Страница 1 от 1

борба с ръждата в няколко(лесни) стъпки

Публикувано: 22 мар 2006, 18:33
от pushkata
знам, че е добре известен на всички метод, ама аз да си кажа. След едно котешко нападение над боята ми се запалих и реших, че ще се купува боя и ще се замазват някои работи. Та значи имах сериозна ръжда избила по задния десен калник(често срещан проблем) и по багажника(беше ударен на едно място и беше паднала съвсем малко боя - така го купих). След кратко запознаване с материята (за пръв път ми е) се въоръжих с джобно ножче, щурка #100, кит (Body), парцал и столче. изстъргах грубо боята на ръждясалите места с ножчето и щурковах докато стигна до чиста ламарина. Забърках от сместа(кит и втвърдител) и намазах стабилно, да се покрие добре, че и на вътре да влезе. Изчаках 20 минути и с щурката сапочнах да се правя на склуптор. Резултатите не са перфектни, но за мен са задоволително добри: (снимките не са много добри, извинете ме, ама апарата ми не е от най-добрите и времето беше лошо - извинения : ) )


тия дни ще се направя на бояджия и ще докладвам, хехе

Публикувано: 22 мар 2006, 18:48
от cossy
А преди да нанесеш кита, не трябва ли да сложиш някакво антикорозионно или кита е достатъчен? :?

Публикувано: 22 мар 2006, 20:01
от pushkata
Еми не знам. То под боята има кит. Мисля си че като съм почистил ръждата и слагам отгоре кит и после боя и лак , метала ще е защитен (поне отвън). Може и да греша обаче, защото нокога не съм правил такова нещо(даже преди да се хаван се чудех дали няма да батисам всичко ама все пак се реших)

Публикувано: 22 мар 2006, 20:36
от cossy
По принцип има основи на Боди които са точно такива. Вече върху тях май се нанася кит или някакъв пълнител играещ роля за основа на боядиването, защото върху бодито не се боядисва, не хваща хубаво боята... Трябва да се разровя повечко, но все не ми остава време :(

Публикувано: 23 мар 2006, 01:55
от форд мк2
чудесна тема!след тая зима и тая гадна луга дето я сеят къдет им падне ей такива работи по форда и на мене ми се отвориха . та мисълта ми е не е зле който е правил подобни щуротии да споделя както колегата щото не сме малко хората дето ни чака "пудрене" това лято.
снимките добре са станали! какъв кит използва -- влакнест и т.н????
и някои ползвал ли е родните китове че хвърлих един поглед в Бриколаж където обикновен кит малка разфасофка се продава за 3.50лв кутийката :?:

Публикувано: 23 мар 2006, 08:26
от mrdds
аз слагах на моята преобразувател за ръжда,защото колкото и да стържем все остава 1 ямка с ръжда,която продължава да работи по въпроса.

Публикувано: 23 мар 2006, 12:57
от pushkata
Значи кит- а , който използвах е така наречения двукомпонентен (според това което прочетох ги делят на двукомпонентен - този който е с втвърдител и "тънък" - някакъв на спрей). Той е едно бурканче + една малка тубичка втвърдител и една пластмасова щпакличка. Не мога да кажа колко сртува и къде го има, защото го взех от килера(баща ми го е използвал по трабанта си). Предполагам всякакъв върши работа(марков де, за българския не знам). На бурканчето пище - "Кит за обща употреба. ПОдходящ за дърво, матал и различни пласмасови повърхности........"

Публикувано: 23 мар 2006, 18:16
от cossy
Днеска имах време за убиване и разгледах всички китове в практикер :) Има доста неща, но все на немски бяха упътванията... Но като цяло има матриал за всякакви дупки :roll:

Публикувано: 24 мар 2006, 17:06
от kurshuma
Момци следния съвет и от мен :)
Всички знаем как хвърлят пясък по родните ни пътища за които си плащаме винетни такси и т.н. и не след дълго забелязваме едни малки но много раждиви точки по предната броня и капак :cry:
решението е лак за нокти цветове бол и е по издражлив от всеки коректор казвам го от личен опит :D

по темата

Публикувано: 23 юли 2006, 23:54
от веден
Аз пък за малки дупки използвам ПОКСИПОЛ . Става като камък и се боядисва добре. С малко повече старание съм затварял дупка с диаметър около 15 мм . По-здраво е от всякакви китове.

Публикувано: 24 юли 2006, 09:33
от BadAngel
kurshuma написа:Момци следния съвет и от мен :)
Всички знаем как хвърлят пясък по родните ни пътища за които си плащаме винетни такси и т.н. и не след дълго забелязваме едни малки но много раждиви точки по предната броня и капак :cry:
решението е лак за нокти цветове бол и е по издражлив от всеки коректор казвам го от личен опит :D
по предната броня как ще се появи ръжда, като тя е от полимер... а това за лака за нокти ми се струва много интересно, правиш си колата като далматинец горе-долу или ти си намерил начин да го докараш същия цвят като боята ли ? пробвай някой от лаковете с брукат, много секси ще стане хехехехе :)

Публикувано: 28 юли 2006, 14:32
от kurshuma
Неееее хи хи представи си ръждясала броня от полимер доста смешничко звучи но аз визиръх предният капак тои май е метален ако не се лъжа :) (изключвам някои модели на сутиен BX AX и т.н.)
А доколкото за цвета на лакчето моят форд беше бял а бели лакове бол както сини черни червени и т.н.
А бруката сигорно ще отива на колите които са металик :P

Публикувано: 28 юли 2006, 18:22
от monov
аз също съм се замислил за лака, много се колебая понеже ако не е на водна основа лошо, ама ако е - пак лошо щото вода и ръжда ан едно място -не е добра комбинация :?
щото аз имам само малки ожулвания да оправям и се чудя как... с боя става много солено

Публикувано: 12 авг 2006, 01:27
от gmivanko
Ето малко ОБОБЩЕНИЕ за КИТА:
Най-разпространените китове са: "Влакнест" (този който не се пука и е най-груб) след него е "Цимент" кита (той е за до попълване на дъпчиците останали ит влакнестия кит или за малки неравности по самата повърхност) "Финен" (или там както му беше името) кит който е за още по-малките дупки и накрая се слага "Шпахтел" кит, който е за най-малките дупчици (тези кадето са като от камъчета)
Значи първо минаваш мястото което е ръждясало хубаво с шкурка, после избърсваш от прах със леко напоен парцал със "антисил" чакаш да изсъхне и нанасяш кита (за препоръчване е пъво да се сложи "Влакнест", за да държи) шкуркаш докато изправиш детайла (както трябва да си е оригинално) после по-финния кит и пак шкъркане.
Накрая за да стане добре и глдко се пръска със "Шприц" кит, който е се едно боя, за да видиш каде имаш неравности и каде имаш миниатюрно дупчици от лита (защото винаги когато разбъркваш кита остава в самата смес малки въздушни балончета и като се изшкурка кита и те остават като малки дупчици с размери към 1х1мм. та и по-малки но все пак рдазнещи) Озсъхва "Шприц" кита за над 4-5 часа и дупчиците се попълват с "Шпахтел" кита и се шкурка със водна шкурка (ако е 2компонентна боя или металик да е шкурка над #600) след известно време (над 4-5 - часа за да изсъхне) и накрая боята.
А иначе най-добрия кит спрямо цема/качество е на фирмата BODY.

Ако има още неяснотии по този въпрос питайте, ще помагам ако мога

Публикувано: 30 сеп 2007, 13:08
от Kocko
Падна ми парче тухла с мазилка на тавана от няколко етажа. Ами... взех си едно макетно ножче, изстъргах до лъскав метал и го покрих с безцветен лак за нокти без брОкат. Вчера се погрижих за Фордьо, излъсках го отвсякъде. Стана много приятно, и след няколко месеца вече лакът не си личи. Изглежда като петънце на капака и въобще не се набива на очи. Но ми е избила ръжда по задния калник след кадърна намеса на един бояджия алкохолик. Там оправия нема. Така че за малки дупки до 1см, действайте смело с лак за нокти, няма грижи. Не са на водна основа, а на ацетонова, жена ви да не си лакира ноктите с водни боички?