Ремонт на подглавника на шофьорската седалка S max!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ремонт на подглавника на шофьорската седалка S max!
Доста често срещан проблем с напредване на възрастта на автомобила или при невнимателно отношение при качване и слизане на пасажерите от автомобила (най- вече ако се придържат за него):
Ремонтът на подглавника на пасажерската седалка отпред е един и същ!
Процедури по ремонт:
1. Сваляме подглавника от седалката. Първоначално изтегляме нагоре до упор, после натискаме фиксатора за освобождаване и изтегляме;

2. Обръщаме подглавника с "краката на горе" и последващите операции ги извършваме в това положение;
3. Повдигаме тъканта с ключ (най- добре с поска отвертка) в прореза в непосредствена близост до стойката и издърпваме нагоре. Нагоре се изтласкват две пластмасови пластини, залепени за обвивката на подглавника;


4. Издърпваме пластмасовите фиксатори, които са от двете страни на каналите с отвертката. Вкарваме в канала до упор и дърпаме към нас.

5. След като извършим предходните операции, пред нас изниква това;



6. Разтваряме дунапрена от двете страни на пластмасовия скелет и издърпваме пластмасовата основа за стойката:

Ето така изглежда вътрешността на подглавника:


Маркировката:

Ето я пукнатината:

Разговарях със специалист по пластмаси, той ми каза, че материала от който е съставена вътрешността на подглавника е полиетилен с добавки. Добави, че полиетиленът не се лепи, даже и най- модерните лепила не проникват в него (отсъства адхезия на повърхностите) и залепеното място с времето отново се счупва. В промишлени условия полиeтеленът се обработва като се "заварява".
От казаното до тук, ето вариант за ремонт:

- залепваме счупените части на пластмасата с качествено лепило (използвах цианакрилно лепило). Може допълнително да армираме залепените места, като използваме поялник и тел;
- изрязваме две метални пластини по контура на повърхността (очертан със зелено на снимката).П ластини се поставят от двете страни на пластмасовия скелет;
- Пробиваме две дупки в пластините под общия фиксиращ болт. Съответстващите дупки се пробиват и на пластмасата (двете зелени точки на снимката) където нитоваме пластините за пластмасовата основа или ги стягаме с болтове. Металната пластина може да се изработи от обикновена поцинкована ламарина;
- След това заливаме така направената сглобка с епоксидна смола под и над металните пластини от двете страни на подглавника. Следим епоксидната смола да не попада върху металните стойки (шишове), защото трябва да са подвижни
Сглобяването осъществяваме в обратна последователност след пълното изсъхване на епоксидната смола и лепилото!
Стойност на ремонта: 10 лева и няколко часа свободно време!
Ремонтът на подглавника на пасажерската седалка отпред е един и същ!
Процедури по ремонт:
1. Сваляме подглавника от седалката. Първоначално изтегляме нагоре до упор, после натискаме фиксатора за освобождаване и изтегляме;

2. Обръщаме подглавника с "краката на горе" и последващите операции ги извършваме в това положение;
3. Повдигаме тъканта с ключ (най- добре с поска отвертка) в прореза в непосредствена близост до стойката и издърпваме нагоре. Нагоре се изтласкват две пластмасови пластини, залепени за обвивката на подглавника;


4. Издърпваме пластмасовите фиксатори, които са от двете страни на каналите с отвертката. Вкарваме в канала до упор и дърпаме към нас.

5. След като извършим предходните операции, пред нас изниква това;



6. Разтваряме дунапрена от двете страни на пластмасовия скелет и издърпваме пластмасовата основа за стойката:

Ето така изглежда вътрешността на подглавника:


Маркировката:

Ето я пукнатината:

Разговарях със специалист по пластмаси, той ми каза, че материала от който е съставена вътрешността на подглавника е полиетилен с добавки. Добави, че полиетиленът не се лепи, даже и най- модерните лепила не проникват в него (отсъства адхезия на повърхностите) и залепеното място с времето отново се счупва. В промишлени условия полиeтеленът се обработва като се "заварява".
От казаното до тук, ето вариант за ремонт:

- залепваме счупените части на пластмасата с качествено лепило (използвах цианакрилно лепило). Може допълнително да армираме залепените места, като използваме поялник и тел;
- изрязваме две метални пластини по контура на повърхността (очертан със зелено на снимката).П ластини се поставят от двете страни на пластмасовия скелет;
- Пробиваме две дупки в пластините под общия фиксиращ болт. Съответстващите дупки се пробиват и на пластмасата (двете зелени точки на снимката) където нитоваме пластините за пластмасовата основа или ги стягаме с болтове. Металната пластина може да се изработи от обикновена поцинкована ламарина;
- След това заливаме така направената сглобка с епоксидна смола под и над металните пластини от двете страни на подглавника. Следим епоксидната смола да не попада върху металните стойки (шишове), защото трябва да са подвижни
Сглобяването осъществяваме в обратна последователност след пълното изсъхване на епоксидната смола и лепилото!
Стойност на ремонта: 10 лева и няколко часа свободно време!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на подглавника на шофьорската седалка S max!
Още един вариант за ремонт:










Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта