалкат? Благодаря отново, ще се опитам да влизам от чужбина,но дори и да не мога, ще се радвам който знае нещо по въпросите да ми пише, поне докато я вкарам в пътя:)