Страница 1 от 2
как се лепи броня?
Публикувано: 31 май 2006, 18:02
от angel
Здравейте,
имам малка цепнатина на предната броня. Как мога да коригирам дефекта?
Мерси,
Ачо.
Публикувано: 31 май 2006, 19:39
от Mr.Scorpion
Ами да ти кажа как става купува6 си някакво количество импоксивна смола (зависи от големината на пукнатото) изшкурваш с едра шкурка на 5-6 сн. от вяка страна на пукнатото разреждаш импоксивната смола с втвърдителя(той върви с нея като я купуваш) трябва да си купиш и стъклофазарна лента ако намери такова праче колкото ти изшкуреното идеално ако не се продава 3м.(дължина) някъде и широчина 3-4 см. Като си изшкурил вече мажеш тамкъдето изшкурено с импоксивна смола след това налепяш нарязани парчета стъклофазерна лента (трябва да си с ръкавици защото мноо трудно се мие Им.смола)и след това отгоре пак минаваш с четката с Им.смола оставяш да изсъхне 12-24 часа както сам прецениш и зависи от температурата ма околната среда.След това си я шкуриш с едра после с по ситна и от там нататък вече знаеш.
Дано съм ти помогнал.Аз сега си правя цяла броня за моя Скорпион.
Ако нещо не ти е ясно питай.
П.П: А и гледаи да почистиш хубаво мястото преди да започнеш да мажеш с Им.смола.
Публикувано: 31 май 2006, 20:19
от angel
мерси за отговора. а след тази смола какъв ще е цвета? Моята броня си е от старите черни.
Мерси пак,
АНгел.
Публикувано: 31 май 2006, 21:26
от Mondeo18TDI96
angel написа:мерси за отговора. а след тази смола какъв ще е цвета? Моята броня си е от старите черни.
Мерси пак,
АНгел.
пръскаш с черен спрей (МАТ)
Публикувано: 01 юни 2006, 10:10
от форд мк2
колко струва смолата ? и от каде мога да си закупя мен ме интересува
трябва ли нещо друго да гледам като я купувам
Публикувано: 01 юни 2006, 12:03
от samorasliche
Епоксидна смола ЕР 70 ВМ (Epoxy Basisharz EP 70 BM)
Модифицирано, несъдържащо разтворители епоксидно покритие, прозрачно жълтеникаво. Втвърдява също и при по-големи дебелини и защитава основата от ударни въздействия. За грундиране , запечатване, като покритие или свързващо вещество за епоксидни покрития; за залепване, дюбелиране.
Аз ли бъркам понятията или се казва епоксидна, а не импоксивна?

Публикувано: 01 юни 2006, 13:06
от IVAN_SA
samorasliche написа:Епоксидна смола ЕР 70 ВМ (Epoxy Basisharz EP 70 BM)
Аз ли бъркам понятията или се казва епоксидна, а не импоксивна?

Не ги бъркаш-точно така се казва
епоксидна,и лепи здраво,само трябва да се спази пропорцията смола/втвърдител. Ако е малко втвърдителя ще падне бая чакане докато се залепи,а ако е много лепилото стяга бързо,но става лесно трошливо или крехко.
Публикувано: 01 юни 2006, 23:45
от Mr.Scorpion
Oбъркал съм наистина е Епоксидна Смола извинявам се но ако колегата с бронята не го е направил вече по-добрата идея е след разтва рянето с втвърдителя се слагат някакжи нишки и става по лесно.
Дано съм ти помогнал а като свърша с бронята може да я кача ако искате да видите как е станала.Днес я китнах на половина свърши ми кита и утре като взема ще я до направя.
Публикувано: 02 юни 2006, 10:34
от greek
и аз мойта се опитах да я лепя с епоксидна смола ...обаче не хвана, но не бях сложил никакви нишки...дали не може да се напои някакъв бинт който да държи и отгоре пак да се замаже

Публикувано: 02 юни 2006, 11:36
от Brock
Ето как лепят броните по разните работилнички.
Необходими инструменти:
1. Поялник /по-мощен/
2. Пистолет за топъл въздух /може и без него/
3. Парче материал,
същия като този използван за направата на броня
Начин на работа:
С пистолета за топъл въздух се загрява счупената част на бронята /с цел да се свърже по-добре и здраво с допълнителния материал, който се добавя в последствие/ и после се разтапя и добавя допълнителен материал върху счупеното място.
След като изстине, излишния материал се шлайфа и ако е необходимо се китва.

Публикувано: 02 юни 2006, 11:50
от paci
Колко мощен поялник?
Защото със 100W не става.
Покрай тоя моя тунинг съм станал ПРО ама да дам акъл на някой как да си ги направи ... по-добре да си трая щото последно как си ги правя ...

... ми то ми писна
Съветите които сте му дали до момента със смолата мисля, че са ОК само дето със смола не съм работил.
Ако е много малка и само с КИТ ще стане.
След като ме блъсна едно куче със 100 км/ч предната броня ми беше ...
Шита е с телчета и после цепнатината с КИТ и сеа след 2 години си личи вече какво съм правил но като за безпари толковаа.
Публикувано: 02 юни 2006, 15:20
от _SLiThER_
paci написа:Колко мощен поялник?
Защото със 100W не става.
Покрай тоя моя тунинг съм станал ПРО ама да дам акъл на някой как да си ги направи ... по-добре да си трая щото последно как си ги правя ...

... ми то ми писна
Съветите които сте му дали до момента със смолата мисля, че са ОК само дето със смола не съм работил.
Ако е много малка и само с КИТ ще стане.
След като ме блъсна едно куче със 100 км/ч предната броня ми беше ...
Шита е с телчета и после цепнатината с КИТ и сеа след 2 години си личи вече какво съм правил но като за безпари толковаа.
Че твойта броня да не е пластмасова? Не е ли от стъкломат?
Иначе според мен в смолата трябва да се сложат пластификатори иначе ще се напука от вибрациите

П.П.
angel първо трябва да направиш двете повърхности грапави ...
Публикувано: 02 юни 2006, 23:32
от Mr.Scorpion
Аз не ползвах такива пластификатори а стъклофазерна лента по нагоре съм писал за нея. Ами с тази новата проня Скорпиона ще стане нещо такова
Публикувано: 03 юни 2006, 00:56
от divinity
Mr.Scorpion написа:Аз не ползвах такива пластификатори а стъклофазерна лента по нагоре съм писал за нея. Ами с тази новата проня Скорпиона ще стане нещо такова
Браво
Направо да ти дам да направиш и моята, че е тръгнала да се пука!
Публикувано: 03 юни 2006, 00:58
от HACKO
Искам да споделя и моя опит. Преди да се пристъпи към лепенето с някакво лепило местото където е счупено трябва да се укрепи срещу действието на вибрациите иначе рано или късно отново ще се спука.
Ето как решавам проблема аз : Вземат се видии с фрезенкова глава 3/10-15 mm самопробивни ламарина 1-1.5mm за предпочитане алуминиева 3-5mm в краен случай може и твърдо дърво. С дрелка и свредло 8-10mm се правят фаски около пукнатината за да се скрият главите на видиите, след това се изрязва подходящо парче ламарина което се налага под пукнатото и се прикрепва с видиите. Следтова главите на видиите се изпилват с ъглошлайф, така че да са малко под нивото на повърхноста. Следтова (вместо смола и стъклен мат) местото се измазва с влакнест кит който след втвърдяване се изшкурва ако се налага се минава с финен кит изшкурва се и се боядисва с мат за брони.
Технологията не е бърза и лесна като лепенето с поялник но става много по здраво и могат да се заместват липсващи парчета.
Публикувано: 05 юни 2006, 15:10
от chains
Много благодаря за темата и придложените решения, че на моето монти му съсипах задната броня и сега е доста грозно от зад!!!!
Публикувано: 03 юли 2006, 13:04
от angel
здравейте отново,
залепих си бронята със стъклофазерна паста (дано така му викат) и после шлифовах добре. Сега остава да намеря добра боя за бронята.
Някой може ли да ми каже къде в София мога да си купя боя за старите черни брони?...В Mr.Bricolage или Практикер дали има и на каква цена?
Поздрави,
Ангел.
Публикувано: 03 юли 2006, 14:35
от jasonsmith
Аз си взех червена боя от един магазин за железария на Нишава- 5.40 и горе долу съм уцелил цвета..Но нямаше голям избор от цветове - само 3 цвята червено, като дори единият беше розов, а другия бордо
Публикувано: 06 юли 2006, 00:32
от angel
вместо боя покрих лепеното място с тънък слой течна гума. Стана много добре и почти не личи че е работено. Ще изчакам да мине време да видим дали ще издържи.
/Ангел
Публикувано: 06 юли 2006, 15:17
от chains
Да ви кажа какво направих аз - значи имах останала половин кутия БОДИ 930 /от това сивото/ и понеже с него успешно съм закривал с помощта на мреща дупки с диам. 3-4см. и е савало като бетон взех, че пробвах и да ви кажа бая здраво стана - сега малко кит и бояджийски услуги и ще е ок.