Ford Focus MK1 2.0Zetec
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Ford Focus MK1 2.0Zetec
Здравейте, мнозина ме познават лично и са наясно със страстта ми към моят МК1. В старата тема се бяха поизгубили доста от снимките, затова реших да направя нова, в която по хронологичен път да опиша модифицирането на колата от вече далечната 2008 година до ден днешен.
Пределно ясно ми е, че това няма да спре никога, от най-обикновен МК1 Trend колата се преобразяваше малко по малко, най-вече поради липса на финанси да направя всичко наведнъж, а и голяма част от частите са купувани втора ръка, това означава десетки, стотици часове прекарани в интернет и дебнене да се появи това или онова.
С течение на времето всичко това се превърна от хоби в нещо повече - някои биха го нарекли мания, въпрос на думи е. Стремежът към перфекционизъм надделя и всяко едно нещо, което се правеше по колата се прави бавно и методично, затова ми отнема много време и средства, но за мен лично друг начин няма.
Тая тема е за всички, за които заводското не е задоволително, да помогна на фенове, които имат подобни мераци с идеи и съвети.
Силов тунинг все още не съм започнал, може би и това време ще дойде, когато съм напълно доволен от интериор и екстериор, а и аз не бързам.
Удоволствието на самия проект е в самото правене и да знаеш, че винаги има нещо недовършено.
Пределно ясно ми е, че това няма да спре никога, от най-обикновен МК1 Trend колата се преобразяваше малко по малко, най-вече поради липса на финанси да направя всичко наведнъж, а и голяма част от частите са купувани втора ръка, това означава десетки, стотици часове прекарани в интернет и дебнене да се появи това или онова.
С течение на времето всичко това се превърна от хоби в нещо повече - някои биха го нарекли мания, въпрос на думи е. Стремежът към перфекционизъм надделя и всяко едно нещо, което се правеше по колата се прави бавно и методично, затова ми отнема много време и средства, но за мен лично друг начин няма.
Тая тема е за всички, за които заводското не е задоволително, да помогна на фенове, които имат подобни мераци с идеи и съвети.
Силов тунинг все още не съм започнал, може би и това време ще дойде, когато съм напълно доволен от интериор и екстериор, а и аз не бързам.
Удоволствието на самия проект е в самото правене и да знаеш, че винаги има нещо недовършено.
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec

Видът, в който купих колата. Измина известно време и се започна скромно - мигачи и стопове, разбира се DEPO, толкова позволяваха финансите.


Последна промяна от ffmk1l на 04 апр 2020, 20:30, променено общо 1 път.
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec
Реших да сложа джанти, тогава какво съм разбирал от параметри, нищо... BSA372S, ET20, резултата беше ужасен, карах седмица и ги свалих.


- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec
Колата изглеждаше нелепо, следващите джанти, които купих бяха Ronal 6x15 ET52,5. Нещата си дойдоха на мястото, последва спойлер за задната врата и разни дреболии в интериора, тогава така съм разсъждавал.












- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec
По-сериозната промяна дойде с Eibach Pro-Kit-a, може би първата истинска модификация, с която почувствах как се променя колата. Зимата на 2008...




- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec
През следващата година покарах на Калояново цели два дни без да счупя колата.






- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec
Сложих крайно гърне на полската марка ULTER SPORT.

Следващата по-голяма крачка беше сдобиването с комплект О.Z. Superturismo, 7х17, 4x108, ET48 с оригинални втулки. Крачка в правилната посока.



Следващата по-голяма крачка беше сдобиването с комплект О.Z. Superturismo, 7х17, 4x108, ET48 с оригинални втулки. Крачка в правилната посока.


- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec
Последва лек застой и към 2012 година колата беше с монтирани предна и задна добавки за брони, от не много известна полска марка, боядисах и праговете в цвета на колата. Разбира се махнах теглича, целта беше визия, не практичност...
Малко след това купих фарове от тунинг серията на Hella, втора ръка, възстанових ги и ги монтирах. Все още твърдя, че не светят, въпреки монтирането на ксенон на късите. Но заради визията ги държа.
Не след дълго се сдобих и със стопове от същата серия. От тях купих три комплекта, докато открия този в идеално състояние.
Кожената маска я ших тук по мой проект, впоследствие претърпя промяна.

Участвах и на Фест-а през 2014 година.






Малко след това купих фарове от тунинг серията на Hella, втора ръка, възстанових ги и ги монтирах. Все още твърдя, че не светят, въпреки монтирането на ксенон на късите. Но заради визията ги държа.
Не след дълго се сдобих и със стопове от същата серия. От тях купих три комплекта, докато открия този в идеално състояние.
Кожената маска я ших тук по мой проект, впоследствие претърпя промяна.

Участвах и на Фест-а през 2014 година.






Последна промяна от ffmk1l на 04 апр 2020, 18:39, променено общо 2 пъти.
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec
Разходих се до Русе и оттам взех кожен салон от Ghia, заедно с корите и панелите.
Доста си поиграх да вградя волтметър в панела на километража, сега бих направил нещо съвсем различно, но човек се учи.



Доста си поиграх да вградя волтметър в панела на километража, сега бих направил нещо съвсем различно, но човек се учи.



Последна промяна от ffmk1l на 04 апр 2020, 20:32, променено общо 1 път.
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec
Търсих джанти за зимните гуми, купих един 16-ки от Street Ka,но ЕТ-то беше малко и ги продадох.
Взех оригинални Ronal, които боядисах в светъл графит.



Взех оригинални Ronal, които боядисах в светъл графит.



- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec
Последваха доста къде по-малки, къде по-големи ъпгрейди. Преден и заден парктроник, достанционни фланци Pro Spacer System 5 на Eibach, предна и задна разпънки, постоянно правех по нещо.

По-сериозна промяна дойде с монтажа на RIEGER предната броня, за която успях да взема и точните халогени - Hella Micro De.
Поради това, че беше за фейслифтов Фокус се наложи да сложа и решетка с мигачи, на която запълних мястото за емблемата.






Започнах и шумоизолирането първо във вратите. Последва монтажа на тройна конзола за уреди в лявата колконка.
Тя пък след себе си доведе до по-мащабен проект - шумоизолиране и тапициране на таван и колонки.




По-сериозна промяна дойде с монтажа на RIEGER предната броня, за която успях да взема и точните халогени - Hella Micro De.
Поради това, че беше за фейслифтов Фокус се наложи да сложа и решетка с мигачи, на която запълних мястото за емблемата.






Започнах и шумоизолирането първо във вратите. Последва монтажа на тройна конзола за уреди в лявата колконка.
Тя пък след себе си доведе до по-мащабен проект - шумоизолиране и тапициране на таван и колонки.



Последна промяна от ffmk1l на 04 апр 2020, 20:33, променено общо 3 пъти.
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec
Интериорът се получи добре. Стремежът ми да продължа с подобренията не стихваше, даже напротив. Исках колата да е изчистена и модифицирана със стойностни части.










- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec






Боядисах дръжките на вратите и всички лайсни в цвета на колата.



Малко след това ме удариха. Без вина, на километър преди Морската градина в Бургас... без малко да мина през бабите, продаващи цветя за Бог да прости... доста време след това осъзнах какво можеше да се случи.


Последва пълно въстановяване, колата стана по-добра от преди удара.
Последна промяна от ffmk1l на 04 апр 2020, 17:39, променено общо 1 път.
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec

Взех без пари счупени хриле от Escort RS Turbo, възстанових ги и ги вградих в предния капак.


- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec
Последваха подложки за педалите, боядисан за втори път преден капак с допълваща лайсна, скриваща корите под чистачките.




Последва един сериозен за мен ъпгрейд - салон и кори от ST170, струва ми маса пари и нерви, тъй като го купих от Великобритания.
Използвах за донор шофьорска седалка от кола с ляв волан.











Последва един сериозен за мен ъпгрейд - салон и кори от ST170, струва ми маса пари и нерви, тъй като го купих от Великобритания.
Използвах за донор шофьорска седалка от кола с ляв волан.







Последна промяна от ffmk1l на 04 апр 2020, 20:34, променено общо 3 пъти.
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec


Със сигурност пропускам нещо... в типично мой стил правя по няколко неща наведнъж...
Събирам части и когато съм готов с възстановяването им - ги слагам.




Закупих друго табло, което разглобих и оставих за тапициране. Междувременно конзолата за ск.лост се тапицира.




Комплект механизми за предни и задни ел.стъкла, последва пълно възстановяване.

Комплект за монтаж на трип компютър, почистен и подготвен за монтаж.

Последна промяна от ffmk1l на 04 апр 2020, 17:57, променено общо 4 пъти.
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec
Снабдих се с предни и задни спирачни апарати от ST170, които възстановявам в момента. Купих и Н&R пружини, които си чакат реда.
Извинявам се за големия размер на някои от снимките, по-нататък може да ги оправя, не е лесно десет години история да се напише за два часа :)


Извинявам се за големия размер на някои от снимките, по-нататък може да ги оправя, не е лесно десет години история да се напише за два часа :)


- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec
RIEGER задна добавка за броня, която също си чака реда.




- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec
Това че имам кола за всеки ден ми помага, тъй като през повечето време по колата се човърка по нещо.


Дистанционните фланци, поръчка, тук вдигнаха ръце.

Нарязване на нов ключ и прехвърляне на платката от ключа - донор.



Дистанционните фланци, поръчка, тук вдигнаха ръце.

Нарязване на нов ключ и прехвърляне на платката от ключа - донор.

- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus MK1 2.0Zetec
Поумувах как ще бъде най-удачно да почистя и защитя от корозия дистанционните фланци и реших да е чрез анодиране.




Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта