На Митака Мондеото МК1
Публикувано: 07 мар 2016, 00:23
Здравейте , ето че и аз намерих време да разкажа моята история тук.
През 2008 се сдобих с моя първи Форд (фиеста мк2 1987г 1.1 кабуратор 50к.с) служеше ми много добре,грижех се добре за него но един ден в една нелепа ситуация взех,че я ударих.
Близо около две години нямах кола, чудих се какво да купя.
Та един следобед през пролетта на 2013г. разбрах,че дядо ми е катастрофирал леко в града. Докараха колата на платфoрма в службата ми и казах,че ще я видя след работа. По думите му колата не ставала за нищо. Не искал да я прави,нито да я кара повече връчи ключовете и докyментите и каза да се оправям. Каза още,че той е загасил мотора след удара.
Беше купил Форд Мондео МК1 93г. 1.8 бензин 115к.с GLX с две ел стъкла,ел. огледала,климатик,през далечната 2000-2001г. От един малък салон който беше срещу ХЕИ- Пловдив. Колата е вкарана от Италия с сервизна история от салон на Форд Италия (гр.Модена) От първи собственик.
Отивам и какво да видя:
-Ударът беше от дясно в калника, бронята беше счупена на две и хвърлена на страни.
-Десния фар счупен.
-Радиаторите висяха на земята и имаше теч на антифриз.
-Калникът беше смачкан и нарязал гумата.
-Отзад при капачката на резервоара беше натисната и калника се беше вдлъбнал.
Почнах да разглобявам смачканите калници,фарове,подкалници и какво да видя:
От ударът в гумата амортисьорът се беше счупил,долу от шенкела и горе от шпилката на макферсона. Пружината здрава и изскочила от амортисьора и застанала между подкалника до казанчето на течността за чистачките. Носача и биалетката криви + счупена спирачна тръбичка. Планката която държи бронята и калника смачкана.
Викам си е ,че какво толкова. Почнах да гледам схеми с окачването на модела и да видя какво трябва да се купи ,че да се докара до там да се търкаля поне, че да я закарам в сервиза,за да я огледам по-обстойно.
Поръчах: Два нови амортисьора Monroe,евтин десен носач и биалетки ,броня,калник,воден радиатор и казанчето за чистачките.
И се почна с ремонта: С помощта на колеги,свихме пружината,зглобихме амортисьора,сложихме нова тръбичка,носача и биалетката и картинката почна да се изяснява.





Не след дълго бяхме вече на подемника ,смених радиатора и закачих бронята,фаровете,калници.
Еми дойде часът на истината: Да взривявам.
Мушкам ключа давам на контакт цъкам ама нъц ,върти ама няма никой,проба втора - същата работа. Няма палене.
Бях скапан и викам утре след работа продължавам. И ще разпитам защо не пали,предположение,че е била загасена след катастрофата.
Благодарение на колеги от форума разбрах,че има бутон който спира бензиновата помпа след удър.
И след като го открих и натиснах ето,че колата запали.
Излизам и какво да видя пак беля,бягам да гася. Ролката на хидравличната помпа крива
и се мятка. (мотора като се е залюлял и е ударил помпата и се беше изкривила ролката) .
Благодарение на Дидибао се сдобих с помпа и хидравлична та тръба от която течеше х.масло.
Качих се да пробвам дали ще помръдне.
Е да ама не,чувам някакво силно хрупане от дясно. И си викам хайде пак на подемника.
Оказа се счупено каре + скъсан вътрешен маншон.
Дойде време да пробвам отново,да подкарам колата и да видя,какво се случва. Викам ще я закарам на стенд,да видим аджебата ще стане ли кола от нея или... Докато я карах,гумата ми стоеше като разкрачена и някак си се суркаше когато завивам на ляво.
Закачихме я и след обстойно обяснение на случката какво е станало и какво съм сменил.Майстора вика:
-Момче виж си наклона бе, слушай сега кво ще ти кажа. Бягай и сменяй шенкела и се връщай пак да видим какво е положението,защото на форд наклон ,не се прави.
Речено сторено,намерих шенкел купих нов лагер сменихме го и работите дойдоха в ред. Този път стенда показа по-добри стойности.
Но, един ден докато я оглеждах и се вгледах в предния капак. От едната страна капака падаше върху десния калник, а от ляво имаше около един пръст растояние до левия. Викам,нещо не е в ред с геомертията .
Разпитах тук там и случайно един колега каза ,че до тях в махалата имало един тенекиджия с стенд за изправяне на ударени коли. До сега не бях чувал и виждал такова нещо. След работа се грабнах и отидох на место да проверя.Имах информацията,че работел добре и не взимал скъпо.
Говорих с човека и наистина ми се стори свестен и откровен,обсъдихме проблема с калниците и предния капак. И ми каза,че диагоналите са ми избягали. Те са като ластик,ако са криви,трябва да се изкривят в противоположна посока малко повече за да си дойдат на място.Видя и вдлъбнатината около гърловината на резервоара и каза че ще ми е оправи от него и кривата планка където влиза бронята.Е добре викам в край на сметка какви пари би ми струвало това.
Тъй като стенда не бил негов,за да ме качи трябвало 100лв да ми вземе и от там всичко останало. Пазарихме за сумата около 240-250лв. Но трябваше да изчакам около 2 месеца, защото преди дни беше качил едно почти ново Шевролетче където отпред липсваше половината кош
С нетърпение броях дните когато,ще дойде момента да му я оставя. Колата стоеше пред блока и не я карах,препалвах я от време на време.
Минавах през 4-5 дена след работа да проверя какво се случва,до къде е стигнал с онази кола.
Ето ,че дойде и моя ред. Закарах му я рано сутринта,към 8ч. И какво да видя, Шевролетчето се движи и момчето дойде да си го вземе а беше само на 25 хил.км (не можех да повярвам на очите си) трябваше само да го боядиса.
Оставих Мондеото и се разбрахме да мина след 2-3 дена да видя какво е положението.
И понеже аз съм от хората,които не обичат да дават зор. Защото хубавите работи стават с време и много труд.
След 2-3дена... Отивам аз и какво да видя:
-Колата горе на подемника и стегната с вериги и опъната.
-Планката която държи бронята и калника изправена и напръскана с шегрен.
-Вдлъбнатината при гърловината на резервоара изпъната и намазана с ръждопреобразувател и механизма за отваряне на капачето на резервоара от багажника работи
Майстора каза,че му трябват още 2 дена да я довърши,но каза спешно да си търся резервоар. Моя спукан отдоло и капе (сложил от тия маджуни за залепване но, временно докато бензина не го разяде.)
След 2 дена отивам аз да си взема колата и какво да видя геометрията е дошла на място. Няма презастъпване на капаци и калници. Линията с капака и мигачите си пасваше. Оправихме сметките и си тръгнах.
Не мина много време и намерих едно Мондео на части в едно село до Пловдив. Прибрах се с една кола части + здрав резервоар.

Време беше да направя малко промени по колата относно интериора. И реших да си сложа махагонов панел на таблото и волан.
Дълго време търсих,но намерих от една Софийска морга.Беше със скъсана кожа и се нуждаеше от претапициране.
Благодарение на Краси от Севлиево се сдобих претапициран с естествена кожа волан.

След многобройни разговори и обсъждане с колеги стигнах до извода,че табло от мк2 може да се сложи на мк1.
Благодарение на BIGFORDFAN се сдобих със супер запазен панел с махагон с джобче. Благодаря ти приятелю
До тук много добре,но като свалих моето видях,че няма да е толкова лесно. Защото копчето за подгряване на задното стъкло при мк1 е от дясно,а на мк2 са отляво на волана. И ще трябваше да се обърна към ел. специалист. Не се замислих и веднага звъннах на Бай Младен и си уговорих ден за да свършим тази работа. >:D<:
Баща му като изкара едни чертежи с ел.схеми и поялника и ето че и копчетата дойдоха на мястото си.





И най-сетне. Всичко пасна идеално.

Ето че,бях попаднал в ръцете на човека енциклопедия за Форд. Обсъдихме и други кусури по колата и неща които може да се добавят.
И след около месец се разбрахме да я оставя за пастиране като за начало.
Резултатът беше ослепителен...



Това е копчето с което се регулира осветеността на таблото и копчетата. След смяна на крушчицата вътре в него ето,че и то светна.
А дори и не знаех,че свети по принцип



Мина време и ето,че лятото дойде. Озъртах се за запазени джанти. И тъй като си падам по оригиналните неща. Попаднах на запазени 15ки.




През 2008 се сдобих с моя първи Форд (фиеста мк2 1987г 1.1 кабуратор 50к.с) служеше ми много добре,грижех се добре за него но един ден в една нелепа ситуация взех,че я ударих.
Близо около две години нямах кола, чудих се какво да купя.
Та един следобед през пролетта на 2013г. разбрах,че дядо ми е катастрофирал леко в града. Докараха колата на платфoрма в службата ми и казах,че ще я видя след работа. По думите му колата не ставала за нищо. Не искал да я прави,нито да я кара повече връчи ключовете и докyментите и каза да се оправям. Каза още,че той е загасил мотора след удара.
Беше купил Форд Мондео МК1 93г. 1.8 бензин 115к.с GLX с две ел стъкла,ел. огледала,климатик,през далечната 2000-2001г. От един малък салон който беше срещу ХЕИ- Пловдив. Колата е вкарана от Италия с сервизна история от салон на Форд Италия (гр.Модена) От първи собственик.
Отивам и какво да видя:
-Ударът беше от дясно в калника, бронята беше счупена на две и хвърлена на страни.
-Десния фар счупен.
-Радиаторите висяха на земята и имаше теч на антифриз.
-Калникът беше смачкан и нарязал гумата.
-Отзад при капачката на резервоара беше натисната и калника се беше вдлъбнал.
Почнах да разглобявам смачканите калници,фарове,подкалници и какво да видя:
От ударът в гумата амортисьорът се беше счупил,долу от шенкела и горе от шпилката на макферсона. Пружината здрава и изскочила от амортисьора и застанала между подкалника до казанчето на течността за чистачките. Носача и биалетката криви + счупена спирачна тръбичка. Планката която държи бронята и калника смачкана.
Викам си е ,че какво толкова. Почнах да гледам схеми с окачването на модела и да видя какво трябва да се купи ,че да се докара до там да се търкаля поне, че да я закарам в сервиза,за да я огледам по-обстойно.
Поръчах: Два нови амортисьора Monroe,евтин десен носач и биалетки ,броня,калник,воден радиатор и казанчето за чистачките.
И се почна с ремонта: С помощта на колеги,свихме пружината,зглобихме амортисьора,сложихме нова тръбичка,носача и биалетката и картинката почна да се изяснява.






Не след дълго бяхме вече на подемника ,смених радиатора и закачих бронята,фаровете,калници.
Еми дойде часът на истината: Да взривявам.
Мушкам ключа давам на контакт цъкам ама нъц ,върти ама няма никой,проба втора - същата работа. Няма палене.
Бях скапан и викам утре след работа продължавам. И ще разпитам защо не пали,предположение,че е била загасена след катастрофата.
Благодарение на колеги от форума разбрах,че има бутон който спира бензиновата помпа след удър.
И след като го открих и натиснах ето,че колата запали.
Излизам и какво да видя пак беля,бягам да гася. Ролката на хидравличната помпа крива

Благодарение на Дидибао се сдобих с помпа и хидравлична та тръба от която течеше х.масло.
Качих се да пробвам дали ще помръдне.
Е да ама не,чувам някакво силно хрупане от дясно. И си викам хайде пак на подемника.
Оказа се счупено каре + скъсан вътрешен маншон.
Дойде време да пробвам отново,да подкарам колата и да видя,какво се случва. Викам ще я закарам на стенд,да видим аджебата ще стане ли кола от нея или... Докато я карах,гумата ми стоеше като разкрачена и някак си се суркаше когато завивам на ляво.
Закачихме я и след обстойно обяснение на случката какво е станало и какво съм сменил.Майстора вика:
-Момче виж си наклона бе, слушай сега кво ще ти кажа. Бягай и сменяй шенкела и се връщай пак да видим какво е положението,защото на форд наклон ,не се прави.
Речено сторено,намерих шенкел купих нов лагер сменихме го и работите дойдоха в ред. Този път стенда показа по-добри стойности.
Но, един ден докато я оглеждах и се вгледах в предния капак. От едната страна капака падаше върху десния калник, а от ляво имаше около един пръст растояние до левия. Викам,нещо не е в ред с геомертията .
Разпитах тук там и случайно един колега каза ,че до тях в махалата имало един тенекиджия с стенд за изправяне на ударени коли. До сега не бях чувал и виждал такова нещо. След работа се грабнах и отидох на место да проверя.Имах информацията,че работел добре и не взимал скъпо.
Говорих с човека и наистина ми се стори свестен и откровен,обсъдихме проблема с калниците и предния капак. И ми каза,че диагоналите са ми избягали. Те са като ластик,ако са криви,трябва да се изкривят в противоположна посока малко повече за да си дойдат на място.Видя и вдлъбнатината около гърловината на резервоара и каза че ще ми е оправи от него и кривата планка където влиза бронята.Е добре викам в край на сметка какви пари би ми струвало това.
Тъй като стенда не бил негов,за да ме качи трябвало 100лв да ми вземе и от там всичко останало. Пазарихме за сумата около 240-250лв. Но трябваше да изчакам около 2 месеца, защото преди дни беше качил едно почти ново Шевролетче където отпред липсваше половината кош

С нетърпение броях дните когато,ще дойде момента да му я оставя. Колата стоеше пред блока и не я карах,препалвах я от време на време.
Минавах през 4-5 дена след работа да проверя какво се случва,до къде е стигнал с онази кола.
Ето ,че дойде и моя ред. Закарах му я рано сутринта,към 8ч. И какво да видя, Шевролетчето се движи и момчето дойде да си го вземе а беше само на 25 хил.км (не можех да повярвам на очите си) трябваше само да го боядиса.
Оставих Мондеото и се разбрахме да мина след 2-3 дена да видя какво е положението.
И понеже аз съм от хората,които не обичат да дават зор. Защото хубавите работи стават с време и много труд.
След 2-3дена... Отивам аз и какво да видя:
-Колата горе на подемника и стегната с вериги и опъната.
-Планката която държи бронята и калника изправена и напръскана с шегрен.
-Вдлъбнатината при гърловината на резервоара изпъната и намазана с ръждопреобразувател и механизма за отваряне на капачето на резервоара от багажника работи

Майстора каза,че му трябват още 2 дена да я довърши,но каза спешно да си търся резервоар. Моя спукан отдоло и капе (сложил от тия маджуни за залепване но, временно докато бензина не го разяде.)
След 2 дена отивам аз да си взема колата и какво да видя геометрията е дошла на място. Няма презастъпване на капаци и калници. Линията с капака и мигачите си пасваше. Оправихме сметките и си тръгнах.
Не мина много време и намерих едно Мондео на части в едно село до Пловдив. Прибрах се с една кола части + здрав резервоар.


Време беше да направя малко промени по колата относно интериора. И реших да си сложа махагонов панел на таблото и волан.
Дълго време търсих,но намерих от една Софийска морга.Беше със скъсана кожа и се нуждаеше от претапициране.
Благодарение на Краси от Севлиево се сдобих претапициран с естествена кожа волан.

След многобройни разговори и обсъждане с колеги стигнах до извода,че табло от мк2 може да се сложи на мк1.
Благодарение на BIGFORDFAN се сдобих със супер запазен панел с махагон с джобче. Благодаря ти приятелю

До тук много добре,но като свалих моето видях,че няма да е толкова лесно. Защото копчето за подгряване на задното стъкло при мк1 е от дясно,а на мк2 са отляво на волана. И ще трябваше да се обърна към ел. специалист. Не се замислих и веднага звъннах на Бай Младен и си уговорих ден за да свършим тази работа. >:D<:

Баща му като изкара едни чертежи с ел.схеми и поялника и ето че и копчетата дойдоха на мястото си.





И най-сетне. Всичко пасна идеално.


Ето че,бях попаднал в ръцете на човека енциклопедия за Форд. Обсъдихме и други кусури по колата и неща които може да се добавят.
И след около месец се разбрахме да я оставя за пастиране като за начало.

Резултатът беше ослепителен...




Това е копчето с което се регулира осветеността на таблото и копчетата. След смяна на крушчицата вътре в него ето,че и то светна.
А дори и не знаех,че свети по принцип




Мина време и ето,че лятото дойде. Озъртах се за запазени джанти. И тъй като си падам по оригиналните неща. Попаднах на запазени 15ки.



