Форд Фокус - силен удар от камък по 'корема' на колата
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Форд Фокус - силен удар от камък по 'корема' на колата
Клеги, случая е следния: Ходих на пикник на една река край Банкя по много лош път с дълбоки коловози през цялото време ми се стуваше, че колата е достатъчно висока и няма да я подпре отдолу нищо...но изведнъж се чу страшно скърцане и дране по долната част на купето. Спрях за да видя какво е станало: закачил съм (и изкъртил) един огромен камък, който на 2/3 е бил потънал в земята и 1/3 от него е стърчала над земята между двата коловоза на черния път. Това, което успях да установя като поражение по колата е една разкъсана, смачкана и разкривена алуминиева, гофрирана ламарина, която е направена като обшивка между второто гърне (отзад напред) и купето на колата.
Въпросът ми е: каква е функцията на тази алуминиева гофрирана ламарина? Изолира купето от нагорещеното гърне? Или меже би е някаква екранна обшивка на резервоара (ако той изобщо се намира на това място)?
Въпросната ламарина е смачкана и деформирана- изглежда, че камъкът е задрал в нея. Принципно, ако кача колата на канал или стенд с помоща на клещи бих могъл да възтановя формата на въпросната алуминиева ламарина, въпросът е доколко това е фатално ако не се случи и я оставя така.
На същия офроуд-излет и подпрях десния праг на колата в нещо, което го изкриви малко: от страната му към пътя се изкриви, а на фронталната си страна се получи 2-3 сантиметрова пукнатина в дължина с почти никакъв процеп (в следствие на деформацията от долната страна).
Тук въпросът ми е: от кактъв материал е направен прага и с какво бих могъл да запълня появилия се процеп за да не влезе вода в него? Мисля си за силикон, но няма ли пароструйката в автомивката да го отнесе този силикон?
Благодаря ви предварително за съдействието, Колеги!
Въпросът ми е: каква е функцията на тази алуминиева гофрирана ламарина? Изолира купето от нагорещеното гърне? Или меже би е някаква екранна обшивка на резервоара (ако той изобщо се намира на това място)?
Въпросната ламарина е смачкана и деформирана- изглежда, че камъкът е задрал в нея. Принципно, ако кача колата на канал или стенд с помоща на клещи бих могъл да възтановя формата на въпросната алуминиева ламарина, въпросът е доколко това е фатално ако не се случи и я оставя така.
На същия офроуд-излет и подпрях десния праг на колата в нещо, което го изкриви малко: от страната му към пътя се изкриви, а на фронталната си страна се получи 2-3 сантиметрова пукнатина в дължина с почти никакъв процеп (в следствие на деформацията от долната страна).
Тук въпросът ми е: от кактъв материал е направен прага и с какво бих могъл да запълня появилия се процеп за да не влезе вода в него? Мисля си за силикон, но няма ли пароструйката в автомивката да го отнесе този силикон?
Благодаря ви предварително за съдействието, Колеги!
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус - силен удар от камък по 'корема' на колата
Над гърнето се намира топлиният щит.Прердпазва купето от дорещото гърне.Нямам представа какво ще стане без него.Най-много да ти подпали мокета
.За прага по принцип са метални трябва ти сервиз - ламарини, заварка и боя.Това е от мен.друг път не карай колата по пътища за камиони!

- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус - силен удар от камък по 'корема' на колата
Много благодаря за отговора, Колега! Това с топлинния щит ще го оправя- чат-пат с някви клещи ще ги наместя тези алуминиви ламаринки- поне няма парчета, паднали от тях. Поражрнията върху прага са малки- ще запълня процепа със силикон или с някакъв лак против ръждясване- не си струва заради нещо незабележимо да сменям прага или да го кърпя пък и да го боядисвам след това.
Има един лак марка 'Протекта', на Оргахим производство е, който се нанася направо върху ръждясали повърхности или метал, и грунда и ръдопреобразователя са като компоненти смесени със самия лак, по начало се препоръчва за силно корозирали метали, като огради и др. такива, подложени на силни атмосферни влияния и влага...много добре се съединява с корозирали метали и създава много здрава основа и покритие. Кокато взех Фокуса, имаше няколко малки, но короюирали (необработени) драскотини, които обработих с този лак и тези места 'заспаха'- вярно, не е в цвета на колата, но лака се предлака в няколко нюанса на металик (от светло до много тъмно) и за дребни неща е незабележим върху ламарините на колата (ако колата е с цвят металик, естествено). Разфасовка от половин литър струва 5-6 лева и се намира навсякъде- добра алтернатива за дребни неща по ламарини, според мен.
Има един лак марка 'Протекта', на Оргахим производство е, който се нанася направо върху ръждясали повърхности или метал, и грунда и ръдопреобразователя са като компоненти смесени със самия лак, по начало се препоръчва за силно корозирали метали, като огради и др. такива, подложени на силни атмосферни влияния и влага...много добре се съединява с корозирали метали и създава много здрава основа и покритие. Кокато взех Фокуса, имаше няколко малки, но короюирали (необработени) драскотини, които обработих с този лак и тези места 'заспаха'- вярно, не е в цвета на колата, но лака се предлака в няколко нюанса на металик (от светло до много тъмно) и за дребни неща е незабележим върху ламарините на колата (ако колата е с цвят металик, естествено). Разфасовка от половин литър струва 5-6 лева и се намира навсякъде- добра алтернатива за дребни неща по ламарини, според мен.

- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус - силен удар от камък по 'корема' на колата
Между другото, на въпросния злополучен излет, установих, че Фокус (с 15 цола джанти и гуми 195/60) има много достойно представяне в офроуд обстановка- доста по-висок (клиренс, просвет) от много други коли. Някой слизал ли е (и се е връщал след това без теглене
) до самия бряг на езерото Пасарел с лека кола? Но ,естествено, с тези качества не бива да се злоупотребява (както направих аз)- все пак това си е лека кола направена да върви по асфалт, а не по конски и каруцарски пътища, но приключението си струваше жертвите! 


- XN3K
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 22 юли 2007, 15:55
- Модел на автомобила: Fiesta Trend 1.25 (82 HP), 2017
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус - силен удар от камък по 'корема' на колата
peterpetroff написа:не си струва заради нещо незабележимо да сменям прага или да го кърпя пък и да го боядисвам след това.
Колега, нямаш ли Каско? По него можеш да си оправиш прага

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус - силен удар от камък по 'корема' на колата
Малко офф:peterpetroff написа:... по много лош път с дълбоки коловози...
Когато има възможност не влизай в коловозите - карай по високите им части - може да друса повече, но по този начин си над всичко. Е естествено ако има изпъкнал камък е опасно, че може да е хлъзгав и ако колата се измести, последствията може да са по-лоши. Аз и изпъкналите шахти винаги ги взимам с една гума вършу шахтата, ако не мога да я заобиколя отвън.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта