Ако някой е демонтирал таблото в купето,

Екстериор и интериор.
Потребителски аватар
achernar
потребител
потребител
Мнения: 63
Регистриран: 09 юли 2008, 12:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX, 92 г., бензин, 1,4 CVH, 75 к.с., карбуратор, 5 врати, ръчен смукач
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Ако някой е демонтирал таблото в купето,

Мнение от achernar » 12 мар 2012, 21:22

искам да попитам, от къде да започна с демонтажа и как мога да го направя и аз... Имам проблем с окабеляването, но не мога да стигна и да проследя пътя на сноповете под него. Предполагам, че се държи на щипки към купето, но предпочитам да попитам, за да не потроша пластмасата, пипайки неподготвен.

chaninio
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 01 май 2010, 21:16
Модел на автомобила: Ford escort 1.4mi 92g.
Status: Извън линия

Re: Ако някой е демонтирал таблото в купето,

Мнение от chaninio » 15 мар 2012, 10:38

Не е трудно,първо се започва с декоративните пластмаси на километража и тези за парното(врътките за степените се издърпват).После се изваждат въздухопроводите на парното,те са на някакви щипки и трябва да се внимава.Може да използваш тънка права отверка с парцалче за да не надереш таблото.
После волана,ако нямаш аербек махаш капачката и под нея развиваш гайката.
Отгоре до стъклото има капачета (пак с парцалчето и отверката ги отваряш) болчетата са много дълги и са на звезда,освен там има и на двете страни до пантите на вратите по две такива болчета.Там аз видях зор щот не махнах уплътнението.Не е проблем да го извадиш,слага се лесно после.
Това мисля че ще ти е достатъчно.
Средната конзола на скоростният лост мисля,че няма да ти пречи.
Това съм го правил на escort мк5.

Потребителски аватар
achernar
потребител
потребител
Мнения: 63
Регистриран: 09 юли 2008, 12:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX, 92 г., бензин, 1,4 CVH, 75 к.с., карбуратор, 5 врати, ръчен смукач
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ако някой е демонтирал таблото в купето,

Мнение от achernar » 15 мар 2012, 20:19

Благодаря ти chaninio! До края на тази седмица смятам да приключа с този проблем. В най-големия студ спря да ми работи парното, но бушонът на вентилатора се оказа здрав. В следващите дни се оказа, че парното ту тръгва, ту спира... Когато му кефне - работи, а когато му кефне - не. Пробвах с една временна връзка - пуснах принудително плюс към него и се оказа, че вентилатора няма проблем - работи си без прекъсване, демек, някой от кабелаците в проводниковите снопове минаващи изпод таблото и захранващ вентилаторчето със сигурност е прекъснат, но няма как да се проследи, ако не се разглоби самото табло. И тъй като не искам да счупя нещо по него, първо реших да попитам тук, как да го демонтирам. Отново ти благодаря! :drink:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Ако някой е демонтирал таблото в купето,

Мнение от paci » 15 мар 2012, 22:16

Парното, па вентилатора ...
Кое не работи?
Вентилатора?!
Що не провериш връзките на бушонното табло, врътката за степените и връзките на самия мотор?
Всичко ти е достъпно без да сваляш таблото.
Обаче ако проблема ти е в парното и се съмняваш в радиаторчето, то тогава май се сваля табло.

Потребителски аватар
achernar
потребител
потребител
Мнения: 63
Регистриран: 09 юли 2008, 12:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX, 92 г., бензин, 1,4 CVH, 75 к.с., карбуратор, 5 врати, ръчен смукач
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ако някой е демонтирал таблото в купето,

Мнение от achernar » 16 мар 2012, 14:33

Не Паци, оказа се, че вентилатора си работи перфектно, но тръгва, когато премина през някоя дупка в асфалта, тогава идват токовете и на радиото и на запалката, а заедно с тях, светват и лампичките на пепелника. Първата ми работа бе да проверя предпазителите, но те се оказаха здрави. После, както писах вече на колегата chaninio, пуснах един временен кабел от акумулатора към запалката и тогава се оказа, че всичко, монтирано на централната конзола си работи без никакъв проблем. А когато го откачих този временен кабел, токът за изброените консуматори просто липсваше и се появяваше по време на ход от време на време, както ти писах, най-вече когато скоча в някоя дупка - типична повреда или за хлабава връзка, лош контакт в куплунг или наличие на прекъснат проводник в сноп. Въпросът е, че трябва да открия захранващия кабел в снопа, където ми се губи сред маса други кабели да го проследя и прозвъня и най-вероятно да го подменя, освен ако не се окаже, че той е здрав, а повредата се дължи на лош контакт в някой куплунг или на лошо съединение... Така или иначе, без сваляне на таблото мисля, че няма да се размине и утре, когато съм почивка, надявам се и времето да е по-благосклонно и слънчицето по-усмихнато, най-накрая да приключа с това. За врътката на степените - когато пуснах времянката, ги превключвах без проблем и въздушния поток се усилваше и намаляше, така както трябва да си бъде. Не, в радиаторчето на парното не се съмнявам, там засега всичко ми е наред, но след като смъкна таблото, ще огледам и почистя всичко добре, защото не съм го правил никога до сега и вероятно всичко там е забито с прахоляк... Абе, проблем с електриката си е определено това. Е, благодаря ти за съветите! И прощавай за многословието ми! :D

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ако някой е демонтирал таблото в купето,

Мнение от HACKO » 16 мар 2012, 15:05

Пак провери предпазителя, прочетох че си го проверил. Тъй като досега никой не се е оплакал от студени спойки на Фиеста (нещо често срещано при Ескорт), остава да са нагорели контактите на бушона и той самия да се клати в леглото и затова идва при тръскане, пробвай да го разклатиш. Прекъснат кабел във снопа, на практика е невъзможно. Така че преди да свалиш таблото, първо свали таблото с бушоните.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
achernar
потребител
потребител
Мнения: 63
Регистриран: 09 юли 2008, 12:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX, 92 г., бензин, 1,4 CVH, 75 к.с., карбуратор, 5 врати, ръчен смукач
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ако някой е демонтирал таблото в купето,

Мнение от achernar » 16 мар 2012, 18:13

Здравей Наско!
Да, това ще го направя, точно така, както предлагаш ти и наистина може и там да се крие белята, защото както писах, отдолу не съм бъркал много, и прахолякът под пластмасите май е вече с библейски размери и давност..., а както е известно той също може да е една от причините за влошаване на контактните повърхности между предпазителите и гнездата им, затова вече съм се въоръжил с един флакон контакт спрей и смятам да попръскам малко с него точно това малко табло с бушони и релета, долу, вляво от волана. Значи, прав си, че наистина е малко вероятно да има прекъснат кабел в снопа, но все пак и това е една от вероятните възможности, а сваля ли таблото, ще ми е по-лесно да проследя и прозвъня самата линия на захранването впоследствие, и така да локализирам появилия се дефект ако той не се окаже в блока с предпазителите, независимо, че както изглежда, свалянето на таблото не е много приятен и препоръчителен процес. Ако се наложи обаче и няма друга възможност, ще бъда принуден да го направя. Друг въпрос - трябва ли да откача клемите на акумулатора, докато демонтирам таблото? Според мен - да, но все пак, мисля, че е по-добре да попитам и за това... Благодаря ти отново Наско!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ако някой е демонтирал таблото в купето,

Мнение от HACKO » 16 мар 2012, 19:17

Желателно е да го откачиш, тъй като до него идва ток директно от акумулатора и няма да е приятно да окъсиш някъде докато го сваляш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

goro_89
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 20 ное 2012, 19:10
Модел на автомобила: fiesta 1.25z tech
Status: Извън линия

Re: Ако някой е демонтирал таблото в купето,

Мнение от goro_89 » 01 фев 2013, 17:33

имал съм сходен проблем с бушон на перка за охлаждане на воден радиатор/на 406цата френска курва но прблема може да бъде еднакъв/ .при пуснат климатикшеперката пердашеше на 1ва степен да охлажда кондензатора+водния радиатор в е дин момент колата взе да грее пуска перката принудително тругва на 2ра..пускам климатика перка на 1ва няма колата грей.
Почвам бушони, вериги релта/битрони/ всичко е наред вадя бушона гледам го вс ок. викам чекай да го потъркам с отвертката слагам го перката заработи.
има вариант да се е окислила контактна повърхност на бушона или гнездото му,нищо не ще ти коства да ги потъркаш с една фина шкурцица или с пирон или квото ти е под рука _friends_

Отговори

Върни се в “КУПЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта