Ключалка на резервоара

Екстериор и интериор.
Teon
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 06 фев 2007, 14:21
Модел на автомобила: Escort 1.6 EFi
Status: Извън линия

Ключалка на резервоара

Мнение от Teon » 13 фев 2007, 18:42

Здравейте колеги,

Подхващам 1 тема за слабото място на ключалката на резервоара за ескорт и орион (може би и за други Форд-чета). Днес след като не успях да я затворя прословутата капачка на бензиностанцията (заяжда и не може да се завърти ключа) и след като счупих 1 ключ (превъртя пластмасата), реших да я отворя за пореден път, след като я бях смазвал вече 3-4 пъти и ефекта беше временен. Пускам снимков материал за да може темата да е полезна за други с подобни проблеми.

(Работа - 30 мин., инструменти - отверка, спрей, смазка) Стъпките за изпълнение са отгоре надолу -> Следвайте имената на снимките: F1, F2, F3 и т.н.
Прикачени файлове
F1.jpg
1 стъпка - Сваляте капачката и с 1 отверка изваждате зегерката от оста (показана е с червено). Не се притеснявайте въобще да не изхвърчат пружини или да се разпадне- няма какво! След като извадите зегерката, въртящата пластмаса минава с около 4-5 мм. напр
F2.jpg
2 стъпка - Тук идва и тънкия момент. Трябва да вкарате ключа и с леко въртене наляво надясно да извадите патрона от черната пластмаса. Действайте смело - няма какво да изпадне или да счупите.
F3.jpg
3 стъпка - След като свалите патрона започвате обилно да пръскате със смазочен спрей, през отвора за ключа и този показан с червено. Аз в случая ползвах и 1 игла и внимателно изваждах купища кал и боклуци от отвора с червено. Пръскате и въртите с ключа ..
F4.jpg
4 стъпка - Цялото това блокиране идва обикновено от това, че пластината на входа на ключалката не може да се затвори свободно докрай (пружината в повечето случаи е здрава, но има много мърсотия около самата пластинка). За да избегнете повторно заклинване
F5.jpg
Последна стъпка - Патрона трябва да изглежда така!
След като пластината може да се затваря свободно идва и момента на цапането ; )))
Взимате смазочна смес аз в случая ползвах молибденова грес и тъпчете през отвора на ключа (по ваше усмотрение). След това

Потребителски аватар
Антон Маринов
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 15 яну 2007, 08:42
Модел на автомобила: преди- FORD ESKORT 1997/ 1.8 TD/90ph
сега - VOLVO V70 2001/2,5 TD/140ph
Местоположение: В.Търново
Status: Извън линия

Мнение от Антон Маринов » 15 фев 2007, 09:24

И при мене така се получи на Шела в Русе около час си играх да я отворя накрая успях. И като се прибрах в Търново разглобих я и премахнах пластините на секрета сега с каквото искаш се отваря!

Teon
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 06 фев 2007, 14:21
Модел на автомобила: Escort 1.6 EFi
Status: Извън линия

RE:

Мнение от Teon » 15 фев 2007, 16:29

Не трябваше да махаш пластините!
Както писах горе - много лесно се поправя - не повече от 30-тина 40 мин. Сега работи като нова, все едно е в масълце.

Няколко пъти ходих да го отключвам без да има нужда :lol:

А ме бяха уплашили. Няколко души с ескорт ми казаха - доста зор ще береш с резервоара. Започне ли да ти заяжда, трябва патрон да се сменя, а от друга кола не става да си свалиш че с два ключа ще трябва да ходиш - ама ето че има лек.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 16 фев 2007, 12:28

...моя проблем го реших на място (в бензиностанцията) с няколко капки масло и търпеливо връткане наляво-надясно, докато отвори. После почистване на налепите по двете крачета на заключването и оста, още малко масълце и...от година няма ядове :wink:

Потребителски аватар
MegatroniC
потребител
потребител
Мнения: 717
Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от MegatroniC » 16 фев 2007, 15:02

Моята пък има друг проблем - вади и се патрона когато е отключена, но отдолу не е така със зегерка, а защото не се показва извън пластмасата, та сега търся решение го застопоря някак си :roll:
Изображение

Vencito
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 07 апр 2007, 12:14
Модел на автомобила: Орион 12.91/ Бензин 1,4 моно/
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Vencito » 14 май 2007, 20:12

След многобройните напъни с ключа,преди да го счупя, ме осени идеята да ползвам дезодорант.Открехнах леко капачето и напръсках здраво вътре.Стана!
Като се прибрах - разглобих и промих с нафта.Засега е супер... :)

navi74
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 16 фев 2007, 18:22
Модел на автомобила: tranzit 84, fiesta 99, galaxy 02
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от navi74 » 20 май 2007, 20:29

Българите сме измислили какво ли не , но от както ползвах wd40 нямам нужда от дезодоранти и кока кола.

George
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 18 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Orion 1.8D Ghia
Status: Извън линия

Мнение от George » 22 май 2007, 10:07

И аз с WD40 си лекувам капачката и съм доволен.

Но все пак от няблюденията, които имам се оказва, че един път тръгнала ли е да прави проблем трябва поне веднъж два пъти в госината да се промива и смазва.
Преди повече от година я направих тази процедура и преди месец пак ми заяде на бензиностанцията. След промиване и смазване пак си работи.

Извода - два пъти в годината е добре дори и без да се разглобява обилно да се промие с WD40 докато почне да изтича чисто.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 31 окт 2007, 23:33

Съвсем случайно лятото ли беше кво се въртях около фиестата, бутнах капачката на резервоара и я отвих без да я отключвам :shock:
От тогава като зареждам си проверявам дали се е заключила.
Не че ще ме спаси ако някой има интерес да я напъва но ме дразни да има проблем.
Начи не винаги прави така но тази вечер голямо въртене падна докъто се разбрахме.
Гледах я на осветлението на бензиностанцията ама си изглежда перфектна. Няма счупено няма нищо което да ме дразни на външен вид. Ключа не запъва, върти си се идеално и в двете посоки. Патрона не се вади от капачката.

MegatroniC го е написал, че капачката е различна от тази на картинката.

Потребителски аватар
Sound`of`GB
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 22 сеп 2006, 23:53
Модел на автомобила: ford escort 1,8d 92/escort 1.8 115hp 97"/Peogeot 306 1,9d 98"
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от Sound`of`GB » 01 ное 2007, 07:47

15 лв струва нова кофтито е ,че ще имате друг ключ :) аз съм така 8)
''Gabrovo Audio Team"

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Мнение от licho » 02 ное 2007, 00:37

на един приятел наскоро му бяха източили бензина. отключили си капачката и свършили работа. колата е фиат
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 05 яну 2008, 16:08

Май се сприятелихме :)
Завъртам ключа на заключено преди да я завия и сега слушка.
Да не би това да е правилния подход към нея?

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 06 яну 2008, 20:26

Що си мисля, че не може да се точи горивото от нашите резервоари?
Изображение Изображение

veselinp
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 16 дек 2007, 15:03
Модел на автомобила: fiesta 96g 1.25zetec
Местоположение: троян
Status: Извън линия

Мнение от veselinp » 09 яну 2008, 18:50

ами вижте, аз го имах тоя проблем с заяждането и да ви кажа от друг колега тук в форума взех съвет ето го: просто извадете щеката на маслото и вкараите няколко капки, развартете търпеливо и повторете процедурата още веднъж. след 10 мин игра и 10тина капки масло гарантирам ви че капачката ще е като нова. аз на коледа на омв го брах тоя яд в студа не иска да се затвори и това е, а наи лошото е че фиестата я взех само с 1 ключ! дано съм бил полезен :P

Потребителски аватар
u`F`o
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от u`F`o » 12 яну 2008, 09:34

Sound`of`GB написа:15 лв струва нова кофтито е ,че ще имате друг ключ :) аз съм така 8)
И аз така направих - една нова за 15- 20 лв и проблема се реши ;)
Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже

Rotting
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 12 фев 2007, 21:27
Модел на автомобила: Escort МК5 '91 1.4
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Rotting » 27 фев 2008, 09:33

Малко да ъпдейтна темата. Благодаря на Teon за доброто описание и решение на проблеми. Като виждам, че и други са закъсвали по същия начин, значи проблема е масов. И мойта изяде псувни и ругатни 10-тина пъти по бензиностанциите.
Изваждане на ключалката, после и патрона, накисване в бензин, измиване с вряла вода, изсъхване и после яко ръгане на графитна грес. В началото си мислиш, че това чудо няма да има оправия, но просто иска малко търпение и въртене. 10-тина минути и е като нова.
:arrow:

Отговори

Върни се в “КУПЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост