Страница 1 от 2

Как да лъсна Mondeo-то та муха като кацне - да се разчекне ?

Публикувано: 24 май 2005, 21:48
от sergo111
Как да лъсна Mondeo-то ? Четох за пасти, восъци, моливи...
Гледах SONAX Extreme - има три варианта 1,2,3 - за различно състояние на боята. Имаше и едни восъци на Formula1. Имате ли опит с тях ? А с други подобни ?

Публикувано: 12 юли 2006, 23:28
от shark
Мене също ме интересува как ди си пастирам Сиерката. Каква полираща паста да избера и има ли нещо особено в технологията на пастиране. Може ли да се занимавам сам или да ходя на автомивката? Който се е занимавал моля да ми каже.

Публикувано: 13 юли 2006, 08:54
от MasterBo
Аз съм пастирал преди 2-3 години като карах на бащата Алфата. Тогава бях купил една паста с една костенурка на кутийката, не помня как се казваше.
Та в инструкциата пишеше, че се намазва повърхността, изчаква се малко да позасъхне (но не да изсъхне изцяло) и със вълнено парче плат (в моя случай, много стари вълнени чорапи) почваш да търкаш докато падне пастата и се получи гланц. Много търкане пада, и то зверско не само да галиш колата, после имах мускулна треска. Но пък имаше ефект :)
Една кутийка от около 300 грама стигна за почти 3 пастирвания.

Предполагам че на всяка една паста или там какъвто е препарат за полиране има инструкция на опаковката как се извършва процедурата.

Публикувано: 13 юли 2006, 11:01
от _SLiThER_
MasterBo написа:Тогава бях купил една паста с една костенурка на кутийката, не помня как се казваше.
TurtleWax се казва и аз нея ползвам и съм много доволен от нея. На опаковката си пише как се използва :wink: Но търкането е голямо приготви си и един аспирин за след това :lol:

Публикувано: 13 юли 2006, 11:10
от kEFi
...и за да не си усложняваш живота - мажи на малка площ, че като позасъхне повечко...ще ти станат ръцете несъразмерни :wink:

Публикувано: 17 авг 2006, 12:35
от rejo
Работил съм преди няколко години в една от мивките на Капитолия и Софавто, където редовно се пастират автомобили.

Едно научих от там - ако искаш перфектно пастиране - то трябва да е машинно и да ти го направи човек, който знае тънкостите.

За ръчното пастиране не е толкова важно каква е пастата. На "костенурките" единствената хубава им е за цвят която е, но тя по принцип се слага след полиране с безцветна паста. За бели автомобили може да се използва и малко по-груба паста.

Когато се пастира ръчно, се добавя и малко Корселин, за да е по-лесно и да не засъхва веднага пастата. Пастирайте на части автомобила и след малко махайте пастата с микрофибър (продават по бензиностанциите за около 8-12лв са хубавите). Пастирането иска яко натискане - ама наистина яко, с въртеливи движения. Микрофибъра винаги трябва да е сух, като се изцапа - го перете.

Както казах за ваксата няма много значение каква е. С ръчното полиране най-често се махат най-леките(плитки) драскотини, такива от миенето на колата. Може също (ако погледнете добре долните части на вратите) да махнете и точки асфалт, с малко повече корселин + паста и натискане

Те тава е, баценка...

Публикувано: 17 авг 2006, 12:44
от Tuz
Ако не ти се търка на ръка в Метро има машини за пастиране на цена около 35 лв.

Публикувано: 17 авг 2006, 13:06
от mrdds
и аз пастирах-ефекта беше хубав,но кратък.На ръка си я правих-търках като ненормален,и мен ме боляха ръцете 2 дни,дланите ми се изтриха от вълнения плат и всичкото густо за 1 седмица докато се изцапа,със всеко следващо миене гланца се загубва,и драскотини се появяват.Ако правя следващ път такава козметика задължително с машина.Но това ще има дългосрочен ефект ако колата се боядисва с хубава боя ,може би,и да се пастира върху нея.Или ако се готви за продаване да хваща окото.Но в общия случай ефекта е за кратко.

Публикувано: 17 авг 2006, 14:37
от ikov_vr
хора не е само 1 паста
1.почва се с 1
2.с двойка
3.с тройка
4.и само ако има нужда четворка

Публикувано: 17 авг 2006, 14:45
от mrdds
ikov_vr написа:хора не е само 1 паста
1.почва се с 1
2.с двойка
3.с тройка
4.и само ако има нужда четворка
и ако са ти останали ръце след двойката.

Публикувано: 17 авг 2006, 14:47
от ikov_vr
аз ти говоря с машина

Публикувано: 17 авг 2006, 17:47
от la4o
Имайте предвид (както сме говорили вече) че при пастиране се отнема малко от слоя на лака... ако лака ви е изтънял или повреден нещата няма да са много добре... Също така при дълбоки дупки в лака и боята се получава изключително лош ефект... Пастата попада в тях, запълва ги и реално остава и засъхва там... целият ми капак беше бял... оправи се след доста време и доста мивки...

Поздрави,
la4o

Публикувано: 01 сеп 2006, 12:46
от shark
Аз преди две седмици пастирах с "костенурката" и съм доволен. Ефекта наистина беше поразяващ. Като знам колко мизерии имаше по-боята и с какво ли не съм пробвал да ги махна и не излизаха, а сега боята направо блести и като вали водата остава на малки капчици :) . Един колега два пъти в годината си пастира колата - пролет и есен, и автомобила му изглежда доста добре. Е естествено колите ни никога няма да станат като излезли от автосалона, но все пак ще изглеждат много по-добре :D

Публикувано: 01 сеп 2006, 15:42
от valboy
От "костенурката" и аз съм много доволен.... защото преди това с брато бяхме решили да изненадаме таткото, та взехме "някаква" паста каквато имахме под ръка и намазахме ладата (а тя кафява, разбираш ли, стара изгоряла боя :!: )...... Тая паста като засъхна..... малеее, толкова не бяхме търкали и в казармата! В крайна сметка нищо не стана, освен че боята от изгоряло кафяво се белееше леко после.

Това там с добавянето на коресилина, няма ли да прецака боята??

Публикувано: 08 сеп 2006, 14:10
от Polly
Корселина определено е вреден за боята, единствено си заслужава да се използва, ако и след пастирането има черни петна от асфалт, но с повече търкане се изчезват и след пастирането.

Публикувано: 08 сеп 2006, 14:23
от Polly
Корселина определено е вреден за боята, единствено си заслужава да се използва, ако и след пастирането има черни петна от асфалт, но с повече търкане се изчезват и след пастирането.

Публикувано: 08 сеп 2006, 17:19
от kurshuma
В магазините на сикенс се продава наливна паста 3-М тя е много добра с 200грама цялата кола и ще остане :D
Пробвал съм и една паста на сонакс също много добър ефект с минимални усилия :lol:
За зимата едно пастиране е добра идея тъй като кугато боята е обработена ( полирана ) не задържа мърсутия съответно и влага тоест спестяваме и болежки от ръжди в бъдеще :D

относно полирането

Публикувано: 13 сеп 2006, 16:33
от gorskiq
Освен мондеото имам и жигула на която пробвах полир пастата с "костенурката" - наистина голямо търкане падна след това, но имаше добър ефект. Сега за мондеото реших да пробвам нещо друго и купих STP, в началото пробвах само на калника и като видях колко лесно се търка за нула време намазах цялата кола. После за нула време изтърках всичко- без мазоли по ръцете и мускулни трески. Но лошото е, че ефекта беше за много малко, само след месец се върнах пак на същото положение, може би за по-траен ефект ще трябва да пробвам полиране с машинка.

Публикувано: 09 ное 2006, 01:41
от ReDFiRe
Моята сиера е 86-та ... седяла е отвън това ще рече дъждове,сняг,град,сланце аве кфо да ви приказвам сами можете да се сетити за боята.Че така купих си паста с боя...бяла ( такъв е цвета и на колата ми) 100 грама 3 лева. еми незнам ама голямо търкане... извиках един приятел че двамата щотото не става иначе... 1-вата ръка аве имаше доста голяма промяна... но след 2-рата ръка аз сериозно неможах да си позная колата.. лащи... боята бяла ама бяла... супер си беше. и с 3 лева 2 пати я пастирах.Брат ми има мерцедес 190 Е самоче син и пак с тази паста супер е и двамата с него сме си много доволни само че не става за металик.ако боята в обикновенна става супер !!!

Публикувано: 09 ное 2006, 10:19
от valboy
ReDFiRe написа:Моята сиера е 86-та ... седяла е отвън .....
Сега остава да споделиш и марката на тая паста.....