ИЗДЪНКАТА НА ФОРД!
- krava_i_pile
- потребител
- Мнения: 176
- Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
- Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
- Местоположение: София, Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
тцтц
Така клиенти не се обслужват! И все пак това е кола с гаранция за 42К лева.......най-добре човека да каже как я е карал...за да няма "пукната от каране"...."ама какво очакваш за 70К километра" е аз пък лично смятам, че клиента винаги е прав...вече е задача на търговеца да го убеждава. И все пак42К са доста пари! Мойта я взех за 2.5 хил. лева...затова си мисля, че са доста
И тва "ма не карай Форд - като си недоволен" или "ма какво очакваш толкова". За 42К трябва да се очаква доста и като качество и като последващо обслужване!
И тва "ма не карай Форд - като си недоволен" или "ма какво очакваш толкова". За 42К трябва да се очаква доста и като качество и като последващо обслужване!
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: тцтц
Така е, прав си. Само че има една подробност и тя е, че трябва да се изпълняват условията на гаранцията. И от двете страни!krava_i_pile написа:... За 42К трябва да се очаква доста и като качество и като последващо обслужване!
Мисълта ми е че това не е спортен автомобил и съответно частите му не са съобразени за постоянни високи натоварвения. Това незначи, че не могат да понесат такива, но моентни! (Нали се усеща разликата?)
Като се позамислиш върху случая съединителя на колегата divford горе долу се получава, че трябва да се иска гаранционно обслучване и ако си удариш колата и ламарината се огъне, защото се пестът материали и/или се ползват по-евтини. Но на всички е ясно, че това не е така и никой не търси такива гаранционни условия.
Мисля че няма какво повече да добавя в тази тема.
-
- Status: Извън линия
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
...Айде стига с това, че чаастите не били съобразени и бля-бля....
Няма такова нещо! Щом двигателя е 2.0 TDCi примерно, това не означава, че е разчетен за 1.6 или 1.8! По-скоро трансмисията, а и всичко останало би издържало и двигател 2.2! Не съм видял НИКЪДЕ производителя да налага ограничение върху шофирането грубо казано!
Айде стига с глупости! После що приказвали форд кола ли е.... щом дилъра ти казва ако искаш кола за каране да ходиш другаде
да не би форда да е само за гледане?
Моя е на незнам си колко по 100 000км и все още не съм сменял съединител, а накладки смених когато аз и навъртях 50 000км (колко е карана преди това ???) А колата хич не я жаля и си я карам - тя затова ми и трябва!
Няма такова нещо! Щом двигателя е 2.0 TDCi примерно, това не означава, че е разчетен за 1.6 или 1.8! По-скоро трансмисията, а и всичко останало би издържало и двигател 2.2! Не съм видял НИКЪДЕ производителя да налага ограничение върху шофирането грубо казано!
Айде стига с глупости! После що приказвали форд кола ли е.... щом дилъра ти казва ако искаш кола за каране да ходиш другаде

Моя е на незнам си колко по 100 000км и все още не съм сменял съединител, а накладки смених когато аз и навъртях 50 000км (колко е карана преди това ???) А колата хич не я жаля и си я карам - тя затова ми и трябва!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
От снимките се вижда защо се е износил диска на съединителя. Тази цепнатина е била като ренде и просто феродото е било остъргано. Случва се да има дефект в материала. Ако искаме коли с 100% ВХОДЯЩ КОНТРОЛ НА ЧАСТИТЕ ще трябва да се бъркаме доста над 40-50 000 за возило. Много често съм давал за пример компютрите на IBM. При тях (не офицялно) се твърди, че имат 5 нива на качество.
І-во качество се произвежнат само в САЩ и само за NASA и Пентагона.
ІІ-ро и ІІІ-то качество се правят в Ирландия и други заводи в ЗАПАЗНА Европа и са само за ЗАПАЗНА Европа.
ІV-то и V-то качество се правят по цял свят - от Индия през Унгария та чак до Бразилия, Мексико и Венецуела. Те са за нас простосмъртните. Ако някой работи на такава машина да потърси отзад на етикатчето надписа "За домашна и офис употреба".
За автомобилите е същото. За да се постигне по-ниска себестойност се използват части от "доверени" заводи, извън ЕС без да се проверяват за качество. Така производствената цена е по-ниска, а печалбата по-висока. В някой случаи се икономисват и някой предписани от конструкторите допълнения, като кичета за оплътняване на пласмасите (за туширане на скърцането на пласмасите) и намаляване на вибрациите (обезшумяване на купето). Всичко това е разбираемо, както и нашето желание да караме нови коли на ниски цени.
Не е разбираемо обаче отношението на фирменните сервизи към клиентите и то в гаранционния срок. Това трябва да е основния източник на информация за производителя с цел подобряване на качеството. Както няма качествен аудио усилвател без обратна връзка така неможе да съществува качествен автомобил , а и всякаква друга техника, без обратната информация от сервиза към производителя. Та нали в това е смисъла на фирменния сервиз.
И накрая. Търсете си правата до край и не се отказвайте, дори ако трябва да се стигне до съд.
І-во качество се произвежнат само в САЩ и само за NASA и Пентагона.
ІІ-ро и ІІІ-то качество се правят в Ирландия и други заводи в ЗАПАЗНА Европа и са само за ЗАПАЗНА Европа.
ІV-то и V-то качество се правят по цял свят - от Индия през Унгария та чак до Бразилия, Мексико и Венецуела. Те са за нас простосмъртните. Ако някой работи на такава машина да потърси отзад на етикатчето надписа "За домашна и офис употреба".
За автомобилите е същото. За да се постигне по-ниска себестойност се използват части от "доверени" заводи, извън ЕС без да се проверяват за качество. Така производствената цена е по-ниска, а печалбата по-висока. В някой случаи се икономисват и някой предписани от конструкторите допълнения, като кичета за оплътняване на пласмасите (за туширане на скърцането на пласмасите) и намаляване на вибрациите (обезшумяване на купето). Всичко това е разбираемо, както и нашето желание да караме нови коли на ниски цени.
Не е разбираемо обаче отношението на фирменните сервизи към клиентите и то в гаранционния срок. Това трябва да е основния източник на информация за производителя с цел подобряване на качеството. Както няма качествен аудио усилвател без обратна връзка така неможе да съществува качествен автомобил , а и всякаква друга техника, без обратната информация от сервиза към производителя. Та нали в това е смисъла на фирменния сервиз.
И накрая. Търсете си правата до край и не се отказвайте, дори ако трябва да се стигне до съд.
- Set
- потребител
- Мнения: 397
- Регистриран: 23 сеп 2005, 23:36
- Модел на автомобила: Scorpio 2.0 GE '85
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Добре бе хора не знам за какво ги правят в България тези гаранционни прегледи! Само за смяна на маслото ли? На всяка има записано в книжката на колко километра какво се прави, кое болтче се затяга, кое се отпуска и т.н. Отишъл човека и го питали "има ли проблеми?" и той отговорил "Ами нещо много ми гори" и те "Ми това е нормално". Ами да ама те те как го разбраха. Закачиха ли го на газоанализа? Пуснаха ли елкона? Прочетоха ли компютъра какво показва? Погледнаха ли ходовата част как е? Абе с две думи какво прегледаха по колата на тоя "преглед" освен маслото?
И никой не може че нормално да се счупи ПРИТИСКАТЕЛЕН диск на 70000 км. Не говорим за феродовия щото и аз моя феродов диск го смених за сефте на 250000 километра без да знам кой поред собственик съм и как е карана колата преди мен.
И никой не може че нормално да се счупи ПРИТИСКАТЕЛЕН диск на 70000 км. Не говорим за феродовия щото и аз моя феродов диск го смених за сефте на 250000 километра без да знам кой поред собственик съм и как е карана колата преди мен.
Густо майна Филибето, пред тримона п...и фраш...
Таралежа е птица упорита!?!
Не го ли ритнеш, не излита !!!
Не всичко, което има две бузи е лице...
Таралежа е птица упорита!?!
Не го ли ритнеш, не излита !!!
Не всичко, което има две бузи е лице...
-
- потребител
- Мнения: 207
- Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
- Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
- Местоположение: София, Люлин
- Status: Извън линия
Това,че качеството е различно за различните пазари и то при много марки са отдавна разпространени градски легенди, в които сигурно има истина, но доколко?
Истина е, че сервизите които подържат вносителите за гаранционен и извънгаранционен сервиз не им печелят! Те печелят от продажбата на новите коли. Просто са длъжни да ги имат заради правата на официален вносител! Затова се пръскат пари за реклами, но не и за организация и контрол в сервизите.
Затова както са казали римските сенатори - бедните да го духат. Да го духат!
Истина е, че сервизите които подържат вносителите за гаранционен и извънгаранционен сервиз не им печелят! Те печелят от продажбата на новите коли. Просто са длъжни да ги имат заради правата на официален вносител! Затова се пръскат пари за реклами, но не и за организация и контрол в сервизите.
Затова както са казали римските сенатори - бедните да го духат. Да го духат!

Колкото повече, толкова повече!
Мечо Пух
Мечо Пух
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Това, че за различните пазари се правят колите по различен начин е митология. Всичко се прави на една поточна линия. Спецификациите се различават (например един и същ двигател може да е EURO 3 или EURO 4), но качеството е еднакво.
Би излязло по-скъпо да въвеждаш различни стандарти на качество, отколкото да ги правиш всички еднакви.
Иначе, всички производители спестяват - кой откъдето може. При всяка възможност. Скъпите марки не правят изключение.
Би излязло по-скъпо да въвеждаш различни стандарти на качество, отколкото да ги правиш всички еднакви.
Иначе, всички производители спестяват - кой откъдето може. При всяка възможност. Скъпите марки не правят изключение.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
На мен ми се струва, че всеки по-прецизен детайл има някакъв клас на точност. Мисля си, че това важи и (може би най-вече) за електр. компоненти. С други думи, не е нужно да имаш различни производствени линии, а просто в някои партиди да влагаш детайли с по- нисък клас на точност, здравина, износоустойчивост и пр.
A за да не се отклонявам много от темата, ще припомня, че недоволните движат човечеството напред
A за да не се отклонявам много от темата, ще припомня, че недоволните движат човечеството напред

- Set
- потребител
- Мнения: 397
- Регистриран: 23 сеп 2005, 23:36
- Модел на автомобила: Scorpio 2.0 GE '85
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Вълшебните думички са:
"Дайте ми протокол за отказване на гаранцията на фирмена бланка със съответния подпис и печат!"
Повярвайте в по голяма част от случаите вършат чудеса!
"Дайте ми протокол за отказване на гаранцията на фирмена бланка със съответния подпис и печат!"
Повярвайте в по голяма част от случаите вършат чудеса!
Густо майна Филибето, пред тримона п...и фраш...
Таралежа е птица упорита!?!
Не го ли ритнеш, не излита !!!
Не всичко, което има две бузи е лице...
Таралежа е птица упорита!?!
Не го ли ритнеш, не излита !!!
Не всичко, което има две бузи е лице...
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Съмнявам се, че ще получиш нещо друго освен една псувня...
И изобщо някой от привържениците на жалването да ни подсети за последния решен с жалби проблем (из нашите географски ширини).
Подобряване на работата на МП може да се очаква ако им спаднат с 10% продажбите или с 30 % клиентите в сервизите...

И изобщо някой от привържениците на жалването да ни подсети за последния решен с жалби проблем (из нашите географски ширини).
Подобряване на работата на МП може да се очаква ако им спаднат с 10% продажбите или с 30 % клиентите в сервизите...
- andy_a
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 04 апр 2006, 11:18
- Модел на автомобила: 2001 Focus 1.6i Zetec SE
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега, много трудно ще ме убедиш, че заводите в Кьолн произвеждат за Германия същите автомобили както завода във Валенсия - за България, Русия и т.н. Със сигурност разлика в оборудването на автомобилите има - вместо дискови - барабанни спирачки, намален брой на airbag-овете и какво ли още не. Предполагам също така, че масово се монтират цели агрегати от различни и не съвсем надеждни поддоставчици, а като добавим и разликата в качествения контрол, щото Хосе не гледа по същия начин както Ханс, нещата стават съвсем ясни. Виж за друго си прав - че всички производители гонят икономии, но все пак някои успяват да се справят по-добре.Това, че за различните пазари се правят колите по различен начин е митология...
Мисля, че продажбите на МП могат съвсем успешно да намалеят когато в България навлезе и друг представител на Форд, което не мисля, че е особен проблем. Форд е масова и относително евтина кола и с оглед перспективите за развитие на нашия пазар се надявам и други западни фирми да направят необходимите инвестиции, за да станат официални представители. Едва когато има реална конкуренция можем да очакваме подобряване на качеството.Подобряване на работата на МП може да се очаква ако им спаднат с 10% продажбите или с 30 % клиентите в сервизите...
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
andy_a написа:Колега, много трудно ще ме убедиш, че заводите в Кьолн произвеждат за Германия същите автомобили както завода във Валенсия - за България, Русия и т.н. .Това, че за различните пазари се правят колите по различен начин е митология...

Така , че предполагам че внасяните в БГ автомобили от МП не са с чак толкова долнопробен произход.
- BadAngel
- потребител
- Мнения: 573
- Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
- Модел на автомобила: '06 Ford Focus
- Местоположение: София, кв. Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
ами, за русия не произвежда нищо, просто в русия има завод на форд и всички модификации на фокус се правят там за руския пазар (които е необятен) така, че руснаците си имат техни хечове, седан и комби, във кьолн се прави седана и комбито, а във валенсия са хечовете, няма значение дали си купуваш фокуса от мото пфое или от немския дилър, ако искаш фокус хечбек, той ще е от завода във валенсия, ако купуваш седан, ще е от завода в кьолн....andy_a написа:Колега, много трудно ще ме убедиш, че заводите в Кьолн произвеждат за Германия същите автомобили както завода във Валенсия - за България, Русия и т.н. .Това, че за различните пазари се правят колите по различен начин е митология...
според мен имайки предвид, че завода във валенсия е по-модерен, по-голям и практически по-нов, мисля че дори колите излезнали от там би трябвало да са с по-добра сглобка от тези в кьолн

няма смисъл да се правят такива разлики, каквито подозирате вие, понеже форд имат международна гаранция, така че за тях е еднакво кофти, ако нещо дефектира и в германия и в българия, все трябва да се плаща, а разходите по гаранционните кампании са много по-големи от парите, които биха се спестили, ако пуснат в обръщение някоя куца партида..
Играчките се променят,
момчетата - не.
момчетата - не.
- andy_a
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 04 апр 2006, 11:18
- Модел на автомобила: 2001 Focus 1.6i Zetec SE
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега Bad Angel, извинявай, но с много от нещата, които си написал не съм съгласен. Първо това имагинерно разделение на производството по каросерии хич не е вярно - седани се правят в Испания (моят е от там, а правят и други модификации), хечбеци и комбита правят със сигурност в Германия, а доколкото знам в Русия засега се правят само седани и комбита и само за техния пазар (в Източна Европа просто хечбековете не са предпочитани). Освен това завода в Русия е от скоро, най-много 2-3 години, така че внос досега все пак е имало отнякъде.
Това за модерния завод във Валенсия са интересни умопостроения, ама никак не ми изглеждат реалистични. Нали има поддоставчици, които доставят компоненти, ако те са в Германия и доставят до Кьолн, дали доставят и до Валенсия или Русия? Едва ли, щото в такъв случай смисъла на изнасянето на производството малко се губи. По твоята логика и колите от Русия трябва да са качествено сглобени като немските, ама това хич не ми се вярва.
След като в съвременното автомобилно производство е масова практика колите да се персонифицират и две коли една след друга да излизат различни, то не е никакъв проблем да се влагат масово по-евтини и некачествни компоненти в цели серии. Повярвай ми, Форд много добре си правят сметките къде и за кого и какво да произвеждат, защото клиента в България и клиента в Германия са коренно различни и като нужди и като реакции и като поведение и в крайна сметка като пари, които изваждат. Има хиляди начини в едно масово производство да се пестят пари и ние тук знаем много малко по този въпрос.
Единственото международно нещо при Форд, за съжаление, е тяхната слава за ниско качество. Казвам за съжаление, защото иначе колите им имат други достойнства, но що се отнася до качество на материали, сглобки и дълготрайност имат още много да работят.
Това за модерния завод във Валенсия са интересни умопостроения, ама никак не ми изглеждат реалистични. Нали има поддоставчици, които доставят компоненти, ако те са в Германия и доставят до Кьолн, дали доставят и до Валенсия или Русия? Едва ли, щото в такъв случай смисъла на изнасянето на производството малко се губи. По твоята логика и колите от Русия трябва да са качествено сглобени като немските, ама това хич не ми се вярва.
След като в съвременното автомобилно производство е масова практика колите да се персонифицират и две коли една след друга да излизат различни, то не е никакъв проблем да се влагат масово по-евтини и некачествни компоненти в цели серии. Повярвай ми, Форд много добре си правят сметките къде и за кого и какво да произвеждат, защото клиента в България и клиента в Германия са коренно различни и като нужди и като реакции и като поведение и в крайна сметка като пари, които изваждат. Има хиляди начини в едно масово производство да се пестят пари и ние тук знаем много малко по този въпрос.
Единственото международно нещо при Форд, за съжаление, е тяхната слава за ниско качество. Казвам за съжаление, защото иначе колите им имат други достойнства, но що се отнася до качество на материали, сглобки и дълготрайност имат още много да работят.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
На който му се рови из мрежата, има купища информация за завода във Всеволожск (Ленинградская область). Вкл. за ниските заплати, заплахи за стачки и пр. Мисля си, че там и 100% части от Кьол да им закарат, те ще ги сглобят по стар славянски обичай
Разликата в качеството е неизбежна..., което важи за всяко производство и отрасъл, не само за автомобилите на Форд.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта